Teraz jest Cz mar 28, 2024 10:12 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 7   [ Posty: 103 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 9:48 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N sty 25, 2009 9:58 pm
Posty: 635
Lokalizacja: Stevenage/Wroclaw
Przetłumaczyłem kilka słow odnośnie nowego Triumpha Tiger 800 (XC), które ukazały się w najnowszym numerze brytyjskiej gazety ‘Ride’ (Feb 2011). Nie jest to wiele (szczególnie tych off-roadowych informacji), poza tym pisane przez Brytyjczyków o brytyjskim sprzecie…(może uda mi się wrzucic kilka zdjęć, ale pewnie gdzies na necie już można sporo poczytac: http://www.ashonbikes.com/content/trium ... 800-review)
Mam nadzieje, ze komus bedzie to pomocne - Kinioo

TRIUMPH TIGER 800 – JEDEN Z NAJBARDZIEJ WYCZEKIWANYCH NOWOSCI W SEGMENCIE ‘ALL-ROUNDER’

Triumph Tiger 800 jest adresowany do kierowcow, którzy spedzedzaja wiecej czasu na asfalcie, ale ceniących komfortowa pozycje za kierownica jak i praktyczność motoru offroadowego. […]
Triumph Tiger XC został stworzony z myślą o ‘riderach’ z zacięciem zdecydowanie offroadowym […]

Tiger 800
Nowy silnik Triumpha osadzony jest w całkowicie nowej stalowej, rurowej ramie, pozbawionej zbędnych ‘plastików’ i wyposażonej w użyteczne uchwyty pod akcesoryjne kufry czy linki/opaski typu ‘bungee’.
Sama jednostka napędowa dostarcza nam 94 ‘kucy’ przy 9300obr/min, a 79Nm sprawia, że zapas mocy jest dostępny w pełnym zakresie obrotów. Jako punkt wyjściowy posłużyła rzędowa 3ka z Daytony 675, zmieniono miedzy innymi: sprzęgło, podzespoły skrzynię biegów, korbowody, przekonstruowano ‘airboxy’ ,aby zamontować mieszczący 19 litrów zbiornik paliwa. (teoretyczny zasięg 405km ?!).
Pod łatwo regulowana kanapa (z 810mm do 830mm), znalazło się miejsce na dość spory schowek oraz akcesoryjny blokadę typu U-Lock.

Różnice między 800 a XC
Głowne różnice miedzy obiema maszynami to:
Zawieszenie:
• ‘800ka’ posiada widelec 43mm ‘upside-down’ - skokiem zawieszenia przód: 180mm, tył: 170mm;
• ‘XC’ posiada lepszej jakości widelec 45mm ‘upside-down’ - ze skokiem odpowiednio: 220mm i 215mm co pozwala na prześwit większy o 35mm.
Koła:
• Koła ‘XC’ to wzmocnione szprychowe obręcze Excel’a – 21cali przód i 17cali tył
• Koła ‘800ki’ 19cali przód, 17cali tył,
Seryjne oguienie:
• ‘800ka’ : Mirelli Skorpion;
• ‘XC’: Bridgestone’y Battlewing lub opcjonalnie Metzeler Karoo;
Dodatkowo ‘XC’ wyposażono w ‘hand guardy’, wyższą kierownicę oraz charakterystyczny ‘dziób’ a’la GS800 .

Ciekawostką jest gniazdo 12v (koło stacyjki) w standardzie w obu maszynach.

Czy 800ka jest rzeczywiście jest ‘do wszystkiego’ …
Łagodne przekazywanie mocy przez silnik szczególnie docenimy podczas jazdy w mieście. Moc dostępna jest już od najniższych obrotów aż do ‘czerwonego pola’.
(testerom silnik wydał się nawet za łagodny).
Motor wydaj się być również sprawny w dalszych wypadach, dzieki w/w 19to litrowemu zbiornikowi, dobrą osłona przed wiatrem (mimo stosunkowo niskiej seryjnej szybie), dośc dużej i dość wygodnej kanapie oraz różnorodności dodatkowych akcesoriów Triumpha (odpłatnych rzecz jasna). 19to calowe przednie koło sprawia, ze motor prowadzi się pewnie, a niepozornie wyglądający układ hamulcowy (podobny do tego z Street Triple) działa zaskakująco wydajnie.

‘XC’ ‘offroadowiec czy chłytmakłtiniowy…..?
(dziennikarze Rida twierdzą…) ‘XC’ jest kapitalny poza asfaltem. Posiada te same cechy i walory ‘asfaltowe’ co 800ka z ta przewagą, że nie boi się pobrudzic błotem. Opcjonalne ogumienie Karoo (producent zaleca max prędkość na asfalcie 100km), wyzsza kierownica jak i ‘trzymajace’ zębami (po ściągnięciu gumy) podnózki ułatwiaja jazde w terenie w pozycji stojącej i tylko dajaca się we znaki dość znaczna masa motocykla wyklucza określenia go mianem ‘pełnego’ offroadowca. 21cali z przodu daje możliwości dobrych manewrów, ale jest zdecydowanie mniej stabilne przy wyższych prędkościach niż 19ka 800ki – cóż, coś za coś.
Niemniej jednak należy się tu duży plus Triumph’owi.

Werdykt
Producent szacuje, że ‘XC’ zdeklasuje ‘800ke’ pod względem ilości sprzedanych sztuk. (jednak tutaj redaktorzy Rida się nie zgadzaja uważając ze 800ka jest OK. jednak dodają:) Jeżeli szukamy motoru ‘do wszystkiego’ (jeżeli taki istnieje) to nie musimy szukac dalej bo ‘XC’ jest odpowiedzią.

Specyfikacja
Cena:
• 800ka Ł7149
• XC – Ł7749
Silnik:
• 799ccm 3zaw/cyl,
• Moc 94bhp, przy 9300obr/min; 79Nm przy 7850obr/min;
Rama:
• Stalowa/rurowa/kratowa
Wysokośc siedziska:
• 800ka – 810mm
• XC – 845mm
Zbiornik paliwa:
• 19litrow
Waga:
• 800ka – 210kg
• XC – 215kg
Prędkość max:
• 212km/h

Akcesoria Triumpha:
• Kufry boczne – Ł500
• Kufer centralny/Top box – Ł250
• Torby do kufrów – Ł90
• Torba (duza) zamiast kufra centralnego – Ł130
• Arrow slip-on wydech – Ł500
• Podgrzewane manetki – Ł150
• Handguardy (XC standard, 800ka za dopłatą) – Ł72
• Kanapa żelowa – Ł130
• Kanapa Zelowa dla pasażera – Ł100
• Osłona miski olejowej – Ł130
• Lampy przeciwmgielne – Ł230
• Uchwyt GPS – Ł50
• Crash bary – Ł170


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:05 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lip 18, 2009 10:30 am
Posty: 2149
Lokalizacja: Gdańsk
Tak się 800-ka prezentowała w Mediolanie



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:15 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
W polskich warunkach (widział ktoś serwis Triumpha ?) nowy Tiger nie ma prawie nic do zaoferowania, co zmusiłoby mnie do zmiany mojej F 800 GS. Brytyjczycy mogą się zapluwać, ale nic to nie zmieni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:27 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
Przede wszystkim nie na CANbusa, tajwańskiego silnik i czeskiego napędu. W tigerze mamy japońskie hamulce i zawieszenie. Podejrzewam choć nie do końca sie a tym znam :wink: że prostotą bije gs800 na głowe. Myśle to skomplikowanie alektroniki nie przewyższa hondy varadero i to mi się podoba :D czyli np jak odepniemy kostke od żarówki w głównej lampie to można dalej jechać :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:33 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
rambo, proszę Cię, nie bądź demagogiem ;)

napęd to naprawdę pikuś... za przysłowiowe 5 zł masz co chcesz... na silnik jakoś nikt nie narzeka... CAN-Bus to może być potencjalny problem ale... jakoś nie jest ;) R1200GS ma CAN-BUSa i świat ludzie na nim zjeżdżają w te i we wte...

Pokaż mi te rewelacje, które mnie przekonają do Tigera, ale takie realne, nie hasła ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:41 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
Mają dobry marketing nic więcej. Jeśli mamy sie się licytować to pokaż mi relacje globotroterską na gs800 bez wozu ze sprzętam za plecami. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:47 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
Mi się oba motorki podobają, moją starą chyba sprzedam zanim wybuchnie :o Oba baaardzo do siebie podobne i wycelowane w moją jazdę. Ale znajomi mają problem ze sprzętami różnych marek, sam przyzwyczaiłem się do prostoty i trwałości hondy. Narazie znamy dobre i złe strony GS800 ale na tigera nam przyjdzie te dwa lata poczekać na jakiś test wytrzymałościowy tego tygryska :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:48 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lip 18, 2009 10:30 am
Posty: 2149
Lokalizacja: Gdańsk
800 XC



Kuferki, niczego sobie. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:54 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
a ja wam powiem, że jeżeli tylko Tiger będzie mial dobre wpełniu regulowane zawieszenie, plus felgi excel, i prostota w budowie -- to BMW ma się czego bać.

jest też spora grupa ludzi która nie kupiła by BMW bo nie lubi i nie chce i dla nich taki Tiger to będzie fajna alterantywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:56 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
No przyglądałem się zawieszeniu. Dostaniemy chyba tyle samo w menu co w bmw czyli zero potrzebnych regulacji. Co do felg to się nie znam czy ten exel dobry :D A jakie są felgi w bmw 800..? DIDy sa w KTM..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:57 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
juz wiadomo, że regulowanego zawieszenia nie ma. felgi excel to jedyny plus (ale spory). brak serwisu konkretnego to minus, który będzie trudno skompensować. W Polsce przewiduję raczej słabe wyniki sprzedaży...

Tak naprawdę BMW odebrało sporo atutów Tigerowi... przywracając jednocylindrowca G650GS...


Ostatnio edytowano Śr gru 22, 2010 11:59 pm przez mario33, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Śr gru 22, 2010 11:59 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm
Posty: 1998
Lokalizacja: Plymouth/Opole
rambo napisał(a):
Przede wszystkim nie na CANbusa, tajwańskiego silnik i czeskiego napędu. W tigerze mamy japońskie hamulce i zawieszenie


Rambo wszycy wiemy już od dawna, że BMW to największy wróg ludzkości w Twoich oczach. i OK.
Silnik 'Rotax' i chamulce 'brembo' to taka dla Ciebie tandeta? Czeski łańcuch to jak czeski film ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Cz gru 23, 2010 12:03 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 18, 2007 7:00 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
Im większa konkurencja tym lepszy sprzęt i niższe ceny. Generalizując oczywiście.
Lepsze złem dobrego, nie wiem czemu są osoby którę wykazują niecheć do nowego trjumfa.

Żadnym nie jeździłem, ale fakt swoje zdanie mam :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Cz gru 23, 2010 12:06 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 11:19 am
Posty: 3848
Lokalizacja: Zalesie Górne
rambo napisał(a):
Lepsze złem dobrego, nie wiem czemu są osoby którę wykazują niecheć do nowego trjumfa.

O nie ! Ja mu kibicuję jak najbardziej ! Mam swoją opinię na temat F800GS, potrafię wskazać jego słabości, ale Triumph na nie nie odpowiedział :( Oczekiwałem siedmomilowego kroku naprzód, a jest mały kroczek i to bez buta (ech ten serwis).

W ogóle to i Yamaha i Honda mnie okropnie zawiodły - zamiast poprawić swoje dobre produkty z przeszłości, wymysliły jakieś potwory... jakieś cross-coś tam... bleee.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph Tiger 800 i XC
PostNapisane: Cz gru 23, 2010 12:11 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm
Posty: 1998
Lokalizacja: Plymouth/Opole
Mi 800 od brytyjczyków bardzo się podoba i również uważam, że konkurencja jest potrzebna.
Serwisy mogą nie być takie tanie. Pożyjemy zobaczymy. Jak wejdzie na salony to napewno skorzystam z możliwości zrobienia kółeczka, by mieć porównanie.

Mario Yamaha wypuściła Tenere660, która moim zdaniem jest całkiem udana.

Co do Twojego zdania, to myślę, że jest mocno tendencyjne i już oklepane, szczególnie z ust człowieka XRV...ile razy już słyszeliśmy, że Afrika to mistrz świata, a reszta bee?To już się nudne staje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 7   [ Posty: 103 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL