Autor |
Wiadomość |
Gummikuh
|
Tytuł: Napisane: Wt gru 18, 2007 11:40 am |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 10:09 am Posty: 77 Lokalizacja: świeradów zdrój
|
rumpel napisał(a): W 99% jezdze z kims wiec kozystam ze stopki drugiego moto a jesli czlowiek jest sam to zawsze mozna podlozyc cos pod tylny wahacz w ostatecznosci jesli nic sie nie zjadzie to moze to byc kask (wytrzymuje ciezar Dr'ki) ale to ostatecznosc.
Najwazniejsze to odkleic opone od felgi a potem to juz tylko formalnosc (dobrze jest posiadac 2-3 łyzki). Przy zakladaniu warto miec cos z "poslizgiem" aby opona gladko weszla na felge np. WD 40, mydlo, szampon, maslo, lub olej silnikowy. Nalezy pamietac aby po zalozeniu detki lekko ja dopompowac coby jej nie uszkodzic przy zakładaniu opony. Do pompowania uzywam zwyklej pompki rowerowej kupionej w Decathlonie za 9zł.
Przez 3 lata endurzenia chycilem juz kilka gum i naprawde zrobienie czegos takiego w terenie nie jest trudne. Ciekawym patentem przy chyceniu gumy jesli nie posiadamy juz detki a wszedzie daleko jest napakowanie do opony mchu, lisci i trawy na maxa zdaje egzamin :)
ABSOLUTNIE NIE WOLNO UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO LUB POCHODNYCH.
Jeśli opona nie moze odejść po prostu ją olej. Jeśli brzydzisz się własnego moczu to ranty polej wodą. Pożniej albo pietami albo stopką
motocykla. Inne Wg.wcześniejszych instrukcji.
|
|
Góra |
|
|
Gummikuh
|
Tytuł: Napisane: Wt gru 18, 2007 11:50 am |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 10:09 am Posty: 77 Lokalizacja: świeradów zdrój
|
09uote="Gregor"]Widzę, że żyjecie. :-)
Konkludując (uwaga trudne słowo)
Na tył Desert lub E09
Na przód Karoo
czy to dobry zestaw?[/quote]
Do AT - Szutry i drogi gruntowe bite Michelin T63 , Mitas E09 Dakar
( praktycznie te same bieżniki a inne ceny), najgorszy z najlepszych
TkC80. Do błotka się nie nadaja bo brakuje im samooczyszczania.
- zalepiaja sie błotkiem. Na Karoo nie jeździłem
Na przód wrzuciłbym Mitasa EF 06.
|
|
Góra |
|
|
Dominik
|
Tytuł: Napisane: Śr gru 19, 2007 2:48 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 9:31 am Posty: 1611 Lokalizacja: Częstochowa
|
Schradt zrobił już ok. 130.000 km na LC8Adv. Jego przenośny patent na zdejmowanie opon:
[ img ]
|
|
Góra |
|
|
Gummikuh
|
Tytuł: Napisane: Cz gru 20, 2007 3:05 pm |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 10:09 am Posty: 77 Lokalizacja: świeradów zdrój
|
Dominik napisał(a): Schradt zrobił już ok. 130.000 km na LC8Adv. Jego przenośny patent na zdejmowanie opon: [ img ]
Tylko jakbyś tak w rejs zabierał wszystkie graty ze sobą to
wózek tra ciągnąć , a pier.. e to czego nie masz..
|
|
Góra |
|
|
beemer
|
Tytuł: Napisane: Cz gru 20, 2007 9:03 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 01, 2007 11:00 pm Posty: 2916 Lokalizacja: eh Canada
|
|
Góra |
|
|
domestos
|
Tytuł: Napisane: Śr cze 25, 2008 2:08 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm Posty: 980 Lokalizacja: Warszawa
|
To ja odgrzebie post i powiem, że TKC80 tez nie spełniło moich oczekiwań. Może i jeżdżę niewiadomo jak, ale po 3tkm opona nie ma prawa być zjechana a u mnie jest. Ta opona zdecydowanie nie nadaje się na asfalt a już napewno nie przy 100km.
|
|
Góra |
|
|
dzikus 1200
|
Tytuł: Napisane: Śr cze 25, 2008 3:05 pm |
|
Dołączył(a): So lut 10, 2007 6:25 pm Posty: 288 Lokalizacja: Racibórz
|
To ja poniżej przedstawiam zdjęcie opon TKC80 ta z lewej ma przebieg 10,000km a ta z prawej jest nowa. Co do prędkości to powiem że do 140 jest ok, póżniej już trzeba uważać na podmuchy wiatru z przodu bo czasami podnosi przód ale to powyżej 140km/h :D
[ img ]
|
|
Góra |
|
|
Dominik
|
Tytuł: Napisane: Śr cze 25, 2008 4:05 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 9:31 am Posty: 1611 Lokalizacja: Częstochowa
|
trzeba uważać na indeksy nośności i odpowiedni rozmiar. Do ciężkiego przecież GS-a należy zakładać bezdętkową 150/70B17 z minimum 70Q, gdzie B oznacza dodatkową warstwę wzdłużną zwiększającą nośność.
Conti wyprodukował TKC80 także do LC8 o rozmiarze 150/70B18, wyśmienita opona za chore pieniądze.
Potwierdzam opinie dzikusa1200 o przebiegach. Domestos - napewno miałeś właściwą oponę?
|
|
Góra |
|
|
Swimmer
|
Tytuł: Napisane: Śr cze 25, 2008 4:43 pm |
|
Dołączył(a): Pn maja 14, 2007 9:54 am Posty: 137 Lokalizacja: Stolyca
|
Ja wlasnie koncze tyl na mojej TKC 80 i wyglada to tak jak na zdjeciu powyzej tylko ze ja mam na nich przejechane 11500 km.
|
|
Góra |
|
|
Gregor
|
Tytuł: Napisane: N cze 29, 2008 7:19 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lut 16, 2007 8:07 pm Posty: 537 Lokalizacja: Trisiti
|
Niestety doloze lyzke dziekciu (czy jak tam to pisze) aktualnie jestem na AT w jordanii i moje TKC skonczyly sie po 6 tys. okolo 2 tys szutry i niezwykle hu...owe gruzinskie drogi oraz 4tys asfalt. Zamowilem w turcji nowe. Na jednym komplecie bym nie dojechal :(
|
|
Góra |
|
|
domestos
|
Tytuł: Napisane: N cze 29, 2008 10:41 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm Posty: 980 Lokalizacja: Warszawa
|
Moja opona wygląda tak samo jak ta dzikusa, tyle, że ja przejachełm około 3 tyś z czego ok 400 w terenie. Może jestem jakiś pojebany i za ostro jeżdżę, ale fakt jest faktem, to niewielki przebieg. Poprostu kostka strasznie ślizga się na asfalcie, przez co zdziera się szybko.
Zaczynam myśleć już nad zostawieniem przedniej opony TKC i nad dokupieniem Anakee do tyłu... może na szutrach nie będzie tragedii..
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Pn cze 30, 2008 6:16 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
jak tak ostro jezdzisz to zostaje Ci juz tylko Desert + dętka
ps. nie laczylbym tkc80 przod i Anakee tyl, musisz to przelknac i zainwestowac w tylna opone o charakterze zblizonym lub zalozyc 2 podobne nowe ;) i streszczaj sie bo do GA-Pa zostalo malo czasu
do Dominika: tkc80 w rozm. 150 17" wystepuje tylko w B i z indeksem 69Q
|
|
Góra |
|
|
Dominik
|
Tytuł: Napisane: Pn cze 30, 2008 8:24 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 9:31 am Posty: 1611 Lokalizacja: Częstochowa
|
AdvHP2rider napisał(a): tkc80 w rozm. 150 17" wystepuje tylko w B i z indeksem 69Q
może właśnie w 17 calowej ten indeks nośności jest kluczem do krótszej żywotności? Dla obładowanego GS-a czy nawet AT może okazać się to za mało. B oznacza dodatkowy pas wzmacniający (diagonalny).
Gregor - chyba się na mnie nie gniewasz, to przecież ja Ci doradzałem TKC80 na tą wyprawę.
Już niedługo zacznę jeździć na VeeRubber 303. To wzmacniana kevlarem opona dakarowa z indeksem 73.
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Pn cze 30, 2008 8:37 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
te indeksy to pic na wode bo Desertowi wystarcza 69 zeby byc najwytrzymalsza opona na rynku - tkc80 tez ma 69 i jak to sie przeklada?
bajer musi lezec gdzie indziej ;)
|
|
Góra |
|
|
cieniak
|
Tytuł: Napisane: Pn cze 30, 2008 10:53 am |
|
Dołączył(a): Pt lut 01, 2008 7:31 pm Posty: 37 Lokalizacja: Kraków
|
a wybralibyście dętkowe czy bezdętkowe? Też sie przymierzam do kompletu
Tył E09 dakar
przód karoo
|
|
Góra |
|
|