Teraz jest Pt lis 24, 2017 11:24 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 32 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzebne
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 10:00 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2746
Dziś postanowiłem niebieską mambę rozebrać, aby zobaczyć co tam w niej drzemie...
Jestem mile zaskoczony, że jest lepiej niż się spodziewałem, choć trochę dłubania będzie...
Zdjąłem zbiornik, aby sprawdzić, czy będzie konieczne jakieś klajstrowanie, a tam wszystko OK..
Wyciągnąłem filtr powietrza, a ten cały jakiś taki klejący – czy to jest K&N nasączony jakimś specyfikiem??
[ img ] [ img ]
Odkręciłem górną pokrywę airbox’a, nie znalazłem nic niepokojącego w środku (poza martwą muchą); żadnej rzeźby, czy pęknięć, więc po oczyszczeniu złożyłem do koopy.
Oglądając silnik zauważyłem luźną linkę…
[ img ]
Idąc jej tropem w górę doszedłem do cięgna znajdującego się na wypełnieniu zegarów – co to jest??[ img ]
Myślałem, że to ssanie, ale ssanie mam tuż przy gaźniku:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 10:44 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Może się mylę, ale to nie jest chyba orginalny gaźnik teresy. Jakiś nowszy model od innego sprzęta. Wygląda mi na keihina z pompką przyspieszenia jak w niektórych lc4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 10:53 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2807
Lokalizacja: WWA
Eee, raczej nie. Gaźnik klasyczny z przerobionym ssanie. Oryginalne na lince potrafi się zaciąć i nie odpuszczają. Ktoś przerobił na popychacz i tyle.
A to badziewie które jest obok prostokąta na czerwono wywal. Co do filtru powietrza to klasyczny gąbkowy nasączany olejem do filtra powietrza, klejący jest strasznie i do czyszczenie polecam "czyściki" lub naftę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 11:07 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2746
dudopl napisał(a):
Oryginalne na lince potrafi się zaciąć i nie odpuszczają. Ktoś przerobił na popychacz i tyle.
czyli mogę śmiało go wywalić i w to miejsce gniazdo zapalniczki wstawić??
dudopl napisał(a):
A to badziewie które jest obok prostokąta na czerwono wywal.
Chodzi o ten czujnik ciśnieniowy (barometryczny??)?? właśnie się nad usunięciem zastanawiałem, bo póki co w Himalaje się nie wybieram :mrgreen: Muszę tylko zobaczyć jak przewody zaślepić...
dudopl napisał(a):
Co do filtru powietrza to klasyczny gąbkowy nasączany olejem do filtra powietrza, klejący jest strasznie i do czyszczenie polecam "czyściki" lub naftę.
Póki co jest czysty - wolałem się upewnić, żeby go nie wyrzucać jakby to był K&N 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 11:11 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Racja, gaźnik standart. A co do oleju do filtra to te w spraju łatwiej się zmywa.
Wystarczy ciepła woda z płynem do naczyń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 11:35 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2807
Lokalizacja: WWA
Jaqb z Kaszub napisał(a):
dudopl napisał(a):
Oryginalne na lince potrafi się zaciąć i nie odpuszczają. Ktoś przerobił na popychacz i tyle.
czyli mogę śmiało go wywalić i w to miejsce gniazdo zapalniczki wstawić??
dudopl napisał(a):
A to badziewie które jest obok prostokąta na czerwono wywal.
Chodzi o ten czujnik ciśnieniowy (barometryczny??)?? właśnie się nad usunięciem zastanawiałem, bo póki co w Himalaje się nie wybieram :mrgreen: Muszę tylko zobaczyć jak przewody zaślepić...
dudopl napisał(a):
Co do filtru powietrza to klasyczny gąbkowy nasączany olejem do filtra powietrza, klejący jest strasznie i do czyszczenie polecam "czyściki" lub naftę.
Póki co jest czysty - wolałem się upewnić, żeby go nie wyrzucać jakby to był K&N 8)


Generalnie wszystko tak. :lol: A co do filtra, to zwykła gąbka. Nasączona olejem. Zajrzyj koniecznie do tylnej zawiechy :!: Na 100% jest wywalone. U Olka motocykle dostaniesz części zamienne, niestety nie wszystkie :( Pozostałe tylko w Yamaha.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Cz cze 30, 2011 11:52 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N wrz 05, 2010 12:02 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Gdynia
Zgodzę się w temacie tylnej zawiechy ja to olałem i długo cierpiałem.
Jak byś miał problem z dostępnością łożysk daj znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Pt lip 01, 2011 5:59 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 10, 2011 1:05 pm
Posty: 593
Lokalizacja: Żukowo
Ale jakby co to na 8 lipca zdążysz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Pt lip 01, 2011 8:10 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am
Posty: 736
Lokalizacja: Wawa- Dęblin
Faktycznie gaźnik założony jest od standardowej wersji xt600, te same bebechy tylko tłoczek od ssania się różni.
Możesz jeszcze rozebrać pompę paliwa i wyczyścić membranę bo potrafi się syfem zawalić i słabo podaje wajche do gaźników potem, oczywiście filterek na zasilaniu pompy wskazany :)

Kolega kowal z xtz club też miał takie ustrojstwo od wysokości, ale widać że u ciebie to jest odłączone od gaźnika, takie gadżety miały wersje szwajcarskie i do tego jeszcze mniejsze dysze w gaźniku więc ktoś zrobił dobra robotę wywalajac oryginalny gaźnik i wsadzając ten od xtka.

Filtr gąbkowy możesz sobie kupić drugi i tylko wymieniać jak bedziesz jeździl tylko w terenie, ja tak robiłem żeby zawsze był czysty i nasączony a pozwalało to zaoszczędzić czas przed następnym wyjazdem bo w wolnej chwili nasączałem drugi i odkładałem do wymiany, ale to był exc 520 wiec trochę inne wymagania i rygory czystości filtra powietrza :)

Ja odradzam szpreje do filtrów, lepszy efekt daje nasączenie gąbki przez nalanie do woreczka oleju do filtrów i wymiętoszenie w nim gąbki, nie używaj czasem do tego hipolu albo jakiś innych siuwaksów bo to tylko półśrodki nie dające dobrej filtracji.

A jak ogólnie wrażenia z zakupu? Mocy nie brakuje po przesiadce z viadra?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Pt lip 01, 2011 10:04 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2746
marcinjunak napisał(a):
...oczywiście filterek na zasilaniu pompy wskazany :)

...Kolega Kowal z xtz club też miał takie ustrojstwo od wysokości...

Filtr gąbkowy możesz sobie kupić drugi i tylko wymieniać jak bedziesz jeździl tylko w terenie,

A jak ogólnie wrażenia z zakupu? Mocy nie brakuje po przesiadce z viadra?

Filterki już założone

Kolega Kowal tutaj też jest 8) - Tenerkę chciałem kupić po Zlocie ADV, bo Pawlicho mnie nakręcił, jak po plaży latał... A na Zlocie XTZ to właśnie Kowalowa babuszka mnie urzekla i dlatego postanowiłem mieć taką samą, co by i za mną wszystkie lokaleski i córy sołtysów mijanych wiosek wzdychały... :lol:

A co do mocy - nie jeździłem tym po ulicy, także mocy z pewnością będzie mało, ale Tenerka ma być do latania po szuterkach i bagnach (w większości) i w tym bije Varana na głowę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Pt lip 01, 2011 10:48 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2746
widzę, że Sebring Dakar to chyba dedykowany do XT jest, zatem może będziecie cosik wiedzieć w temacie:
KLIK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Pt lip 01, 2011 9:55 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2746
dziś dalszy ciąg walki z tylnym hamulcem...
Odpowietrzam, odpowietrzam i nic... Hebel w dole bez oporu... Po 2h wajhowania i kręcenia kluczykiem nr 8 poszedłem poszukać na forum o co kaman i znalazłem TO. Odkręciłem przewód hamulcowy, zatkałem swoimi rubasznymi paluchami oczko na końcówce przewodu i cisnę hebel w dół... I nic... Zgłupiałem... Pompka siadła?? Czy może się pompka zapowietrzyć??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: Pt lip 01, 2011 11:06 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr gru 17, 2008 10:02 pm
Posty: 2746
... i jeszcze jedno; moto po odpaleniu nie trzyma wolnych obrotów - muszę się posiłkować ssaniem. Czy można to jakoś w miarę szybko zrobić, czy będzie potrzebna ingerencja w gaźniki??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: So lip 02, 2011 6:52 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt mar 01, 2011 5:14 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: strzelin/okolica
jak zimna to musi byc ssanie , jeslio na cieplym rowniez nie trzyma to najsamwprzod podkrec mu wolne obroty na jakies 1200, powinien trzymac . jesli nie to trza bedzie sprawdzic dysze wolnych obrotow :roll:
pompke sprawdz, luknij czy cosik tam nie spadlo . jesli wszysko ok. to pompke hamulca zmien :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XT600 Tenere 3AJ - pozakupowa rewizja... Porady potrzeb
PostNapisane: So lip 02, 2011 11:19 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am
Posty: 736
Lokalizacja: Wawa- Dęblin
Najlepszym sposobem na odpowietrzenie hamulców to właśnie przeciągnięcie płynu przez cały zacisk jakąś strzykawką albo specjalną maszynerią ze sorężarką jak się ją oczywiście ma, ja robiłem to tylko grawitacyjnie, lałem płyn do zbiorniczka i czekałem aż zacznie wyciekać przez odpowietrznik, dopiero po roku zaczęło sie coraz bardziej zapowietrzać, okazało się ze pompka już przepuszczała i jak chciałem odpowietrzać hamulec starym sposobem przez pompowanie i luzowanie odpowietrznika wręcz zasysało powietrze a nie wywalało płyn. Wymieniłem cały zestaw naprawczy pompki hamulca i wszystko wróciło do normy, robiłem to na przednim zacisku bo na tyle miałem jeszcze bemben.

Jeśli chodzi o nie trzymanie obrotów to zimna tak ma, po nagrzaniu powinien ładnie pracować w granicach 1100-1200 obr, ja ustawiałem zawsze sobie na 1500 bo nie lubię jak korba tłucze na wolnych obrotach.

Może warto by było zajrzeć do gaźnika, wyczyścić dysze i sprawdzić przepustnicę podciśnieniową zaworek air cut ale jak nic niepokojącego się nie dzieje to takie serwisy można zostawić na zimę a teraz trzeba jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 32 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL