Autor |
Wiadomość |
LUKASZ
|
Tytuł: WYJAZD DO AFRYKI ! ! Napisane: Śr lis 14, 2007 11:23 am |
|
Dołączył(a): N lis 11, 2007 12:37 pm Posty: 14 Lokalizacja: Łodziak
|
Witam wszystkich Globtroterów Bardzo serdecznie !
Mam do was wszystkich bardzo wielka prośbę gdyz na prawde potrzebuje pomocy i porady ( każda wskazówka bedzie na wage złota )od osób bardziej doświadczonych w podróżach po pustynnym lądzie.W najblizszym czasie wybieram się z moim Przyjacielem do afryki trasa Europa ( Polska ,Niemcy,Francja,Hiszpania,Portugalia,znowu Hiszpania, Afryka: Maroko, Algeria, Libia,Egipt, Sudan, Etiopia, Somalia, Kenia, Tanazania, Malawia, Zambia, Zimbabwe,South Afryka Cape Town) Sparwa wyglada tak ze on jedzie Land Roverem 110 a ja moim sprzetem KTM-em 990 w kilometrach trasa jest przepotezna gdyż jest plan zwiedzania jak najwiecej i co tylko sie da !!! Moje pytanie jest następujace i bardzo krutkie ? ile i jakie cześci sugerowali byście zabrac ze soba na tak długą trase hahah nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze powinienem wziaść praktycznie jeszcze jeden motor do landiego na zmianę w czesciach ? ale nie ukrywam ze chciałbym tego uniknac !:):) Bardzo prosze o wskazówki bedę bardzo wdzieczny ! !
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz
|
|
Góra |
|
|
paro
|
Tytuł: Napisane: Śr lis 14, 2007 9:21 pm |
|
Dołączył(a): So paź 06, 2007 7:53 pm Posty: 443 Lokalizacja: Kraków
|
cze
jeśli KTM 990 to z tego roku...jak domniemam,czyli taki jak mój.no nie wiem.byłem w tym roku samotnie w Maroku i Mauretani i już mnie dupa swędzi na Tunezje ale o żadnych dodatkowych częściach nie było mowy.nowy motor,mało miejsca na bagaż....duzo się można rozpisywać.nie wiem czy będziesz pycił piachem czy szyukał "objazdów".na bank polecam musy do kół.(pianka zamiast dętki)wprawdzie nie mają one takiego trzymania na asfalcie (w oryginale mają ok.0,6-0,8 tył i 1,1 przód) ale za to się nie dziurawą na szutrach i kamieniach.na asfalt potrzebujesz dla rownowagi motocykla min ok.1,8 / 2,2 a to w przypadku musów jest niewykonalne.przejechałem na nich ok.8 tys km (piach,szutry,ostre kamole,nawet camelgras) i dały radę.uzywam ich również w motorku do "górskiego enduro" KTM 450 ale tam rzecz jasna dostaja w dupe 4x mocniej niż na piachu.to wydatek ok.500-600 przód i 400 tył.mozna też taniej lub troszę drożej.i obowiązkowo tzw.pasta do musów.bez nich ten "system" nie działa.zdecydowanie polecam to rozwiązanie.jeśli ktoś uważa inaczej to powinien zmienić dętkę na środku jakiejść duzej "piaskownicy" ok.godz. 11 przed południem.poza tym woziłem ze sobą flachę płynu do chłodnicy i litrę oleju.poza tym raczej zabrałem solidne narzędzia niż dodatkowe części.no chyba że masz zamiar zaliczyć ten wyjazd w tempie Czachora....wtedy nie wiem czy Land wytrzyma cięzar twoich potrzebnych części zapasowych.
powodzenia
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 7:53 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
cześć LUKASZ,
piekne wyzwanie sobie rzuciliście, moim osobistym guru w sprawie Afryki jest Marek, krotki opis jego samotnej wyprawy znajdziesz tutaj:
http://www.advrider.pl/viewforum.php?f=2&topicdays=0&start=60
sprobuj napisac do niego na priv lub maila na nomad@world.pl, moze odpisze jezeli nie szweda sie teraz gdzieś w Ameryce poludniowej lub Chinach, a ja z tego co pamietam jak po raz kolejny wybieral sie do Afryki najwazniejsze dla niego byly:
duzy zbiornik paliwa, opony Michelin Desert (bardzo wytrzymale na kolce i ostre kamienie - sa wzmacniane i ew. grube mocne dętki), kufer centralny w ktorym wozil wode i inne ... (zamienne najczesciej mogace wysiasc cz. moto) oczywiscie chemia na chorubska i zastrzyki na moskity itd itp - to chyba w sumie bylo najwazniejsze
pozdrawiam i trzymam kciuki za wyprawe
|
|
Góra |
|
|
QrczaQ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 8:54 am |
|
Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 10:04 am Posty: 125 Lokalizacja: Geneva, CH
|
Po pierwsze sprawdz czy da sie przecisnac z Maroka do Algierii itd. To nie UE
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 9:12 am |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
W sytuacj jazdy z samochodem darowałbym sobie duży zbiornik z paliwem. Niech jedzie na aucie. Ale zbiornik na wodę na pewno. Na pewno bym zabrał sporo opon+dętki+mus. Trzeba pamiętać że po musie ciężko wyczyścić póżniej felgę, chyba że jakieś nowe musy są inne..., szprychy,może nawet całe obręcze jak masz zamiar hardkorzyć, łożyska wszelakie, zębatki i łańcuchy,linki...kurcze można by wmieniać...Można zładować auto po dach częściami ale chyba trzeba wziąść pod uwagę że w pustynnych warunkach nie wszysko da się zrobić. Lepiej mieć miejsce w aucie żeby w razie czego zapakować moto i zabrać do najbliższej cywilizacji.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 9:19 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
przy tak dalekiej i dlugiej wyprawie trzeba sie liczyc z tym ze samochod moze miec awarie i bedziesz musial sobie radzic sam ze wszystkim dlatego spakuj sie z glowa zebys w razie czego mogl to zapakowac na moto i dalej jechac sam bo np. kolege tak dziabnie moskit ze poleci samolotem do hiszpanii
|
|
Góra |
|
|
Dominik
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 9:56 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 9:31 am Posty: 1611 Lokalizacja: Częstochowa
|
do KTM-a LC8 polecam zmienić felgi na EXCEL 1.60 przód i 2.50 tył (kłopotliwe szprychowanie, ale Andzrej z C.M.Rider z Krakowa może to zrobić), do tego opony napewno Michelin Desert + dętki (bardziej uniwersalne niż BiBMousse, a zdejmowanie i zakładanie opony na takich felgach jest dość łatwe)
Z części zapasowych: olej i filtr (oryginalny! -40PLN), uszczelka pompy wody (do kupienia w komplecie ze wszystkimi uszczelkami), łańcuch DID ZVM2 (niestety do tego motocykla nie ma spinek - tylko zagniatane).
Według mnie oryginalny filtr powietrza wytrzyma taką wyprawę, tylko po połowie bym go wytrzepał z piachu. Sprawdź też, czy nie ubywa Ci płynu z klamki sprzęgła.
Instalacja elektryczna nie wymaga specjalnych poprawek.
|
|
Góra |
|
|
LUKASZ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 5:32 pm |
|
Dołączył(a): N lis 11, 2007 12:37 pm Posty: 14 Lokalizacja: Łodziak
|
WItam Wszystkich :)
Dziekuej wam za wszystkie podpowiedzie, sa bardzo cenne gdyż niestety nie wiedziąłem o wiekszości ale po to włąsnie jest to forum Jeszcze raz dziekuje. AdvHP2rider (Tomku ) dzieki serdeczne za trzymanie kciuków, nie omieszkam do kolegi Marka napisać:)Fakt jesli chodzi o szepienia i innne środki chemiczne jest ich poprostu cała lista skontaktowaliśmy się z kolega z Pania z Międzywydziałowego Instytutu Medycyny Morskiej i Tropikalnej, była tak sympatyczna ze zrobiła nam grafik kiedy i jakie Lekarstwa i szczepienia trzeba zrobić przd wyprawą Jeśli ktoś bedzie potrzebował takiego grafiku z przyjemnościa udostepnie, liczba szczepień troszke mnie przeraża ale cóż chce wrócić z tamtąd cały i zdrowy :):).
QrczaQ witaj!! Fakt masz racje jest cholerny problem z przejechaniem granicy z Maroka do Algeri wrecz bym powiedziął nie wykonalny chyba bedziemy musieli zmienić trase , Włochy Tunezja ale nie poddamy się bedziemy próbowali cos wykombinować jesli uda się to na pewno napisze co i jak !Ale dzieki za to info bo generlanie mogłem obudzić się na granicy hahahahah ze nie dam rady przejechać.
JESZCZE RAZ DZIEKUJE ZA WSZELKIE INFO !! bardzo mi pomogły
Obiecuje ze bede zdawał relacje co i jak ? Mam nadzieje ze po tej wyprawie bede mógł tez podzielić się z moimi doświadczeniami !
A nóż widelec może uda sie jakoś razem pojechac na wyprawe :) nie ukrywam ze było by miło :)
Pozdrawiam wszystkich serdecznei
Łukasz
|
|
Góra |
|
|
LUKASZ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 5:45 pm |
|
Dołączył(a): N lis 11, 2007 12:37 pm Posty: 14 Lokalizacja: Łodziak
|
Mam jeszcze jedno pytanko jak jest z jakościa paliwa i z czestotliwościa punktów z benzynka w afryce. Domyslam się ze stacje benzynowe to raczej zadkośc w tamtych stronach szczególnie daleko od cywilizacji! to mnie jakoś bardziej interesuje gdyż domyslam się ze w większych aglomeracjach ich nie brakuje prawda ?:):)
|
|
Góra |
|
|
LUKASZ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 6:10 pm |
|
Dołączył(a): N lis 11, 2007 12:37 pm Posty: 14 Lokalizacja: Łodziak
|
TOMKU :) hahah widac ze jestes prawdziwym Globtroterem haha Kurcze przeglądając forum wpadłęm na twoje zdięcia z wypadku!! ooo Dzieki bogu ze nic Ci się nie stało i ze jestes Cały bo maszyna wygląda masakrycznie !
