Autor |
Wiadomość |
ROB
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 2:57 pm |
|
Dołączył(a): Wt lis 18, 2008 5:59 pm Posty: 1230 Lokalizacja: Warszawa
|
kroochy napisał(a): na stronie ORLEN TEAM jest napisane, że wszyscy jadą na 660
Orlen te info to trzyma na stronce już ze 3 lata ...
W Dakarze wszyscy jada na 690 z jakimś tam dopiskiem (pewnie Rally ) ...
Jacek mówił że motocykl którym jeździł cały rok jest inny i ma inną ramę ten z Dakaru jest cięższy (dodatkowo nie jeździł przed Dakarem z 1,5 miecha bo mu lekarze zakazali ze względu na rękę)
Jacek Czachor – Mistrz Świata w rajdach Cross Country w klasie 450 Rally Production (czyli w sezonie jeździł na 450 a w Dakarze jedzie na 690 – inna pojemność i trochę cięższy)
Marek Dąbrowski – Mistrz Świata w rajdach Cross Country w klasie Over 450 Rally Production (czyli jeździ normalnie podczas sezonu na 690 i w Dakarze także)
Jakub Przykoński – Wice Mistrz Świata w rajdach Cross Country w klasie Over 450 Rally Sport (czyli jeździ normalnie podczas sezonu na 690 i w Dakarze także)
Na pewno jeżdżą na 690 (tak są zgłoszeni w rajdzie) – tylko nie takie jak ma Coma i Despres z fabrycznego temu - różnią się szczegółami i ustawieniami.
poprawcie mnie jak się myle :)
pzdr
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 4:55 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
Mi się wydawało że Czacha jedzie w dakarze 450... Jeśli sprawdziłeś że 690 to pewnie 690. Coma i Despres mają też 690 bo wyżej nie można już z powodu ograniczeń jednak to co oni tam mają fabrycznego nie jest porównywalne z tymi replikami dostępnymi dla zwykłych człowieczków.
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 5:26 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
Cały Orlen team w Dakarze jedzie na 690. Oprucz Hołka oczywiście.
Wiadomo że każdy zawodnik ma sprzęt pod siebie zrobiony, ale to nie są jakieś przepaści finansowe czy technologia kosmiczna rodem z NASA poszczególnych podzespołów. Spokjnie naszych stać na najlepsze np. sprzęgło czy koła (cokolwiek).
Po prostu takie teamy jak Repsol czy Red bull mają dla swoich zawodników ogromny zapas takich części i całych podzespołów do maszyn. A w połowie rajdu wymieniają cały silnik. Orlen teamu na pewno na to nie stać (jeszcze).
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 5:32 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
Zrozumcie - to nie chodzi o zapas części czy o pieniądze to chodzi o to że COMA ma inne zawieszenie inne podzespoły i inne niektóre elementy tu chodzi o materiały itd. Nie o pieniądze bo takich podzespołów nie kupisz w KTM to tylko mają zawodnicy fabryczni - na tym to polega - zawodnik fabryczny. Obłuckiemu np.projektowali ramę pod jego wymagania do swojej Husqvarny.
PS. Wczoraj podczas dnia przerwy Polakom także wymieniono silniki
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 5:55 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
Mlody ma trochę racji, przerabiałem ten temat do swojego HPka, dowiedziałem się w HPNie, że fabryczny zawodnik Simo Kirssi jak startował na HP2 w zawodach (Erzberg rodeo i innych) to miał lżejszy silnik, airbox (1,5 lżejszy od oryginału) i zupełnie inną zawiechę z przodu itp.
zasada jest prosta, jak fabryka inwestuje w zawodnika to daje mu maszyne na ktorej ma wygrac, niedostepną dla innych, komponenty są lżejsze (nie koniecznie wytrzymalsze, bo moga je wymieniac co etap, inne teamy na to nie stac, gdy rozmawialem z Markiem Dąbrowskim powiedział ze W Dakarze fabryczny team ma zupelnie inne maszyny niz Orlen niefabryczny team - tak przynajmniej bylo 3 lata temu gdy o tym rozmawialismy)
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:01 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
PS. Wczoraj podczas dnia przerwy Polakom także wymieniono silniki[/quote]
O, to się im powodzi :D
Być może masz rację z tymi podzespołami. Ale np. jeśli Coma ma jakiś wypasiony wałek rozrządu to robi go jakaś firma i pewnie może go sprzedać każdemu kto zapłaci...
I wychodzi na to że pieniądze,pieniadze.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:04 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
niestety nie jest tak danek, jezeli masz racje to kup mi airbox z carbonu do HP2 i lzejszy silnik jaki mial Kirssi, tak jak pisalem wczesniej nie bedziesz mial najlepszych komponentow, nie kupisz ich, juz fabryka na to nie pozwoli, sa zarezerwowane tylko dla teamu fabrycznego
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:11 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
To wygląda jak wyścig zbrojeń w F1. :shock:
Jeśli tak jest, to niektóre elemeny moto to takie handmade.
A te kilka kg oszczędnosci kosztem wytrzymalości.
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:16 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
Ja nie pisze bo słyszałem to od babci mojego kolegi tylko startowałem w rajdach enduro i znam ten temat od strony kuchni
|
|
Góra |
|
|
beemer
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:47 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 01, 2007 11:00 pm Posty: 2916 Lokalizacja: eh Canada
|
Hamerykanin Jonah Street tez mowil w ostatnim wywiadzie ze musi kombinowac z nawigacja na wszystkie sposoby aby starac sie zrownac z szybsza maszyna np : Marca Coma..
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:49 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
Dla mnie to jest oczywiste a niektórzy do tego dojdą :) ... się w Dakar dokładnie to non stop o tym mówią że nie ma co porównywać ich do kierowców fabrycznych bo chodzi o sprzęt itd nawet o Hołku mówią że nie ma szans z fabryką VW bądź Mitasubiszi
|
|
Góra |
|
|
beemer
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:53 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 01, 2007 11:00 pm Posty: 2916 Lokalizacja: eh Canada
|
ja jestem za tym aby wszyscy stratowali na fabrycznych KTM..i wtedy mozemy mowic o rywalizacji .:-)))))
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:55 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
to jedna kwestia, a druga jak KTM poswieca slabszych zawodnikow aby wyprowadzili nawigacyjnie w pole innych zawodnikow, dlatego nie lubie KTMa za niehonorowe podejscie do sportu (wszystko aby wygrać)
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 6:56 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
co to za członek mi się wkradł ?? :)................. JA TEŻ ZA TYM JESTEM ale na miano kierowcy fabrycznego trzeba zapracować więc jest dobrze... Np. nasz Tadeusz Błażusiak :) jest kierowcom fabrycznym stajni KTM tylko dlatego że seryjnym motocyklem wygrał najtrudniejsze zawody enduro czyt. ERZBERG
Dla nich to marketing co za tym idzie duża kasa. Każdy kto ma KTM i widzi na liście dakaru 10 pierwszych miejsc KTM to czuje się ciut wyższy...
|
|
Góra |
|
|
rumpel
|
Tytuł: Napisane: N sty 11, 2009 7:06 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm Posty: 2039 Lokalizacja: S-ec
|
tak czytam i czytam i sam nie wierze w to co widze
|
|
Góra |
|
|