Autor |
Wiadomość |
Adagiio
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 2:52 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am Posty: 910 Lokalizacja: Biecz
|
Chciałem zapytać czy któryś z piszących pierdoły o padaniu Gasa nim jeździł , czy to co pisze usłyszał w barze u wujka Mietka ?
|
|
Góra |
|
|
:Paweł:
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 2:53 pm |
|
Dołączył(a): So maja 17, 2008 6:05 pm Posty: 108
|
Ryteu napisał(a): Heh, normalnie nie wierzę, że wyczytałeś to ze zdjęcia :o ...może gdzieś w gazecie lub widziałeś w TV w najlepszym przypadku na żywo ale nie ze zdjęcia!!
Uwierz mi :idea: znam te elementy na pamięć :D Stąd łatwo poznać te elementy :) Vlad napisał(a): Gas gas to marka, która korzysta z wielu części yamahy. Najwyższe modele 450 gas gas mają silniki yamahy i to nie jest żadna tajemnica. Wystarczy wejść na stronę gas gasa i wszystko będzie jasne :D Zgadza się :D Z tym że rama, przednie zawieszenie, wahacz są inne niż w yamasze :D http://www.gasgasmotos.es/en/enduro/385 ... -f-4t.htmlAdagiio napisał(a): Chciałem zapytać czy któryś z piszących pierdoły o padaniu Gasa nim jeździł , czy to co pisze usłyszał w barze u wujka Mietka ? Ja nie mówię o "padaniu" tylko o tym że yamaha to bardziej sprawdzona i dopracowana konstrukcja jeśli chodzi o silnik np. :)
Ostatnio edytowano Śr sty 25, 2012 2:04 am przez :Paweł:, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Adam K1200RS
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 4:15 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am Posty: 775 Lokalizacja: Gliwice
|
Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ? Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ? (osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej się sypie ?)
Ostatnio edytowano So sty 14, 2012 9:25 pm przez Adam K1200RS, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
dziura
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 4:28 pm |
|
Dołączył(a): Cz mar 18, 2010 2:08 am Posty: 286
|
Adam K1200RS napisał(a): Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ? Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ? (osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?) Oficjalnie chodziło o wyrównanie szans zawodników i prducentów sprzętu (a nieoficjalnie jeszcze o zmniejszenie prędkości i liczby wypadków).
|
|
Góra |
|
|
globtdm
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 4:44 pm |
|
Dołączył(a): N sty 11, 2009 10:34 pm Posty: 148 Lokalizacja: Olsztyn
|
kamilltee napisał(a): dobre zdjęcia http://dakar.terenowo.pl/index.php?opti ... temid=149#jeszcze ad quady: zdj 83 z Sonikiem (" jakie nieprzepisowe silniki ????" ) -> na zdjęciu dwa serca i Sonik ... silniki to prawie XTZ750 :) ... bo to TDM750 :) [ img ]... fota :) co do silnika to typowy tdm 900 a że ponoć dali grubszą uszczelkę aby pojemność wyła mniejsza, moim zdaniem to takie naciągane, bracia Patronelli lecą na singlach i jakoś nie kombinują a nasi zawsze mają jakieś ciekawe pomysły :)
|
|
Góra |
|
|
Adam K1200RS
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 4:50 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am Posty: 775 Lokalizacja: Gliwice
|
dziura napisał(a): Adam K1200RS napisał(a): Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ? Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ? (osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?) Oficjalnie chodziło o wyrównanie szans zawodników i prducentów sprzętu (a nieoficjalnie jeszcze o zmniejszenie prędkości i liczby wypadków). ale moc jest teraz ta sama, nie prościej było ograniczyć moc ?
|
|
Góra |
|
|
kamilltee
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 7:00 pm |
|
Dołączył(a): Pn lip 28, 2008 6:42 pm Posty: 362 Lokalizacja: Piaseczno
|
globtdm napisał(a): ... fota :) co do silnika to typowy tdm 900 a że ponoć dali grubszą uszczelkę aby pojemność wyła mniejsza, moim zdaniem to takie naciągane, bracia Patronelli lecą na singlach i jakoś nie kombinują a nasi zawsze mają jakieś ciekawe pomysły :)
a przepraszam którą uszczelkę należy dać "grubszą" by zmienić 900 na 750 ????? jakieś cuda panie... CUDAAAAAAAAA opowiadacie
|
|
Góra |
|
|
globtdm
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 7:18 pm |
|
Dołączył(a): N sty 11, 2009 10:34 pm Posty: 148 Lokalizacja: Olsztyn
|
kamilltee napisał(a): globtdm napisał(a): ... fota :) co do silnika to typowy tdm 900 a że ponoć dali grubszą uszczelkę aby pojemność wyła mniejsza, moim zdaniem to takie naciągane, bracia Patronelli lecą na singlach i jakoś nie kombinują a nasi zawsze mają jakieś ciekawe pomysły :)
a przepraszam którą uszczelkę należy dać "grubszą" by zmienić 900 na 750 ????? jakieś cuda panie... CUDAAAAAAAAA opowiadacie z tą uszczelką to faktycznie cuda, ale to gdzieś czytał, być może nie chodziło o pojemność tylko o zmniejszanie stopnia sprężania dając grubszą uszczelkę pod głowice. Po jakim dekielku wnosisz że silniki które leżą Sonika to 750 Coda panie jakieś coda piszecie :)
|
|
Góra |
|
|
Ryteu
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 8:53 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am Posty: 738 Lokalizacja: Birmingham
|
Adam K1200RS napisał(a): Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ? Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ? (osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?) By zablokować nawał "nowobogackich" co se KTM, BMW czy inne cuda pokupowali i z czasem nie mają co robić :wink: Dakar niby drogi ale jest sporo "amatorów" którzy by chcieli poszaleć. Większe silniki są droższe w zakupie ale tańsze w serwisowaniu, 450 (z mocą +60koni) to już ekstremalna konstrukcja. Tu z młotkiem i śrubokrętem nie poszalejesz, bez zaawansowanego mechaniora i Kamaza części nie masz co się pokazywać na starcie. Rajd Dakar umarł, teraz jest TV reklama. Masz siedzieć w domu i pić redbula, a w niedziele (bo pon-sob harujesz) pojeździć po czarnym (bo błota już niema) swoim GS1200 (XTZ750 już nie kupisz) i najlepiej nadziać się na "ukrytą kamerę"... witamy w nowym świecie ;) <<oczywiście to nie pisze bezpośrednio do/o Ciebie/Tobie, to ogólnie tak ;) więc bez urazy ;)
|
|
Góra |
|
|
Adam K1200RS
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 9:24 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am Posty: 775 Lokalizacja: Gliwice
|
@Ryteu Trafnie napisane, o to właśnie podejrzewałem tych żabojadów :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
kamilltee
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 10:48 pm |
|
Dołączył(a): Pn lip 28, 2008 6:42 pm Posty: 362 Lokalizacja: Piaseczno
|
globtdm napisał(a): Po jakim dekielku wnosisz że silniki które leżą Sonika to 750 Coda panie jakieś coda piszecie :) Tego po silniku nie widać - to było ograniczenie narzucone przez FIA dla ATV (napęd na jedną ośkę). Sam jestem ciekaw jak ten Czech zmniejszył pojemności (moja teoria została już przedstawiona: wstawili cylindry od XTZ750 :) - bo skoro mozna wstawić cylindry od TDM do XTZ to można teżodwrotnie.... ale to oczywiście tylko moja teoria, bo mamy jeszcze różną długość korby i wysokość samego tłoka...)
|
|
Góra |
|
|
Krzemien
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 10:55 pm |
|
Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm Posty: 1438 Lokalizacja: Warszawa
|
Ryteu napisał(a): Adam K1200RS napisał(a): Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ? Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ? (osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?) By zablokować nawał "nowobogackich" co se KTM, BMW czy inne cuda pokupowali i z czasem nie mają co robić :wink: Dakar niby drogi ale jest sporo "amatorów" którzy by chcieli poszaleć. Większe silniki są droższe w zakupie ale tańsze w serwisowaniu, 450 (z mocą +60koni) to już ekstremalna konstrukcja. Tu z młotkiem i śrubokrętem nie poszalejesz, bez zaawansowanego mechaniora i Kamaza części nie masz co się pokazywać na starcie. Rajd Dakar umarł, teraz jest TV reklama. Masz siedzieć w domu i pić redbula, a w niedziele (bo pon-sob harujesz) pojeździć po czarnym (bo błota już niema) swoim GS1200 (XTZ750 już nie kupisz) i najlepiej nadziać się na "ukrytą kamerę"... witamy w nowym świecie ;) <<oczywiście to nie pisze bezpośrednio do/o Ciebie/Tobie, to ogólnie tak ;) więc bez urazy ;) Twoja teoria sie kupy nie trzyma. Te argumenty nie sa logiczne. Dlaczego niby wieksze silniki byly droższe w rajdzie ??? mniejsze sa o wiele delikatniejsze i czesto wymieniane podczas dakaru. Limit do 450 w zaden sposob nie obniża ci kosztow - zbudowanie dakarowki to koszto ponad 100 tys zł. Dakar jest drogi bo tak ma byc - i dobrze. Jest masa tanszych rajdow rownie fajnych ale Dakar to legenda. A ja nie chcialbym tak sobie o wpasc na pomysl w niedziele i we wtorek zapisac sie na Dakar z kieszonkowego. Na to sie pracuje i wynikami/umiejetnosciami i zbiera kase. Organizatorzy zmienili zasaday i zmniejszyli dopuszczalna pojemnosc ze wzgledu na predkosci jakie osiagały motocykle o wyzszej pojemnosci. Rajd byl poprostu za szybki. Organizatorzy maja za zadanie tak to kontrolowac by był fun i odpowiedni poziom trudnosci i zmeczenia materialu/czlowieka.
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: So sty 14, 2012 11:48 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
No jakby nie było najbardziej prestiżowy rajd na świecie. Jadzie najlepszy sprzęt i najlepsi zawodnicy cokolwiek to znaczy. Ale...tak sobie oglądam zdjęcia i widzę że oprócz czołówki to reszta rajdu wygląda lepiej. Nie ma ciśnienia, pomagają sobie, jadą parami z teamów, nocne naprawy własnymi siłami itp. W relacjach zazwyczaj pokazują jak czołówka się ściga na złamanie karku a przecież rajd to nie tylko oni.
|
|
Góra |
|
|
Adam K1200RS
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: N sty 15, 2012 8:14 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am Posty: 775 Lokalizacja: Gliwice
|
|
Góra |
|
|
Krzemien
|
Tytuł: Re: DAKAR 2012 Napisane: N sty 15, 2012 8:23 am |
|
Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm Posty: 1438 Lokalizacja: Warszawa
|
dobrze mowi. Wiadomo ze to wszystko showbiznes
|
|
Góra |
|
|