Autor |
Wiadomość |
misiekwr
|
Tytuł: Spalanie oleju Napisane: N wrz 05, 2010 1:53 pm |
|
Dołączył(a): So sie 07, 2010 4:10 pm Posty: 87 Lokalizacja: Wrocław
|
Witam,
właśnie wróciłem z trasy około 4000km. Na tym dystansie musiałem dolać jakieś 1,5L oleju 10W40. Około połowa dystansu pokonana autostradą (niestety). Było nas trzech i każdy na XTZ660 Tenere. Wszystkie brały olej i to w podobnych ilościach, tyle że koledzy jechali na 20W50 (mineralny) i moim zdaniem im powinno oleju znikać mniej, a tak nie było. Chciałem się zorientować czy to domena jednocylindrowca czt Tenery? Jeżeli to pierwsze to dlaczego tak się dzieje? Muszę zaznaczyć, że znikanie oleju przejawia się szczególnie przy przelotach z prędkością powyżej 110km/h. Pomiaru poziomu oleju dokonuje po przejechaniu 20km, chwile (około 10sek) po wyłączeniu silnika.
|
|
Góra |
|
|
Bartas
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: N wrz 05, 2010 2:54 pm |
|
Dołączył(a): Cz paź 25, 2007 7:02 pm Posty: 329 Lokalizacja: Łabiszyn/ Bydgoszcz/ Wielka Nieszawka
|
Jak cylinder z tlokiem są wyjechane, to będzie palić olej i to coraz więcej, to jest akurat norma. Gdy moja zaczęła palić 1- 1,5l oleju na 1000km to trzeba było się jej pozbyć.
|
|
Góra |
|
|
misiekwr
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: N wrz 05, 2010 5:19 pm |
|
Dołączył(a): So sie 07, 2010 4:10 pm Posty: 87 Lokalizacja: Wrocław
|
Jedna Tenerka jest świeżo po wymianie pierścieni i uszczelniaczy. Kumpel jechał bez kufrów i na odcinku 1000km nie wzięła mu nic. Teraz jak jechał załadowany to na autostradzie paliła mu (nam też) jak smok. Zastanawia mnie to, czy jest to domeną jednocylindrowców?? Najdziwniejsze jest to ze wszystkie 3 motory brały podobne ilości oleju, ale nie sądzę aby to było kwestią zużycia układu tłok, pierścień, clinder... Coś mi tutaj nie gra, ale jeszcze nie wiem co :)
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: N wrz 05, 2010 9:32 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
A ile jechaliście po tej autostradzie? Generalnie, jeden cylinder nie lubi długich przebiegów na dużych prędkościach. Po drugie, może maszyny o podobnym przebiegu i co za tym idzie zużytych pierścionkach czyli przedmuchy i takie tam. A ten co zmieniał pierścienie, na pewno zrobił też szlif cylindra. Więc jest w fazie docierania nawet do 3000 km ma prawo brać olej, ale z każdym kilometrem mniej. Chyba że zostały przegrzane podczas docierania i dupa z dotarcia. Ale generalnie jeden cylinder ma prawo brać olej ale w bardzo małych ilościach a nie 100ml na 1000km
|
|
Góra |
|
|
misiekwr
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Pn wrz 06, 2010 8:03 am |
|
Dołączył(a): So sie 07, 2010 4:10 pm Posty: 87 Lokalizacja: Wrocław
|
dudopl napisał(a): A ile jechaliście po tej autostradzie? na południe się nam nie śpieszyło 100-110km/h, ale jak wracałem to 120km/h. Prędkość obrotowa oscylowała w granicach 5000obr/min. dudopl napisał(a): Ale generalnie jeden cylinder ma prawo brać olej ale w bardzo małych ilościach a nie 100ml na 1000km właśnie nie wiem skąd ta teoria, albo dlaczego tak się dzieje? dudopl napisał(a): a nie 100ml na 1000km 100ml na 1000km to dużo? Ile pali Twoja?
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Pn wrz 06, 2010 9:14 am |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
Moja jest na dotarciu więc nie jest dobrym wyznacznikiem .Było ok, zrobiłem 300 kilo po południu sprawdzę ile i czy ubyło ale na pewno bo docieram. Kowala nie bierze nic, już się dotarła, po około 3000km. Czasami po przejechaniu 2000 km widziałem że dolewa 20ml więc tyle co nic. A przy mineralnym faktycznie powinno im znikać mniej , jeśli by mieli jakieś nieszczelności, bo mineralny powoduje nagary, nie uszczelni jednak cylindra do pierścieni. KTM Tomasza też bierze olej ale również śladowe ilości. I raczej w tedy, kiedy długo nie z chodzi z czerwonego pola. A czemu biorą ? Bo są bardziej wysilone niż np: V-ki I mają większe sprężanie. Oraz zostały źle dotarte przyczyn jest wiele. Polecam mechanika i dokładnie sprawdzić.
|
|
Góra |
|
|
misiekwr
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Pn wrz 06, 2010 9:56 am |
|
Dołączył(a): So sie 07, 2010 4:10 pm Posty: 87 Lokalizacja: Wrocław
|
dudopl napisał(a): Polecam mechanika i dokładnie sprawdzić. chyba tak zrobię, ale wcześniej jeszcze ją sprawdzę na trasie bez kufrów itp.
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Pn wrz 06, 2010 10:32 am |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
A sprawdź na rozgrzanym silniku, czy na jałowym biegu jak dasz w palnik na maksa i potrzymasz kilka sekund czy nie kopci. Niebieski dym, kopci olej. Czarny puszczają zawory
|
|
Góra |
|
|
misiekwr
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Pn wrz 06, 2010 11:35 am |
|
Dołączył(a): So sie 07, 2010 4:10 pm Posty: 87 Lokalizacja: Wrocław
|
daje trochę czarnym jak się odkręci mocno manetkę nawet pod obciążeniem. Nie wiedziałem że przez zawory to na czarno?? Czarny to moim zdaniem zbyt bogata mieszanka, ale przy odkręconej manetce wydawało mi się to normalne. Olej zawsze z niebieskim mi się kojarzył. Ale uszczelniacze wymienić to by się przydało, bankowo.
|
|
Góra |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Cz wrz 09, 2010 8:37 pm |
|
Dołączył(a): N lis 22, 2009 11:26 pm Posty: 362
|
Miałem DR600 i przed remontem brała 1l/1000km i to było naprawdę sporo. Po remoncie: nowy tłok z pierścieniami i szlif cylindra, nowe zawory, uszczelniacze itd. Po remoncie brała w zależności od terenu gdzie latałem to od 0 (przeloty asfaltowe i miasto) do 200ml (zlot na pustyni błędowskiej ) na 1000km.
Teraz mam LC4 z przebiegiem 22tys km po wymianie korby (nie było sprężynki na BY-PASSie i się zatarła) i moto wzięło jakieś 200-300ml/1000km. Jak lecieliśmy na Słowację, gdzie non stop był ogień i trasa min. 120km/h to moto nie wzięło ani grama po trasie 350km. Potem wracaliśmy przez Zakopane, non stop korki, pierwszy bieg i sprzęgło, w tych korkach widziałem jak moto kopci po dłuższym chodzeniu na wolnych obrotach na niebiesko. Wszystko ustawało po odkręceniu manetki. Podejrzewam, że na wolnych obrotach moto przepuszcza na tłoku bo przydało by się go już wymienić z pierścieniami aby nie zajechał mi nicasilu. Do tego dochodzi druga sprawa, że LC4 lubi jak się go kręci. Te silniki nie są stworzone do chodzenia na wolnych obrotach.
CO do singli to mam takie zdanie, że do 300ml/1000km przy dość ostrym użytkowaniu to musi wziąć. Powyżej 0,5l/1000km to trzeba już myśleć o wymianie pierścieni a powyżej 1l/1000km to należy już zrobić generalkę.
|
|
Góra |
|
|
graphia
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Cz wrz 09, 2010 8:42 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N paź 28, 2007 9:53 pm Posty: 870 Lokalizacja: Bielsko-Biala
|
A czy singiel chłodzony wodą też będzie miał tendencje do brania oleju? Pytam pod kątem nowej tenerki 660
|
|
Góra |
|
|
lukasz_vip
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Cz wrz 09, 2010 8:58 pm |
|
Dołączył(a): N lis 22, 2009 11:26 pm Posty: 362
|
Każdy singiel może mieć tendencje do małego brania oleju. DR600 to był olejak a LC4 jest chłodzony wodą.
Dla przykładu podam, że CBR1000 model chyba SC59 czyli przedostatni potrafi wziąć do 1l/1000km. I to motocykl, świeżo wyprowadzony ze sklepu
|
|
Góra |
|
|
erwinw
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Pt wrz 10, 2010 2:32 pm |
|
Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm Posty: 279 Lokalizacja: Dęblin
|
Mam tenerkę z 2008r z przebiegiem 15tyś.km. Bierze mi ok. 10ml na 1000km, z czego wydaje mi sie że większość akurat idzie w filtr powietrza. Olej wymieniany zgodnie z instrukcją, czyli co 10000km, pierwsza wymiana była po 1000, kolejna przy przebiegu 9500, w między czasie dolałem ok100ml, z rurki odstojnika filtra wylałem także ok. 100ml syfu (olej i woda)
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Cz wrz 16, 2010 7:16 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
Jak na razie na docieraniu i zrobieniu 1600km ,nic nie dolałem i stan oleju jest dokładnie ten sam, czyli max :)
|
|
Góra |
|
|
rambo
|
Tytuł: Re: Spalanie oleju Napisane: Cz wrz 16, 2010 7:55 pm |
|
Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm Posty: 420 Lokalizacja: Gdańsk
|
Zmień na olej syntetyczny (10w50 10w60) a nie siki z popłuczynami z ropy to powinno palić mniej albo wogóle.
|
|
Góra |
|
|