Teraz jest Cz mar 28, 2024 10:37 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 25 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: Śr sie 22, 2012 4:15 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So cze 28, 2008 8:41 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tarnów
I ja tak mam w 3aj - licznikowo 51tyś. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: Cz sie 23, 2012 12:15 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
Jak sobie to przemyślałem to wygląda to na zużycie elementów pompy olejowej, która ze względu na luzy ma problem z szybkim wytworzeniem podciśnienia i zassaniem oleju. Dopiero jak zassie i się uszczelni, to wszystko wraca do normy. Jest to trochę dziwne, bo XT ma smarowanie niskim ciśnieniem i w dodatku ma suchą miskę, czyli olej do pompy idzie ze zbiornika (nie ma efektu "wysychania" pompy i smoka olejowego jak w przypadku klasycznych układów smarowania).
A jakich olejów używacie? Bo my zalaliśmy Motulem 15W-50.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: Wt sie 28, 2012 10:21 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:34 am
Posty: 88
koziarz - z jakiego dokładnie powodu szukałeś sworznia?
Stary był podtarty i tłukło? Wymieniałeś również korbowód czy sam sworzeń?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: Śr sie 29, 2012 7:29 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz mar 12, 2009 4:16 pm
Posty: 1237
Lokalizacja: Małopolska
stary byl podtarty + regeneracja glówki korby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: N wrz 02, 2012 8:37 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:34 am
Posty: 88
koziarz napisał(a):
stary byl podtarty + regeneracja glówki korby


Co znaczy regeneracja? Jak to zostało zrobione?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: N wrz 02, 2012 4:15 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz mar 12, 2009 4:16 pm
Posty: 1237
Lokalizacja: Małopolska
Oddałem do firmy w krakowie auto-szlif na Makuszynskiego nie mam pojecia co zrobili, ale raczej nie wprasowali tulei bo nie bylo miejsca
w kazdym razie nie ma juz takich luzow jak byly

p.s. prawdopodobnie honowali
Metoda regeneracji Sunnen polega na pomiarze rzeczywistego błędu owalu otworu, demontażu korbowodu, zeszlifowaniu powierzchni styku zarówno trzonu jak i stopki, ponownym montażu i następnie honowaniu otworu do osiągnięcia wymiaru nominalnego. Honowanie zapewnia wysoką dokładnośc wymiaru oraz ninimalne błędy kształtu otworu. Honowana powierzchnia umożliwia dobre przyleganie panewek i dobre warunki odprowadzania ciepła w łożyska. Także główka korbowodu po jej wymianie i wytoczeniu powinna być honowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: N wrz 02, 2012 7:53 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
To, co zacytowałeś tyczy się stopy korbowodu, w przypadku kiedy jest ona skręcana (tak jak w samochodach).

Widziałem tą korbę po regeneracji i również nie wiem co zrobili - wyglądało jakby napawali i szlifowali, jednak nie widziałem wyraźnych śladó napawania...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: N wrz 02, 2012 9:32 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
lewar131 napisał(a):
Co ciekawe silnik nadal stuka po odpaleniu przez kilka sekund i później cichnie (taki efekt "załapania ciśnienia oleju") - ale nie wiem czemu to nadal występuje. Fakt jest taki, że ucichł na ciepło, bo przez wymianą tłuk się już niemiłosiernie...
Jeśli wiążesz główkę korbowodu z pompą oleju to ona ma osobisty kanał olejowy? Przecież jak dół jest na igiełkach to nie ma wtedy drążonych korbowodów.

lewar131 napisał(a):
Widziałem tą korbę po regeneracji i również nie wiem co zrobili - wyglądało jakby napawali i szlifowali, jednak nie widziałem wyraźnych śladó napawania...
Ja się raz zraziłem do tej ich metody dlatego napisałem o dorabianiu nadwymiarowego sworznia, akurat tak się zdażyło że silnik po krótkim czasie zaczął wibrować i po rozebraniu okazało się że sworzeń ciężko chodzi spuchła ta regeneracja może była za ciasno bo oni lubią robić takie rzeczy za ciasno, po reklamacji założony był już inny wał więc nie wiem co by było dalej ale jeśli dalej robią to może coś zmienili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: Pn wrz 03, 2012 10:02 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
Tezla napisał(a):
lewar131 napisał(a):
Co ciekawe silnik nadal stuka po odpaleniu przez kilka sekund i później cichnie (taki efekt "załapania ciśnienia oleju") - ale nie wiem czemu to nadal występuje. Fakt jest taki, że ucichł na ciepło, bo przez wymianą tłuk się już niemiłosiernie...
Jeśli wiążesz główkę korbowodu z pompą oleju to ona ma osobisty kanał olejowy? Przecież jak dół jest na igiełkach to nie ma wtedy drążonych korbowodów.


Nie wiążę tego stukania z główką korbowodu. Drążone korbowody to rzadkość nawet przy smarowaniu wysokim ciśnieniem (klasyczne panewki na wale). Jednak jest w tym silniku "coś" co nadal stuka przez kilka sekund po odpaleniu - nie mam pojęcia co to jest :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: POMOCY xt600 43f 1986
PostNapisane: Śr wrz 05, 2012 8:05 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
W XL / NX takie stukanie po odpaleniu jest typowe dla łańcuszka, jak chwilkę pochodzi cichnie.

Przy suchej misce po rozszczelnieniu magistrali olej powinien wypłynąć już przy pierwszym kopnięciu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 25 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL