Teraz jest Śr maja 01, 2024 1:59 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 12 z 37   [ Posty: 541 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 9:50 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 8:11 pm
Posty: 746
Lokalizacja: Zakopane
zawsze jest jakaś opcja podłubania kabelkami....no właśnie

Czy ktoś z kolegów posiadających Zumo 550 mógłby sprawdzić omomierzem na uchwycie, który pin łączy się z gniazdem słuchawek. Zanabyłem Zumi ale bez uchwytu i muszę wyprowadzić podsłuch do kasku

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 10:16 am 
Aktywny

Dołączył(a): Wt sie 03, 2010 6:29 am
Posty: 182
Lokalizacja: Wrocław
akcent napisał(a):
A spotkałeś kabelek miniUSB, którego wtyczka zapewniałaby wodoszczelność urządzeniu, coby nie omijać kałuż :D. Pytam. gdyż w odróżnieniu od Ciebie nie miałem go w ręku, a akcesoryjne zasilanie samochodowe nie zasłania pozostałych odkrytych złącz. Scyzorykiem trzeba dziurę w gumowej klapce wykonać?

Niestety na dzień dzisiejszy nie ma takiego gotowego do kupienia kabelka ani rozwiązania aby GPS był zasilany i wodoszczelny. Trzeba poczekać aż Touratech wyprodukuje uchwyt z kabelkiem lub zrobić to samemu. Klapka od złącza USB jest na tyle duża, że można by w niej wyciąć dziurkę na kabelek lub nawet wkleić wtyczkę dla pewności.
Narazie śmigam na bateriach lub akumulatorkach. Dobre baterie alkaiczne trzymają kilkanaście godzin przy 50% podświetleniu.
Gdybym nie sprzedawał GPS to zrobił bym taki kabelek, ale ponieważ nie przekonuje mnie Garmin-owska filozofia bezmyślności i braku logiki to Garmin jest do kupienia w dziale Giełdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 11:21 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 8:11 pm
Posty: 746
Lokalizacja: Zakopane
MarcinWro napisał(a):
...ale ponieważ nie przekonuje mnie Garmin-owska filozofia bezmyślności i braku logiki...
...

Mocne! Subiektywne! Prowokujące!...
Używam Garminów od ponad 10 lat i musiałem coś przeoczyć....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 11:32 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
mazby :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mi garmin pasuje... mam zumo550 ale nie mam omomierza :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 11:38 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
mazby napisał(a):
Używam Garminów od ponad 10 lat i musiałem coś przeoczyć....

Przeoczyłeś, zamiast bezmyślność możesz wstawić celowe działanie- brzmi lepiej?. Właśnie omawiamy taki przykład dłubania scyzorykiem. MarcinWro ja tak prosto tego wykonania uszczelnienia nie widzę. Wyciąć otwór- nie będzie wodo, bryzgoszczelne. Można zalać silikonem, pod warunkiem że nie zdejmiesz go z motocykla, bądź godzisz się na majtający się akcesoryjny kabelek ze sporą wtyczką. Oczywiście można jeszcze uciąć kabelek, zostawiając kilkucentymetrową końcówkę, znaleźć wodoszczelne złączki, zamontować, itd. Nie, firma Garmin nie jest przecież bezmyślna, zgodnie ze swpją logiką poprawiła ten element w porównaniu z 60CSX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 11:54 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 8:11 pm
Posty: 746
Lokalizacja: Zakopane
Gwoli sprawiedliwości... Enduro jest w teren, Śćigacz na szosę, Cross w błoto a GPSy ręczniaki do kieszeni. Jak chcesz do moto to są i do moto z wtyczkami, kabelkami... dlatego nie demonizujmy intencji firmy, skądinąd renomowanej w GPSach.

PS : nadal bardzo proszę o identyfikację pina słuchawki na uchwycie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 12:13 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Wt sie 03, 2010 6:29 am
Posty: 182
Lokalizacja: Wrocław
mazby napisał(a):
Mocne! Subiektywne! Prowokujące!...
Używam Garminów od ponad 10 lat i musiałem coś przeoczyć....

Spróbuj AutoMapy, a zobaczysz co to znaczy konfigurowalność i poręczność.

Używając Garmina doszedłem do przekonania, że programiści nie używają własnych produktów na codzień bo gdyby używali to pozmieniali by większość bezsensownych rozwiązań.

Pierwszy przykład.
Chcę wyznaczyć trasę troszkę bardziej skomplikowaną niż z punktu A do punktu B. Np. z Wrocławia do Świdnicy, ale nie główną drogą tylko wioskami. Wyznaczam w MapSource krętą ścieżkę zahaczającą o miejsca które mnie interesują. Wrzucam trasę do GPS-a. Trasy są zupełnie inne. No dobra to obstrzeliwuję trasę Weypointami co kilak kilometrów i wtedy jest OK. Wychodzi załóżmy 20 punktów. No to ruszam w trasę. Po którymś tam punkcie chcę zmodyfikować trasę bo od lokalesa przy drodze dowiedziałem się, że jest interesujące miejsce jak zboczę o kilka kilometrów. Nie da się w prosty czytelny szybki sposób zmodyfikować trasę. Albo spróbuj znaleźć czy na trasie jest stacja benzynowa.

Drugi przykład.
Jadę z Wrocławia do Poznania. Garmin wyznacza trasę przez Trzebnicę i Krotoszyn. Ja chcę pojechać bokiem przez Oborniki Śląskie, Żmigród, Rawicz. Spróbuj to zaprogramować w Garminie w sensowny sposób. W Automapie mogę wyznaczyć trasę przez miasta nie określając dokładnie konkretnej ulicy i nr domu. AutoMapa wybierze najdogodniejszą trasę przejezdu przez to miasto, a jeśli ja świadomie skręcę w danym mieście w lewo zamiast prawo to nie będzie dramatu. Wyznaczy nową optymalną trasę przelotu. Garminie będzie uparcie prowadzić przez konkretny punktu, a jeśli go ominę to uparcie będzie mnie do niego zawracał. W AutoMapie mogę wybrać "Przez punkt" lub "Przez okolicę".

Trzeci przykład.
Trasa z pierwszego przykładu. Chcę ominąć jeden z zaprogramowanych punktów. Spróbuj go znaleźć skoro wszystkie nazywają się tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 12:18 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
Wskazałbyś model Garmina z zasilaniem nadający do lekkiego enduro na tygodniowy wypad na Ukrainę, Rumunię, Tunezję?. Zumo- jak stwierdził MarcinWro nie nadaje się w teren. 278 i pochodne- już nie produkowane, a zresztą trochę za duże, problemy z wielkością pamięci, czułoscią. Powszechnie więc kombinowano z naręczniakami, a liderem był 60CSX. Jego następca został więc poprawiony i nie demonizuję, a stwierdzam suchy fakt. Jakie intencje kierowały renomowaną firmą, każdy sobie odpowie. Zamiast względnie taniego, ze względu na szeroki krąg odbiorców, urządzenia może pojawi się specjalizowane, a więc dużo droższe. Takie są realia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 12:27 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
akcent, z jednym nie moge się zgodzić.

Cytuj:
Zamiast względnie taniego, ze względu na szeroki krąg odbiorców, urządzenia może pojawi się specjalizowane,

Jaki to jest dla Ciebie krąg odbiorców - jeźdźcy adv na motocyklach ? Otóż... baardzo mały. Nam się wydaje, że jesteśmy pępkiem świata, a jestesmy peryferium rynku GPSów. Dla 95% ludzi wystarczają urządzenia:
a. samochodowe, albo
b. piesze, albo
c. moto -szosa, albo
d. nawigacja morska etc.

Taki 'crossover' powyższych byłby przydatny dla może 1% uzytkowników. Nie opłaca się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 12:48 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
mario33, nie zrozumiałeś. 60CSX to typowy naręczniak, używany przez licznych turystów. Motocykliści się podpinają z konieczności pod tę grupę. Dział NA szlaku http://www.garniak.pl/viewforum.php?f=2
Stanowimy rzeczywiście ten 1% populacji, której utrudniono korzystanie z nowego modelu na skutek działania firmy renomowanej w GPSach, jak ją bezkrytycznie chwali mazby.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 12:58 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
Akcent, ale dlaczego 'utrudniono' ?? Postaw się na sekundę na miejscu Garmina. 62 NIE jest GPSem na motocykl czy inny pojazd, więc łącze do uchwytu jest ZBĘDNE ! W przeciwieństwie do tego co mówisz, decyzja jest jak najbardziej uzasadniona biznesowo.

Dla 95% motocyklistów, wymagania wobec GPS są zupełnie inne - i od tego mają ZUMO.

Decyzje firmy są dla mnie osobiście zupełnie logiczne i uzasadnione.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 1:04 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
Poprawiono więc błąd jakim było zastosowanie wodoszczelnego złącza zasilania w 60csx- niech tak zostanie. Czekam nadal na sugestię gps-a na lekkie enduro, co sugerował mazby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 3:34 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 8:11 pm
Posty: 746
Lokalizacja: Zakopane
no to teraz JA...

trzeba zrozumieć różnicę między GPSem z mapą a komputerem z odbiornikiem GPS. Pierwszy powstał jako urządzenie wspomagające nawigację długo przed udostępnieniem odbioru sygnału z satelit przeciętnemu użytkownikowi. Urządzenie miało tylko jedno zadanie: pokazać gdzie znajduje się odbiornik (za pomocą koordynat). Potem rozbudowano komputer urządzonka i z czasem dodano mu mapę. Na tej mapie można było dokładnie zobaczyć gdzie się znajdujemy. "Bez mapowe" GPS są nadal szeroko stosowane, np w rajdach gdzie trasę wyznacza się waypointami, a mapa do niczego nie jest potrzebna na bezdrożach. Mam nadal kilka takich (Foretrex)i świetnie się sprawdzają w terenie. Potem rozbudowano komputer urządzonka i z czasem dodano mu mapę. Na tej mapie można było dokładnie zobaczyć gdzie się znajdujemy (Emap). Można było już zaplanować trasę Route'ami, ale wymagało to trochę czasu przy kompie. Było wielu producentów ale Garmin walił sprzętem na głowę.
Jako, że lenistwo jest największym osiągnięciem w rozwoju człowieka i szukamy każdego rozwiązania by nic nie robić wymyślono laptopy, a potem palmy z mapami. Teraz wystarczyło podpiąć odbiornik i podciągnąć oprogramowanie wprowadzając Routeing (wyznaczanie trasy) i klepać sprzęt w Chinach za grosze.
Ale pamiętajmy co jest GPSem a co palmem z odbiornikiem GPS, to nie to samo.
Garmin został wierny swojej koncepcji i liczy nadal na inteligencję człowieka i pewien podstawowy zakres wiedzy nawigacji. Producenci "samochodówek" tego nie robią, bo mają inną klientelę...która nota-bene wjeżdża mi do ogródka co sezon święcie wierząc w elektroniczną mapę , że jest przejazd.
Jeśli nadal ktoś nie kuma to niech zrobi taki eksperyment: jadąc z V =60km/h niech wprowadzi do urządzenia koordynaty dowolnego punktu przy szosie, może być babcia ze słoikiem jagód (borówek). Po czym proszę zobaczyć ile przejechaliśmy km. do czasu ustalenia tego POI. Czynność ta jest jednym z podstawowych zadań GPS zwaną MOB, z angielska: "człowiek za burtą". Coraz więcej czasu potrzebujemy na takie zadanie, które w starych GPS trwało kilka sekund. Teraz na palmie trzeba przejść całe menu i gdzieś tam może się uda to zrobić. Na mój SMS "podaj koordynaty" do kumpla który zgubił się autem w Chorwacji dostałem odpowiedz..."zostawiłem instrukcję w PL...".
Nasz kolega wiesza psy na firmie bo wytyczanie objazdów jest inne niż w innym. A jak by nasz kolega teraz podróżował z G12 gdzie tylko ma koordynaty i rysunek śladu? Prymityw i archaizm? To dlaczego G12 są na podstawowym wyposażeniu osobistym każdego pilota wojskowego USAF?
No i sprawa kasy, a może sknerstwa? Skoro już kupiłem jednego to ma spełniać wszystkie funkcje. Kto broni kupić wyspecjalizowany GPS na moto, na rower, pieszo, do auta itd...?
Kolega wychwala Automapę. Super, skoro to taki genialny program to jak przestawić wskazania koordynat na ekranie głównym na dziesiętne? Nie wspomnę o zapisie MOB w czasie jazdy. Nasz kolega Marcin skreśla definitywnie całą firmę bo w trasie nie doszukał się ReRoutingu w danym modelu. Przecież to czy są te funkcje jest w broszurkach reklamowych. Najpierw czytać potem kupić, nie odwrotnie.
"Palmopochodne" mają mapy jako oddzielne programy, jak odtwarzacze, czy inne bajery. Działa jak działa. Często z dala od kompa stacjonarnego taki palmik się zawiesi bo WinCe zgłupieje od nadmiaru zadań i kaplica. Garmin się trzyma map stałych na ROMach, bo ciężko je unieruchomić. Jest to wkurzające jak się chce "gmerać" w oprogramowaniu, ale przez to urządzenie ma być bezawaryjne w terenie.
Nie chwalę bezkrytycznie firmy. Po prostu wiem co mam, a jak nie mam to szukam gdzie indziej. Z bolesnego doświadczenia wiem, że na elektronicznej mapie nie wolno polegać, trasę trzeba przygotować jeszcze w domu, zabrać dodatkowe baterie do ręczniaka i ...papierową mapę.

no ale wciąż nie ma chętnego , żeby mi ktoś sprawdził w swoim Zumo ten pinek....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 4:12 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So paź 02, 2010 6:41 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Kraków
Ja się za bardzo nie chcę wtrącać w dyskusję ale coś tam powiem.
Jeżdżę zarówno w moto jak i samochodzie (4x4) z 60CSX i mapami GPMAPA Topo, Velomap i UMP. Dodatkiem do tego jest albo zwykła mapa papierowa albo (jak w przypadku off-roadu) zdjęcia z google maps wydrukowane na laserze. Do tego parę waypointów z Mapsource zaznaczonych też na zwykłej mapie/wydruku (żeby można było szybko nawigować w mniej więcej dobrym kierunku) i tyle.
Uważam to za idealne rozwiązanie w teren/zadupia (moje planowanie 16 dniowego wyjazdu do Skandynawii wygląda dokładnie tak samo) a obcowanie równoczesnie z GPS i mapą papierową to dla mnie same atrakcje.
Natomiast do nawigacji on-road, czy to motocyklowej czy samochodowej, sa inne urządzenia czy softy (jak chociażby wspomniana automapa), które po prostu są w tym znacznie lepsze niż jakiekowliek urządzenie ręczne czy nawodne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybor GPS'a
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 4:34 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Wt sie 03, 2010 6:29 am
Posty: 182
Lokalizacja: Wrocław
mazby napisał(a):
Jeśli nadal ktoś nie kuma to niech zrobi taki eksperyment: jadąc z V =60km/h niech wprowadzi do urządzenia koordynaty dowolnego punktu przy szosie, może być babcia ze słoikiem jagód (borówek). Po czym proszę zobaczyć ile przejechaliśmy km. do czasu ustalenia tego POI. Czynność ta jest jednym z podstawowych zadań GPS zwaną MOB, z angielska: "człowiek za burtą". Coraz więcej czasu potrzebujemy na takie zadanie, które w starych GPS trwało kilka sekund. Teraz na palmie trzeba przejść całe menu i gdzieś tam może się uda to zrobić.

W AutoMapie zajmuje to 3 sekundy czyli tyle ile potrzeba żeby 3 razy kliknąć w ekran. Chyba że chcesz nadać POI specjalna nazwę no to dłużej o wpisywanie litrek.
mazby napisał(a):
Na mój SMS "podaj koordynaty" do kumpla który zgubił się autem w Chorwacji dostałem odpowiedz..."zostawiłem instrukcję w PL...".

Mazby ale to żaden argument że ktoś nie potrafi obsłużyć swojego GPS-a. W AM mogę mieć na stałe pasek z wyświetlaniem długości i szerokości. Mogę tez podejrzeć wchodząc w GPS-Informacje-strzałka w prawo. Pokazuje się pozycja, prędkość, wysokość, kurs i strzałka kompasu.
mazby napisał(a):
Nasz kolega wiesza psy na firmie bo wytyczanie objazdów jest inne niż w innym. A jak by nasz kolega teraz podróżował z G12 gdzie tylko ma koordynaty i rysunek śladu? Prymityw i archaizm? To dlaczego G12 są na podstawowym wyposażeniu osobistym każdego pilota wojskowego USAF?

Mazby ale nie dyskutujemy o GPS dla śmigłowca czy czołgu tylko do cywilnego motocykla.
mazby napisał(a):
No i sprawa kasy, a może sknerstwa? Skoro już kupiłem jednego to ma spełniać wszystkie funkcje. Kto broni kupić wyspecjalizowany GPS na moto, na rower, pieszo, do auta itd...?

Sęk w tym że Garminy w wersji motocyklowej maja tak prymitywne oprogramowanie, że nie nadają się nawet na motocykl. Chyba że jeździmy z punktu A do punktu B i nic więcej nie potrzebujemy.
mazby napisał(a):
Kolega wychwala Automapę. Super, skoro to taki genialny program to jak przestawić wskazania koordynat na ekranie głównym na dziesiętne?

Tu się zgodzę. Nie da się.
mazby napisał(a):
Nie wspomnę o zapisie MOB w czasie jazdy.

Da się łatwiej niż w Garminie.
mazby napisał(a):
Nasz kolega Marcin skreśla definitywnie całą firmę bo w trasie nie doszukał się ReRoutingu w danym modelu. Przecież to czy są te funkcje jest w broszurkach reklamowych. Najpierw czytać potem kupić, nie odwrotnie.

Dokładnie Mazby najpierw czytaj. Powiedź mi czy z broszurki można wyczytać więcej niż podstawowe parametry. Nie. Co gorsza z instrukcji obsługi nie da się wyczytać nawet o podstawowych funkcjach. Obejrzyj instrukcję do 62s. Żałosna.
mazby napisał(a):
"Palmopochodne" mają mapy jako oddzielne programy, jak odtwarzacze, czy inne bajery. Działa jak działa. Często z dala od kompa stacjonarnego taki palmik się zawiesi bo WinCe zgłupieje od nadmiaru zadań i kaplica. Garmin się trzyma map stałych na ROMach, bo ciężko je unieruchomić. Jest to wkurzające jak się chce "gmerać" w oprogramowaniu, ale przez to urządzenie ma być bezawaryjne w terenie.

Niestety Garminy wieszają się notorycznie. Mój na razie zaliczył jedno niekontrolowane wyłączenie. To i tak bardzo dobry wynik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 12 z 37   [ Posty: 541 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 37  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL