Teraz jest Cz mar 28, 2024 9:23 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 6   [ Posty: 78 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Śr lis 02, 2011 11:38 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N paź 24, 2010 9:01 am
Posty: 80
Lokalizacja: Lublin
tak jest w czym wybierać:

http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-XT660Z ... 121wt_1396

Puig wydaje się być ładniej wyprofilowany:
http://www.ebay.co.uk/itm/TOURING-SCREE ... 170wt_1163

A tutaj przypadkowo natknąłem się na ciekawy komin:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 732wt_1163

Jeśli przy dwóch kominach Leo Vince urywa się z wagi motocykla około 6 kg, to pytanie ile można urwać przy wydechu solo MTs ?
Zakładamy oddzielny wątek z propozycjami klamotów do nowej Tenery ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 12:10 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am
Posty: 1430
Orzep napisał(a):
YAMAHA TENERE 660...najwazniejsza wada to BRAK MOCY! JAkby wsadzili mocniejsze "serce", to moto bardzo trafne! BYłaby duza konkurencja dla GS800 i AT!

POzdro Orzep


zgadzam się, że czasem mocy trochę brakuje. powyżej 130km/h wolno wyprzedza, trzeba też dobrze biegami 1-2-3 w terenie wachlować, żeby zawsze trochę zapasu było jak np. w piachu albo sutrze trzeba doładować. BRAKU MOCY nie ma, raczej jest czasami NIEDOBÓR. to trochę inna sprawa. w AT jest moc, ale jest też znaczna NADWAGA do offu.

jednak dużo osób w sumie jeździ w 2 osoby na tenerze. teraz też jest parę osób na RTW. chris scott też trochę na niej się kręcił. jego recenzja - http://www.adventure-motorcycling.com/x ... /index.htm .

uważam jednak, że jak na pierwsze moto do "turystyki" offroadowej to teraz nie ma nic lepszego w tej cenie na rynku. tenera jest już praktycznie gotowa do tłuczenia się poza asfaltem. osobiście oprócz xtz podobał mi się tylko KTM LC4 640 Adventure, ale był dużo droższy, trzeba dużo bardziej i częściej z nim pieścić przy serwisowaniu, komfort jazdy gorszy - generalnie to już ostrzejszy sprzęt. trudno było dostać pewny nie sKATowany egzemplarz. takich min jest coraz więcej do kupienia. poza tym nie wiem czy lc4 adv na I moto to dobry wybór.

:arrow: a propos tenery polecam angielskie forum http://www.xt660.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 12:11 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am
Posty: 1430
Jastki napisał(a):
Jeśli przy dwóch kominach Leo Vince urywa się z wagi motocykla około 6 kg, to pytanie ile można urwać przy wydechu solo MTs ?


polecam wywalić podnóżki pasażera. ciężkie to cholerstwo! :twisted:

Jastki napisał(a):
Zakładamy oddzielny wątek z propozycjami klamotów do nowej Tenery ? :)


taki wątek już jest

:arrow: viewtopic.php?f=37&t=5156


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 9:09 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): N paź 24, 2010 9:01 am
Posty: 80
Lokalizacja: Lublin
Podnóżki już odkręciłem :) Ale te 11 kilo oryginalnych kominów cały czas mi siedzi w głowie...
Faktycznie wątek jest tylko niemrawy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 11:04 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:07 am
Posty: 69
A już siedziałem, jechałem oglądałe z bliska i bardzo bliska i praktycznie jestem na 99% zdecydowany na xt660z.
Poczytałem też trochę, pooglądałem filmiki na youtube i mi się wyklarowało.
Jak już nabędę drogą kupna to się pochwalę - dziękuję wszystkim za rady!

Pewnie jako posiadacz też będę tu głos zabierał i o różne rzeczy dopytywał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 3:21 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 10, 2011 1:05 pm
Posty: 593
Lokalizacja: Żukowo
Uważam że zaczynanie przygody enduro od lżejszego motocykla jest dobrym wyborem.
Sam przesiadłem się najpierw z Maurudera 800 na BMW XChallange a dopiero potem na BMW 1150 GSA.
Na lżejszym sprzęcie nauczysz się jazdy w terenie i zobaczysz w jaką stonę chcesz się kierować, czy bardziej w off czy lekkie enduro. Wówczas będziesz wiedział co dalej kupić.
Po wprawkach na lekkim motocyklu dużym będzie łatwiej.
Nie ma problemu żeby dużym GS-em pojechać w cięższy teren ale musisz się przygotować że spocisz się i to mocno.
Po własnych doświadczeniach widzę że duże enduro jest najbardziej uniwersalnym motocyklem.
Bez problemu porusza się w terenie (nie mówię tu o hard enduro) a w trasie nawet obładowane radzi sobie świetnie (moc, prędkość, komfort)
Jednak jak nie zamierzasz poruszać się w dłuższe trasy obładowany to duże enduro wydaje się nie do końca uzasadnione.
Droga którą podążasz jest słuszna i tego się trzymaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 3:52 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So sty 15, 2011 10:27 am
Posty: 115
Lokalizacja: Przeworsk
miałem swego czasu xt 660 tenere 08r. w cholere brakowało mocy na czarnym,a nie wspomne jak już jechałem z plecakiem. Sprzedałem i kupiłem Gs 1200 założyłem tkc80 jak wcześniej tenerce i przejrzałem na oczy. W lekkim terenie (czyt. szutry) rewelka, moim subiektywnym oczywiście zdaniem to gs jest łatwiejszy, stabilniejszy, rewelacyjnie się go prowadzi. Teraz mam pomarańcze jest rewela zawieszenie, ale wiem jedno do gs-a kiedyś jeszcze wrócę. Bo winkle nim to bajka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 4:10 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz maja 13, 2010 3:42 pm
Posty: 802
Lokalizacja: Wawa
cannondale napisał(a):
Teraz mam pomarańcze jest rewela zawieszenie, ale wiem jedno do gs-a kiedyś jeszcze wrócę. Bo winkle nim to bajka.


pogadamy jak zrobisz ok 10 tys na 990 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 8:01 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So sty 15, 2011 10:27 am
Posty: 115
Lokalizacja: Przeworsk
narazie nie myśle o powrocie na krowe, bo jestem pod strasznym wrażeniem oddawania mocy i zawieszenia, ale wiem jedno że kiedyś trzeba będzie się uspokoić, oby jak najpóźniej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Cz lis 03, 2011 8:26 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
wittek napisał(a):
A już siedziałem, jechałem oglądałe z bliska i bardzo bliska i praktycznie jestem na 99% zdecydowany na xt660z...


Tylko się dobrze nad kolorem zastanów by ładnie się na zdjęciach prezentowała :mrgreen:

Skoro to Twój pierwszy ADV moto to jednak polecam sprzęt używany. Tenera jest bardzo ciężka do zajechania więc nie masz się obawiać o trefne modele, a zawsze to lepiej przyoszczędzić kilka groszy w imię extra kilometrów w trasie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Pt lis 04, 2011 1:13 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
Ryteu napisał(a):
Dziś trochę pocisnąłem po autostradzie, zazwyczaj bujam się 90-110km/h ale teraz wykręciłem średnią powyżej 140km/h i powiem, że tragedii nie ma. Zmieniłem kask i nawet tego wiatru tak nie czuć. Przy 110km/h w ogóle ciężko o jakiś wiatr za tą niepozorna szybką Tenere, więc przy 140km/h można już zacząć narzekać ale tak naprawdę 30min szybszej jazdy nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia, jedyny minus to spalanie, po ok 120km autostrady i średniej prędkości 140km/h wyszło mi równe 5/100. Przy 100km/h wychodzi 4/100 więc różnica całkiem spora ale wątpię by ktoś się tym przejmował :) Co innego jazda z "daszkiem", pęd powietrza spychanego przez szybkę trafia prosto w "daszek" i po kilku minutach przy prędkości powyżej 130km/h szyja ma dosyć, a łeb pęka z bólu. Możliwe, że akcesoryjna wyższa szyba byłaby skutecznym rozwiązaniem ;)


Chyba masz jakąś inną tenerę, bo moja ni w ząb nie chce spalic 4l/100km. Realne spalanie na oryginalnym przełożeniu to 5l/100km, raz udało mi się do 4,7 zejśc. Gdy pomykałem autostradą przez 200km z prędkościami prawie max (czasami nie prawie) to w baku był wir- wyszło 7l/100km. Teraz teoretyczne spalanie mi wychodzi 4,4l/100km ;), ale mam z przodu zębatkę 14T i na każde 118km, które rejestruje licznik przejeżdzam ledwie 100km. Na oryginalnym przełożeniu przekłamanie u mnie wynosiło 105km/h licznikowe na 100km/h gps (dokładny, bo sprawdzony z policyjnymi)
Wszystkie pomiary zużycia na TKC80.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Pt lis 04, 2011 2:13 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 10:09 am
Posty: 664
erwinw napisał(a):
Na oryginalnym przełożeniu przekłamanie u mnie wynosiło 105km/h licznikowe na 100km/h gps

To fakt mnie tez trochę irytuje to przekłamywanie.. spalanie u mnie jest na podobnym poziomie, byc moze to zależy od kolorystyki nadwozia :lol: a tak na poważnie to zapewne różnice biora się z trechniki jazdy, a do tego jak znam życie masa ciała kierownika ma lekii wpływ na to nasze nieszczęsne zużycie :lol:
Erwinw odnośnie 14 zębów na przedniej zębatce, co Ci to dało? jest bardziej zrywna? czy szybsza (licznikowo)? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Pt lis 04, 2011 2:27 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
dakarowy napisał(a):
Erwinw odnośnie 14 zębów na przedniej zębatce, co Ci to dało? jest bardziej zrywna? czy szybsza (licznikowo)? :D


Wystarczy przeliczyć. http://www.gearingcommander.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Pt lis 04, 2011 4:41 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 1:00 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Poznań
Jastki napisał(a):
tak jest w czym wybierać:

http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-XT660Z ... 121wt_1396

Puig wydaje się być ładniej wyprofilowany:
http://www.ebay.co.uk/itm/TOURING-SCREE ... 170wt_1163

A tutaj przypadkowo natknąłem się na ciekawy komin:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 732wt_1163

Jeśli przy dwóch kominach Leo Vince urywa się z wagi motocykla około 6 kg, to pytanie ile można urwać przy wydechu solo MTs ?
Zakładamy oddzielny wątek z propozycjami klamotów do nowej Tenery ? :)


Na wydechach Leo Vince nie urwiesz nic z wagi. Żeby odczuć różnice to najlepiej jakiś 2 in 1. Ja założyłem pojedynczy MTC, ok 8 kg mniej i zyskuje na elastyczności przy mniejszych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TENERE 660 czy starszy BMW GS 1200
PostNapisane: Pt lis 04, 2011 5:57 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
dakarowy napisał(a):
Erwinw odnośnie 14 zębów na przedniej zębatce, co Ci to dało? jest bardziej zrywna? czy szybsza (licznikowo)? :D


Zacząłem szybciej jeździc, wcześniej jak emeryt 130, teraz co chwila 150 i więcej ;)

A tak na serio, to brak mi było mocy- na plaży na dwójce silnik już wył, a na 3-ce się dusił, teraz jest spora poprawa. Poza tym 1 i 2 zrobiły się "wolniejsze", i mniej kusi jazda na pół sprzęgle przy wolnych przejazdach, np. między drzewami w lesie.
Dla mnie ta zmiana jest na +.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 6   [ Posty: 78 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL