|
Autor |
Wiadomość |
kilometr
|
Tytuł: nowa Tenere Napisane: Śr kwi 08, 2009 10:29 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 02, 2009 5:53 pm Posty: 258 Lokalizacja: Polska - Wielkopolska
|
cześć
Panowie w najbliższej przyszłości czeka mnie kupienie drugiego motocykla na wyjazdy typu... Maroko w pojedynkę. Szukam i szukam i coraz mniej rozumiem. Robię duzo kilometrów na KTM Adventure LC4 i ten motocykl mi pasuje jak druga skóra, ale na jeżdżenie po Europie jest za wolny. Więc szukam czegoś mniej bezkompromisowego i może nowa Tenere 660? Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie, bo rozmowy z gośćmi z service/dealer do niczego nie prowadzą, prócz nerwów. Czy nowa Tenere potrafi w terenie przynajmniej 75% tyle co mały Adventure KTM? Czy nową Tenere można bezproblemowo jechać po autostradzie 120-130km/h? Czy skok zawieszenia 21cm wyrabia kiedy... będe na przykład chciał zrobić sobie skrót przez kartoflisko? Koledzy mnie namawiaja na BMW GS 800 ale to dla mnie zbyt uczesany i spokojny sprzęt. Myślałem o dużym KTM Adventure, ale to cholerstwo kosztuje jak złoto, pewnie znowu cena nie odpowiada rzeczywistej wartości. Dlatego pytam Was - fachmanów w temacie Yamaha, czy nowa Tenere 660 to sprzęt bezkompromisowy i lubiący teren czy kolejny motocykl do wszystkiego czyli do niczego?
dzięki za sugestie
mariusz
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Re: nowa Tenere Napisane: Śr kwi 08, 2009 10:57 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
kilometr napisał(a): Koledzy mnie namawiaja na BMW GS 800 ale to dla mnie zbyt uczesany i spokojny sprzęt. mariusz
tenere ma tylko 45KM... 800GS 85KM...
nie miałem okazji wypróbować Tenere, ale co nieco pojeździłem na 800GS i myślę,że koledzy mogą mieć raję.testy terenowe już nie długo będę przeprowadzać i nie zamierzam oszczędzać sprzętu(czekam tylko na gmole).
na autostradzie f800 spokojnie rozbuja się do 180-190km/h.
miałem okazję kopsnąć się kawałeczek na KTM 950 adventure (2005).
po wszystkich opowieściach i opiniach użytkowników, muszę się przyznać, że miałem lekkiego pietra jeśli chodzi o oddawanie mocy.ponoć motocykl z 'pazurem'...zawiodłem się! BMW F800GS zrywa majty w porównaniu z KTM 950 adventure. podejrzewam, że również tak jest i z 990. na pewno sprawdzę jak tylko nadarzy się okazja.
przede wszystkim, idź na jazdy testowe każdym z podanych przez Ciebie sprzętów, bo ilu na forum użytkowników tyle i opinii.
wiadomo, że po LC4 to żadne Cię nie zaskoczy, ale średni GS byłby najbardziej Ci pasujący.
pozdrawiam,
JM
|
|
Góra |
|
|
klos242
|
Tytuł: Napisane: Śr kwi 08, 2009 11:05 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt lut 24, 2009 2:04 pm Posty: 744 Lokalizacja: Tarnow
|
Kolega ma xt660r a to ten sam silnik co w Tenere, jeździłem i naprawdę to dobrze chodzi na asfalcie ciągnie do 180km/h, 150 można jechać spokojnie, nie wężykuje i prowadzi się naprawdę dobrze, w ciężkim terenie nie próbowałem, w lekkim bardzo fajnie i można przepykać wolnymi obrotami na jedynce i nie zgaśnie jak to single lubią. Ogólnie uważam że to bardzo fajny motocykl, miałem Ktm 450 exc to porównując osiągi(silnika nie całego motocykla) xt chodzi znacznie lepiej i przyjemniej, choć moc podobna.
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Napisane: Śr kwi 08, 2009 11:29 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
klos242 napisał(a): Kolega ma xt660r a to ten sam silnik co w Tenere, jeździłem i naprawdę to dobrze chodzi na asfalcie ciągnie do 180km/h, 150 można jechać spokojnie, nie wężykuje i prowadzi się naprawdę dobrze, w ciężkim terenie nie próbowałem, w lekkim bardzo fajnie i można przepykać wolnymi obrotami na jedynce i nie zgaśnie jak to single lubią. Ogólnie uważam że to bardzo fajny motocykl, miałem Ktm 450 exc to porównując osiągi(silnika nie całego motocykla) xt chodzi znacznie lepiej i przyjemniej, choć moc podobna.
piszesz o tenere czy o tym co kolega ma, co jest z silnikiem takim jak w tenere?
ten sam silnik który ma F800GS ma również F800 S, ale bajka jest zupełnie inna.inne przełożenia skrzyni i tak dalej...
pozdrawiam,
JM
|
|
Góra |
|
|
kilometr
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 10:12 am |
|
Dołączył(a): Pn mar 02, 2009 5:53 pm Posty: 258 Lokalizacja: Polska - Wielkopolska
|
cześć
Napisałem się i mi skasowało, więc muszę jeszcze raz.
Prędkość na asfalcie i tak zwane wymiatanie już mnie nie rajcuje, najeździłem się sportami i poniżej 200 na polskich drogach nie schodziłem, teraz czerpie przyjemność z jazdy w terenie. GS800 to dla mnie zbyt ugrzeczniony terenowo motocykl, a jeśli bym chciał poczuć asfalt to wybrał bym R1. Najlepiej by było gdyby do GS650 Dakar włożyć zawieszenie WP z LC4 to by była niezawodność i własności w terenie, ale tak się pewnie nie da, zresztą kto by to kupił, polityka BMW od lat jest inna.
Z tymi jazdami testowymi to chyba dobry pomysł, musiałbym się zorientować. Tylko czy pozwolą mi nową Tenerą w teren wjechać. Jeśli to będzie w mieście. No może najwyżej pojadę na skuśkę przez krawężniki i torowisko tramwajów i coś potestuję.
LC4 powyżej 100km/h to walka z wiatrem, jeśli nowa Tenere jest w tym temacie lepsza to by było fajnie. Patrzyłem na Touratechu, że mają Ohlinsy do Tenere, może by to poprawiło jej własności w terenie jeśli będą zbyt kiepskie. A moc poniżej 50PS w zupełności mi wystarcza. 100PS w LC8 uważam ze kolejny ukłon w kierunku asfaltu, a przez to motocykl więcej pali i jest cięższy. A czym nazwać niski błotnik w KTMach od 2007 jak nie ugrzecznianiem. Kolega uwierzył, że w fabryce wiedzą jak się robi motocykle w teren i na Węgrzech przeleciał przez kierownicę przy 70km/h, kiedy mu niski błotnik zablokował błotem przednie koło. Na szczęście są goście z Touratechu co już nawet do nowej Tenere robią wysokie błotniki. Lepiej by zrobili jak by wsadzili silnik Rotaxa z GS650 do LC4 i poprawili aerodynamikę, ale oni zwykle robią wprost przeciwnie do oczekiwań klientów. To samo jest w temacie samochodów terenowych, robia wozy dla ludzi którzy nie chcą terenu.
sie ma
mariusz
|
|
Góra |
|
|
rumpel
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 10:21 am |
|
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm Posty: 2039 Lokalizacja: S-ec
|
po wszystkich opowieściach i opiniach użytkowników, muszę się przyznać, że miałem lekkiego pietra jeśli chodzi o oddawanie mocy.ponoć motocykl z 'pazurem'...zawiodłem się! BMW F800GS zrywa majty w porównaniu z KTM 950 adventure
dobry zart, usmiałem sie do łez
|
|
Góra |
|
|
BASSRIDE
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 10:33 am |
|
Dołączył(a): Pn cze 04, 2007 2:44 pm Posty: 493 Lokalizacja: Kraków
|
Cytuj: miałem okazję kopsnąć się kawałeczek na KTM 950 adventure (2005). po wszystkich opowieściach i opiniach użytkowników, muszę się przyznać, że miałem lekkiego pietra jeśli chodzi o oddawanie mocy.ponoć motocykl z 'pazurem'...zawiodłem się! BMW F800GS zrywa majty w porównaniu z KTM 950 adventure
Hmmmm, to może podczas "kopsania" trzeba było odkręcić więcej niż 4 tysie obrotów? :)
Mój stosunek do ludzi twierdzących ze ten motor ma mmały pazur jest taki sam jak do byłych kolegów motocrossowców, którzy po 2 sezonach na torze nagle stwierdzali "noo, chyba juz czas na ktm sx 525".
I nie piszę tego dlatego, że jestem posiadaczem LC8 i poczułem się jakby ktoś powiedział mi ze mam małego pindola :). Po prostu uważam ze ten motocykl ma na prawdę niezłe .... Przerasta moje umiejętności i jeszcze pewnie długo tak będzie.
|
|
Góra |
|
|
akcent
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 11:19 am |
|
Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm Posty: 1089
|
kilometr napisał(a): Najlepiej by było gdyby do GS650 Dakar włożyć zawieszenie WP z LC4 to by była niezawodność i własności w terenie, ale tak się pewnie nie da, zresztą kto by to kupił, polityka BMW od lat jest inna.
Przecież się da!. Widziałem w Dakarze 2005 rok zmieniony przód USD od Husaberga. W wątku Akcesoria-Sprzedam jest informacja o sprzedaży takich lag, mam półki do Dakara, całość wyjdzie taniej niż gdyby to robiło BMW. Data7 kupił ode mnie akcesoryjny amortyzator tylny zamontowany w tym przerobionym Dakarze, więc uderzaj do niego po opinie
Tylko mam wątpliwość- czy rzeczywiście F800 jest tak ugrzeczniony, że zastanawiasz się nad F650?. Mam LC4 640, przy którym mój Dakar to grzeczny baranek, owieczka idąca na rzeź, gdy kieruję się w kierunku bezdroży. Jeśli więc F800 miałby być łagodniejszy ...
|
|
Góra |
|
|
Dominik
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 12:04 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 9:31 am Posty: 1611 Lokalizacja: Częstochowa
|
kilometr - rozmawiałem z niemcami (a jak wiesz oni nie za bardzo lubią brudzić swoje maszyny w terenie) o Yamaha XT660Tenere (nowy model). Mówią, że to dobrze zestrojony motocykl do jazdy turystycznej. Bardzo dobrze jak na tego typu sprzęt spisuje się na autostradzie - jest oszczędna i komfortowa. Zawieszenia w terenie szybko osiągną swoje możliwości, ale tak jest w większości "podróżnych enduro" i skoki czy tor motocrosowy to walka i demolka. Skok 21cm przy progresywnych zawieszeniach i jeździe solo pozwala na zapuszczenie się na kartoflisko. Dostępnych jest już wiele akcesoriów podróżniczych. Jedynym mankamentem jest chyba niewystarczająca moc silnika, no i jednak wysoka waga maszyny. Ten motor robi na mnie naprawdę dobre wrażenie! A jak dodać niezawodność silnika Yamahy...
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 9:43 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
jeździłem nową tenerką i śmiga się tym całkiem fajnie, moim zdaniem ten motocykl jest tak samo ugrzeczniony jak 800GS. przowadzi się fajnie jest zwrotny i poręczny, niezłe hamulce. Mocy jest mało, Biegi szybko się kończą. i myślę że jak kupisz Tenerkę to Tu się najbardziej zawiedziesz.
Jak potrafisz docenić KTM-a i spasowałeś się z LC4 idealnie to LC8 na pewno Cię nie zawiedzie. w Cenie nowej Tenerki dostaniesz Adventure z 2005-2007 roku.
Po godzince spedzonej w siodle Yamahy, byłem nią mile zaskoczony, nawet przeleciało mi przez moment że może zamienie mojego starego LC8 na nią. Wszystko sie zmieniło jak tylko zasiadłem na swoim..:D
podobna poręczność, nieporównywalna dynamika, świetne zawieszenie - magia pomarańczy..:D
|
|
Góra |
|
|
Paweł
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 9:59 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 24, 2008 6:34 pm Posty: 471
|
Nie jeździłem na nowej XT660 Tenere, ale siedziałem i oglądałem. Co mnie nurtuje w tym motocyklu to masa, która dla tzw. stanu suchego wynosi ok 180 kg. Co w nim tyle waży to nie wiem. Dla porównania TDM900 w stanie suchym waży 190 kg.
Na pewno mocnym punktem tego motocykla jest silnik, który raczej się nie psuje i jest prosty jak drut. Gdybym się wybierał w dzikie rejony świata na pewno bardziej polegałbym na niezawodności XT660 niż GS -sa czy KTM-a.
A tak na marginesie nie rozważałeś wyboru Kawasaki KLR650 w wersji USA ?
|
|
Góra |
|
|
johnmichael
|
Tytuł: Napisane: Cz kwi 09, 2009 11:44 pm |
|
Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm Posty: 1998 Lokalizacja: Plymouth/Opole
|
rumpel napisał(a): po wszystkich opowieściach i opiniach użytkowników, muszę się przyznać, że miałem lekkiego pietra jeśli chodzi o oddawanie mocy.ponoć motocykl z 'pazurem'...zawiodłem się! BMW F800GS zrywa majty w porównaniu z KTM 950 adventure
dobry zart, usmiałem sie do łez
wszystko OK. jechałem ma obu i takie miałem subiektywne odczucia.
dlaczego mam odkręcać powyżej 4 tys/obr (nie mówię że tego nie robiłem) skoro na f800 mam ten efekt już wcześniej?
nie próbuję tu określać długości pindolka tylko opisać moje własne subiektywne odczucia. Nie jestem fanem GSa jako takiego, ale tego konkretnego modelu.Dodam tylko, że jeśli jakaś dziwna sytuacja by mnie zmusiła do sprzedaży mojego skarbu to poszedłbym w LC4 ADV...
poza wszystkim, nie widziałem jeszcze tu nikogo kto by przetestował F800 i porównywał do LC8. Ręka w górę, kto jeździł na obu tych motocyklach i ma porównanie. bo jak na razie to widzę tylko pomarańczowych broniących swoich barw (gdzie wcale nie próbuje Was i Waszych motocykli dyskredytować)
Kilometr, dalej będę Cie namawiać na jazdy testowe wszystkimi sprzętami, które wchodzą w rachubę wg. Twojej oceny. Przekonaj się sam.
czy dadzą Ci Tenere na test w terenie?a musisz ich pytać o pozwolenie?wiadomo, że musisz się liczyć z zapłaceniem za szkody w razie uszkodzenia motocykla podczas testu, ale to chyba normalne. Bierzesz moto na test i tyle. Testujesz go tak jak chcesz, bez względu gdzie. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Pamiętam jak byłem kiedyś w salonie BMW i akurat wrócił facet z testu XChallenge. Motocykl był kompletnie pokryty błotem. Chłopaki z salonu nawet nie bąknęli tylko umyli moto.
pozdrawiam,
JM
|
|
Góra |
|
|
jankes
|
Tytuł: Napisane: Pt kwi 10, 2009 6:55 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt wrz 28, 2007 12:22 pm Posty: 683 Lokalizacja: Gniezno
|
johnmichael napisał(a): rumpel napisał(a): [i]
poza wszystkim, nie widziałem jeszcze tu nikogo kto by przetestował F800 i porównywał do LC8. Ręka w górę, kto jeździł na obu tych motocyklach i ma porównanie. bo jak na razie to widzę tylko pomarańczowych broniących swoich barw (gdzie wcale nie próbuje Was i Waszych motocykli dyskredytować) pozdrawiam, JM
dominik latal na obu...nawet gdzies tu na forum zamiescil wyczerpujace porownanie...
|
|
Góra |
|
|
Dominik
|
Tytuł: Napisane: Pt kwi 10, 2009 8:02 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 9:31 am Posty: 1611 Lokalizacja: Częstochowa
|
johnmichael napisał(a): poza wszystkim, nie widziałem jeszcze tu nikogo kto by przetestował F800 i porównywał do LC8. Ręka w górę, kto jeździł na obu tych motocyklach i ma porównanie. bo jak na razie to widzę tylko pomarańczowych broniących swoich barw (gdzie wcale nie próbuje Was i Waszych motocykli dyskredytować)
słabo patrzysz:
http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
|
|
Góra |
|
|
rumpel
|
Tytuł: Napisane: Pt kwi 10, 2009 2:20 pm |
|
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm Posty: 2039 Lokalizacja: S-ec
|
johnmichael ja podnosze reke w gore :D jezdzilem na obu sprzetach.
|
|
Góra |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|