Autor |
Wiadomość |
danek-dr
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Wt sty 03, 2012 11:17 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
Bardzo mi się spodobała ta L-ka. Prawdziwy dual. Bije mojego faworyta dr650se chociażby 18" kołem. A i zawias dużo lepszy. Wygodna kanapa. Dobry sprzęt na jakąś daleką przygodę. Zupełnie inny niż moja sportowa R-ka. Jakie macie zębatki? Ta koleżki ma seryjne 15-45 i to nie nadaje się w krzaki.
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr sty 04, 2012 10:29 am |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Chyba optimum po doświadczeniach to będzie zestaw zębatek 14/48 w miarę w terenie i jeszcze daje radę utrzymać 100km/h na asfalcie bez za dużych w miarę obrotów. zestaw 15/45 jest za szybki na 1dynce po lesie piachu Przednia żębatka łatwo się ściąga chcesz przekładać teren/szosa to bierzesz zestaw 13/48 i 15/48 na długie przeloty wyprawy przekładasz na 15stkę bawisz się ostro koło domu wjeżdżasz w góry to 13 stkę, 10min roboty - ale ja nie lubię się męczyć i jeżdżę na 1 zestawie co daje jedynie minus jak jest ekspresówka i tam kumple postanowią lecieć lewym a ja wolę prawym 90 za tirami bo silnik przy 110 juz ma zbyt wysokie obroty. Obecnie mam zestaw 13/45 i to jest takie samo przełożenie co 14/48 tylko łańcuch bardziej łamie, przy zakładaniu nowego DIDa 520 na taki zestaw musiałem przyciąć go o 3 ogniwa. Łańcuch mam na zawleczkę Czyli najprostsza opcja to dukup 13stkę przednią do tej tylnej zębatki nr 45 i przedniej co jest teraz 15. Wydasz 45zł i masz opcję teren 13 i fabryczne 15 http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=104393Klamkę jakbyś złamał to pasuje osprzęt od transalpa czy xl 600 lm ale klamki są trochę szersze na szerokie łapy, oryginalnych nie znalazłem tylko allegro, lusterka brałem te po 17zł z larssona ale lipa drgają kombinuje co teraz.
|
|
Góra |
|
|
morowiec
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr sty 04, 2012 11:36 am |
|
Dołączył(a): Cz gru 03, 2009 3:03 pm Posty: 6
|
Dla mnie najlepszy zestaw to jednak 13/48. Na majówce taki miałem i było więcej funu w terenie. Na Rumunii miałem 14/48 i jednak nieco brakowało do zabawy. Na tył daje 48, a na przód będę brał: - 13 - jazda w terenie i asfalt wioskami/serpentynami - 15 - jazda dojazdówkami Dopalacz spalin wywaliłem, bo zgarniał sporo błota a nic nie dawał. Co do pracy układu to pompuje ono powietrze. Ktoś pytał jak? Ano normalnie jest to pompka podciśnieniowa, analogiczna jak paliwowa opcjonalna do AT/Varadero. Kilka fotek mojej XR: http://bikepics.com/members/morowiec/06xr650/
|
|
Góra |
|
|
mm1234
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr sty 04, 2012 4:57 pm |
|
Dołączył(a): So lut 12, 2011 1:29 am Posty: 80 Lokalizacja: Zduńska Wola łódzkie
|
tezla -breather separator to tzw ,,odma'' ?? Cytuj: A gażnik podciśnieniowy ma ... zaletę nie kichnie ci w trakcie ambulowania gazem a że rolgaz i reakcja jest taka ciastowata to można sie przyzwyczaić . Wcześniej jak miałem XR 650R z mikuni z pompka to tgo funu bylo tak dużo że trudno bylo to znieść :lol: Mam znajomego dawnwgo zawodnika z rajdu P-D który specjalnie stosował gażnik podciśnieniowy żeby nie miec klopotów z kichnięciami ,jechac i robić wynik a nie mieć FUNU . :mrgreen: co kto lubi....ja tam nie lubie podciśnieniowego i koniec :D przesiadając się z xt600 na xr600 mam wrażenie że wsiadam na 2x mocniejszy motocykl :D lekki ruch manetką, leci bokiem jest ogień pod dupą a nie kręcisz tą manetką jak w skuterze automacie od zera do maxa i niewiele się dzieje .....xtek ma niby ponad 40KM i ma gaźnik mechaniczno-podciśnieniowy i moc oddaje strasznie mulasto niby nie jest słaba ale moc oddaje jak wolnossący diesel.... a taki drz400s który ma 100% podcisnieniowy gaźnik jednostopniowy to w ogóle lipa elastyczny to ma być samochód na dojazdy do pracy żeby mało palił i rzadko biegi zmieniać motocykl ma byź jadowity :twisted: niby xr650l jest dual sportem ale mogli ten mechaniczny gaźnik zostawić-przy odpowiednim użytkowaniu też da się uzyskać niskie zużycie paliwa a trochę agresji nie zaszkodzi :D
|
|
Góra |
|
|
deltamotor1
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr sty 04, 2012 5:19 pm |
|
Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm Posty: 141 Lokalizacja: OLEŚNICA
|
Niektórzy kupuja dual po to żeby miec więcej spokoju ,niektórzy po to żeby się nie przestraszyc motocykla .Dobrze że producenci nie postawili na WRC /warcy rycy cescy/we wszystkich motocyklach i jednak można sobie wybrać spokojny ,trwały i dający radośc użytkowania motocykl . Niekoniecznie jak jest hałas ,uślizg koła itp -jest wynik .Prawda?
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr sty 04, 2012 5:31 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Dokładnie, to sprzęt którym jebniesz 4tys. po górach - szutrami - trawą i kamieniami z tobołami i wrócisz cały. A im mniej skomplikowanych automatów i elektroniki to lepiej szczególnie gdy jedziesz sam i nie bardzo na wszystkim tak skomplikowanym jak nowoczesny gaźnik się znasz. A co to za problem ręką dozować tak by nie zdławić silnika. Z drugiej strony sporo opcji wtryski, mapy zapłonu, wybijają z rytmu a jak się jedzie 12 godzin non stop to się nie bardzo myśli i nie kombinuje jaką mapę gdzie zastosować. Jak ktoś chce zabawę doskonałe zawiasy lekkość zwinność frajdę z silnika to se kupi nowsze rozwiązanie jak KTM. XR L to Osioł który ma zawieść swojego Sanczo Pancze gdzie zechce:) Nie ma się co spierać mój jest mojszy bo to temat o XR650L i tutaj w tym temacie mojszy jest XR650L :) Toż Amerykanie się nie mylą i wiedzą co trwale i dobre do długich przelotów po dużych lądach.:)
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr sty 04, 2012 9:30 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
mm1234 napisał(a): tezla -breather separator to tzw ,,odma'' ?? To jest taki separator który oddziela kropelki oleju z powietrza dmuchającego odpowietrzaniem silnika tak żeby nie leciały do airboxu tylko zbierały się w wężu. W starszych silnikach olej sam wracał do silnika przez obudowę przekładni rozrusznika. Godnym uwagi szczegółem w przypadku XR650L jest to że silnik tego motocykla debiutował w 1988 roku a był kontynuacją niemal identycznie wyglądającego silnika z 1983 roku (który musiał zostać uproszczony w celu obniżenia kosztów produkcji) a motocykl jest dostępny w roczniku 2012 co daje 24 lata tłuczenia takiego samego (poza zabraniem kopki, dołożeniem dopalacza) silnika z 29 letnią historią, takie coś u czołowego japońskiego producenta już o czymś świadczy (nie sprzedali projektu innej firmie).
|
|
Góra |
|
|
deltamotor1
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Cz sty 05, 2012 11:35 am |
|
Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm Posty: 141 Lokalizacja: OLEŚNICA
|
Po wielu latach latania na hardcorowych sprzętach ,z racji wieku i ,,zmęczenia '' dziś mam 650L i jestem zachwycony trafnością wyboru i spełnienia oczekiwań . kiedy motocykl staje się ,,środkiem'' do realizacji wyjazdów ,znajdowania przyjemności bycia z naturą itp . a mniej juz ,,celem'' do pycenia przed siebie aby się zciarać to jestem zadowolony jak po zatrzymaniu sie pod spóldzielnią na wiosce ,po wypiciu czerwonej oranżady :D podchodze do sprzęta i przy pól obrotu rozrusznika motorek zapala i chodzi tak spokojnie że wręcz jest muzyką dla ucha /żadne kichnięcia ,strzały w wydech itp nie maja miejsca / Jest gotowy do jazdy w każdym momencie tak do jazdy po asfalcie 100-200 km z prędkościami ok 130 km/h bez żadnego problemu ,i jest gotowy do wjazdu w teren w którym też sobie da radę. A że kąt główki ramy troche cywilny ,amory mogłyby być lepsze ,trudno taka jest cena za uniwersalnośc -dualizm tego motorka który jest przyjacielem niektórych ludzi .Takie motorki napewno nie są dla tych co maja rozbiegane oczy i prawa ręka kreci nerwowo manetką nawet w tych momentach jak to nie ma sensu .
|
|
Góra |
|
|
Rysiek24
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt sty 27, 2012 12:02 am |
|
Dołączył(a): Wt lut 08, 2011 4:47 pm Posty: 303 Lokalizacja: Gryfino
|
a to xr650l nie ma ramy od XR 600 ?
|
|
Góra |
|
|
Wolo
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt sty 27, 2012 10:10 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 07, 2009 6:26 pm Posty: 351 Lokalizacja: Poznań
|
deltamotor1 napisał(a): Po wielu latach latania na hardcorowych sprzętach ,z racji wieku i ,,zmęczenia '' dziś mam 650L i jestem zachwycony trafnością wyboru i spełnienia oczekiwań . (...) A ja jeżdżę Twoim poprzednim "dzieckiem" i również jestem zachwycony... wspaniała, dająca nieprzebrane pokłady radości maszyna, której potencjału jeszcze długo nie wykorzystam. Pozdrawiam Wolo
|
|
Góra |
|
|
endum
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr lut 15, 2012 12:49 pm |
|
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:34 am Posty: 88
|
Panowie, poszukuję ośki koła przedniego do zawieszenia od XR650L, rocznik 1993. Ośka 17mm...
Będę wdzięczny za namiar na miejsce gdzie coś takiego mógłbym dostać, a może komuś z Was zalega w garażu jedna niepotrzebna :-)
Zapewne ośka jest identyczna jak w XR600R z analogicznego rocznika.
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt mar 16, 2012 8:33 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
ebay albo dotoczyć, filtr powietrza ze stanów przesyłka kosztowała mnie 30zł to oska no trochę cięższa ale za 40 to już prawie lytra to tokarz dotoczy, trochę cięższa z pare deko jak oryginał ale z kwasówki będzie git.
|
|
Góra |
|
|
Kastorcodex
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Pt mar 16, 2012 9:03 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 05, 2010 12:02 pm Posty: 386 Lokalizacja: Gdynia
|
W serwisie około 250 pln, najłatwiej dorwać półośkę od jakiejś starej gwiazdy i dać dotoczyć. Ewentualnie szukać na allegro od transalpa, dominatora. Któraś powinna pasować, a grosze będzie kosztować.
|
|
Góra |
|
|
piwek
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Śr maja 09, 2012 6:50 pm |
|
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 3:30 pm Posty: 88 Lokalizacja: mazowieckie
|
Może macie pomysł na jakiś fajny wydech.Mój oryginalny się mocno posypał.Jakiś akcesoryjny by się przydał fajny,byleby na przeglądzie przechodził:) Może od jakiegoś innego by coś fajnego włożył,jakieś pomysły?
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Honda XR 650 L Napisane: Cz maja 10, 2012 9:08 am |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
|
Góra |
|
|