Mam nadzieje ze juz jesteś cały i zdrowy i ze już zasówasz na motorku choć domyslam sie ze nie w tą pogodę :):)
POZDRO i DUZO ZDROWIA :):)
Łukasz
|
|
Góra |
|
|
data7
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 6:39 pm |
|
Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 12:05 pm Posty: 238 Lokalizacja: Pułtusk/Wawa
|
Czesc Lukasz,
Zaopatrz sie w Adventure Motorcycling Handbook, to ksiazka kompendium :) : http://www.adventure-motorcycling.com/
Znajdziesz tam mase informacji na temat przygotowania itp. Goraco polecam :) nie chce robic kryptoreklamy, ale nie musisz daleko szukac, zeby ja w polsce kupic... :)
|
|
Góra |
|
|
LUKASZ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 6:51 pm |
|
Dołączył(a): N lis 11, 2007 12:37 pm Posty: 14 Lokalizacja: Łodziak
|
Witam cie równiez :):) data7
Tak tak już się zaopatrzyłem w nią i studiuje ją namiętnie hahahah Kupiłem sobie tez książke Long Way Down - Ewana McGregora & Charleya Boormana. Lecz od razu powiem ze ta co ty polecasz duzo lepsiejsza :):) i wiecej cenniejszych informacji.
Dzieki serdeczne
Łukasz !
|
|
Góra |
|
|
QrczaQ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 7:47 pm |
|
Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 10:04 am Posty: 125 Lokalizacja: Geneva, CH
|
Ogolnie to polecam tez skrobnac do chlopakow z motoafryka.com
Moim zdaniem (laik) do takiej wycieczki nie wystarczy przygotowanie typu "jedziemy na wycieczke, bierzemy misia w teczke" i kreslenie po mapie.
Istotne sa:
-punkty tankowania
-szczepienia
-formalnosc (dokumenty, wizy, oplaty itd)
-przekraczanie granic
-sytuacja polityczno-spoleczna w krajach i miedzy plemionami. Raczej nie ma co srac po gaciach ale lepiej nie obudzic sie z reka w nocniku. Pracuje w pracy z globalnym footprint'em i wiem, ze Afryka moze byc ciezkoprzewidywalna. np. Rwanda 1994
PS. Tylko tak gadam, ale ja malo racjonalny jestem... :twisted:
|
|
Góra |
|
|
LUKASZ
|
Tytuł: Napisane: Cz lis 15, 2007 9:25 pm |
|
Dołączył(a): N lis 11, 2007 12:37 pm Posty: 14 Lokalizacja: Łodziak
|
Witaj QrczaQ !!
Oczywiście ze przyznaje Ci w 100% racje, ale wiesz kazdy z nas był kiedyś laikiem Ja nie ukrywam jestem laikiem ! !nigdy nie byłem na tak długiej i wyczerpującej podróży! choć motocyklem śmigam juz od 5 lat a mam 24 latka. Moje pytania mogą być nieraz irytujące ale własnie dzieki wam wszystkim tu zgromadzonym moge przestać być laikiem i dowiedziec oraz co najwazniejsze ustrzec się od wielu niespodziewanych nieswiadomych dla mnie rzeczy choć i tak uwazam ze wziąłem się z przyjacielem za sprawę bardzo powaznie bo już od 4 miesięcy siedzimy intensywnie w tym i badamy sprawy ! Jak najbardziej poświecamy Bardzo dużo uwagi na tematy dokumentów, wiz, przepraw granicznych, pól minowych :) napadów, noclegów, gwałtów hgahahahahah ! i milona innych problemów i aspektów jakie wystempują z ta podróza..
Jasne ze Afryka jest małoprzewidywalna ale własnie to nas tam ciagnie jej dzikość :):):):) przynajmneij mnie ! I wiem jedno Na pewno tam pojad choc by NIe wiem co za pare miesiecy BEDE TAMMMMM :):)
ale Dziekuje za podpowiedz i troske :)
Łukasz !
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Pt lis 16, 2007 8:52 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
dowiedzialbym sie w KTMie czy nie lepiej w taka podroz zamontowac gazniki, ktore w razie czego sam przeczyscisz i do ilu oktanow beda mogli przeprogramowac gdybys zostal przy wtryskach,
stacje benzynowe powinny byc w kazdej wiekszej wiosce na stolach w karnistrach lub z pompy ale w takich znowu wioskach bedziesz ciagle na widoku (jak na talerzu ;)
musisz nauczyc sie cierpliwosci (bo tam czas nie plynie tylko stoi) i obojetnosci lub odpornosci na ciagla ciekawskosc czy male zaczepki
i miejcie duzo cukierkow i drobnych prezentow
a jak w wiosce sprezentujecie pilke nozna to sie zrobi bardzo fajowsko bo prawie cala Afryka uwielbie grac w pilke nozna
aby wkrecic sie klimatycznie przerobcie Kapuscinskiego ;)
|
|
Góra |
|
|