|
Autor |
Wiadomość |
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: N lis 06, 2011 9:18 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
prosta rama to jeden ślad (glowka ramy trzyma polki z przodu i trzyma gorny punkt amora tylnego i wahacz na dole) jezeli nie masz formy (czy ramy pomiarowej) do to jakich punktow bedziesz ja prostowal czy spawal w powietrzu chodzilo mi o to, ze w wielu motocyklach ramy sa 2-czesciowe wiec latwiej o naprawe (nie mosisz rozbierac calego motocykla) czy wymiane polowy ramy niz calej na nowa (taka ma spokojnie wyrazona opinia)
|
|
Góra |
|
|
zmorad
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Pn lis 07, 2011 6:43 pm |
|
Dołączył(a): Pn lip 05, 2010 10:45 am Posty: 75 Lokalizacja: Gdańsk
|
AdvHP2rider napisał(a): (...) w wielu motocyklach ramy sa 2-czesciowe (...) Hmm, nie chce zamęczyć, ale podaj jakieś przykłady, bo gdziekolwiek grzebałem, wszędzie rama to był jeden kawał metalu (jedynie w duzej BM-ce było to inaczej pokombinowane, ale nie ważne). W terenie raczej nie ma tak potężnych dzwonów, aby zmienić geometrię, jak już to w bardzo sporadycznych sytuacjach i w "wyczynowych enduro". Ramę można podzielić jakby na parę sekcji, tę część która odpowiada za zespolenie główki ramy, z tylnym wahaczem raczej się nie zreperuje, tak, aby jeździć zupełnie bez strachu, ale tę co trzyma siedzenie to już bez problemu. W ciężkim terenie prędzej silnik zassie wodę, lub się zatrze ,ABS i inne komputerowe wynalazki padną od drgań, całość spłonie od zwarcia, korba wyjdzie bokiem, niż przegniesz ramę (taka ma mała, spokojnie wyrażona opinia :) ). Ja tam o ramę bym się nie bał, co nie znaczy, że są to sprzęty do topienia w błocie. A tak przy okazji, znam jednego agenta co w cioperze miał krzywa ramę, jeździł naprawdę sporo, i zawsze żwawo, i jakoś mu to specjalnie nie przeszkadzało (przy okazji się go spytam, czy nie musiał zmieniać częściej opon). To forum służy do spokojnie prowadzonej dyskusji, nawet jeśli ktoś wypomniałby mi błąd, byłbym wdzięczny za pogłębienie mojej wiedzy.
|
|
Góra |
|
|
bandita
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Pn lis 07, 2011 8:06 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 13, 2008 11:13 am Posty: 179 Lokalizacja: Kraków
|
zmorad napisał(a): AdvHP2rider napisał(a): (...) w wielu motocyklach ramy sa 2-czesciowe (...) Hmm, nie chce zamęczyć, ale podaj jakieś przykłady, bo gdziekolwiek grzebałem, wszędzie rama to był jeden kawał metalu Choćby w DL'u masz 2 częściową ramę. Pierwsza trzyma główkę ramy, silnik, i zawieszenie tylne, a rama dodatkowa (subframe) cały tył motocykla (siedzenie, owiewki, stelaże pod kufry itp. Podobnie jest w wielu motocyklach, choćby nawet w GSX-R1300 Hayabusa
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Pn lis 07, 2011 8:20 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
poniewaz ja beemowy to mialem na mysli duze beemy jak: adv, gs, hp itd
|
|
Góra |
|
|
irving
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Pn lis 07, 2011 8:52 pm |
|
Dołączył(a): Pt sie 14, 2009 7:46 pm Posty: 380 Lokalizacja: Wawa
|
male bmki 650tki (single) maja subframe'y, DRZ-tki tez maja subframe - mysle ze to nie takie rzadkie rozwiazanie
|
|
Góra |
|
|
zmorad
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Wt lis 08, 2011 9:19 pm |
|
Dołączył(a): Pn lip 05, 2010 10:45 am Posty: 75 Lokalizacja: Gdańsk
|
Faktycznie trochę tego jest. W dużych BMW widziałem, a małą BMW widziałem bez owiewek, i jakoś musiałem przeoczyć, chyba po prostu nie tego szukałem.
|
|
Góra |
|
|
graphia
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Wt lis 08, 2011 9:31 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N paź 28, 2007 9:53 pm Posty: 870 Lokalizacja: Bielsko-Biala
|
Kto kupi nówkę sztukę nie wykupując jednocześnie AC?
|
|
Góra |
|
|
dominik_
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Cz lis 10, 2011 1:50 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 24, 2011 7:22 pm Posty: 38 Lokalizacja: Szczuczyn
|
Hejka Graphia kiedyś mieliśmy okazję pogadać na Firlej. Ja do tej pory jeździłem Transalpem XL600V motocykl mimo swojego wieku bo z 93 roku był bezawaryjny i zawsze wróciłem nim do domu z tras. Przesiadłem się w tym sezonie na Triumpha Tigera 955i, i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolony z tej marki i motocykla. Do 955i jest sporo podstawowych części np. na allegro. Czytając czy triumph czy bmw co lepsze.... Powiem, że obie marki to znakomite motocykle.
|
|
Góra |
|
|
Pretor
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Cz lis 10, 2011 2:44 pm |
|
Dołączył(a): Wt mar 03, 2009 5:40 pm Posty: 2678 Lokalizacja: Stolyca
|
dominik_ napisał(a): Czytając czy triumph czy bmw co lepsze.... Powiem, że obie marki to znakomite motocykle. oooo cóż za wyważona odpowiedź :wink:
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Cz lis 10, 2011 3:00 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
graphia napisał(a): Kto kupi nówkę sztukę nie wykupując jednocześnie AC? A znam, znam jednego :lol: Jeszcze na kurtkę, buty i kask NAXA mu wystarczyło. Pewnie nie dalej jak na wiosnę moto będzie do sprzedania bo jest już "po lekkim szlifie" (CBR 1000RR), a te plastiki takie drogie :lol:
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: So wrz 22, 2012 1:42 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
To się chyba tutaj nadaje :)
|
|
Góra |
|
|
Pawel68
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Wt wrz 09, 2014 3:28 pm |
|
Dołączył(a): Pt lis 08, 2013 4:54 pm Posty: 6
|
Ponieważ jakiś czas sobie podpatruję na tym Forum ciekawe informację , postanowiłem podzielić się z kolegami moją skromną wiedzą chociaż w tym umarłym dawno temu temacie . Otóż od maja 2013 roku sobie latam takowym motorkiem . I tu kilka informacji : -aktualny przebieg - 43 coś tam tysięcy kilometrów -serwisowany regularnie , a mimo to wystąpiły awarie ; upalony w Albanii główny bezpiecznik -niby żaden problem , ale ten akurat znajduje się pod akumulatorem a nie razem z innymi bezpiecznikami w jednym miejscu. Do tej pory nie było powtórki ; pękła sprężyna przy dźwigni zmiany biegów- też nie wielki problem, ale wymagało to wbijania biegów na dwa razy - jak się okazało usterka wieku młodzieńczego, w Grecji ( u nas nie?!?) mieli akcję serwisową i udało mi się załapać na ostatni zestaw naprawczy - po kilku godzinach miałem moto oddane i sprawne. Innych problemów nie zauważyłem . Motorek eksploatowany głównie do turystyki , 3/4 przebiegu pod dwoma osobami i gratami wszelkiej wielkości , głównie asfalt , czasem trzeba dojechać autostradą, ale głównie małe dróżki . Kilka kilometrów przejechane nie po czarnym -ale znikome ilości. Zużycia paliwa nie sprawdzałem dokładnie -ale na niemieckiej (oczywiście) autostradzie obciążone moto z kuframi i doczepionymi na wierzchu wałkami wałkami przy prędkościach 120-150 łyka około 7 litrów. Przy normalnych drogach i braku prostych ( czyli na asfaltach mocno poskręcanych) wystarcza mu do 5 litrów . Po zjechaniu z czarnego potrafi wypić 8 i więcej . Napęd oryginalny wystarczył na 32 tys. km- ale pewnie byłby dłużej , gdybym zauważył przy dłuższej wycieczce zapowietrzenie się Scotoiler-a . Klocki dają radę 10-12 tys.km , opony -Anakee II 14 tys , Heidenau Scout - podobnie . Generalnie - moto nieciekawe , jeździ sobie bez większych problemów , przyspiesza przyzwoicie nawet mocno obciążone , pozycja pozwala na długi dosiad ,zakręty pokonuje w sposób przyjemny , hamuje jak oczekuję , ABS działa kiedy trzeba . Przed delikatnymi upadkami zabezpieczone ( dodatkowo są oczywiście gmole )
|
|
Góra |
|
|
Wo
|
Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC Napisane: Pt paź 03, 2014 4:48 pm |
|
Dołączył(a): N cze 01, 2008 5:45 pm Posty: 490 Lokalizacja: Żoliborz/Arkonka
|
No i fajnie, dzięki za opinię. Z GS800 we dwoje to najwyżej trochę po mieście :wink:
|
|
Góra |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|