Teraz jest N kwi 28, 2024 11:48 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprzedam XRV Rally
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 10:23 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Tak to już jest, że żyje się marzeniami i znienacka nadchodzi dzień ich realizacji , tak właśnie się stało . Dwa dni temu otrzymałem krótki telefon z propozycją wyjazdu , który od lat gdzieś podświadomie planowałem , decyzja jest tym bardziej trudna, że muszę sprzedać XRV , żeby móc pojechać .
Kilka słów opisu :
Jednym z najsłabszych punktów większości seryjnych motocykli jest zawieszenie , dlatego na tym elemencie skupiłem największą uwagę , oryginalne zawieszenie nigdy mnie nie zadawalało . Początkowo miało być Marzocchi Shiver 50, jednak koszt zakupu, oraz skomplikowane i kosztowne w obsłudze serwisowej zawieszenie, definitywnie zniechęciło mnie . Dopasowanie odpowiedniego zawieszenia , żeby poprawnie pracowało i było precyzyjne w regulacji , jest dość skomplikowanym zabiegiem . W moim przypadku kilku tygodniowe próby regulacji i wymiany gęstości oliwy , nie przyniosło zamierzonego efektu i zakończyło się wykonaniem , odpowiednich sprężyn na zamówienie . Jeśli ktoś zdecyduje się na tego typu przeróbkę ,to żeby zawieszenie poprawnie funkcjonowało , musi się liczyć z dość wysokimi kosztami jego dopracowania po adaptacji w ramę . W moim przypadku było zlecenie wykonania sprężyn o odpowiedniej grubości i progresji do masy motocykla ( wydatek 300-400 euro do zawieszenia WP ) . Osobiście w tej kwestii miałem ułatwione zadanie ponieważ , pojechałem do włoskiej firmy , specjalizującej się przygotowywaniem motocykli ( również 2 cylindrowych ) pod pustynne rajdy długodystansowe . Myślę że u nas był by z tym dość duży problem , tym bardziej że do wykonania nie wystarczy dobry fachowiec odpowiedni materiał i maszyny . Pozostają dwa rozwiązania : Marzocchi dedykowane do AT , lub zawieszenie od LC8 ostatecznie LC4 ADV najlepiej po 2005 roku , każde inne będzie wymagało opisanej powyżej interwencji celem poprawnego działania , w przeciwnym razie tego typu przeróbka nie ma większego sensu !

Adaptacja zawieszenia w ramie motocykla , wymagała trochę przeróbek, pomijając frezowanie główki ramy , które nie musi być robione . Można również dopasować rozmiar łożysk do oryginalnych wymiarów w główce ramy i do wewnętrznego wymiaru łożyska wykonać sztycę . Tego typu przeróbka jest pokierowana wymianą łożysk kulowych ( oryginalnych ) na oporowe/stożkowe ( większa wytrzymałoś w trudnych warunkach). Następnym etapem prac była adaptacja przedniego koła na obręczy Excela z jedną tarczą hamulcową ( oryginalne ma kiepską obręcz i podwójna tarczę, która nie była mi potrzebna ) . Wykonanie adaptera pod zacisk hamulcowy i dopasowanie większej średnicą tarczy hamulcowej , do połączenia piasty koła z tarczą hamulcową należało wykonać pierścień (okrągłą podkładkę ) za pomocą , której zostało przykręcone razem z tarczą do piasty koła . Pozostało dobranie odpowiednich łożysk pod wymiar oski i siedziska w piaście koła , oraz wykonanie tulejek dystansowych i dobranie uszczelniaczy .

Wahacz i rama w Afryce jest dość sztywna, więc nie potrzebna była żadna przeróbka.
Tylny amortyzator wybrałem Wilbersa, nie chciałem dopłacać , po to żeby mieć w złotym kolorze i napisem Ohlins. W przypadku, kiedy inny i sprawdzony produkt w zupełności spełniał moje wymagania. Zamówiłem amortyzator montowany w miejsce oryginalnego z pełną regulacją ( odbicie, dobicie i regulacja momentu początkowego naprężenia sprężyny) wykonany pod wagę motocykla i długością proporcjonalnie do skoku przedniego zawieszenia, z opcją + 30 kg na bagaż . W związku z ograniczonym wyborem zębatek w rozmiarze łańcucha 525 , postanowiłem przerobić w taki sposób aby można było bez problemowo stosować pełna gamę rozmiarową , jak w przypadku łańcucha i zębatek w rozmiarze 520 . Do tego celu trzeba było wykonać pierścień , przykręcany do piasty tylnego koła a następnie do niego przykręcić zębatkę . W taki sposób mam możliwość montażu tylnych zębatek od 40 do 58 zębów
, przednią zębatkę pozostawiłem w oryginalnym rozmiarze 16 , wystarczy ją przefrezować na magnesie do rozmiaru łańcucha 520 . W taki oto sposób został rozwiązany dość istotny aspekt doboru odpowiedniego do jazdy w terenie przełożenia .

Przednia oryginalna kevalrowa owiewka Boano ze stelażem i lampami , oraz kokpitem pod zabudowę , GPS CSX 60 jest zintegrowaną częścią kokpitu , w związku z tym zostaje na moto .

Z perspektywy przejechanych km , mogę powiedzieć, że nic nie z.j.e.b.a.ł.e.m , wszystko jest dokładnie tak jak zaplanowałem i wyśmienicie sprawdziło się w trudnych warunkach OFF .

Bazą do wykonania mojego projektu jest Africa z 2002 roku z przebiegiem 18 tys.km

http://picasaweb.google.com/Adagiio.1/MojaXRV750Rally# - kilka fotek z etapów przeróbki


Nie podaje ceny , każdy wie ile kosztuje zdrowa AT z 2002 roku + wszystkie elementy użyte do wykonania opisanych powyżej zabiegów .

Dla zainteresowanych podaje tel. 502601642 ( kontakt wyłącznie telefoniczny ) , nie odpowiem na bezsensowne e-maile . Nie sprzedaje niczego osobno !
Jeśli zainteresowany sobie życzy , mogę przesłać dokładne fotki .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprzedam XRV Rally
PostNapisane: Cz gru 17, 2009 8:55 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm
Posty: 980
Lokalizacja: Warszawa
Gdzie Cie niesie przyjacielu?

Czy będzie z Tobą kontakt?

Co kupisz na miejscu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprzedam XRV Rally
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 8:14 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Już nigdzie , siedzę na dupsku przeglądam fotki i jeżdżę palcem po mapie !
Motocykl pozostał dalej u mnie ( tak widocznie miało być ) .
Do 15 grudnia miałem podjąć wiążącą decyzje o uczestnictwie w wyprawie , trochę za mało czasu i zimowy okres .
Miałem 2 oferty , ale w rozliczeniu musiałbym przyjąć moto , po za moim zainteresowaniem , oraz kilkadziesiąt bez sensownych telefonów z allegro .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL