na rajdach amatorskich zerujesz metromierz:
- jedna kolumna podaje przebieg total (rośnie)
- druga podaje odległość do kolejnego punktu (wartości różne - wg mnie to własnie te)
azymut jak wiadomo to kąt pomiędzy północą a kierunkiem marszu :)
wg
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=13732"... taśmy z materiałem nawigacyjnym podającym następujące informacje:
- odległość od poprzedniej kratki (przeszkody, skrzyżowania) + często podawany dystans całkowity pokonany od startu,
- kierunek z którego nadjeżdżasz + kierunek dalszej jazdy/skrętu
- opis topograficzny (skrzyżowanie, woda, rów, górka) ważny zwłaszcza w momencie zaistnienia błędu w odległości, bo po topografii można się zorientować gdzie dalej jechać
- miejsce na UWAGI od organizatora ( np. bardzo modny podczas ostatniego rajdu w Lubiechowej, zwrot: "W krzaki" ), opis charakterystycznych pkt., azymut zgodnie z którym powinniśmy się poruszać itd."