Teraz jest Pt kwi 19, 2024 6:50 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 14 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z XT660Z
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 8:05 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
Wczoraj rozpocząłem przygodę z tenerką (mimo że od grudnia w garażu stała) a dziś mam mały/duży problem.

Miałem wczoraj piękną glebę w błocie. Upackałem zarówno siebie jak i moto. Podjechałem na myjnię samoobsługową gdzie z grubsza umyłem nas oboje (ku uciesze gawiedzi). Myłem ją raczej ostrożnie i w żadne zakamarki nie starałem się dotrzec, po umyciu tenerka bezproblemowo odpaliła. Poganiałem jeszcze troszkę po okolicy i odstawiłem sprzęt do garażu.
Dziś odpaliła rano bez problemu. Podjechałem 20km do pewnego urzędu, załatwiłem sprawę. Ruszyłem spod gmachu lecz po 200m nagle zgubiłem prąd. Po przekręceniu kluczyka zapłon oraz licznik załączał się, jednak po naciśnięciu startera słychac było jedynie dziwne dzwięki z przekaźnika (chyba)pod siedzeniem(ten połączony z aku grubymi kablami) i wszystko gasło. Wyjmowałem po kolei wszystkie widoczne bezpieczniki w celu kontroli oraz poruszałem kablami, wszystkimi złączkami. Po jakimś czasie udało mi się sprzęt uruchomic.
Jeździłem trochę po mieście kilkakrotnie ją gasząc oraz zapalając i nic się nie działo puki nie zostawiłem ją na 2-3h pod blokiem. Po tym postoju zapaliła bez problemu lecz po przejechaniu krótkiego dystansu znowu prąd zniknął co skutkowało zgaśnięciem silnika i zblokowaniem tylnego koła (dobrze że przy niewielkiej prędkości). Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu odpaliła, jednak trochę nierówno pracowała na wolnych obrotach, światło przednie lekko przygasało (jak w komarku lub wsk w zależności od obrotów silnika) oraz zanikało podświetlenie wskaźników mimo świecącego reflektora. Gdy ruszyłem wszystko wróciło do normy i do garażu dojechałem bezproblemowo.
Popryskałem wszyskie złaczki elektryczne jakimś płynem do takich urządzeń (ponoc lepszy od WD40), sprawdziłem połączenie przewodów do aku.

Czy jeszcze coś można zrobic jeśli problem nie ustąpi czy już tylko wizyta w serwisie pozostaje? Miał ktoś z was podobne problemy w nowej Tenerze? Jestem dośc mocno zaniepokojony wizją naprawy u progu nowego sezonu... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 8:21 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 3:48 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Sprawdź miernikiem napięcie ładowania... jak w normie tzn powyżej 13V a poniżej 14.5 to odkręć WSZYSTKIE kable z aku do przekaźnika do rozrusznika i masowe, wszystkie połączenia do masy. Oczyść mechanicznie z nalotu... do koloru mosiężnego/miedzianego. To tak na szybko, 95% przypadków o którym mówisz to właśnie te które podałem. Jak coś się stało z kompem... to już nie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 8:22 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Wt gru 16, 2008 8:37 pm
Posty: 142
Lokalizacja: KARTUZY
Wydaje mi się, że to bardziej problem elektryczny niż mechaniczny. To że Ci koło zablokowało to właśnie dlatego że jechałeś z niewielką prędkością i raczej świadczy o dobrej kompresji w cylindrze. Wg mnie wystarczy podjechać do byle jakiego elektromechanika i on załatwi sprawę. Serwis skasuje jak za zboże i pół motocykla wymieni, a może to być błachostka typu właśnie przekaźnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 8:28 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Lublin
To nowy motocykl obstawiam brak styku masy powinno pomóc dokręcenie.Czego Ci życzę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 11:12 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am
Posty: 1430
wygląda na to, że akumulator padł lub nie jest poprawnie ładowany.

akumulator po zimie może się rozładować i zepsuć. to że kilka razy odpali nie znaczy że jest ok. po prostu może krótko trzymać i słabo się ładować.

jednak sądzę że na 99% masz problem z łączem regulatora. jest bezsensownie umieszczony po prawej stronie na dole tuż za klaksonem (nr 13 na rys). regulator wygląda jak czarne pudełko z dużym radiatorem ze złączem od góry (nr 14).

u mnie jest wszystko ok ale profilaktycznie sprawdzałem połączenie 2 tygodnie temu. można to zrobić w 15min. instrukcja:

zdejmij prawą osłonę baku i wypnij mocowanie ramki chłodnicy (trzeba wcisnąć od środka klips w osłonie baku), odepnij i odkręć klakson z mocowaniem, wytrzyj regulator, wtyk i okolice. wypnij delikatnie wtyk podważając od dołu śrubokrętem zatrzask na wtyku od strony silnika. sprawdź jak wyglądają blaszki we wtyku (powinny być jednolite bez przebarwień i dochodzić do krawędzi). jeżeli blaszki nie dochodzą do krawędzi to spróbuj je delikatnie wyciągnąć. sprawdź też czy w regulatorze nie ma wody albo brudu.

najlepiej spryskać złącze jakimś sprayem do połączeń elektrycznych. nie wiem czy wd40 jest optymalne - wypiera wilgoć ale czy dobrze przewodzi??. po złożeniu najlepiej napakować wazelinę na górną część łącza tam gdzie wchodzą przewody i całość (wtyk plus gniazdo regulatora) zakryć jakimś balonem i ściągnąć opaskami.

sprawdź też podłączenie akumulatora (czy nie ma brudu) i napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. jakie napięcie masz na odpiętym akumulatorze??

Czy Tenera jest jeszcze na gwarancji??


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 7:43 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
Jest jeszcze na gwarancji. Do najbliższego serwisu mam 100km, więc jeśli to jakiś banał to wolę sam to zrobic (oczywiście na tyle by nie naruszyc warunków gwarancji).

Moto przez zimę było regularnie przepalane, a w największe mrozy aku stał w domu. Myślę, że to nie jego wina będzie. Dziś posprawdzam wszystkie styki i połączenia oraz pomierzę napięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 9:16 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Lublin
Chyba jesteś z Ryk jesli tak to do serwisu Yamahy w Lublinie NMR mozesz walić w cienmo i powołać sie na mnie to bardzo dobrzy fachowcy,motocykliści ,a przede wszystkim uczciwi ludzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 6:24 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Lublin
Opisałem twój przypadek w NMR wg. ich mechanika to alumulator do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 6:33 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 4:07 pm
Posty: 279
Lokalizacja: Dęblin
Jestem z Dęblina, jednak pracuję pod Wawą więc niejako "bliżej" mi w tamte kierunki, ale dzięki za info Ojro.

Na szczęście obędzie się bez serwisu. Podociągałem wszystkie możliwe połączenia, w tym jedno od masy lekko luźne. Cały dzień latałem i problem nie pojawił się ponownie.

Dzięki wszystkim za pomoc, niepotrzebnie zawracałem tylko głowę, ale wystraszyłem się lekko myśląc ,że ten karcher na myjni był winowajcą niedomagania sprzętu. Na szczęście jak to zwykle bywa przyczyna okazała się banalna a Tenerka nadal lata aż miło... :D

Ps. Dzięki temu zdarzeniu stałem się posiadaczem miernika elektrycznego. Aku bez odłączania od instalacji miał ok.12,7V , prąd ładowania po odpaleniu sprzętu 14,3V. Ewidentnie przyczyną była "słaba" masa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 6:37 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am
Posty: 1430
no to super! napięcia są ok. oczywiście nie jest to dokładny pomiar, ale zawsze jest jakieś pojęcie.

jak będziesz miał chwilę to koniecznie sprawdź podłączenie tego regulatora, żeby nie było niespodzianek w przyszłości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt mar 02, 2010 6:46 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 5:48 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Lublin
Ojro napisał(a):
To nowy motocykl obstawiam brak styku masy powinno pomóc dokręcenie.Czego Ci życzę

No to super że to pierdoła wiara w " europejskie" japończyki wróciła :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: So lip 24, 2010 3:09 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lip 31, 2009 9:12 am
Posty: 94
Lokalizacja: Czeladź
Witam.
Właśnie odkryłem, że w mojej XT660Z po zmianie opon na TKC80 pojawił się bardzo nieprzyjemny objaw kiedy na liczniku dochodzi do prędkości około 150 km/h. Motocykl zaczyna wężykować. Nigdy tak szybko nie jeżdżę więc zauważyłem to dopiero niedawno. Trochę mniej wężykuje po utwardzeniu przedniego zawieszenia. Na seryjnych Tourance nie zauważyłem takiego efektu ale to było jakiś czas temu (oponki zmieniłem jakieś 2 miesiące temu.) To normalne czy powinienem zacząć się martwić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: So lip 24, 2010 3:32 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2679
Lokalizacja: Poznań
na kostkach tak się zachowuje. nie martwić się i tak szybko nie jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z XT660Z
PostNapisane: Wt sie 17, 2010 1:51 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 6:42 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Wroclaw, Zielona Gora
Dzisiaj wymieniam sobie gmole Yamahy (pęknięte z powodu wadliwej konstrukcji - patrz wątek "co można dołożyć do Tenery). Zreszta coś ladowanie bylo nie do końca takie jak trzeba (akumulator nowy, tygodniowy)
10 min męczyłem się, żeby rozłączyć tą wtyczkę... Masa byla tak przetopiona, że przy rozłączaniu trzeba było rozerwać plastik w okolicy pinu masy.... (czarny plastik zespolił się z zółtym).
Reszta styków wyglądała w porządku...
To tyle na temat hermetyczności tych wtyczek...

ps. ktos chce kupic oryginalne gmole yamahy??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 14 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL