Teraz jest Cz mar 28, 2024 12:17 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 44 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Projekt eBob = enduro bobber
PostNapisane: So wrz 14, 2013 5:40 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
pierwszy post jest wklejką o projekcie enduro bobbera o jakim pisaliśmy w GS-spocie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Projekt eBob = enduro bobber
PostNapisane: So wrz 14, 2013 6:04 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
oto co sobie wydumałem:

Celem naszego projektu jest stworzenie motocykla o klasycznym ponadczasowym wyglądzie, który przejedzie każdą drogą i będzie dobrze prezentował się w każdym miejscu.
Punktem wyjścia stał się BMW HP2 Enduro – wg nas najciekawszy motocykl BMW
ze względu na rozwiązania i ukryte, niedocenione funkcjonalności oraz „HP“ i jeszcze chłodzony powietrzem, bez ABS-u i tych wszystkich niepotrzebnych bajerów
Jego największe zalety:
- nisko umieszczony środek ciężkości - silnik Boxer chłodzony powietrzem
- napęd wałem kardana
- mocna rama z schowanym wewnątrz zbiornikiem paliwa
- po małym tuningu profesjonalne zawieszenie enduro
- b.niska waga (193kg fabryczne) jak na taką konstrukcję

Najważniejsze zmiany jakim został poddany
- rezygnacja z enduro dzioba na rzecz klasycznego przedniego błotnika nad kołem
co miało na celu możliwość zamontowania większej chłodnicy z modelu HP2 Megamoto w celu poprawienia układu chłodzenia
- nowe nakładki na zbiornik paliwa z nawiązaniem do klasyki BMW
- zmiana design’u tyłu motocykla w stylu bobberowym

Ten projekt to połaczenie designu z funkcjonalnością przy zasadzie użytych komponentów: only high performance
Ma być jak najlżejszy, z najlepszymi komponentami (carbon/kevlar malowane)
z dobrym zawieszeniem przednim, które było najsłabszym punktem oryginału – zastosowanie wkładów Ohlins.

Cdn...

- Wasze opinie bedą mi bardzo pomocne przy projekcie, który muszę skończyć przed EICMĄ - chciałbym do końca października. Pomaga mi w tym Wrocławskie Centrum Transferu Technologii i Wydział designu motoryzacyjnego przy ASP we Wrocławiu

ps. na dzień dzisiejszy udało się już zejść z waga do ok. 185kg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Projekt eBob = enduro bobber
PostNapisane: So wrz 14, 2013 6:18 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
Chłodzony powietrzem i olejem...

Jak wywalisz Can Busa i dasz Motronica od R1150GS to nawet bym chciał takie coś :D

Tylko pytanie - jak chcesz uzyskac duże skoki zawieszenia bez wydłużenia tylnego wahacza?

HPNy miały wydłużone wahacze o 100mm, a czasem do R100GS montowano wahacze od R1100 i amortyzator WP. I skok na zadzie wynosił 280mm co mnie przekonuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 6:24 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
dlaczego wywalać coś co jest lżejsze i się nie psuje?
naczelna zasada przy projekcie to HP (high performance)
- wykorzystywanie lekkich dobrych jakościowo materiałów
elementy plastikowe będą zastąpione carbonowymi lub carbon/kevlar
dzwignie zm. biegów i hamulca możnego są teraz lżejsze: aluminiowe frezowane,
wywaliłem mechanizm składania podnóżki i klakson
w zamian za to weszła wieksza chlodnica od Megamoto i zostala w celu lepszego chłodzenia przeniesiona do przodu, na rally tytanowym wydechu udało się urwać 4,3kg itd.
zastosowanie litowego aku to kolejna osdzczedność ok. 3kg
(aku testuje od 3 tygodni i jest ok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 6:27 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
SituGS napisał(a):
Tylko pytanie - jak chcesz uzyskac duże skoki zawieszenia bez wydłużenia tylnego wahacza?

HPNy miały wydłużone wahacze o 100mm, a czasem do R100GS montowano wahacze od R1100 i amortyzator WP. I skok na zadzie wynosił 280mm co mnie przekonuje.


w HP2 są odpowiednie skoki
przód 270mm - Ohlins
tył 250mm - poduszka powietrzna (dla mnie fenomenalna i lżejsza od tradycyjnego zawieszenia o 2kg)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 7:00 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm
Posty: 744
Lokalizacja: Tarnow
AdvHP2rider napisał(a):
dlaczego wywalać coś co jest lżejsze i się nie psuje?

No właśnie i do tego jest jeszcze bardzo proste w diagnostyce.
Projekt bardzo mnie ciekawi czekam na foty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 7:13 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
wysłałem Ci zdjęcie na maila, na tę chwilę nie mogę ujawnić design zbiornika,
jeżeli mimo to uznasz, że warto wkleić zdjęcie to proszę zrób to
bo mam utrudnione w chwili obecnej wklejanie fot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 7:24 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm
Posty: 744
Lokalizacja: Tarnow
Zbyt mało jeszcze z tego widać, lepiej zaczekać. Coś Ci tam odpisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 7:39 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
Baw się, czekam na wyniki :D

Tylko co ma robić ten motocykl?

Ma być wścieklakiem do ciorania po krzaczorach? Maszyną rajdową która przejedzie Dakar i Baja?
Maszyną wyprawową w daleka Azję?

Czy po prostu ma fajnie wyglądać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 7:50 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
pisałem już o założeniach
ale inaczej:
wyobraź sobie HP2 Enduro, który zmienił szaty bez straty właściwości enduro
wygląda tylko bardziej klasycznie,
bedziesz pasowal do niego w kurtce oldschoolowej i dzinsach
i polecisz na male piwo do centrum
i nie bedziesz wygladal jak ufoludek w moto ciuchach na przerosnietym crosie
klasyka jest cool - ponadczasowa
w ta strone idę
motocykl enduro o zwyczajnym wygladzie
taki wlasnie enduro-bobber


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 8:03 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 03, 2011 4:50 pm
Posty: 774
czyli taki oldschoolowy HP2, wyglad klasyka, mozliwosci HP2. Dla mnie bomba ;D
Nie jestem jakims fanem bmw ale seria gs zwlaszcza ta z poprzednich dekad podoba mi sie.
Czekam, mieszkamy blisko moze bedzie mi dane chociaz usiasc :D

Kulka bedzie zachwycony ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 8:12 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn paź 20, 2008 7:38 pm
Posty: 418
Bardzo jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Gratuluję pomysłu to może być motocykl idealny - bynajmniej dla mnie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: motocyklem roku 2013 został...
PostNapisane: So wrz 14, 2013 8:14 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
do konca pazdziernika juz niewiele czasu
juz zrobione:
- tylny boberrowy blotnik z oldschoolowa lampa
- duza chlodnica od MegaMoto na przodzie
- nowy design cyferblatu + oslona na kokpit
- skrocona kanapa ale jeszcze musi byc fachowo wykonczona (na szczescie we Wro jest dobry moto-tapicer)
- osłona lampy przedniej przemalowana ze srebrnego na czarny kolor
- kiera z poprzeczką i podwyzszenie czarne
- adaptery lusterek pod kiere zamontowane (lusterka na razie sa - ale nie docelowe)

do zrobienia zostało:
- forma pod osłony zbiornika (jak dostane pliki 3D z ASP, działają)
- mocowanie przedniego błotnika (sam blotnik już obrobiłem, kupiłem gotowca i szlifowanie ;)
- uchwyt przedniej lampy i kokpitu (juz w trakcie)
- zakup nieduzych wymiarow ale oldschoolowych migaczy (na razie są ale nie docelowe)
- uchwyt pod tablice i migacze tylne
- usztywnienie blotnika z ew. lekkim rurkowym bagaznikiem w starym stylu (bo enduro bobber ma służyć też do podróżowania)
- oldschooloowa nakładka na oryginalny wlew paliwa

i to chyba na razie tyle
ps. bedę szył też do niego oldschoolowe sakwy z wojskowego impregnowanego drelichu
z możliwością dopięcia tylnej torby na tylnej czesci siedziska + bagażniku, w przerwę między lampą przednią a kokpitem powędruję mini rolka. żadnych toreb na zbiorniku paliwa, który będzie najbardziej charakterystyczną częścia projektu (ze szprosami jak na starych BMW ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Projekt eBob = enduro bobber
PostNapisane: So wrz 14, 2013 10:14 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm
Posty: 280
Lokalizacja: Międzychód
Podobają mi się bardzo takie projekty, dla mnie motywacją byłby taki efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Projekt eBob = enduro bobber
PostNapisane: So wrz 14, 2013 10:16 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
podobno dominator wymaga najmniejszego wkladu, zeby przerobić go na bobbera
urodzony do takiej zmiany ubrania ;)

ps. Maciek, nie wiesz może co to za lampa z żółtym szkłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 44 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL