Teraz jest Cz mar 28, 2024 4:35 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Cz paź 24, 2013 1:34 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pt wrz 27, 2013 7:50 am
Posty: 22
Mam takie pytanko
Planuje zakup KLV 1000 ale kazdy mówi zeby nie bo gorszy od dl 650 ze biegi zle zestrojone a jakie naprawde jest zdanie takich dlugoletnich uzytkowników???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Cz paź 24, 2013 8:05 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pn sty 26, 2009 1:03 am
Posty: 194
Lokalizacja: Olsztyn
https://vstromclub.fora.pl/
tu masz forum, a tam znajdziesz bardzo obszerną dyskusję na temat różnic obu modeli.
a tak na szybko, litr nie jest gorszy tylko inny. Ma większą moc, jest trochę cięższy(przez to zaleca się wcześniejsze doświadczenie i odradza się go jako pierwszy moto). Litr pali więcej, nie ma opcji ABS, jest produkowany znacznie dłużej więc pierwsze egzemplarze często - ale nie zawsze są zjechane. Litr ma dłuższe biegi ale to wynika z innej charakterystyki silnika i w niczym nie przeszkadza. Jak chcesz więcej to dzwoń nie chce mi się pisać 606293zero35. Zrobiłem Dl 130tyś więc coś niecoś wiem o nim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Cz paź 24, 2013 8:37 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): So sie 28, 2010 6:24 pm
Posty: 243
Lokalizacja: Bieszczady / Norwegia
Prawda jest taka, ze jak 1000ca nie przestraszysz sie na jezdzie probnej to bedziesz jezdzil i bedziesz zadowolony.
1000 jest fajny do dlugich podrozy i na codzien, no i nigdy nie mozna narzekać brak mocy, bo raczej nigdy jej nie brakuje.
Latwiej we dwoje podrozuje sie mocniejszym motocyklem.
Moj przy 200km/h z alu kuframi radzil sobie wysmienicie. Malym to wyniki nieosiagalne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pt paź 25, 2013 6:44 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm
Posty: 690
Lokalizacja: Pruszków
Zastanawiam się czemu ktoś psioczył na skrzynię biegów litra i tylko jedna rzecz mi przychodzi do głowy. Ostatni bieg jest nadbiegiem. Jadąc z obciążeniem, praktycznie nie ma co wrzucać szóstki poniżej 120km/h. Po przesiadce z 650tki na 1000 faktycznie początkowo było to dziwne uczucie, ale szybko przestaje się o tym myśleć. Plusem za to jest niskie spalanie, a przy wyższych prędkościach litr może się nawet okazać oszczędniejszy niż 650 :)
Generalnie dla mnie wybór pomiędzy DL650 i DL1000 sprowadza się do jednej kwestii - czy chcesz jeździć sam czy z pasażerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pt paź 25, 2013 7:25 am 
Początkujący

Dołączył(a): Pt wrz 27, 2013 7:50 am
Posty: 22
no własnie mam zamiar jedzić z pasażerem bo na KLE we 2 to poprostu cały dzien to meczarnia...

co do skrzyni i dłuższych biegów zawsze mozna zastosować inne przełozenie:)
200 raczej nie jezdze,

dzieki za rady
a jak z awaryjnością???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pt paź 25, 2013 8:55 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am
Posty: 1340
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Jaka jest roznica w spalaniu pomiedzy 650 a 1000?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pt paź 25, 2013 10:48 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt wrz 28, 2007 12:22 pm
Posty: 683
Lokalizacja: Gniezno
650 + kufry boczne+ pasażer : powyżej 120km/h wyprzedzanie staje się niebezpieczne...

jeśli jazda we dwie osoby jak piszesz to ja bym kupił 1000ka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pt paź 25, 2013 10:48 am 
Początkujący

Dołączył(a): N paź 07, 2012 6:19 pm
Posty: 40
Łaniek napisał(a):
a jak z awaryjnością???


Yyy, a ja myślałem, że rozmawiamy o DLu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pt paź 25, 2013 2:44 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm
Posty: 690
Lokalizacja: Pruszków
No właśnie, jaką awaryjnością :lol:
Silnik wywodzi się z 1997r. z modelu TL1000, gdzie miał 130KM. W SV1000 ta sama jednostka ma 120KM. Wykastrowany trafił do V-stroma, więc przy mocy 98KM musi być trwały. W nowym v-stromie na 2014r. silnik wydaje się identyczny, chyba tylko minimalnie zwiększyli pojemność.
Jedynym w miarę powszechnym problemem jest nieszczęsny siłownik sprzęgła. Jak ktoś o niego nie dba i nie czyści z syfu co kilka(naście) tysięcy kilometrów, to zużywa się od piachu z olejem i cieknie. A profilaktyka sprowadza się do odkręcenia 3 śrub i wytarcia szmatą syfu z okolic zębatki zdawczej ;) 650tka nie ma tego problemu, bo ma sprzęgło na linkę, a nie hydrauliczne.

Jeśli sprzęt ma być do jazdy 2-osobowej z kuframi, to w ogóle o 650 bym nie myślał. Litr niespecjalnie czuje różnicę czy jedziesz sam, z pasażerem czy jeszcze z bagażem. 650tka okrutnie już się wtedy męczy ;)
Co do spalania, to mój DL1000 K2 średnio w trasie łykał 5,5/100. Przy jeździe po górach dało się zejść poniżej 5, przy jeździe po mieście można było spokojnie dojść do 7. 650tka w tych samych warunkach ok. litra mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: So paź 26, 2013 8:28 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): So sie 28, 2010 6:24 pm
Posty: 243
Lokalizacja: Bieszczady / Norwegia
Jedyna awaryjnosc DL1000 to sa zaniedbania ze strony wlascicieli, ktorzy tylko smigaja bo fajnie sie tym jezdzi, ale zapominaja ze czasem trzeba sie do moto schylic. Tak jak pisze Lasooch to zadna filozofia profilaktycznie przy wymianie oleju wytrzec popychacz i silownik srzegla, warto tez na popychacz zalozyc kawalek gomowej rurki i problem znika calkowicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: So paź 26, 2013 12:19 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Śr gru 09, 2009 9:53 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Czę100chowa
lasooch napisał(a):
Generalnie dla mnie wybór pomiędzy DL650 i DL1000 sprowadza się do jednej kwestii - czy chcesz jeździć sam czy z pasażerem.


popieram w 100%
awaryjność modelu to mit .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: So paź 26, 2013 8:08 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So paź 06, 2007 7:53 pm
Posty: 443
Lokalizacja: Kraków
650cm,2 osoby,full bagaż,25 dni,9000 km....z czego 1/2 w Dolomitach + Alpay w okolicach Stelvio.brak mocy ???...do turystyki w zupełności wystarcza. jeśli 1000-czka będzie w cenie i roczniku zbliżonym (w co wątpie) do 650 to brać bo to fajny motor ale jeśli nie to..."po co przepłacać". 650-tek jest dużo,mają mniejsze przebiegi i są znacznie tańsze.poza tym dużo jest krajówek po 1 czy 2 właścicielach.1000 głównie sprowadzane bo restrykcje unijne zblokowały je chyba ze względów emisji spalin.

[ img ]

a kufry to mi jeszcze sam...admin...zaordynował :D

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pn paź 28, 2013 8:24 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 783
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
Maluch trochę lepiej sobie radzi w "terenie" 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Pn paź 28, 2013 10:19 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Piaseczno
Opinie, że DL650 to tylko solo jest mocnoooooo przesadzona. 50 000 km, w tym pewnie ze 30 000 w 2 osoby z bagażami i na brak mocy nie narzekałem. Oczywiście zależy od oczekiwań - faktycznie 200 z kuframi i pasażerem nie pójdzie, ale to chyba do podróży adv nie eliminuje?:)
Trochę wrażeń z podróży DL650A w moich relacjach - linki w podpisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLV/DL 1000 dlaczego gorszy od 650???
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 4:32 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pt wrz 27, 2013 7:50 am
Posty: 22
dzxiekuje wszystkim za opinie:)
ps myslałem ze taki temat juz był a nikt nie pisał ze był wiec chyba nie było:P

co do terenu to powiem szczerze... w teren to dobre jest hard enduro o nie motory o wadze +200kg chociaz wjezdzam swoim KLE poza droge to nie to samo co jazda na hard enduro:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL