Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:53 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 33 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Pn sty 04, 2010 11:18 pm 
Pozdrawiam czcigodni Sztormowcy!

Ponieważ zastanawiam się nad zakupem Suzi pragnąłbym otrzymać garść konkretów dotyczących eksploatacji. Zaznaczam żem "absolute beginner" jeśli chodzi o moto. Interesują mnie nastepujące zagadnienia:

- dynamika motocykla pod obciążeniem (plecaczek+qfry)
- zachowanie na lekkich szutrach
- komfort w dłuuuugiej trasie "po czarnym"
- eksploatacja: koszty serwisu, awaryjność itp.
- może jakieś podpowiedzi...

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi od doświadczonych kolegów/koleżanek. Jakże trudno się cholera zdecydować!!! :evil:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Wt sty 05, 2010 12:23 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N gru 06, 2009 6:28 pm
Posty: 356
Lokalizacja: Zachodniopomorskie Pniewo
Witaj,
miałem KLV 1000 , identyczny jak DL1000 zrobiłem nim około 10tys km i tak:

dynamika tysiąca jest wystarczająca , praktycznie jadąc z pasażerem nie odczuwa się różnicy przy wyprzedzaniu itp.
jeśli chodzi o szutry to DL daje radę ale trochę niepewnie się prowadzi , wydaje mi się że to kwestia przedniego widelca ...
Jeśli chodzi o komfort to kanapa jest rewelacyjnie wygodna , można tłuc kilometry , przeloty po autostradzie z prędkością 160km/h no problem , spalanie 6-7 litrów , jeśli masz 190 wzrostu musisz pokombinować z szybą bo będą cię nękać turbulencje na kasku...
generalnie sprzęt jest bezawaryjny , serwis chyba co 6tys km w przyzwoitej cenie , ja robiłem przeglądy w Niemczech koszt 160 EURO.
jak chcesz kupić DL1000 to szukaj roczników od 2004 te mają ładniejszy kokpit i są pozbawione chorób wieku dziecięcego .
Bardzo polecam ten motocykl , bezawaryjny , wygodny i pakowny :D
jak zdecydujesz się na to suzuki to szukaj motocykla najlepiej w Niemczech , no chyba że znajdziesz dobry egzemplarz w Polsce .

P O W O D Z E N I A ! ! !

P.S. możesz podnieść moc silnika Powercommandeem lub zdjąć ograniczenie 5i6 biegu :D
mój KLV rozpędzał się do 235km/h :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Wt sty 05, 2010 5:45 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Piaseczno
Cześć, arecki napisał już o kiloSztormie, to ja kilka słów o "małym" DL650:

1) dynamika pod obciążeniem - zależy czego oczekujesz: 2 osoby + kufer 50l + w sakwy po 40l + trochę szpejów na doczepkę robi różnicę, przy wyprzedzaniu przy prędkościach 120-140 km/h trochę już mocy brakuje... Oczywiście nadal jest to dynamika MOTOCYKLA ale w porównaniu z dl100 czy np. Varadero manewr zajmie Ci więcej czasu. Same prędkości - do turystyki więcej niż wystarczające - podróżowanie w granicach 150-170 km/h z pasażerem nie jest problemem;
2) na lekkich szutrach każdy turystyk da radę pod dobrym kierowcą, może nawet każdy motocykl. Vstrom na lekkich szutrach radzi sobie bardzo dobrze, o ile nie są one zbyt dziurawe. Przy większych dziurach przedni widelec rzeczywiście trochę nie wyrabia, ale i tak zabawy jest sporo, ja używam... Jednak głęboki piach czy błoto to już nie na to moto, to nie jest enduro.
3) komfort w długiej trasie wzorowy - 800-1000 km na jeden dzień jest do przejechania bez żadnych poza ogólnym zmęczeniem efektów - tyłek nie boli, nadgarstki czy kręgosłup też nie. Komfort jest zachowany zarówno na równych autostradach (to oczywiste) jak i na naszych cudnych drogach krajowych i gminnych;
4) serwis z wymianą oleju co 6000 km, części w Suzuki są drogie, ale sporo jest zamienników producentów podzespołów (filtry, klocki, tarcze itp.). W ASO drogo (jak to w ASO - taniej niż np. w BMW) poza ASO nie drogo j.w.
5) awaryjność - nie stwierdzono :) Naprawdę poza planowanymi serwisami nie trzeba tu nic robić. Sprawdzona konstrukcja.
6) dl650 możesz mieć z ABS, dl1000 nie - jeżeli to pierwsze moto to jest to nie bez znaczenia. Do Vstroma masz sporo różnych akcesoryjnych dodatków, więc zostaw parę złotych na dopieszczenie sprzęta po zakupie :)

Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Śr sty 06, 2010 10:48 am 
Konkrety, Konkrety, Konkrety - to lubię proszę ja Was! :D
Molto dziękuję za odpowiedzi!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: N sty 10, 2010 9:48 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 6:35 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
maryjan musisz sobie odpowiedzieć do czego ma ci służyć dl,bo mimo tego że to tylko 350 cm różnicy to wg mnie to dwa różne motocykle.Pierwszy mój dl to była 650 po roku pełnego szczęścia,( po sześciu wcześniejszych motkach ten był idealny),skusiłem się na 1000.Moto wyższe ,cięższe,szybsze choć wcale nie zrywniejsze,mniej poręczne, więcej palące.W trasy idealny bo bez problemu załadowany z plecaczkiem poleci 200 i wyprzedzanie to pikuś wszak 100 w fałce robi swoje,w trasie prowadzi się lepiej niż konkurencyjne wiadro,(miałem okazję popróbować).Jeśli mało podróżujesz lub latasz blisko to lepiej się sprawdzi 650,poręczniejszy,niższy,mniejsza masa to taki funbike,ale niestety na autobanie nie poszalejesz,ful załadowany nie poleci więcej jak 170.I widać że przy tej prędkości męczy się silniczek,optymalnie jest 150,a to trochę mało jak na powiedzmy 1000 autostradą.Mimo tego ja jednak zmieniłem z powrotem na 650, cierpię na hajłeju ale bawię się w mieście.(Zresztą stram się omijać nudne autostrady)Są bikerzy którym bardziej pasuje 1000 i takich też szanujemy :mrgreen: ,idealnym rozwiązaniem dla niezdecydowanych byłoby polatać cały dzień litrem i drugi dzień 650 w cyklu mieszanym.Każdy ma swoje zalety i wady.
Oba dl-e są praktycznie bezawaryjne mój ma 61 000 i żadnych problemów,prócz serwisu co 6000,oleju nie zużywa,w moim na ostatnim serwisie nawet zaworów nie trzeba było regulować.
:shock:
Jak będziesz chciał używane 650 to najprawdopodobniej mój będzie na sprzedaż koło kwietnia,2004 rok,salon polska,stelaże i kufry wszystko givi(dodatkowy stop w centralu)kufry lakierowane w kolorze motka(czarny)gmole givi,poprzeczka na kierę,szyba z deflektorem MRA,stalowy oplot,handbary,plus inne bajerki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: N sty 10, 2010 3:40 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
Napisz jeszcze na co chcesz zamienić, może przyda się autorowi.
Patrząc z pozycji niższego wzrostu kierowcy- czuje się wyraźną różnicę wysokości i masy DL1000/DL650. Tego pierwszego odpuściłem sobie od razu, 650 przejechałem się- znakomicie prowadzi się, jak Transalp wyważony (jest on dla mnie pewnym wzorem), a duuużo od niego mocniejszy. Bardzo dobry pojazd do wszystkiego. Na autostradach >150km/h legalnie to i tak chyba tylko w Niemczech, zwykle okupione jest to kosztami (zwiększone zużycie paliwa czyli częstsze tankowania, a to też stracony czasy, że o ewentualnych mandatach nie wspomnę :-) ). Trzeba sobie policzyć samemu czy to wada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: N sty 10, 2010 9:45 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 6:35 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
akcent napisał(a):
Napisz jeszcze na co chcesz zamienić, może przyda się autorowi.


no i właśnie tu jest problem,bo jeszcze takiego nie ma.
ma być poręczny jak,mały vee,lekki, z kardanem,latać 200 na autobanach,wygodny ,duży zasięg min 400 km ,spalanie koło 6 litrów,wiem wiem zaraz będzie że to właśnie gs1200,ale jak czytam dział gs spot to obawiam się że mnie zmęczy awaryjność motka,po japonii trudno przestawić się na włosko,austriacko,niemieckie wynalazki :evil: :shock: :roll: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 9:17 pm 
Dzięki kuledzy! Niezmiernie przydadzą się wszystkie porady. Ja myślę o nowym motku bo chcę wziąć w lyzing. Niemniej jednak z wypiekami na twarzy czytam wasze relacje, opisy i rady.
Piknie dzienkuja!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 11:33 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz kwi 16, 2009 9:56 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Lubuskie
To ja trochę odświeże :)

1. dynamika motocykla pod obciążeniem (plecaczek+qfry)
2. zachowanie na lekkich szutrach
3. komfort w dłuuuugiej trasie "po czarnym"
4. eksploatacja: koszty serwisu, awaryjność itp.
5. może jakieś podpowiedzi...

1. w Naszym przypadku nie było z tym problemu. Razem ważymy 100 kg. Minimalny spadek mocy od 120 km/h w góre. Jednak rzadko kiedy się osiąga takie prędkości, dlatego dla mnie taki spadek mocy nie przeszkadzał.

2. Wymienić oryginalne opony i jest świetnie.

3. 700 km na dzień i dało się żyć, komfort jest świetny.

4. Zrobiłem w sezonie około 12 tys km. Awaryjności 0. Serwis - wymieniłem 2x olej.

5. Pozwole skopiować ze swojej strony. :mrgreen:

Motocykl wad posiada naprawdę niewiele i nie bardzo one mi osobiście przeszkadzają. Na moje oko główną wadą jest zbyt nisko poprowadzony kolektor wydechowy i za nisko umieszczony filtr oleju. Dodatkowo przydało by się fabrycznie zamontować koło 21' plus szprychę zamiast odlewu. Są to elementy, które nieco utrudniają jazdę offroad. Pomimo tego, sprzęcik spisuję się doskonale podczas lekkiej jazdy offroad. Polne i leśne drogi nie sprawiają dla V Stroma jakichkolwiek problemów. Warto, też zwrócić uwagę na to, że po zamontowaniu centralnego podnóżka zmniejszył się nieco prześwit. Zdarza się na polu uderzyć w niego o kamienie czy gałęzie, może to być dosyć niebezpieczne. Tak czy inaczej podnóżek się przydaję i warto go mieć.

Przy zakupie akcesoriów trzeba zwrócić uwagę na to co się kupuję. To ciekawe,ale nie wszystkie oryginalne elementy Suzuki spisują się bdb. Czasem warto porozglądać się za zamiennikami. Ze względu na nisko położony filtr oleju koniecznością jest zakup płyty pod silnik. Ja posiadam oryginalną zrobioną z plastyku. Niestety nie polecam i lepiej od razu kupić wykonaną z mocniejszego tworzywa. Kolejnym elementem są gmole. Oryginalne suzuki w stosunku do Givi są nieco krótkie. Dlatego najlepszą opcją będą gmole Givi. Są większe szanse na osłonę owiewek. Niestety żadne gmole nie uchronią oryginalnych kierunkowskazów, warto zainwestować w akcesoryjne kierunki, nieco mniejsze. Oryginalne wystają poza gmole i podczas gleby parkingowej pękają. Mniejsze kierunki nie ulegną zniszczeniu. Kolejną sprawą na, którą należy zwrócić uwagę są opony. Oryginalne bridgestone trail wing nadają się praktycznie tylko na suchą drogę. Na piasku, błocie, zimnym czy mokrym asfalcie spisują się fatalnie. Jazda momentami staję się niebezpieczna. Dalej przyjrzyjmy się Handbarą. Oryginalne całkiem dobrze chronią przed deszczem i wiatrem. Podczas gleby na miękkiej nawierzchni uchronią klamki, jednak na asfalcie nic z tego. Warto kupić np. firmy Acerbis, są znacznie mocniejsze jak te oryginalne.

Tyle jeśli chodzi o szczegóły i minusiki. Przyjrzyjmy się teraz nieco plusom motocykla. Pojazd jest bardzo zwrotny i lekki jak na swoje gabaryty. Ważę 56 KG i mam 179 cm i nie mam najmniejszych problemów z jazdą w terenie, zawracaniem, zrobieniem ósemki na placu manewrowym itd. Wee idealnie spisuję się na asfalcie jak i na drogach offroad. Pokonywanie zakrętów to przyjemność tak samo jak jazda w mieście między samochodami. Zjazd z asfaltu na drogę polną czy leśną, jak pisałem wcześniej absolutnie dla Dl'a nie przeszkadza, spisuję się świetnie w każdych warunkach. Plusów jest znacznie więcej, jednak pisano o nich juz wiele razy, więc nie warto się powtarzać, ogólnie motocykl jest niesamowicie uniwersalnym sprzętem i śmiało mogę go polecić. Aha jeszcze dwie sprawy. Często czytam, że V Strom nie nadaje się do jazdy z pasażerką a tym bardziej do turystyki offroad. Problem stanowi brak mocy w przypadku plecaczka oraz z byt duża masa do jazdy terenowej. Mi osobiście z kobietą jeździ się wspaniale i nie bardzo brakuje mi koników. Razem ważymy jakieś 110 kg, może dlatego nie czuję wielkiego spadku mocy. Oczywiście nie jest to ścigacz, ale przecież nie o to chodzi. Osobiście przesiadłem się z maszyny 140 KM na 60 KM i nie żałuję wyboru. Co do jazdy offroad, to zależy co kto ma na myśli. Dla mnie offroad to zjazd z drogi asfaltowej na szutrową, polną czy leśną. Pod słowami OFFROAD nie mam na myśli Erzberg Rodeo.

Pozdrawiam :D


Ostatnio edytowano Pn maja 10, 2010 9:03 am przez RaY, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: So mar 06, 2010 11:44 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): N sty 04, 2009 9:08 pm
Posty: 51
Lokalizacja: ZG
RaY napisał chyba wszystko co musisz wiedzieć na początek o V-Stromie (650). Jeszcze mógłby tylko polecić jakieś opony...

Co do mocy i przeróbek moto:
- z jednej strony moto to nasze hobby więc nie szczędzimy kasy na dodatki i usprawnienia - to zrozumiałe.
- chodzi tylko o to, żeby nie wpaść w przesadę. nie ma motorów w pełni uniwersalnych (szybkich na torze i jednocześnie nadających się do prawdziwego enduro). więc nie ma sensu, moim zdaniem, kupować v-stroma i od razu przerabiać go na "pełne enduro" - szkoda kasy... (uwaga poza tematem).
- wielokrotnie byłem w Chinach, Tajlandii i widząc co Ci ludzie wyprawiają na skuterach i moto 125 (większe pojemności to rzadkość) to dziwi mnie jak słyszę o (nieakceptowalnym w 650) spadku mocy w przypadku jazdy z pasażerem :)
- oczywiście "spadek mocy" jest - jak "pozbywam się" pasażerki to czuję różnicę w dynamice motocykla (650), ALE jazda z pasażerem jest JAK NAJBARDZIEJ MOŻLIWA i KOMFORTOWA. :)

jeśli jesteś początkującym motocyklistą i planujesz jazdę z pasażerką - polecam 650 - najważniejsza jest frajda z jazdy - a V-Strom, ze względu na poręczność, dynamikę i bezawaryjność, zapewni ja w 100%!

serwus,
damian


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: So mar 20, 2010 5:58 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N sty 04, 2009 9:08 pm
Posty: 51
Lokalizacja: ZG
djfender napisał(a):
RaY napisał chyba wszystko (...)


od 2 tyg. forum sztormiakow martwe. czyzby naprawde Ray napisal juz wszystko? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: N mar 21, 2010 12:01 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): N kwi 15, 2007 10:24 pm
Posty: 241
Lokalizacja: Warszawa
djfender napisał(a):
od 2 tyg. forum sztormiakow martwe. czyzby naprawde Ray napisal juz wszystko? ;)

Hehehe, forum sztormiakow działa całkiem preżnie tyle, że...nieco gdzie indziej :mrgreen:
Faktycznie w dziale Sztormowym się niewiele dzieje więc chyba wszyscy wszystko wiedzą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Cz mar 25, 2010 4:33 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Piaseczno
Najciekawiej by było gdyby niejaki Marian Golonka, który otworzył ten temat wrócił do niego i napisał czy coś w końcu kupił, ewentualnie co i dlaczego nie Vstrom... Jak się człowiek naprodukował to chciałby wiedzieć na co się komu ta produkcja przydała...
A na podforum Sztromowym cisza bo nie ma o czym pisać jak gdzie indziej - że to padło, tamto się popsuło, albo jak zamontować szlifierkę kątową bo by się na wyprawie przydała... :) joke of korz:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Cz mar 25, 2010 10:37 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 6:35 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
cóś wcieło pana Golonkę.
ja czekam na super tenerę,wygląda trochę pedalsko,ale to prawdziwa japonia więc zapowiada się ciekawa sztunia.
jestem umówiony na jazdę próbną pierwszym egzemplarzem w mitsui,zapodam recenzję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Potrzebuję porad przed zakupem - pomóżcie proszę.
PostNapisane: Pt mar 26, 2010 12:02 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): N kwi 15, 2007 10:24 pm
Posty: 241
Lokalizacja: Warszawa
slajder napisał(a):
ja czekam na super tenerę,wygląda trochę pedalsko,ale to prawdziwa japonia więc zapowiada się ciekawa sztunia.
jestem umówiony na jazdę próbną pierwszym egzemplarzem w mitsui,zapodam recenzję.

Slajder- a kiedy to tym cudem się będzie mozna karnąć :?:
Mam nadzięje, że ta "prawdziwa japonia" nie okaże się kupą w pazłotku :wink: bo tyle achów i echów na jej temat się naczytałem, że czuję tu cięższą robotę speców od marketingu niż inżynierów...
Trochę mi to przypomina kampanię IPHONE'a kiedy to w dniu premiery o 5 rano pod salonami ustawiały się kolejki wynajętych za kaskę studentów, którzy robili biały PR...a co wart był produkt to każdy kto go wtedy kupił wie :lol:
Ale widać takie czasy- sprzedaje się najpierw wizje przyszłej legendy :?
Ja zaś sądzę, że legenda powstaje z czasem a dobry produkt sam sie obroni...

Z niecierpliwością czekam na pierwsze wrażenia z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 33 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL