Teraz jest Cz mar 28, 2024 3:30 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 40 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 9:32 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 6:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: pietrowice / śląsk
Cytuj:



Ten rajd jest chyba bardziej rajdem przeprawowym niż długodystansowym.
Może ktoś wie:
-jakiej długości są najdłuższe odcinki??
-jaki musi być minimalny zasięg motocykla na pełnym baku w tym rajdzie??

na te pytania ty powinieneś znać najbardziej odpowiedzi

pytanie jest raczej ile potrafi zechlac twoja drz przemnoz przez najdłozszy odcinek daj z 2-3 rezerwy i znasz pojemność baku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 1:15 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
Macalik ja bym wybrał mniejszy bak DR pali mało więc napewno Ci wystarczy a zawsze będą strefy żeby zatankować. Ktmy czy inne motocykle z tego co widziałem na zdjeciach mają nawet czasem seryjne baki więc ten 28 będzie za duży - będzie się gorzej motocykl prowadził i będzie dużo cięższy.

W Rajdach enduro nie trzeba licencji - tzn jest tak: Jedziesz na pierwsze zawody, kończysz pierwszy dzień zapisujesz się na egzamin na licencję (każdy zdaje) płacisz i startujesz 2 dnia. Można też nie robić licencji (niby się powinno) tylko jak się leci cały cykl to jest obowiązkowa. Wiadomo koszt rajdu enduro jest nieporównywalnie większy niż CC jednak jest to rewelacja - cc można traktować bardziej treningowo.

Powodzenia chłopaku na tym rajdzie, dasz radę będę chciał przyjechać obejrzeć wiadrem a za rok moze wystartować jak będzie budżet.

Co do osłony - taki karbon po mocnym uderzeniu może pęknąć, alu nie pęknie (mam w KTM alu i jest pancerne a wiele przeszło).

Z tego co widziałem w relacjach to najdłuższe odcinki były ok 600 km... trzeba by to jeszcze sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 9:44 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 10:12 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Kraków
Witam,

ja bym wybrał większy bak, przecież można mniej zatankować i będzie robił za dodatkową osłonę, z moich doświadczeń przy normalnym upadku po którym jesteś w stanie dalej jechać to nic nie pęknie, dla ochrony możesz okleić taśmą power tape np.
http://www.polkasteam.pl/xr650r/Wyjazdy ... 20255.html
Piszę o zbiornikach Acerbisa. Mam osłonę alu i dobrze chroni tylko dobre punkty mocowania i podparcia osłony, żeby osłona się nie wyginała od uderzenia, my mamy opartą o ramę na podkładkach z gumy zbrojonej (guma z płótnem)

Pozdrawiam
wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 10:58 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So paź 06, 2007 7:53 pm
Posty: 443
Lokalizacja: Kraków
[ img ]
problem jest tylko podczas pierwszej jazdy z dużym zbiornikiem.dodatkowe kilogramy są zdecydowanie odczuwalne....potem kłopot mija.jadąc na krótsza trasę nie należy lać "pod korek"tylko w miarę potrzeb.za to jak się mu wleje do oporu.....zapominasz o jakichkolwiek kłopotach paliwowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 4:18 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 9:33 am
Posty: 369
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam,

dzięki za info i porady

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 11:11 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
W Baja 1000 latają na ok 16 litrowych. 28l w drz trochę inaczej wygląda niż moje 24l w xr. To konkretna bańka :shock:
Jak zatankujesz na rajdzie ok połowy to będzie chlupać 15kg w lewo,prawo,góra,dół :D Chociaż powiem że jak swojego tak tankuje to nie przeszkadza zbytnio w terenie, nawet przy ostrej jeździe. Oczywiście dociskanie kolanami zbiornika gdy trzeba jest nieco inne. Osłona chłodnic to dodatkowy plus (acerbisy są naprawdę mocne)
Ten mniejszy Ci na pewno wystarczy na rajdy, a mając większy wykorzystasz jeszcze gdzieś hen,hen...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 7:12 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
większy zbiornik sprawi że nie będzie takiej kontroli nad moto, wejście w zakręt przełożenie ciężaru ciała itd nóżka łokieć - wielki bak napewno w tym przeszkodzi. Berlin wrocław to mały dakar więc mniejszy bak wystarczy tym bardziej ze niektórzy mają seryjne. Nie tankować do pełna - bez sensu w takim razie będzie nie wykorzystany, lepiej wykorzystać mniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 22, 2009 10:56 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz paź 09, 2008 10:42 am
Posty: 100
Lokalizacja: Wrocław
na DW wystarczy seryjny zbiornik + warto mieć przy sobie 1L w butelce zapasu, na Hannibalu zostawia się na CP podpisane kanistry i po kłopocie,
ewentualnie dla świętego spokoju można założyć zbiornik 12-14L,
2 ewentualność to zbiornik acerbisa 6L na tył ( montowany na Hannibala )

PS.
mam na sprzedaż metromierz + roadbook ( używane na DW 2008 )
strona DW 2009 dziś ruszyła
www.rallye-breslau.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 23, 2009 3:02 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pn maja 14, 2007 9:54 am
Posty: 137
Lokalizacja: Stolyca
Niestety strona ruszyla tylko w jezyku wroga, ktory, jako patriocie, jest mi obcy;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 23, 2009 7:04 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 10:13 pm
Posty: 455
Lokalizacja: Warszawa
Dakar w jakiej formie jest opis poszczegolnych odcinkow? jak to wyglada nawigacyjnie?

widzialem u Ciebie zestaw Rallye i podstawke GPS - czy organizatorzy daja mape z zaznaczona trasa i na tej podstawie samemu robi sie roadplan i wbja WP do GPS ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 23, 2009 9:20 am 
Aktywny

Dołączył(a): Cz paź 09, 2008 10:42 am
Posty: 100
Lokalizacja: Wrocław
nawigacja tak jak we wszystkich rajdach długodystansowych,
trasa opisana w roadbooku,
gps nic tu nie pomoże ( używam go jako cyfrowego kompasu - w roadbooku są też opisy na azymut )
PS.
w tym roku mają być podobno transpondery zamiast zbierania pieczątek na CP

PS.2
stronka po polsku ruszy pewnie za kilka dni ale nie liczył bym na zbyt wiele :) regulamin będzie raczej taki sam jak w zeszłym roku ( oprócz transponderów - jeśli będą )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 28, 2009 9:43 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 9:33 am
Posty: 369
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam,

dość dużo informacji o rajdzie można znaleźć na forum ATV Polska http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=16498&postdays=0&postorder=asc&start=15

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 18, 2009 5:28 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 1:23 pm
Posty: 10
Lokalizacja: DolnySlask
Witam
rajd Berlin-wrocław fajna sprawa ale organizuje sie coś podobnego w kraju naszym jako konkurencja dla BB i jest robione przez krewniaków
MT RALLY długość trasy 2200 km po poligonach polskich na miesiąc przed BB zapowiada sie fajna zabawa.
Koszta udziału w BB to 830 euro plus 350 za samochód serwisowy
MT rally to okolo 2000 tyś zł wpisowego
Goście na Katach ponoć mają zniżke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 19, 2009 10:10 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz paź 09, 2008 10:42 am
Posty: 100
Lokalizacja: Wrocław
2000zł wpisowego + 2000zł za samochód serwisowy ( czyli w naszym przypadku samochód + przyczepa) :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 07, 2009 10:54 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 9:33 am
Posty: 369
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam,

No i już po rajdzie Drezno-Wrocław :(
Udało mi się go ukończyć, a o wyniki nie pytajcie bo jak się zwyklo mówić mogłoby być lepiej, ale możecie znaleźć je tutaj http://live.abenteuerrallye.com/?topic=results&typ=krad&stage=gesamtwertung
a filmiki z kaźdego dnia dostępne są tutaj http://www.youtube.com/RallyeBreslau
Składam serdeczne podziękowania "dakarowi" za wszelkie rady i "holanowi" za dostarczony na "ostatnią minutę :) " sprzęt- naprawdę się przydał.
W niedzielę rano wróciłem z rajdu a już dzisiaj we wtorek jestem w Brazylii na statku (w pracy). Jednak myślami wciąż jestem na trasie rajdu. Każdy ruch mojego ciała (bo wciąż mnie wszystko boli :) )przypomina mi wspaniale spędzony tydzień. Nie żałuję żadnego wydanego Euro. Wiadomo, nie wszystko było tak jak trzeba. Była bardzo słaba organizacja, czego nie było wcześniej (rajd Drezno-Wrocław zmienił właściciela).
Na rajdzie poznałem świetnych ludzi, którzy dużo mnie nauczyli i na których naprawdę mogłem liczyć.
Byłem jedynym Polakiem na motocyklu i naprawdę bardzo się cieszę, że udało mi się ukończyć ten rajd.
Mam nadzieję, że uda mi się wziąć udział w rajdzie w przyszłym roku, no i że będzie więcej Polaków.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 40 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL