Autor |
Wiadomość |
AdvHP2rider
|
Tytuł: Projekt eBob = enduro bobber Napisane: So wrz 14, 2013 5:40 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
pierwszy post jest wklejką o projekcie enduro bobbera o jakim pisaliśmy w GS-spocie
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Projekt eBob = enduro bobber Napisane: So wrz 14, 2013 6:04 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
oto co sobie wydumałem:
Celem naszego projektu jest stworzenie motocykla o klasycznym ponadczasowym wyglądzie, który przejedzie każdą drogą i będzie dobrze prezentował się w każdym miejscu. Punktem wyjścia stał się BMW HP2 Enduro – wg nas najciekawszy motocykl BMW ze względu na rozwiązania i ukryte, niedocenione funkcjonalności oraz „HP“ i jeszcze chłodzony powietrzem, bez ABS-u i tych wszystkich niepotrzebnych bajerów Jego największe zalety: - nisko umieszczony środek ciężkości - silnik Boxer chłodzony powietrzem - napęd wałem kardana - mocna rama z schowanym wewnątrz zbiornikiem paliwa - po małym tuningu profesjonalne zawieszenie enduro - b.niska waga (193kg fabryczne) jak na taką konstrukcję
Najważniejsze zmiany jakim został poddany - rezygnacja z enduro dzioba na rzecz klasycznego przedniego błotnika nad kołem co miało na celu możliwość zamontowania większej chłodnicy z modelu HP2 Megamoto w celu poprawienia układu chłodzenia - nowe nakładki na zbiornik paliwa z nawiązaniem do klasyki BMW - zmiana design’u tyłu motocykla w stylu bobberowym
Ten projekt to połaczenie designu z funkcjonalnością przy zasadzie użytych komponentów: only high performance Ma być jak najlżejszy, z najlepszymi komponentami (carbon/kevlar malowane) z dobrym zawieszeniem przednim, które było najsłabszym punktem oryginału – zastosowanie wkładów Ohlins.
Cdn...
- Wasze opinie bedą mi bardzo pomocne przy projekcie, który muszę skończyć przed EICMĄ - chciałbym do końca października. Pomaga mi w tym Wrocławskie Centrum Transferu Technologii i Wydział designu motoryzacyjnego przy ASP we Wrocławiu
ps. na dzień dzisiejszy udało się już zejść z waga do ok. 185kg
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Projekt eBob = enduro bobber Napisane: So wrz 14, 2013 6:18 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
Chłodzony powietrzem i olejem...
Jak wywalisz Can Busa i dasz Motronica od R1150GS to nawet bym chciał takie coś :D
Tylko pytanie - jak chcesz uzyskac duże skoki zawieszenia bez wydłużenia tylnego wahacza?
HPNy miały wydłużone wahacze o 100mm, a czasem do R100GS montowano wahacze od R1100 i amortyzator WP. I skok na zadzie wynosił 280mm co mnie przekonuje.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 6:24 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
dlaczego wywalać coś co jest lżejsze i się nie psuje? naczelna zasada przy projekcie to HP (high performance) - wykorzystywanie lekkich dobrych jakościowo materiałów elementy plastikowe będą zastąpione carbonowymi lub carbon/kevlar dzwignie zm. biegów i hamulca możnego są teraz lżejsze: aluminiowe frezowane, wywaliłem mechanizm składania podnóżki i klakson w zamian za to weszła wieksza chlodnica od Megamoto i zostala w celu lepszego chłodzenia przeniesiona do przodu, na rally tytanowym wydechu udało się urwać 4,3kg itd. zastosowanie litowego aku to kolejna osdzczedność ok. 3kg (aku testuje od 3 tygodni i jest ok)
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 6:27 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
SituGS napisał(a): Tylko pytanie - jak chcesz uzyskac duże skoki zawieszenia bez wydłużenia tylnego wahacza?
HPNy miały wydłużone wahacze o 100mm, a czasem do R100GS montowano wahacze od R1100 i amortyzator WP. I skok na zadzie wynosił 280mm co mnie przekonuje. w HP2 są odpowiednie skoki przód 270mm - Ohlins tył 250mm - poduszka powietrzna (dla mnie fenomenalna i lżejsza od tradycyjnego zawieszenia o 2kg)
|
|
Góra |
|
|
klos242
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 7:00 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm Posty: 744 Lokalizacja: Tarnow
|
AdvHP2rider napisał(a): dlaczego wywalać coś co jest lżejsze i się nie psuje? No właśnie i do tego jest jeszcze bardzo proste w diagnostyce. Projekt bardzo mnie ciekawi czekam na foty.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 7:13 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
wysłałem Ci zdjęcie na maila, na tę chwilę nie mogę ujawnić design zbiornika, jeżeli mimo to uznasz, że warto wkleić zdjęcie to proszę zrób to bo mam utrudnione w chwili obecnej wklejanie fot
|
|
Góra |
|
|
klos242
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 7:24 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm Posty: 744 Lokalizacja: Tarnow
|
Zbyt mało jeszcze z tego widać, lepiej zaczekać. Coś Ci tam odpisałem.
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 7:39 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
Baw się, czekam na wyniki :D
Tylko co ma robić ten motocykl?
Ma być wścieklakiem do ciorania po krzaczorach? Maszyną rajdową która przejedzie Dakar i Baja? Maszyną wyprawową w daleka Azję?
Czy po prostu ma fajnie wyglądać?
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 7:50 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
pisałem już o założeniach ale inaczej: wyobraź sobie HP2 Enduro, który zmienił szaty bez straty właściwości enduro wygląda tylko bardziej klasycznie, bedziesz pasowal do niego w kurtce oldschoolowej i dzinsach i polecisz na male piwo do centrum i nie bedziesz wygladal jak ufoludek w moto ciuchach na przerosnietym crosie klasyka jest cool - ponadczasowa w ta strone idę motocykl enduro o zwyczajnym wygladzie taki wlasnie enduro-bobber
|
|
Góra |
|
|
esi
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 8:03 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 03, 2011 4:50 pm Posty: 774
|
czyli taki oldschoolowy HP2, wyglad klasyka, mozliwosci HP2. Dla mnie bomba ;D Nie jestem jakims fanem bmw ale seria gs zwlaszcza ta z poprzednich dekad podoba mi sie. Czekam, mieszkamy blisko moze bedzie mi dane chociaz usiasc :D
Kulka bedzie zachwycony ;P
|
|
Góra |
|
|
Arek
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 8:12 pm |
|
Dołączył(a): Pn paź 20, 2008 7:38 pm Posty: 418
|
Bardzo jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Gratuluję pomysłu to może być motocykl idealny - bynajmniej dla mnie :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został... Napisane: So wrz 14, 2013 8:14 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
do konca pazdziernika juz niewiele czasu juz zrobione: - tylny boberrowy blotnik z oldschoolowa lampa - duza chlodnica od MegaMoto na przodzie - nowy design cyferblatu + oslona na kokpit - skrocona kanapa ale jeszcze musi byc fachowo wykonczona (na szczescie we Wro jest dobry moto-tapicer) - osłona lampy przedniej przemalowana ze srebrnego na czarny kolor - kiera z poprzeczką i podwyzszenie czarne - adaptery lusterek pod kiere zamontowane (lusterka na razie sa - ale nie docelowe)
do zrobienia zostało: - forma pod osłony zbiornika (jak dostane pliki 3D z ASP, działają) - mocowanie przedniego błotnika (sam blotnik już obrobiłem, kupiłem gotowca i szlifowanie ;) - uchwyt przedniej lampy i kokpitu (juz w trakcie) - zakup nieduzych wymiarow ale oldschoolowych migaczy (na razie są ale nie docelowe) - uchwyt pod tablice i migacze tylne - usztywnienie blotnika z ew. lekkim rurkowym bagaznikiem w starym stylu (bo enduro bobber ma służyć też do podróżowania) - oldschooloowa nakładka na oryginalny wlew paliwa
i to chyba na razie tyle ps. bedę szył też do niego oldschoolowe sakwy z wojskowego impregnowanego drelichu z możliwością dopięcia tylnej torby na tylnej czesci siedziska + bagażniku, w przerwę między lampą przednią a kokpitem powędruję mini rolka. żadnych toreb na zbiorniku paliwa, który będzie najbardziej charakterystyczną częścia projektu (ze szprosami jak na starych BMW ;)
|
|
Góra |
|
|
maciej_mi
|
Tytuł: Re: Projekt eBob = enduro bobber Napisane: So wrz 14, 2013 10:14 pm |
|
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm Posty: 280 Lokalizacja: Międzychód
|
Podobają mi się bardzo takie projekty, dla mnie motywacją byłby taki efekt.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: Projekt eBob = enduro bobber Napisane: So wrz 14, 2013 10:16 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
podobno dominator wymaga najmniejszego wkladu, zeby przerobić go na bobbera urodzony do takiej zmiany ubrania ;)
ps. Maciek, nie wiesz może co to za lampa z żółtym szkłem?
|
|
Góra |
|
|