Teraz jest Wt kwi 16, 2024 10:25 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 7   [ Posty: 103 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: N lis 06, 2011 9:18 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
prosta rama to jeden ślad (glowka ramy trzyma polki z przodu i trzyma gorny punkt amora tylnego i wahacz na dole)
jezeli nie masz formy (czy ramy pomiarowej) do to jakich punktow bedziesz ja prostowal czy spawal w powietrzu
chodzilo mi o to, ze w wielu motocyklach ramy sa 2-czesciowe wiec latwiej o naprawe (nie mosisz rozbierac calego motocykla) czy wymiane polowy ramy niz calej na nowa (taka ma spokojnie wyrazona opinia)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 6:43 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn lip 05, 2010 10:45 am
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
AdvHP2rider napisał(a):
(...) w wielu motocyklach ramy sa 2-czesciowe (...)

Hmm, nie chce zamęczyć, ale podaj jakieś przykłady, bo gdziekolwiek grzebałem, wszędzie rama to był jeden kawał metalu (jedynie w duzej BM-ce było to inaczej pokombinowane, ale nie ważne).
W terenie raczej nie ma tak potężnych dzwonów, aby zmienić geometrię, jak już to w bardzo sporadycznych sytuacjach i w "wyczynowych enduro". Ramę można podzielić jakby na parę sekcji, tę część która odpowiada za zespolenie główki ramy, z tylnym wahaczem raczej się nie zreperuje, tak, aby jeździć zupełnie bez strachu, ale tę co trzyma siedzenie to już bez problemu. W ciężkim terenie prędzej silnik zassie wodę, lub się zatrze ,ABS i inne komputerowe wynalazki padną od drgań, całość spłonie od zwarcia, korba wyjdzie bokiem, niż przegniesz ramę (taka ma mała, spokojnie wyrażona opinia :) ). Ja tam o ramę bym się nie bał, co nie znaczy, że są to sprzęty do topienia w błocie.
A tak przy okazji, znam jednego agenta co w cioperze miał krzywa ramę, jeździł naprawdę sporo, i zawsze żwawo, i jakoś mu to specjalnie nie przeszkadzało (przy okazji się go spytam, czy nie musiał zmieniać częściej opon).
To forum służy do spokojnie prowadzonej dyskusji, nawet jeśli ktoś wypomniałby mi błąd, byłbym wdzięczny za pogłębienie mojej wiedzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 8:06 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 13, 2008 11:13 am
Posty: 179
Lokalizacja: Kraków
zmorad napisał(a):
AdvHP2rider napisał(a):
(...) w wielu motocyklach ramy sa 2-czesciowe (...)

Hmm, nie chce zamęczyć, ale podaj jakieś przykłady, bo gdziekolwiek grzebałem, wszędzie rama to był jeden kawał metalu


Choćby w DL'u masz 2 częściową ramę. Pierwsza trzyma główkę ramy, silnik, i zawieszenie tylne, a rama dodatkowa (subframe) cały tył motocykla (siedzenie, owiewki, stelaże pod kufry itp. Podobnie jest w wielu motocyklach, choćby nawet w GSX-R1300 Hayabusa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 8:20 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
poniewaz ja beemowy to mialem na mysli duze beemy jak: adv, gs, hp itd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 8:52 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt sie 14, 2009 7:46 pm
Posty: 380
Lokalizacja: Wawa
male bmki 650tki (single) maja subframe'y, DRZ-tki tez maja subframe - mysle ze to nie takie rzadkie rozwiazanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Wt lis 08, 2011 9:19 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn lip 05, 2010 10:45 am
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Faktycznie trochę tego jest. W dużych BMW widziałem, a małą BMW widziałem bez owiewek, i jakoś musiałem przeoczyć, chyba po prostu nie tego szukałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Wt lis 08, 2011 9:31 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N paź 28, 2007 9:53 pm
Posty: 870
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kto kupi nówkę sztukę nie wykupując jednocześnie AC?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Cz lis 10, 2011 1:50 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz lut 24, 2011 7:22 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Szczuczyn
Hejka Graphia kiedyś mieliśmy okazję pogadać na Firlej. Ja do tej pory jeździłem Transalpem XL600V motocykl mimo swojego wieku bo z 93 roku był bezawaryjny i zawsze wróciłem nim do domu z tras. Przesiadłem się w tym sezonie na Triumpha Tigera 955i,
i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolony z tej marki i motocykla. Do 955i jest sporo podstawowych części np. na allegro.
Czytając czy triumph czy bmw co lepsze.... Powiem, że obie marki to znakomite motocykle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Cz lis 10, 2011 2:44 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt mar 03, 2009 5:40 pm
Posty: 2678
Lokalizacja: Stolyca
dominik_ napisał(a):

Czytając czy triumph czy bmw co lepsze.... Powiem, że obie marki to znakomite motocykle.


oooo cóż za wyważona odpowiedź :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Cz lis 10, 2011 3:00 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm
Posty: 637
Lokalizacja: Zabrze
graphia napisał(a):
Kto kupi nówkę sztukę nie wykupując jednocześnie AC?

A znam, znam jednego :lol: Jeszcze na kurtkę, buty i kask NAXA mu wystarczyło. Pewnie nie dalej jak na wiosnę moto będzie do sprzedania bo jest już "po lekkim szlifie" (CBR 1000RR), a te plastiki takie drogie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: So wrz 22, 2012 1:42 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm
Posty: 637
Lokalizacja: Zabrze
To się chyba tutaj nadaje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Wt wrz 09, 2014 3:28 pm 
Świeżak

Dołączył(a): Pt lis 08, 2013 4:54 pm
Posty: 6
Ponieważ jakiś czas sobie podpatruję na tym Forum ciekawe informację , postanowiłem podzielić się z kolegami moją skromną wiedzą chociaż w tym umarłym dawno temu temacie . Otóż od maja 2013 roku sobie latam takowym motorkiem . I tu kilka informacji :
-aktualny przebieg - 43 coś tam tysięcy kilometrów
-serwisowany regularnie , a mimo to wystąpiły awarie ;
upalony w Albanii główny bezpiecznik -niby żaden problem , ale ten akurat znajduje się pod akumulatorem a nie razem z innymi bezpiecznikami w jednym miejscu. Do tej pory nie było powtórki ;
pękła sprężyna przy dźwigni zmiany biegów- też nie wielki problem, ale wymagało to wbijania biegów na dwa razy - jak się okazało usterka wieku młodzieńczego, w Grecji ( u nas nie?!?) mieli akcję serwisową i udało mi się załapać na ostatni zestaw naprawczy - po kilku godzinach miałem moto oddane i sprawne.
Innych problemów nie zauważyłem . Motorek eksploatowany głównie do turystyki , 3/4 przebiegu pod dwoma osobami i gratami wszelkiej wielkości , głównie asfalt , czasem trzeba dojechać autostradą, ale głównie małe dróżki . Kilka kilometrów przejechane nie po czarnym -ale znikome ilości.
Zużycia paliwa nie sprawdzałem dokładnie -ale na niemieckiej (oczywiście) autostradzie obciążone moto z kuframi i doczepionymi na wierzchu wałkami wałkami przy prędkościach 120-150 łyka około 7 litrów. Przy normalnych drogach i braku prostych ( czyli na asfaltach mocno poskręcanych) wystarcza mu do 5 litrów . Po zjechaniu z czarnego potrafi wypić 8 i więcej .
Napęd oryginalny wystarczył na 32 tys. km- ale pewnie byłby dłużej , gdybym zauważył przy dłuższej wycieczce zapowietrzenie się Scotoiler-a . Klocki dają radę 10-12 tys.km , opony -Anakee II 14 tys , Heidenau Scout - podobnie .
Generalnie - moto nieciekawe , jeździ sobie bez większych problemów , przyspiesza przyzwoicie nawet mocno obciążone , pozycja pozwala na długi dosiad ,zakręty pokonuje w sposób przyjemny , hamuje jak oczekuję , ABS działa kiedy trzeba . Przed delikatnymi upadkami zabezpieczone ( dodatkowo są oczywiście gmole )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Pt paź 03, 2014 4:48 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N cze 01, 2008 5:45 pm
Posty: 490
Lokalizacja: Żoliborz/Arkonka
No i fajnie, dzięki za opinię. Z GS800 we dwoje to najwyżej trochę po mieście :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 7   [ Posty: 103 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL