Teraz jest Cz mar 28, 2024 11:36 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 31 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: So gru 19, 2015 8:27 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1917
Lokalizacja: Kwidzyn
Nietypowa żółta cholera :)



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: So gru 19, 2015 8:47 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 27, 2015 5:41 pm
Posty: 520
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moto pewnie super! Dziwne jest natomiast to, że nawet dla typa, który nie ma pojęcia o jeździe w terenie jak ja na przykład, oczywiste jest, że kolega testujący testuje coś na czym sam jeździć niestety nie umie, no chyba że tak wiarygodnie udaje.

Tak właśnie wyglądają od kuchni testy dziennikarskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: So gru 19, 2015 10:00 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So mar 14, 2009 8:04 am
Posty: 496
Lokalizacja: Słomianki k. Babilonu
To chyba dobry film dla tych, którzy wierzą w duże pojemności. Jak widać na filmie takie 250ccm nieokiełznanej mocy potrafi jeździć całkiem nieźle :lol: :) .
Podobał mi się dzwięk tej wr-ki.
Jac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Pn gru 21, 2015 6:59 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 24, 2015 9:56 am
Posty: 15
Jac napisał(a):
To chyba dobry film dla tych, którzy wierzą w duże pojemności. Jak widać na filmie takie 250ccm nieokiełznanej mocy potrafi jeździć całkiem nieźle :lol: :) .
Podobał mi się dzwięk tej wr-ki.
Jac


moze masz racje, ale tak patrze na wage i jest praktycznie taka jak mojej 450f. Podejrzewam, ze wiekszy silnik bedzie nieco trwalszy. No i fajnie jednak miec wiecej mocy ;)

Pozdrawiam,

Iguan

--
Tu i tam:
https://picasaweb.google.com/iguan007
--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Pn gru 21, 2015 11:45 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1917
Lokalizacja: Kwidzyn
250 to optymalne rozwiązanie na tor, las. (z ubraniem ważę 110kg)
-Nie wyrywa spod dupy
-Moc do ogarnięcia praktycznie w każdej sytuacji,
-Nie brakuje dołu,
-Nie wyciąga nadgarstków.
Interwały na wymiany eksploatacyjne takie same co w 450cc (tłok, korba, rozrząd)
Dłużej wytrzymuje łańcuch i zębatki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Pn gru 21, 2015 12:05 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz wrz 24, 2015 4:43 am
Posty: 297
Miałem jedną i drugą. Oba bardzo przyjemne natomiast 450 jeździło mi się zdecydowanie lepiej ze względu na mocniejszy dół, tego mi w 250 zdecydowanie brakowało.
Dobry rider i tak z 250 wyciągnie więcej niż przeciętny z 450. Nie zauważyłem szybszego zużycia napędu w 450. Porównywalnie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Pn gru 21, 2015 5:30 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1917
Lokalizacja: Kwidzyn
Zwróć proszę uwagę że temat dotyczy modeli 2015 < i dlatego są wyraźnie odczuwalne różnice. Nowe modele WR bazują na technologii YZ łącznie z tą samą ramą i silnikiem. Stara WR to toporny sprzęt choćby w porównaniu z CRF 450X.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Pn gru 21, 2015 9:28 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Miło wierzyć w coś co nam z jakiś powodów pasuje.
Jakoś tak jesienią łataliśmy kolejna gumę pod Popem Ivanem. Przyterkotał do nas długowłosy kijowski endurzysta na WR250r. I zaczęła się gadka, że bez sensu takimi mocnymi sprzętami w góry, że dobrze iż jego koleżka (WR450F) dzisiaj nie pojechał bo by padł itp, itd. Zrobiliśmy potem wspólnie kilka km w te i we wte. Jakoś przewagi tej jego "słabsze i mniej nerwowej" niebieskiej ptaszyny nie widziałem. Pomagać mu trzeba było nawet ponad naszą stetryczałą miarę (co tym bardziej dziwne że, jeździć chłop, umiał).
I u mnie zakupiona 350teczka w miejsce oldskoolowej zarazy a'400. Lżejszy, poręczniejszy, zawieszony, no miód-malina. Ino wiem już, że po kamieniach i pod górę gorzej się wybiera. Dopóki trzymasz prędkość (a nie zawsze się da) jest dobrze, jak musisz odjąć to już gorzej a i klocki szybciej jakby schodzą. Nie bez powodów pisał ongiś Piothrus, że 350 to szajs, w góry się nie nada. W tych klimatach skłonny jestem przytaknąć że "...250 to optymalne rozwiązanie na tor, las..." Ale czy nie brakuje jednak "dołu" ?

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 12:53 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 24, 2015 9:56 am
Posty: 15
sylwester napisał(a):
250 to optymalne rozwiązanie na tor, las. (z ubraniem ważę 110kg)
-Nie wyrywa spod dupy
-Moc do ogarnięcia praktycznie w każdej sytuacji,
-Nie brakuje dołu,
-Nie wyciąga nadgarstków.
Interwały na wymiany eksploatacyjne takie same co w 450cc (tłok, korba, rozrząd)
Dłużej wytrzymuje łańcuch i zębatki.


Napewno masz racje jesli mowimy o torze. Jezdzilem i 125 ktora na odpowiednich obrotach dalo sie jechac. Ale juz w mniej znanym czy gorzystm terenie ("wyskakuje" podjazd ktorego wczesniej nie widziales czy tez nie masz mozliwosci sie przed nim rozpedzic) bardziej elastyczny silnik jest praktyczniejszy. 450 "spod dupy nie wyrywa", szczegolnie ze mowisz o wadze jezdzca ponad 100kg. Nie trzeba w kazdym miejscu odkrecac do konca i wszystko bedzie dobrze ;)

Nawiazujac do tego filmu na poczatku watku, troche mnie bawi jak gosc kilkakrotnie powtarza jak to 450 ciagle robi "crazy wheelie". Wcale nie robi, wystarczy nie jezdzic na niej jak na 125 (manetka "0-1", obroty na maks) i wszystko bedzie dobrze. Duzo mocniejsze motocykle sa w sprzedazy, nie slysze zeby ludzie sie co 100m na plecy przewracali :)

Pozdrawiam,

Iguan

--
Tu i tam:
https://picasaweb.google.com/iguan007
--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 11:14 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz wrz 24, 2015 4:43 am
Posty: 297
sylwester napisał(a):
Zwróć proszę uwagę że temat dotyczy modeli 2015 < i dlatego są wyraźnie odczuwalne różnice. Nowe modele WR bazują na technologii YZ łącznie z tą samą ramą i silnikiem. Stara WR to toporny sprzęt choćby w porównaniu z CRF 450X.

Masz rację. Moje maszyny były starsze gaźnikowe, wiele zależy jednak od terenu w jakim się poruszasz. Po płaskim wybrałbym 250 jednak na podjazdy gdzie często moment jest potrzebny ze startu większy silnik pozwala po prostu na więcej. Na mojej prowincji w zasadzie brak płaskiego stąd preferuję 450 właśnie ze względu na moment. Yamaha nie podaje danych ale dla przykładu pomijając moc CRF450R ma 48Nm przy 7000 momentu a CRF250R ma 26Nm przy 8500.
Różnica w masie to 6 kg czyli 5-6% różnica w momencie 80%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 4:34 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 8:02 am
Posty: 296
Lokalizacja: pośród gór i rzek
Jeśli chodzi o film to tak... człowiek kilkukrotnie zachwyca się, że jest szybszy nie starając się nawet jechać równym tempem...co sprawia, że postępów nie (u)czyni. Nic to o tej nowej WR nie mówi poza tym, że żółta :) ale przypomniał mi gdy pierwszy raz 'przejechałem' tor motocrossowy - to było podobne "wow, jak ja jadę", a po prostu nie było 10 latków i kobiet by mi pokazać jak daleko w tyle jestem (za nimi) :)

A kontynuując offtop ...

Na początku przemawiały do mnie te argumenty, że 250tka milsza i mnie moc nie zaskoczy, że nie wyrwie spod tyłka, nadgarstki itp. (choć teraz 'na wtryskach' to można ustawić mapę zapłonu i nie trzeba 'jakichś' iglic zmieniać i patrzeć na kolor świecy, a w 2T zmienić sprężynki zaworu wydechowego)
Przy drugiej 450tce myślę, że prawda jest taka jak koledzy piszą - 450tka nikogo kto ma olej w głowie i nie jest ekstremalnie zmęczony (to się łączy) nie zaskoczy, a jak i nie ma odwagi to jej 'moment-dół' często na podjeździe uratuje (mnie ratuje :)
Mniejsze pojemności (piszę o enduro, nie MX) wielkiej różnicy przy takim wyprawowym podejściu nie robią ale 'tak na weekend' trochę zmieniają podejście do motocykla - może tak jak i przy ćwiartkach jest - gdy kupiłem triala zacząłem traktować motocykle terenowe bardziej jako zabawkę, po prostu przestałem czuć taki respekt przed mocą i wagą i bardziej ciągnie mnie do techniki jazdy. Stąd myślę, że niższa waga może być tylko zaletą, a mocy nigdy dosyć (choć zależy jak jest oddawana to i >400cm może być łagodnie). I tak doszedłem do tego żeby może spróbować 2T - 'bo to tak fajnie nie hamuje silnikiem i trzeba się nauczyć hamować, a te nowsze to ponoć i dołem jadą' :) Reasumując gdybym chciał świat zadziwić (w sporcie czy na podwórku) i mógłbym zacząć jeszcze raz, zacząłbym od 2T ~200 :) Ale jak napisał mi pewien człowiek "Świata już nie zadziwisz. Co najwyżej drzewo okorujesz czy kreta przestraszysz ale świata już nie zadziwisz" :cry:

rrolek napisał(a):
Nie bez powodów pisał ongiś Piothrus, że 350 to szajs, w góry się nie nada. W tych klimatach skłonny jestem przytaknąć że "...250 to optymalne rozwiązanie na tor, las..." Ale czy nie brakuje jednak "dołu" ?


Znaczit w hory pamieniajem jabłuko na pomarańczu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 8:10 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1917
Lokalizacja: Kwidzyn
acid_toxin napisał(a):
Jeśli chodzi o film to tak... człowiek kilkukrotnie zachwyca się, że jest szybszy nie starając się nawet jechać równym tempem...co sprawia, że postępów nie (u)czyni. Nic to o tej nowej WR nie mówi poza tym, że żółta :) ale przypomniał mi gdy pierwszy raz 'przejechałem' tor motocrossowy - to było podobne "wow, jak ja jadę", a po prostu nie było 10 latków i kobiet by mi pokazać jak daleko w tyle jestem (za nimi) :)

W necie jest więcej przykładów do tego wystarczy Google.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 9:20 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 8:02 am
Posty: 296
Lokalizacja: pośród gór i rzek
sylwester napisał(a):
acid_toxin napisał(a):
Jeśli chodzi o film to tak... człowiek kilkukrotnie zachwyca się, że jest szybszy nie starając się nawet jechać równym tempem...co sprawia, że postępów nie (u)czyni. Nic to o tej nowej WR nie mówi poza tym, że żółta :) ale przypomniał mi gdy pierwszy raz 'przejechałem' tor motocrossowy - to było podobne "wow, jak ja jadę", a po prostu nie było 10 latków i kobiet by mi pokazać jak daleko w tyle jestem (za nimi) :)

W necie jest więcej przykładów do tego wystarczy Google.


Aha, Google, zanotowałem. Ale dałeś taki więc taki komentuję.

Youtube



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 9:31 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1917
Lokalizacja: Kwidzyn
gościu wchodzi na skały ja kozica, dzięki za wstawkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa WR250F 2016
PostNapisane: Wt gru 22, 2015 10:41 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zawsze modele WR były nieco w tyle technologicznie i innowacyjnie do modeli YZ. Niepotrzebnie. Widać że to się zmieniło teraz.
Poszukali lepszego środka ciężkości z tym odwróconym cylindrem. Fajny sprzęcik. Chętnie bym spróbował.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 31 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL