Witam wszystkich,
niektórzy pewnie mnie kojarzą z innych for, szczególnie XTkowego.
Na advrider jestem zarejestrowany od jakiegoś czasu ale bywałem tutaj tylko w roli obserwatora.
Jednakże odwiedzając ten temat nie mogę nie wypowiedzieć się.
Gratuluję pomysłu i podejścia do tematu, oby więcej takich projektów!
A teraz kilka słów na temat.
Odnośnie silnika to słuszny krok poczyniłeś Voyte, że zakupiłeś motorownię z 3TB. Stare silniki potrafią narobić sporo psikusów podczas remontu, gwinty słabe, uprzykrzające pracę patenty druciarskie zdarzają się niejednokrotnie, tryb 5 biegu lubi dać o sobie znać.
Młodszy silnik też może być dobity ale jest zdecydowanie lepszym materiałem do remontu.
Instalacja z 3AJ pod silnik z 3TB powinna pasować plug&play a jeżeli nie to są dwie opcje:
1. Przekładka alternatora z 3AJ do silnika 3TB (trzeba przełożyć stojan, magneto oraz dekiel - 3AJ ma większe magneto i stojan przez co po prostu nie zmieści się w deklu 3TB),
2. Druga opcja wymaga odrobiny znajomości podstaw elektorniki i polega na odpowiednim zmodyfikowaniu instalacji tak by możliwe było uruchomienie silnika 3TB przy użyciu instalacji 3AJ.
Do tego celu będę potrzebne następujące elementy z 3TB: moduł zapłonowy oraz cewka wysokiego napięcia.
Zarówno jeden jak i drugi sposób jest opisany i rozrysowany na niemieckiej stronie na podstawie 1VJ i 3TB ale powinien grać i z 3AJ (zapłon zmienili dopiero w 3TB z tego co wiem a 3AJ ma taki sam zapłon i całe bebechy jak 1VJ, jak źle mówię to niech mnie ktoś poprawi):
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_baste ... in_1vj.htmJeżeli chodzi o elementy nadwozia takie jak zbiornik paliwka, plastiki czy tym podobne rzeczy to na allegro co jakiś czas trafiają się całe motocykle na części więc jak nie spieszy Ci się bardzo to na pewno coś znajdziesz w dobrych cenach.
Jeżeli nie znasz to polecam forum:
http://www.tenere.co.uk/ - tam sporo ludzi zajmuje się odbudową Tenerek, można dużo ciekawych rzeczy wyczytać i wypatrzeć :)
Poza tym zapraszam na nasze forum XT:
http://www.forum.yamahaxt.pl(Dla wiedzy Moderatorów/Administratorów - nie reklamuję tych stron, po prostu podaję do wiadomości, że istnieją i można znaleźć tam pomocne informacje więc proszę o wyrozumiałość)
Gdybyś chciał sprawdzić kompatybilność części pomiędzy poszczególnymi modelami XT to możesz to zrobić za pomocą tej strony:
http://www.megazip.ru/(odszukujesz interesujący Cię model, kopiujesz symbol danej części, wrzucasz w wyszukiwarkę na tej stronce i widzisz w jakich motocyklach dana część występuje).
Można by pisać i pisać, temat XT jest niewyczerpalny ale kończył będę powoli swój wywód bo nie będzie się nikomu chciało czytać :lol:
Gdybyś potrzebował jakiejś pomocy związanej z XT to pisz śmiało, nie wiem za dużo ale to z czym miałem do czynienia w tym motocyklu chętnie opiszę.
Aktualnie odnawiam, a w zasadzie bardziej trafnym określeniem będzie powiedzenie, że przygotowuję dla siebie Yamahę XT600Z Tenere 1VJ, wcześniej użytkowałem 43F, lubię te motocykle, podobają mi się bardzo i sobie przy nich dłubie po trochu ;)
W mojej Tenere będzie kilka smaczków, między innymi silnik z 3TB właśnie :mrgreen:
Niedługo na forum XT będzie odpowiedni temat i relacja na bieżąco z przebiegu prac.
Trochę ograniczają mnie fundusze więc projekt będzie lekko rozciągnięty w czasie ale systematycznie będę brnął do przodu i z czasem powstanie coś fajnego, mam nadzieję ;)
Od czasu do czasu zajrzę tutaj, lubię śledzić takie poczynania. Powodzenia!
Pozdrawiam
Mateusz
PS. Jak będziesz sprzedawał pozostałości po 3TB to daj znać, potrzebuję kilku części do swojego motocykla ;)