Teraz jest Cz mar 28, 2024 7:08 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 5 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: XT660Z zawieszenie
PostNapisane: Śr lis 28, 2012 11:04 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
Hey.

Dziś przypadkiem zagadałem sąsiada o chain guard dla mojej Tenere. Chłopak jeździ w SM ima trochę gratów w garażu więc spytałem czy nie posiada na zbyciu jakiś zapasowych elementów. Zaprosił mnie do swojego van'a, a tam oczy mi z czaszki wypadły. Okazało się, że chłopak poza wyścigami zajmuje się handlem chińszczyzną. Tak tak, taniocha z chin!! Cały van zapakowany gratami do SM i MX, prosto z chin. Wypytałem go o kilka rzeczy i przypadkiem w łapy wpadły mi zębatki, stopki, łożyska, kierownice, koła... i amory. O reszcie może kiedyś napisze ale dziś skupię się na amorach.

Ymm, całkiem solidne. Wygdlądały OK.
Okazało się, że to kopia Ohlins. Chińska kopia!! Ale, pare tygodni temu miałem w ręku orginały z Tenere i te chińskie kopie nie wyglądały na gorsze. Wręcz były na tyle "porządne", że postanowiłem poruszyć ten temat na forum!

Okazało się za w cenie poniżej 100USD dostaje się podróbkę Ohlins'a w całkiej dobrej jakości w specyfikacji jaką sobie zażyczysz. Jedyny problem to to, że musisz zamówić minimum 10 sztuk by małe kitajce pofatygowały się i wysłały paczkę do yeuropy. Bajer w tym, że sąsiad zamawia po 10-20 sztuk co miesiąc!! Tak sobie pomyślałem, że 100USD zaryzykuje i zamówie sobie sprężynkę do Tenere. Cały problem w tym, że nie mogę wyszukac w sieci specyfikacji zawieszenia. Jedyne to wyczytałem to;

długość - 345mm
skok - 83mm
średnicz tłaczka 46mm

Ohlins ma jeszcze rozpisane modele pod wagę kierownika ale niegdzie nie podają siły sprężyny.
Wątpie by kitajce byli w stanie wyliczyć siłę na oko, Tenere nie ma amortyzatora podłaczonego prosto do widelca więc do obliczenia siły należy dołożyć jeszcze kilka pomiarów.

Czy ktoś może ma dostęp do pełnej specyfikacji tylniego amortyzatora dla Yamaha XT660Z Tenere 2008- ??

Kupowanie w ciemno to też może być opcja biorąc pod uwagę, że Ohlins kosztuje niemalże 10 razy więcej niż chińszczyzna, zamówie 10 i któryś spasuje :mrgreen:

Inna sprawa to długość. W zasadzie na początku Tenere wydawała się wieżowcem (siodło 895mm) ale po roku zabawy okazuje się, że dodatkowe kilka mm w zasadzie to by mnie ucieszyło i tak sobie pomyślałem, że jak już mam podawać wymiary to może dorzucę 5mm do długości całkowitej :twisted:

Macie może pojęcie jak taki zabieg wpłynie na motocykl? Czy łańcuch nadal będzie pracował tak jak powinień i nie będzie obcierać wachacza? Czy ingerencja w orginalne elementy nie popsuje stabilności motocykla??
Tak pytam bo nie wiem czego można się spodziewać.

Dzięki, hey!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT660Z zawieszenie
PostNapisane: Pt lis 30, 2012 2:25 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1917
Lokalizacja: Kwidzyn
Kupiłem ostatnio karabin do PS3 taką podróbkę ze sklepu RTV no i..
owszem pasowała pod kontroler, ale co z tego? Przy naciskaniu spustu kontroler prawie wypadał z gniazda (kolby) :mrgreen:

Ja na Twoim miejscu nie podjąłbym takiego ryzyka.
pozdrawiam
sylwester

P.S
a karabin wymieniłem na oryginalny :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT660Z zawieszenie
PostNapisane: Pt lis 30, 2012 5:29 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Wt sty 24, 2012 4:49 pm
Posty: 47
dobry typ jesteś, w innym temacie na dwie strony dywagujesz czy dedykowane podwyższenie kierownicy jest bezpieczne a teraz chcesz montować chińskie zawieszenie :)

pozdro 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT660Z zawieszenie
PostNapisane: Pt lis 30, 2012 7:58 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
magisteroko napisał(a):
dobry typ jesteś, w innym temacie na dwie strony dywagujesz czy dedykowane podwyższenie kierownicy jest bezpieczne a teraz chcesz montować chińskie zawieszenie :)

pozdro 600


Tam nie jest o dedykowanym podwyższeniu, tylko pierwszym lepszym (też chińskim).
I nie tyle chodzi o bezpieczeństwo tylko wytrzymałeość takiego zabiegu... wydłużasz ramię o 3cm w njsłabszym jego miejscu!!

Żygam już tą chińszczyzną ale... coraz częściej bywam zaskakiwany. Głównie baznadziejną jakości znanych marek niż polepszeniem ze strony kitajców (takowe też się zdarza) ale nie zmienia to faktu, że renomowane produkty (głownie yewropejskie) pomimo pogarszającego się standartu wyciskają ceny na maxa, wręcz osiągają one smieszne rozmiary!!
Nie jestem nawiedzonym wyznawcą pop-kultury konsumenckiej i nie przywiązuje dużej wagi do metek i znaczków dlatego szeroko otwieram drzwi przed nowymi produktami (w tym chińskimi) chociaż już wielokrtonie się na nich sparzyłem.

Są tacy co zabiją za BMW czy Mercedesa... ja mam to w D. byleby było warte swej ceny!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT660Z zawieszenie
PostNapisane: Cz lut 21, 2013 12:06 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn wrz 22, 2008 12:19 pm
Posty: 366
Lokalizacja: Neustadt an der Weinstrasse
Siema!! Wiesz co ja mam wersję R, przedni zawias u-d o skoku 310m kyb i tył wilbers o zmiennej skoku. A co chinoli to trzymał bym się z daleka!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 5 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL