Autor |
Wiadomość |
darecki78
|
Tytuł: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 3:52 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
Witam, może wiecie jaki olej zalecają do V-stroma DL 1000 2005. Nowy nabytek :D i trzeba powymieniać. Przebieg 32tyś i na tyle wygląda :P
|
|
Góra |
|
|
lasooch
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 4:06 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm Posty: 690 Lokalizacja: Pruszków
|
Zalecany jest półsyntetyk 10W40. Mój do przebiegu 27tys u poprzedniego właściciela jeździł na półsyntetyku, po zakupie zalałem syntetykiem castrol power 1 racing 10W50 i ma się bardzo dobrze. W poprzednim motocyklu zrobiłem ten sam manewr i też wyszło mu to na zdrowie :) Jeżeli tak jak piszesz, przebieg jest prawdziwy i silnik nie żłopie oleju, to nie zastanawiałbym się ani chwili :)
|
|
Góra |
|
|
magrafb
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 5:39 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 26, 2009 1:03 am Posty: 195 Lokalizacja: Olsztyn
|
nie wiem czy wiesz ale jest forum V storma http://www.vstromclub.fora.pl/ znajdziesz tam co nieco o sztormie. Ponadto na adv jest link w V-storm instrukcja obslugi. Tam masz wszystkie wyczerpujace info. Co do oleju to producent zaleca 10W40 i takowy powinienes lac. Nie wiem czemu kolega zaleca 10W50 bez pytania gdzie chcesz jezdzc( a ma to sens jabys uzywal moto w straszne upaly np. na sachrze). Ja leje motula 5100 estrowego. Jak chcesz pelnego syntetyka 10W40 to motul bodajrze 7000
|
|
Góra |
|
|
motocombo
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 5:47 pm |
|
Dołączył(a): Wt wrz 28, 2010 12:41 pm Posty: 94 Lokalizacja: Szczecin
|
|
Góra |
|
|
lasooch
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 5:51 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm Posty: 690 Lokalizacja: Pruszków
|
magrafb - nic nie zalecam, tylko napisałem co leję do swoich motocykli, wcześniej podając wyraźnie, co zaleca producent ;) A leję 10W50, bo nie jest w niczym gorszy, a charakteryzuje się jedynie lepszymi parametrami pracy w wysokich temperaturach. Castrol power 1 racing w specyfikacji innej niż 10W50 jest w Polsce praktycznie nieosiągalny, w Europie można go za to kupić w wersji 10W40 i 10W30 nawet.
|
|
Góra |
|
|
Floydoo
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 7:21 pm |
|
Dołączył(a): So sie 28, 2010 6:24 pm Posty: 243 Lokalizacja: Bieszczady / Norwegia
|
ja dodam ze do mojego 1000ca leje Castrol GPS 15W50 polsyntetyk, i specjalnie tak sobie dobralem do warunkow w ktorych jezdze. W tym sezonie dalej taki zaleje bo jestem zadowolony z tej konfiguracji. :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
darecki78
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 10:28 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
Dzięki Panowie, ja właśnie myślałem o półsyntetyku bo wydaje mi się najbezpieczniejszy, o wymianę rozrządu już nie będę pytał bo skoro jest serwisówka to tam zajrzę. Tak nawiasem mówiąc liczą się też koszty :cry: , jako że to nowy nabytek trzeba troszkę kasy włożyć a wszystko mega kosztuje, handbary, napęd, gmole, chciałem kufry boczne ale chyba se na razie odpusze no i opony chociaż te co mam są ok, ale to raczej do typowej szosy a nie do turystycznego enduro a na dodatek yamaszkę (fazera) trzeba szybko pomalować po małym szlifie :) żeby sprzedać.
|
|
Góra |
|
|
magrafb
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Cz mar 10, 2011 11:11 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 26, 2009 1:03 am Posty: 195 Lokalizacja: Olsztyn
|
Jak masz prawdziwy przebieg to rozrzadem sie nie martw, powinien wytrzymac ze 100tys km. Opony: najpierw polataj na tym co masz. Bardziej sie ukierunkujesz, porozmawiasz, moze przejedziesz sie czyms na bardziej terenowych. Szkoda kasy na TKC jak zalozysz i zobaczysz jak to jest i zdejmiesz. Ja np. latam na metzeler turance i uwazam ze jak jest sucho to opona idealna na zdolnosci terenowe sztorma. Haidenau K60 i TKC duzo lepsze w szuter ale : glosne, szybko znikaja i brak takiej trakcji na asfalcie
|
|
Góra |
|
|
darecki78
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Pt mar 11, 2011 3:15 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
magrafb napisał(a): Jak masz prawdziwy przebieg to rozrzadem sie nie martw, powinien wytrzymac ze 100tys km. Opony: najpierw polataj na tym co masz. Bardziej sie ukierunkujesz, porozmawiasz, moze przejedziesz sie czyms na bardziej terenowych. Szkoda kasy na TKC jak zalozysz i zobaczysz jak to jest i zdejmiesz. Ja np. latam na metzeler turance i uwazam ze jak jest sucho to opona idealna na zdolnosci terenowe sztorma. Haidenau K60 i TKC duzo lepsze w szuter ale : glosne, szybko znikaja i brak takiej trakcji na asfalcie Właśnie myśle o metzelerach, źle się wyraziłem mam założone typowo szosowe jak w plastikach.
|
|
Góra |
|
|
darecki78
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Pt mar 11, 2011 4:49 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
jeszcze jedno bardzo ważne pytanie...ile wchodzi tego oleju ???? :?:
|
|
Góra |
|
|
magrafb
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Pt mar 11, 2011 5:22 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 26, 2009 1:03 am Posty: 195 Lokalizacja: Olsztyn
|
jak sie nie myle jest napisane na pokrywie prawej 2700ml. Jak sie wymienia z filtrem to chyba 3200. Ja zawsze kupuje 4lit, moto na centralke i leje do gornej kreski.
|
|
Góra |
|
|
darecki78
|
Tytuł: Re: olej Napisane: Pt mar 11, 2011 11:40 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm Posty: 51 Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
|
centralka to kolejna rzecz do dokupienia :lol:
|
|
Góra |
|
|