Teraz jest Cz mar 28, 2024 6:00 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 28 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turystyka na XT 600?
PostNapisane: N kwi 26, 2009 12:00 am 
Świeżak

Dołączył(a): Pt kwi 24, 2009 10:20 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa/Budapeszt
Witam. Zastanawiam się właśnie nad pierwszym motocyklem w życiu i wpadłem na doskonały pomysł: Yamaha XT600 / XT660R. Rzecz jednak w tym że chciałbym tego motocykla używać do turystyki: mieszkam w Budapeszcie, mam zatem bardzo blisko w rumuńskie i ukraińskie Karpaty i na Bałkany, na pewno będę z tego korzystał.
Jak sądzicie, nadają się te sprzęty do takich kilkudniowych, maks 2 tygodniowych wypraw? Znalazłem w necie jakieś akcesoryjne większe zbiorniki paliwa i inne turystyczne żelastwo, jest sens w t inwestować?
Pozdro serdeczne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 12:08 am 
Aktywny

Dołączył(a): So sty 10, 2009 2:24 am
Posty: 189
Lokalizacja: Brisbane (Australia)-Zamość
Czesc gruzin
Fajnie ze podzielasz zainteresowania wielu z Nas, ale zacznij od tego:

http://www.advrider.pl/viewforum.php?f=39


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 1:21 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pt sty 30, 2009 4:30 pm
Posty: 24
Lokalizacja: bieszczady
wg mnie do turystyki się nawet nadaje ale rewelacji nie ma. Twarda kanapa, średnio twarde ? miekkie ? zawieszenie. Komfort jazdy myslę ze nie za wielki ale przyjemny. Silniki w XT pracują miekko ( jak na singla) i są dość trwałe przy odpowiednim zadbaniu ( mało awaryjne ) o XT660 sie nie moge wypowiadac bo to już inna bajka jak dla mnie. Atutem w porownaniu do TRAMPKA, AFRYKI czy TERESKI mozę być stosunkowa jego lekkość w cieższym terenie. Natomiast na szosie zostaje pod tym w zględem w tyle.


Ostatnio edytowano Pn kwi 27, 2009 12:10 am przez jesiet, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 4:32 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pt kwi 24, 2009 10:20 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa/Budapeszt
No właśnie, a jeszcze co jakiś czas będę robił trasę Budapeszt - Warszawa i z powrotem. 800 km na xt może dać w kość chyba. Ale te motory które wymieniłeś jakieś za duże mi się wydają. Może to tylko takie wrażenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 6:30 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 11:28 am
Posty: 58
Lokalizacja: Otwock
To pójdz w pół srodek np. XTZ 660 (pierwsza wersja, albo druga ale ta podobno to już kibel.......składają ją gdzieś poza skośną wyspą) większa od xt , a mniejsza od ST czy AT.......chociaż co do tej wielkości Ja mam xtz 750 i 170 cm wzrostu, nic nie obniżałem i jakoś daje radę tylko w ostrym piachu mam jeszcze problemy :D ale na traskach asfaltowo-przelotowych to można zapomieć że to enduro 180km/h to żaden problem, a dzięki masie byle wiaterek cię nie zdmuchnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 6:45 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 3:48 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
XT 660 R to najlepszy motór do turystyki.... Choć minimalnie wyprzedza go Afryka, która jednak ma swoje wady, tak jak i XT który też ma swoje wady. A ma ich dużo... podobnie jak Afryka


:DD::D:D
Bierz XT 660 R i tyle, dobry motocykl to jest, niezawodny silnik i nie łamie się łatwo. Do jazdy ponad 800km na raz to i tak trzeba mieć twardą dupę (albo GSA) więc to nie argument... Tanie części zamienne w stylu klamek i plastików.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 8:41 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm
Posty: 744
Lokalizacja: Tarnow
Dokładnie xt660r to fajny motorek, kumpel z którym często jeżdżę ma taki i przebiegi 400-600km dziennie nie stanowią problemu a i 800 też nie problem!!
w terenie super bo nie za ciężka(choć w stosunku do mojego GSA to wszystko jest lekkie) na szosie v-max ok 175 do 150 idzie z garści, super się prowadzi nie wężykuje. Ogólnie bardzo polecam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 9:48 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pt kwi 24, 2009 10:20 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa/Budapeszt
No dobra, Panowie, przekonaliście - biorę XT. Tylko jeszcze nie wiem: 600 czy 660R. Zobaczymy jak finanse pozwola.
Dzięki za radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 26, 2009 10:34 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
Misza napisał(a):
XT 660 R to najlepszy motór do turystyki.... Choć minimalnie wyprzedza go Afryka ...

Gdyby była mowa o nowym motocyklu to może bym nie oponował. Wprowadzenie w tej samej wypowiedzi AT- czyli jednak dopuszczamy używane- zmienia sytuację. Wówczas 660R nie jest najlepsza do turystyki, taka XTZ660/750 przewyższa ją choćby wielkością baku czyli zasięgiem. Biorąc pod uwagę dział forum, gdzie zadano pytanie, przyzwoitość nakazuje odnieść się do innych Tenerek, choćby tej najnowszej XTZ660


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 13, 2009 8:54 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witka

Wszystko zależy o jakiej turystyce myślisz.
Jeśli o takiej:
http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t= ... 8144842a27
to o 660 nowej czy starej zapomnij. Są mniej tłukowate od sarszej 600 ale teren dla nich to co najwyżej szuterek (i to bez głębszych dziur i kolein).

Jesli myslisz o turystyce szosowej to najnowsza xtz660 jest całkiem miła, choć nie pozwala na leniwe toczenie. Poniżej 3tyś obr/min ten silnik sie meczy, skrzynia też nieprecyzyjna (przynajmniej w nówce sztuce która testowałem ostatnio).

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 13, 2009 9:55 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N paź 28, 2007 9:53 pm
Posty: 870
Lokalizacja: Bielsko-Biala
co wy tam gadacie.... w ostatni weekend trampkiem takie dziurawe drogi pokoywałem i szło... to tenerą nie pójdzie? oczywiście że pójdzie... ważny szofer.... najważniejszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 15, 2009 2:04 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
graphia napisał(a):
co wy tam gadacie.... ważny szofer.... najważniejszy

Ważny- tak, ale czy najważniejszy?
Wielu niewtajemniczonych motocyklistów pyta mnie, czemu w stajni mam dwa single klasy 600, ponoć porównywalne. Wprawdzie LC4 odchudzony a Dakarowi dodałem troszeczkę wagi osprzętem ochronno-turystycznym, lecz różnica w jakości jazdy jest kolosalna. Okoliczne polno-lesne drogi pokonuję BMW z max prędkością 50-60km/h (zawieszenie przypomina o sobie), zaś te same odcinki na KTMie służą do rozpędzenia się :-). Ten sam driver ale komfortu jazdy, predkości itd nie można porównać. Sytuacja diametralnie zmienia się na asfalcie- przelotu 500km na KTM sobie nie wyobrażam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: Cz sty 06, 2011 10:08 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt gru 31, 2010 11:38 pm
Posty: 331
gruzin napisał(a):
No dobra, Panowie, przekonaliście - biorę XT. Tylko jeszcze nie wiem: 600 czy 660R. Zobaczymy jak finanse pozwola.
Dzięki za radę.


Jak dla mnie tylko XT 600 przetestowane w różnych warunkach. Motocykl prosty bez zbędnych rzeczy, czyli chłodniczki wentylatory do tych chłodniczek, pałaszcz wodny na cylindrze itp itd. Czyli więcej do naprawienia i ogarnięcia podczas podróży. Problem tylko ze znalezieniem dobrego egzemplarza do zakupu. Powodzenia


ps Podkreślam że posiadam XT 600 Tenere i mogę być bardzo stronniczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turystyka na XT 600?
PostNapisane: Cz sty 06, 2011 10:43 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2823
Lokalizacja: WWA
I ja podzielam pogląd Kowala Nie ma nic lepszego niż XT600Z Tenere. Jak Polski Ursus. Prosta konstrukcja, nie jedno pole zaorał. Jak mówi Potiomkin w latach 80 zapomnieli wyłączyć produkcji silnika i tłukli je do lat 90 i dalej. No i słusznie, to banalnie prosta i nie zawodna maszunka. Zawsze idzie do przodu, może nie tak wyrywna jak KTM ale i tak samo mniej awaryjna :wink:


Ostatnio edytowano Pt sty 07, 2011 8:29 am przez dudopl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turystyka na XT 600?
PostNapisane: Cz sty 06, 2011 11:12 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt gru 31, 2010 11:38 pm
Posty: 331
dudopl napisał(a):
I jak podziela pogląd Kowala Nie ma nic lepszego niż XT600Z Tenere Jak polski Ursus. Prosta konstrukcja i nie jedno pole zaorał. Jak mówi Potiomkin w latach 80 zapomnieli wyłączyć produkcji silnika i tłukli je do lat 90. No i słusznie, to banalnie prosta i nie zawodna konstrukcja. Zawsze idzie do przodu, może nie tak wyrywna jak KTM ale i tak samo mniej awaryjna :wink:



No nie Jerzy ty zgadzasz się ze mną? :lol: Szcun bronimy swoich Babci Teresek I Strucli /tak nazywa się mój motocykl/ oczywiście w granicach rozsądku i w zakresie wiedzy na ich temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 28 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL