Futek napisał(a):
tak w sumie to nie wiem, To jest mój pierwszy motocykl tego typu. I chyba raczej wolał bym sprawdzić inne opony niż Anakee 3
Metzeler Next albo tkc70
tylko ta cena ponad 200 pln różnicy na korzyść Next-ów
Nie będę się wymądrzał na temat filozofii koncernu Michelin - zrównoważone osiągi we wszystkich możliwych warunkach drogowych - ale odpowiem Ci jak zwykły użytkownik motóra :)
Ja jeżdżę na Contim Trail Attack - pierwsze wyposażenie i zalecana / homologowana dla kata 1190 adv.
Nie jestem kierownikiem wariatem tylko raczej asekurantem i... nie wierzę, że tył dojedzie do 8000 km, no chyba, że nagle zaczną się mniej zużywać, co jest oczywiście nierealne ;)
Wbrew pozorom opona jest bardzo technicznym i skomplikowanym produktem, a nie czarną okrągłą gumką i jeśli ktoś choć przez chwilę się zastanowi to sam do tego dojdzie - osiągi nowych motocykli, waga, systemy kontroli trakcji i hamowania, coraz krótsze drogi hamowania, lepsze przyspieszenia i ekstremalna przyczepność na zakrętach, a to wszystko na dwóch odciskach wielkości 2/3 pocztówki..
To wszystko musi zużywać oponę.., ale powoduje też uśmiech zadowolenia na naszych twarzach :)
Pewnie są tacy, którzy w tym miejscu powiedzą ...'' Ale kiedyś robiłem i 20 000 km ''...
No i mają rację tylko tamte motóry i te dzisiejsze mają tyle do siebie co tamte opony do tych dzisiaj....
Pozdrawiam