Idąc tropem
Tenerowca z forum XT postanowiłem sprawdzić jak się mają sprężyny XT600Z vs. XL600V. Pod ręką były oryginalne lagi Kowala :wink: i oryginalne sprężyny z trampka. Wygląda to tak:
[ img ]Sprężyny z trampka są dłuższe o ok 1-1,5cm niż dwie sprężyny z XT, do tego grubość zwoju jest większa o ok 0,2mm, oczywiście mowa o dolnej sprężynie XT. W lagach XT na samej górze była dodana tuleja aluminiowa ok 1cm, ale wygląda na garażową modyfikację. Można powiedzieć, że sama sprężyna z trampka = w XT sprężyna dolna+podkładka+górna+tuleja. W ogóle w jakim celu dodana jest ta cienka i krótka sprężyna na górze? Można ją w palcach ścisnąć. W 1VJ i poprzednich ponoć nie występowała.
Czy można coś zepsuć ładując trampkowe sprężyny? Jeśli nie, to czy należałoby przy tym wymienić olej np. na gęstszy?
Dodam jeszcze, że po posadzeniu tyłka na moto zarówno przód jak i tył ostro idzie w dół (uklepane sprężyny?). Przód oczywiście można nieco podratować pompowaniem lag.