Niezupełnie przypadkiem byłem wczoraj w jednym z warszawskich salonów Hondy. Pooglądałem co tam mają nowego BTW nowa VFR 1200 zaj......., ale nie o tym. Zagadnąłem gościa czy/kiedy będzie nowa AT. Odpowiedział, że przecież jest Transalp i Varadero więc kto potrzebuje AT i że Honda ne pewno nic takiego nioe planuje. Ja na to, że właśnie wyszła nowa ST i jak widać jest zapotrzebowanie skoro takie moto jak GS sprzedaje się świetnie a i KTM nie narzeka. A on swoje po co nowa AT przecież prawie wszędzie jest asfalt..................????????. Podziękowałem grzecznie i poszedłem sobie.
w 2008 można było kupić za równowartość nowej ST, dwie hondy varadero 1000
W 2008r euro trochę inaczej stało niż dziś. Wtedy premierę miała nowa Tenerka i kosztowała ok. 24tyś. PLN. Dziś w promocji kosztuje ok.31tyś. PLN więc porównywanie cen gdy euro kosztowało 3,2zł jest trochę bez sensu.
Dołączył(a): So lip 18, 2009 10:30 am Posty: 2149 Lokalizacja: Gdańsk
A pro pos nowej AT, zwróćcie uwagę, że BMW sprzedało w ubiegłym roku 87,306 motocykli (101,685 w 2008), natomiast Honda nieco ponad 15 milionów (w tym blisko 13 milionów w Azji). Oczywiście gros jednośladów Hondy to małe motorki i skutery, niemniej jednak, z ekonomicznego punktu widzenia, nowa AT ma dla nich znaczenie marginalne.
Sadzę, że w najbliższych latach zobaczymy nowe modele Hondy z silnikiem V4 - najpierw nową Pan European, a następnie nowe Viadro, które nie będzie udawać enduro. Będzie po prostu bardzo wygodnym i zaawansowanym technicznie motocyklem do dalekich podróży po drogach asfaltowych, tych lepszy i gorszych.
Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am Posty: 2679 Lokalizacja: Poznań
"to nie można nie wspomnieć o ABSie, w który Tenere wyposażona jest seryjnie. Nazywany jest on tutaj „inteligentnym kombinowanym układem ABS". Polega to na tym, że obojętnie, czy wciśnięta zostanie klamka hamulca, czy pedał, w tarcze obu kół zaczną się wpijać zaciski przy równoczesnym zadziałaniu ABSu. Niestety, wspomnianego układu nie da się w żaden sposób wyłączyć."
dla mnie to jakieś nieporozumienie, nie wyobrażam sobie hamowania na luźnym szutrze z włączonym ABS, droga hamowania będzie kilka kilometrów!!!
"to nie można nie wspomnieć o ABSie, w który Tenere wyposażona jest seryjnie. Nazywany jest on tutaj „inteligentnym kombinowanym układem ABS". Polega to na tym, że obojętnie, czy wciśnięta zostanie klamka hamulca, czy pedał, w tarcze obu kół zaczną się wpijać zaciski przy równoczesnym zadziałaniu ABSu. Niestety, wspomnianego układu nie da się w żaden sposób wyłączyć."
dla mnie to jakieś nieporozumienie, nie wyobrażam sobie hamowania na luźnym szutrze z włączonym ABS, droga hamowania będzie kilka kilometrów!!!
Nie no strzelili niezłe info... Ooo! !! :shock: toż to takie systemy BMW miało jak Yamaha produkowała manualnie napędzane bicykle.. :lol: :lol: Ale z tym brakiem możliwości odłączenia ABSu to bym nie odważył się wjechać nawet na leśny dukt... Strzelili sobie tym samym w stopę....
Niezupełnie przypadkiem byłem wczoraj w jednym z warszawskich salonów Hondy. Pooglądałem co tam mają nowego BTW nowa VFR 1200 zaj......., ale nie o tym. Zagadnąłem gościa czy/kiedy będzie nowa AT. Odpowiedział, że przecież jest Transalp i Varadero więc kto potrzebuje AT i że Honda ne pewno nic takiego nioe planuje. Ja na to, że właśnie wyszła nowa ST i jak widać jest zapotrzebowanie skoro takie moto jak GS sprzedaje się świetnie a i KTM nie narzeka. A on swoje po co nowa AT przecież prawie wszędzie jest asfalt..................????????. Podziękowałem grzecznie i poszedłem sobie.
Przecież to jakieś kuriozum jest.... Widać prawdziwy motocyklista z tego sprzedawczyka jak widzi tylko jedną stronę.... Żal mi go niemniej....
Tak sobie uczestniczę w tym wątku od dłuższego czasu i widzę że nowa ST jest przez gawiedź nieakceptowana pod wieloma względami... Ciekawe, bo jakbym był konstruktorem tego ustrojstwa to byłoby mi przykro że 'wymyśliłem' taką mało oryginalną konstrukcję z nastawieniem na dobre imię poprzedniczki...
Poczekajmy jeszcze do pierwszych testów, opinii użytkowników 'dróg asfaltowych' jak się sprawuje. Wszystko wskazuje na to że mamy kolejnego turystyka a nie podróżnicze enduro, jakim jest GS i tak w moim mniemaniu ST nie dorówna nigdy GSowi pod względem wielofunkcyjności...
Też nie chcę się nastawiać patrząc tylko w ekran monitora ale... no właśnie ale... Nie ma tego "Orzesz...!!!!!" jak wyszedł gs1200.... (dla przykładu oczywiście bo jestem bezgranicznie zakochany w pomarańczach... :P )
Tak samo jak kupowanie nowego singla, z silnikiem z początku lat 90tych za 31 000zł Za tyle można kupić auto toyote a nie moto yamaha :o :D
Tenera za 31' to sporo, ale to jest tylko oficjalna cena. Dają trochę zniżki i akcesoria. Poza tym teraz jest inny kurs EUR i muszą wyprzedać stare, żeby ewentualnie na nowe zrobić "promocję" cenową.
W sumie tak samo można napisać o kupowaniu starej ponad 10letniej AT za 15-20 tysięcy albo ciągłe w nią inwestowanie :D Tenera i AT to prosty, sprawdzony, niezawodny silnik z niskim sprężaniem i minimalną ilością elektroniki - wyraźna zaleta w przypadku takich motocykli. Gdyby ktoś jeszcze produkował AT nawet za duże pieniądze to wydaje mi się że byś ją kupił i jeszcze całkiem sporo innych osób mimo że to technologiczny staroć. Wspaniałe moto żeby gdzieś nim spokojnie pojechać i od bidy szybko naprawić. hmmm?? ;) Ja tam stawiam na prostotę moto.
Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm Posty: 420 Lokalizacja: Gdańsk
motoartur napisał(a):
rambo napisał(a):
Tak samo jak kupowanie nowego singla, z silnikiem z początku lat 90tych za 31 000zł Za tyle można kupić auto toyote a nie moto yamaha :o :D
Tenera za 31' to sporo, ale to jest tylko oficjalna cena. Dają trochę zniżki i akcesoria. Poza tym teraz jest inny kurs EUR i muszą wyprzedać stare, żeby ewentualnie na nowe zrobić "promocję" cenową.
W sumie tak samo można napisać o kupowaniu starej ponad 10letniej AT za 15-20 tysięcy albo ciągłe w nią inwestowanie :D Tenera i AT to prosty, sprawdzony, niezawodny silnik z niskim sprężaniem i minimalną ilością elektroniki - wyraźna zaleta w przypadku takich motocykli. Gdyby ktoś jeszcze produkował AT nawet za duże pieniądze to wydaje mi się że byś ją kupił i jeszcze całkiem sporo innych osób mimo że to technologiczny staroć. Wspaniałe moto żeby gdzieś nim spokojnie pojechać i od bidy szybko naprawić. hmmm?? ;) Ja tam stawiam na prostotę moto.
Dyskusja zeszła na mało dżentelmeński temat - kasa 8) to napisałem tylko suche fakty. Ja widzę xtz660 z 2008(technologia początku lat 90tych) w cenie Varadero 2008 (technologia końca lat 90tych) Dalej idąc tym tropem, możemy znowu za tą równowartość kupić zupełnie nowe auto. Wyposażone w kilku krotnie wiecej układów mechaniczych, elektrycznych i innych. Nie mam nic ani do xtz ani xl1000v A co do cen używek, to już nie producenta "wydzimisię" tylko o ceny ustalają już rynek i ludzie, a nie dział księgowości. ST z 89r kosztuje w cywilizowanym kraju tyle samo co AT z 89r :D
Oczywiście , że jak obstawimy ten motocykl czterema skąpo ubranymi dziewczynkami, to każdemu się spodoba bo nie skupi się na szczegółach ( choćby 19-to calowym przednim kółku). Jednakże fakt pozostaje faktem : sami narobiliśmy sobie smaku, choćby obrazami z Photoshopa w tym wątku. Zgadzam się z Motoarturem, że jakby w Hondzie dalej produkowali AT to by się cieszyła niekłamanym powodzeniem. Nowa Supertenera jak dla mnie z sylwetki najbliżej ma do V-Storma, ale ten jest za połowę jej ceny! I nie udaje enduro...
Dyskusja zeszła na mało dżentelmeński temat - kasa 8) to napisałem tylko suche fakty. Ja widzę xtz660 z 2008(technologia początku lat 90tych) w cenie Varadero 2008 (technologia końca lat 90tych) Dalej idąc tym tropem, możemy znowu za tą równowartość kupić zupełnie nowe auto. Wyposażone w kilku krotnie wiecej układów mechaniczych, elektrycznych i innych.
ja to jeszcze więcej widzę: za cenę gmoli i stelaży (czy w sumie paru banalnych rurek) to niezłą pralkę można kupić :) albo za 3000 tysiące sporawe auto jak parę lat temu znajomi z rajchu kupowali albo komputer z pikotechnologią ;) tata motors też niebawem uderzy z ceną. ale nic z tych rzeczy nie zastąpi motocykla. ok. offtopic :) wszystkie motocykle są wspaniałe.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników