Autor |
Wiadomość |
Ojro
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: Wt lut 23, 2010 6:50 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm Posty: 283 Lokalizacja: Lublin
|
Dyskutowałem dzisiaj ze znawcą tematu enduro i odradzał mi montaż sportowego filtra powietrza typu K&N ponieważ mają one wiekszą przepuszczalność w celu wzbogacenia mieszanki powietrzem co za tym idzie w przypadku jazdy terenowej brudnym zakurzonym powietrzem co powoduje dostawanie się syfu z drogi do silnika i przyspieszeniem jego zużycia nie współmiernym do poprawy mocy.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: Wt lut 23, 2010 7:30 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
sory Ojro ale zaden z niego znawca tematu, jezdzilem na KNie 3 lata w 1200gs i nigdy wczesniej nie mialem w komorze filtra takiej czystosci, zero nawet pylku warunek najwazniejszy - filtr K&N trzeba oliwić, wtedy nic nie przelatuje ale serwis jest dosyc czesty (oliwienie i czyszczenie) jezeli jezdzisz w terenie
|
|
Góra |
|
|
Ojro
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: Wt lut 23, 2010 8:13 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm Posty: 283 Lokalizacja: Lublin
|
Tomek szanuję jego zdanie, gość z którym rozmawiałem jest mechanikiem u dilera KTM i w fabrycznym konkursie mechaników, który odbył się w fabryce KTM zajął 1 miejsce na świecie w usuwaniu awarii na czas - dlatego go słucham ,ale nikt nie ma monopolu na prawdę.Miałem KTM 450 EXC factory i pilnowałem płukania i oliwienia filtra po każdej off jeżdzie i było ok ,ale K&N używalem tylko w szosowych moto.
|
|
Góra |
|
|
motoartur
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: Wt lut 23, 2010 8:39 pm |
|
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am Posty: 1430
|
Oryginalny filtr w Tenerze jest słaby. Warto wymienić na coś lepszego ale nie od razu musi być mega offroad. Dodatkowo można wstawić coś takiego: This new Bolt On High Performance filter from DNA, features: * Extreme air flow 95,11 CFM @ 1,5 Inches of water when combined with the DNA Stage 1 filter R-Y6E08-01 & the DNA Stage 2 Air box Top Cover TC-Y6E08-S2! The result is a complete Stage - 3 Application! * + 23, 23% more than the popular DNA Stage 2 application! * +78, 1 % more than the stock air box cover & filter! * 98-99% filtering efficiency for maximum engine protection * Dyno proven +5, 3 HP more power from the standard engine (with Powercommander and stock exhaust) * Specially designed laser cut frame with DNA logo, epoxy coated Grey "sand blast " color * Shipped ready to install, including the laser cut frame, installation info, 1 Powercommander Map, dyno Graphs, and air flow Graphs http://www.xt660.com/site/node/324http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=1211
|
|
Góra |
|
|
rafalek
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: Cz lut 25, 2010 5:22 pm |
|
Dołączył(a): Pt lip 31, 2009 9:12 am Posty: 94 Lokalizacja: Czeladź
|
|
Góra |
|
|
Ojro
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 10:03 am |
|
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm Posty: 283 Lokalizacja: Lublin
|
Przy wzroście 195 cm zauważyłem ,że do jazdy na stojącą trzeba dołożyć podwyższenie kierownicy ,ale bez problemu można za groszę kupić akcesoryjne Yamahy.
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 7:27 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
są fajne podwyższenia, pozwalające na regulację kąta ustawienia kierownicy.
lista zmian, do jazdy terenowej jest prawie tak długa jak Taśma w kiblu, możesz zmienić wszytko
łańcuch na wzmocniony, felgi na twardsze, kierownicę na mocniejszą, klamki na mniejsze i bardziej regulowane, kanapę na zamszową i bardziej ternową, możesz dorzucić też większe podnóżki do lepszego balansu, amortyator skrętu dla lepszej trakcji przy szybkich prędkościach.... itd itd. :) po procesie uzbrajania, zaczynają się procesy odchudzania :D
najwięcej modyfikacji, do jazdy terenowej znajdziesz u pomarańczowych :D zapraszamy może złapiesz nieco weny :)
|
|
Góra |
|
|
motoartur
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 7:30 pm |
|
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am Posty: 1430
|
może po prostu wymień ramę na to: [ img ] :lol: Cytuj: Cena: 4.299,00 zł Oszczędzasz: 101,00 zł !!! ;)
|
|
Góra |
|
|
Ojro
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 7:45 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm Posty: 283 Lokalizacja: Lublin
|
OK nie komentuję ,nie kradnę ......
|
|
Góra |
|
|
WIBCIU
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 8:09 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz paź 02, 2008 8:21 am Posty: 929 Lokalizacja: Toruń
|
Ojro moim zdaniem najlepiej jest najpierw pojeździć trochę a później gwarantuję że sam będziesz dochodził do zmian jakie musisz poczynić... W Tenerce jak i w lc8 jest cała masa akcesoryjnych gadżetów, które można wsadzić.. jedne przydatne :D drugie wręcz przeciwnie :x ale kilka podstawowych jak już pisano (trochę tautologii nie zaszkodzi 8) ) jest koła (felgi, opony, dętki), kiera (stabilizator, gandbary, podwyższenie), napęd mocny(odpowiednia konfiguracja zębatek), trochę niezbędnych osłon moto (silnik, zbiornik itp) tłumiki (m.in. dla fanu :D ). Na bardzo dobry początek wystarczy... a później jak już się znudzisz to zawieszenie, silnik, i ogólnie rzecz biorąc wszech możliwy tjunink heh..
|
|
Góra |
|
|
Ojro
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 8:41 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm Posty: 283 Lokalizacja: Lublin
|
WIBCIU masz w 100% rację jednak w poprzednich postach czuć szczery sarkazm nie rozumię dlaczego ,zawsze można przegrubasić jenak łatwiej potem pocieniować ,a pieniądz potrafi popsuć relacje to też już wiem....
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 9:13 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
Ojro - jest to taka złośliwość ludzi małych. ... trzeba to mieć gdzieś pomiędzy pośladkami :)
|
|
Góra |
|
|
motoartur
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 11:01 pm |
|
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am Posty: 1430
|
Ojro napisał(a): WIBCIU masz w 100% rację jednak w poprzednich postach czuć szczery sarkazm nie rozumię dlaczego ,zawsze można przegrubasić jenak łatwiej potem pocieniować ,a pieniądz potrafi popsuć relacje to też już wiem.... Ojro, nie wiem co Ciebie bardziej nakręciło: moje Diabolini czy lista "tak długa jak Taśma w kiblu" od ex1. Na końcu mojej wiadomości specjalnie dodałem " ;) " żebyś źle jej nie odczytał. Ironia tak, ale na pewno nie sarkazm... Proszę czytajmy forum z dystansem (czysty tekst) i zwracajmy uwagę na emotikony żeby nie robić tutaj drugiego szlacheckiego onet'u. Wrzuciłem foto coraz bardziej popularnego moto do składania i katowania Diabolini - http://www.diabolini.pl/diabolini-agb38 ... p-219.html wraz z ceną, żebyś miał porównanie co można sobie ew. dokupić zamiast tony dodatków i ile daje to extra frajdy. Z Twoich wcześniejszych opisów wynika, że już masz wszystko na start: TKC, gmole, blachę, owiewki, tłumik LV. Tenera fabrycznie jest praktycznie gotowa do jazdy on/off. Zacznij z tym jeździć w lekkim terenie i tak jak pisze Wibciu, sam się przekonasz co jeszcze dołożyć. Poza tym może okazać się, że po paru 'km Tenera i dziury off to jednak nie dla Ciebie i zostaniesz z toną dodatkowego żelastwa, które od razu straci na wartości. "Im mniej, tym więcej" jak to mówią i w cale nie chodzi o pieniądze :D
|
|
Góra |
|
|
motoartur
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: So lut 27, 2010 11:17 pm |
|
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am Posty: 1430
|
|
Góra |
|
|
Ojro
|
Tytuł: Re: Xt660Z co warto dołożyć??? Napisane: N lut 28, 2010 9:46 am |
|
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm Posty: 283 Lokalizacja: Lublin
|
Tak Diabolini bo :D nie zmienia złośliwego kontekstu do którego masz oczywiscie prawo ,a ja zbyt emocjonalnie zareagowałem zupelnie bez sensu. Na tym forum czytałem głupsze posty ,ale na tym zakończę. Co do podwyżek przejechałem się swoją Tenerką ,a że nie zaczynam przygody z off roadem tylko wracam po kilku latach wstałem objołem bak kolanami zlozyłem stopy do wewnatrz i od razu wiedziałem ,że do tej geometrii jestem za długi (195) i zle mi się jedzie na stojąco - powyżki troche to zniwelowały dlatego nie pytałem czy warto podnosić kierę dla długich tylko stwierdziłem ,ze warto.Szef salonu który na crossie zjadł zęby ,a był zawodnikiem stwierdził ,że dla niego standardowa wysokość (180) jest ok ,ale mi doradzał podnieść jak zobaczył moją wypietą dupę :shock: poza tym koszty są groszowe w porównaniu z wydechem ,power comanderem i innymi gratami ,które ludzie do Tenerek wkladają THE END
|
|
Góra |
|
|