Teraz jest Wt paź 23, 2018 7:29 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 6   [ Posty: 78 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Pn paź 31, 2011 11:30 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
Jastki napisał(a):
Wybór jest trudny, bo w temacie off nie ma kompromisów i ja osobiście oprócz Tenery, chętnie kupiłbym jeszcze jakąś lekką 250-tkę do rycia :)


Dokładnie, nie ma moto uniwersalnego :( DRZ400 do błota, Tenere do szutru, KTM990SMC do miasta, a Victory Vision na hajłeje... ale żeby wszytko w jednym ym, oj chciałbym, chciałbym ;)

Bierz Tenere, moja w 2009 kosztowała 4000gbp, 30.000km i 2 lata później mam kupca za 3800gbp. Gdybym miał 10.000km mniej to by zapłacił ponad 4000gbp ;)

Nie no trochę przesadzam bo po drodze mieliśmy trochę inflacji, a nawet bardzo trochę... no ale nadal ja mamy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 3:55 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:07 am
Posty: 69
Wiem już na prawdę dużo, teraz mam dwa pytania stricte do użytkowników tenerki.

Mianowicie, jak wygląda możliwość regulacji zawieszenia - czy jest i na jakiej zasadzie działa i czy działa no i czy jest konieczna?

Jak wyglądają możliwości nazwijmy je "autostradowe" tego motocykla - często poruszam się w grupie z kolegami którzy jeżdżą np. CBR 1000 czy Varadero - oczywiście nie chodzi mi o poganianie 200km/h ale jak swoim chopperem ograniczałem ich do przelotowej 110-120 km/h to zadowoleni nie byli i pytali czy tak bym nie mógł 130/140 no może 150 km/h jechać. Stąd pytanie - oczywiście zakładam że jadę sam z kufrem solowym załadowanym powiedzmy max 20 kilogramami - sam ważę 80kg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 4:29 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N paź 24, 2010 9:01 am
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Nie ma się co oszukiwać, moim zdaniem sensowna prędkość maksymalna dla Tenerki przy dłuższych przelotach, to 140 km/h. Ja preferuję jazdę bez napinki maks 120, z dwoma kuframi bocznymi, ale oczywiście można i szybciej. Po założeniu opon kostek, jazda w terenie o niebo lepsza, na asfalcie zaś trzeba się przyzwyczaić, bo od 120 km/h motocykl lekko zaczyna chodzić na boki i ogólnie bardziej miękko się prowadzi. Myślę, że powinieneś zmienić kolegów albo zmienić kolegów :) To znaczy czeka Cię zmiana kolegów na innych, albo koledzy zainteresują się offem. Oni Cię bez problemu zostawią w tyle na autostradzie, Ty zostawisz ich jeszcze szybciej w tyle na drodze off. Co do zawieszenia to niestety w tej chwili nie pomogę. Mi ono bardzo odpowiada z fabrycznymi ustawieniami i nie interesowałem się tematem głębiej. Z tego co pamiętam to z przodu nie ma pełnej regulacji. Po przesiadce z poprzedniego motocykla, pierwsze dwa miesiące jeździłem najbardziej dziurawymi drogami w moim mieście i nie mogłem się nacieszyć komfortem jazdy :)
Tenera ma jedną cechę, którą można uznać jako mały minus, otóż silnik gładko pracuje od 3000 tyś./obr. Poniżej szarpie, zwłaszcza na zimno. Dla mnie osobiście nie jest to żadnym problemem i nie widzę powodów do narzekania. Podobno sytuację łagodzi wymiana seryjnych tłumików na bardziej "cywilizowane". Pierwszy bieg jest krótki, dobry w teren, piątka jest według mnie dłuuuuga i bardzo dobrze sprawdza się w trasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 4:40 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm
Posty: 1438
Lokalizacja: Warszawa
co wy macie tą manie predkosci maksymalnej. 120km/h jest w zupelnosci wystarczajace do podrózowania. kiedys bylem posiadaczem hondy CBR600RR i pomimo tego ze 120 to ja mogłem na pierwszym biegu zrobic a rozbujac sie do 250 to i tak podrózowalem ze srednia 120-130 max.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 4:47 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
Na kolegów na CBRach itp jest bardzo prosty sposób-trzeba zostac nawigatorem i prowadzic grupę. Nie musi byc off, wystarczy asfalt kiepskiej jakości i to oni będą prosili, byś wolniej jechał- znam z autopsji. A dla tego od varadera troszkę błota i też efekt będzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 5:01 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:07 am
Posty: 69
Ja pytam raczej o możliwości niż uzewnętrzniam swoje preferencje - a jeśli o nich mowa to ja lubię w okolicach 110-120 km/h po asfalcie śmigać. Koledzy jeździli ze mną 110 km/h i ich nie musiałem zmieniać więc teraz gdybym się przesiadł na tanerę to myślę tym bardziej. Nie znam motocykla i stąd pytania - moim Shadowem 600 v-max jechałem 155 km/h i to była już walka ze wszystkim, z wiatrem z asfaltem, z masą, z muchami :) - ale chciałem sprawdzić to sprawdziłem - a w dłuższych trasach nie przekraczałem 120 km/h dla dobra i komfortu swego jak i motocykla.

Moje pytanie bardziej precyzyjnie powinno zatem brzmieć - czy gdybym już jakimś zbiegiem okoliczności znalazł się w grupie gdzie prędkość przelotowa jest około 140 km/h i jedziemy tylko po czarnym to czy i ja i moto dalibyśmy radę pojechać tak powiedzmy 200km. i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 5:15 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
Powyżej 100km/h zaczyna doskwierac wiatr walący prosto w kask jeżeli jeździec ma ok.180cm wzrostu. Ratunkiem jest deflektor. Po tym zabiegu jazda z licznikowa prędkością ok.130-140 jest przyjemna jeszcze. Powyżej licznikowych 150km/h (co realnie przekłada się na ok. 140km) teresa zaczyna się męczyc. Jest brak zapasu mocy, brak przyspieszenia, prowadzi się niepewnie czy to na oponach turystycznych np. tourance jak i uterenowionych, czyli tkc.

Da się przejechac 200km autostradą z max prędkością, która oscyluje w okolicach 160km/h, ale ani to przyjemne ani bezpieczne, że o zużyciu paliwa 7l/100km nie wspomnę. Jeżeli chcesz podróżowac stale 140-150km/h to Tenere nie jest dla Ciebie odpowiednim wyborem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 5:30 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N paź 24, 2010 9:01 am
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Dasz radę utrzymać 140 na czarnym gdy zajdzie taka potrzeba, bez problemu. Tenera daje Ci taką możliwość, jednak tak jak naipsał erwinw, nie jest to motocykl do tego typu jazd na co dzień. Ja preferuję poglądy jak Krzemien :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 8:12 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
110km/h jest jak dla mnie optymalne. Z racji, że mam 191cm to powyżej tej prędkości zaczynam odczuwać wiatr na kasku (powyżej poziomu oczu) jak się schylę to jest OK. Powyżej 130km/h jest to bardzo meczące na dłuższą metę ale dla samego motocykla podróżowanie z prędkością 150km/h nie jest problemem, jeździec może i się musi trochę pochylić ale i tak jest w lepszej sytuacji niż gościu na CBR. Stawiam, że wytrzymasz dłużej na Tenerze przy 150km/h niż kierowca CBR :) Max prędkość to ok 170km/h i Tenere buja się do niej bez większych problemów, solo czy we dwoje, miałem top speed na blacie w obu przypadkach i jedynym problem była jak dla mnie "bezsensowność" takiego podróżowania... ale każdy lata tak jak lubi ;) Wspomniane przez Ciebie 140km/h to bułka z masłem więc nie masz się co martwić 8)

Co do zawieszenia to masz regulację napięcia sprężyny, chyba 8 stopni. Może i to działa ale jakoś nie było mi to potrzebne... ym, może i młody jestem i się nie znam ale takimi pierdołami będziesz się martwić jak złapiesz zajawkę na enduro i kupisz sobie WR450 i będziesz orać pola w okolicy, przy Tenere jako "początkujący" raczej nie będziesz miał okazji "dobić" zawiechy, no chyba, że podepniesz się do grupy EX'a i Tarny to w 2 weekendy się nauczysz jak połamać KTM'a :mrgreen:
Ogólnie to jest regulacja i jak latam we dwoje z bagażem to przestawiam na "twarde", a solo odkręcam na "mientkie" ale jakiejś kosmicznej różnicy nie odczuwam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 9:57 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 10:09 am
Posty: 569
erwinw napisał(a):
Powyżej 100km/h zaczyna doskwierac wiatr walący prosto w kask jeżeli jeździec ma ok.180cm wzrostu. Ratunkiem jest deflektor. Po tym zabiegu jazda z licznikowa prędkością ok.130-140 jest przyjemna jeszcze. Powyżej licznikowych 150km/h (co realnie przekłada się na ok. 140km) teresa zaczyna się męczyc. Jest brak zapasu mocy, brak przyspieszenia, prowadzi się niepewnie czy to na oponach turystycznych np. tourance jak i uterenowionych, czyli tkc.

Da się przejechac 200km autostradą z max prędkością, która oscyluje w okolicach 160km/h, ale ani to przyjemne ani bezpieczne, że o zużyciu paliwa 7l/100km nie wspomnę. Jeżeli chcesz podróżowac stale 140-150km/h to Tenere nie jest dla Ciebie odpowiednim wyborem.

Zgadzam się w 100% :wink:

Ryteu napisał(a):
Co do zawieszenia to masz regulację napięcia sprężyny, chyba 8 stopni. Może i to działa ale jakoś nie było mi to potrzebne...

Regulacja naprężenia tylnej sprężyny jest dosyć dobra i czuć różnicę nastawów między min na max i to znacznie. :wink:
Bardziej jednak czuć różnicę w ustawieniu twardości zawieszenia przedniego, do tego świetnie rozwiązano łatwość jego "utwardzania" (imbusem), jak dla mnie pod tym względem zawieszenie Tenery jest bardzo dobre. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 10:43 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am
Posty: 1429
Tenera daje radę do 140km/h (mój max na TKC to 150km/h) a później to przyjemność robi się bardzo wątpliwa - silnik już nie ma mocy, wysokość przeszkadza. Poza tym nie lubię tak szybko jeździć. Komfortowo i jeszcze z małym zapasem mocy jest do 120km/h. Zawsze jest problem z szybką jazdą w grupie jak masz singla a inni więcej cylindrów. Jeszcze jak założysz kostki a inni jakieś sliki to już bez sensu ścigać się z CBR.

Przestań pytać i bierz Tenerę na trasę to odkręcisz na maksa i sam zobaczysz ile da radę. 8)


Kręcenie zawieszenia jest bardzo łatwe (przód i tył) - tak jak pisał erwin. Jednak mimo fajnej
regulacji Tenera nie ma hardkorowego zawieszenia i zwłaszcza z przodu KTM to to nie jest. Do softcore w grupie z KTM starczy :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 11:26 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lip 10, 2009 1:38 am
Posty: 1753
Lokalizacja: Wroclaw
YAMAHA TENERE 660...najwazniejsza wada to BRAK MOCY! JAkby wsadzili mocniejsze "serce", to moto bardzo trafne! BYłaby duza konkurencja dla GS800 i AT!

POzdro Orzep


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Wt lis 01, 2011 11:29 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
Nie każdy potrzebuje 150koni by pojechać na wycieczkę ;)

Jeszcze jako ciekawostkę podam w 2008 roku jak sprzedawali pierwszą XT660Z w UK to cena była 4599gbp. Teraz w 2011 nówki stoją po 6999 ;) I tak jak wyżej pisałem po 2 latach i 30.000km moja sztuka straciła na wartości 200gbp. Mało które motory tak trzymają cenę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Śr lis 02, 2011 8:57 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
Dziś trochę pocisnąłem po autostradzie, zazwyczaj bujam się 90-110km/h ale teraz wykręciłem średnią powyżej 140km/h i powiem, że tragedii nie ma. Zmieniłem kask i nawet tego wiatru tak nie czuć. Przy 110km/h w ogóle ciężko o jakiś wiatr za tą niepozorna szybką Tenere, więc przy 140km/h można już zacząć narzekać ale tak naprawdę 30min szybszej jazdy nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia, jedyny minus to spalanie, po ok 120km autostrady i średniej prędkości 140km/h wyszło mi równe 5/100. Przy 100km/h wychodzi 4/100 więc różnica całkiem spora ale wątpię by ktoś się tym przejmował :) Co innego jazda z "daszkiem", pęd powietrza spychanego przez szybkę trafia prosto w "daszek" i po kilku minutach przy prędkości powyżej 130km/h szyja ma dosyć, a łeb pęka z bólu. Możliwe, że akcesoryjna wyższa szyba byłaby skutecznym rozwiązaniem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Śr lis 02, 2011 10:35 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 10:09 am
Posty: 569
Ryteu napisał(a):
Możliwe, że akcesoryjna wyższa szyba byłaby skutecznym rozwiązaniem

Myślę nad taką, bo oryginał jest tragiczny, oczywiście na dłuższe trasy :wink:
http://www.defender.net.pl/pol_m_Szyby_ ... -1482.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 6   [ Posty: 78 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL