Teraz jest Śr maja 01, 2024 3:18 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 26 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mitas enduro FIM
PostNapisane: Pt sty 02, 2009 5:56 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Testował ktoś opony z serii EF lub T. Np:
http://moto.allegro.pl/item512160410_ok ... 69rtt.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 15, 2009 1:58 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Odsiweżę temat, bo widzę że endurowcy z doświadczeniem na forum sie pojawili :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 15, 2009 5:36 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
ja startowałem w zawodach cały sezon na mitasach EF - myślałem co tam opona terenowa to po co płacić 400zł za Michelin np jak Mitasiak za 200zł.

Raz założyłem dunlop i nie wiedziałem co się dzieje - motocykl na zboczu na wyślizganej trawie prowadził się jak przyklejony. Byłem w szoku że to taka różnica - od tamtej pory mój KTM na zawodach mitasa nie widział. Na jazdy w okół komina jak najbardziej mitas bo po co przepłacać.

Najbardziej mi pasował Dunlop i Michelin oczywiście na musie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 15, 2009 8:17 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzięki Młody. Liczyłem na Ciebie w tym poście. Rozwiałeś moje wątpliwości. Mam teraz Michałki cross , są bardzo git oprócz ceny. Szukam pomału jakiś mocnych opon na Rumunię. Może Maxxisy wypróbuję. Kolega ma, ale nie wiem jak to na kamieniach długo wytrzyma :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 15, 2009 9:06 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
Danek jeśli chcesz wokół komina to tak jak mówie nie przepłacaj tylko ładuj mitasy, ja też trenuje na nich. Na zawody wiadomo lepsze buty się ubiera. A na wyjazd hmm lepiej zainwestować w coś lepszego, ale nie jest powiedziane ze mitas nie da rady - pewnie że da. Nie każdy też taką różnice odczuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 15, 2009 11:21 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 6:24 am
Posty: 102
Lokalizacja: pietrowice / śląsk
ja teraz zakładam c02 do trampka cóż wiem gdzie są o wiele ciekawsze ceny :D MITAS daje sobie super rade :) choć na fimowskich nie jeździłem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 16, 2009 12:03 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 9:33 am
Posty: 369
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam,

a mieliście może do czynienia z oponami:
Metzeler 6 days extreme??
Jak one się sprawują?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 16, 2009 8:51 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Jeżeli chcesz jechać do Rumuni na kołach to oprócz TKC80 , Karoo , E09 niewiele jest innych podobnych opon , nazywane przez niektórych oponami uniwersalnymi , moim zdaniem ich uniwersalność kończy sie jak zjeżdżasz z szutru na leśny dykt czy podmokłe łąki porośnięte trawą ( tracisz zupełnie przyczepność i trakcję ) . Osobiście jeżdżę od długich lat na Majtasie czy to Africą czy też pomarańczą i na ich temat powiem krótko : Ile płacisz za tyle masz ! Jeżeli nie jesteś zawodnikiem tylko amatorem śmigania po krzaczorach to w zupełności wystarczają . Oczywiście należy odpowiednio dobrać typ opony do podłoża po , którym sie poruszasz możliwości doboru sa bardzo dobre w przypadku opon o oznaczeniu C . W większości jeździmy po urozmaiconym terenie jak ostre śliskie podjazdy , wąwozy , wszelakiego rodzaju bagna , rozjechane koleiny po zrywce i takie tam , Najlepiej po takim podłożu jeździ mi się na C15 lubC 17 przód i C10 i C12 tył ( być moze przyda się początkującym ) , natomiast w Africe C15 przód i C02 tył w przypadku rozmiaru 17 cali i uwaga nie jest to opona do jazdy po asfalcie , krótkie dojazdówki owszem . Jeżeli masz 18 na tyle wówczas wybór nie jest ograniczony . Na koniec dodam że mój kolega z którym najwięcej latam po krzokach co sezon testuje różnej maści firmowe opony i w zasadzie zawsze jeździmy blisko siebie , wiec i Mitas daje radę .
Powodzenie w wyborze :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 16, 2009 9:56 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm
Posty: 2039
Lokalizacja: S-ec
a ja polecam jeszcze Michala AC 10 dosc tani, chyba lepszy od mitasow 02 i 05 ( choc robiony w tej samej fabryce) posiada DOT i jak na razie spisuje sie niezle na pewno nie schodzi tak w oczach jak Mitas, mozna spokojnie robic dluzsze przelotowki po asfalcie. Testuje go wlasnie przed wyjazdem UA RO

Testuje tył z przodu Kenda TRACKMASTER

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 16, 2009 10:14 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
Macalik - jeździłem miałem do czynienia chyba z każdą oponą endurową Metzeler jak najbardziej - najwyższa półka.

Raz po sześciodniówce kupiłem 6 opon po jednym dniu za ok 300zł a sprzedawałem na allegro po 150zł za sztukę ;)

Ja bym wybrał TKC 80


Aha i najważniejsze: po co opona Fimowska? Tutaj chodzi tylko o homologację i dopuszczenie do rajdów enduro. Jest dużo droższa od crossowej ale ma mniejszy bieżnik czytaj szybciej poleci. Nie lepiej dobrać coś z crossowych ? Nie trzeba Ci homologacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 16, 2009 4:41 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Z "dualowych" oponek to brałbym e-09. Lepsze w teren lajtowy niż tkc, podobne do t-63, słabsze od karoo. Cena git :D Ale to opony do jazdy w terenie po suchym jak pisał kolega. Już to przerabiałem.
Mi trza chyba c-17 przód i c-02 na tył?
Ciekawy ten michelin ac-10


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 18, 2009 2:40 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
Ja chyba skusze się na te mitasy e09 na próbę - cena bardzo dobra w porównaniu z innymi a po oponie widać że bardziej teren jak szosa. Na asfalcie trzeba będzie uważac.

Danek - wokół komina wg mnie nie ma sensu aż tak inwestować, mitas jest bardzo dobry na takie jeżdżenie.

zobaczcie sami
[ img ]

Ps. Adam w afryce oponę typu C chyba często zmieniasz, coo ? :)

Do lżejszych motocykli enduro poleciłbym Wam oponę shinko... Obecnie ją testuję i jestem w szoku - dla niej nie ma czegoś takiego jak "zakopanie się" jestem w szoku co ta opona potrafi a przy okazji przystępna cena - prawie jak mitas.

[ img ]

Pomyślcie o tym - ja mówie na nią ŁOPATKA (z racji ułożenia bieżnika) - żadna opona enduro chyba tak nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 18, 2009 5:23 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn paź 20, 2008 7:38 pm
Posty: 418
Młody ..... daj se z nimi spokój tzn e09

nie ma powodów do radości

bardziej chyba na asfalt są niż w teren.

na asfalcie na początek lekko okrągłe robią się klocki w przedniej no i potem jest ok...z początku trzeba lekko hamować żeby tylko się zaoktrągliły a nie wyrwały
tylna nawet daje radę.

ogólnie uniwersalna jest czyli na spokojne wycieczki szutry asfalty itp. jest ok ..uniwersalna więc bez rewelki ale może być
w terenie w ogóle nie trzyma na boki.... jak jest rosa to motor leci gdzie chce..praktycznie zero kontroli

dla porównania miałem innego lc4 tam były jakieś michelin
france tak się trzymały że masakra..miód :) (niestety nie spisałem jaki to model :( ) na tych mitas po trawie boje się jeździć

jak leci się szybciej po piachu też nie jest za pewnie

nie zauważyłem żeby szybko się zużywała ale poszaleć się nie da


podobnie jak Ty też myślałem że będę super w teren...pomyliłem się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 18, 2009 5:31 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm
Posty: 2039
Lokalizacja: S-ec
jesli chodzi o e 09 to zjezdzilem kilka kmpl. i tak przodu nie polecam tył rewelka. Mialem kiedys dla porownania Michelina deserta i moim zdaniem jesli chodzi o jazde w terenie obie opony sa porownywalne jesli chodzi o asfalt nieznacznie lepiej Mitas wypadal ale na mokrym trzeba uwazac.
Polecam zestawienie Przod Karoo 2 tył E 09.


Pamietajmy ze jest to opona dualowa a nie cross.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 18, 2009 7:29 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am
Posty: 1073
Lokalizacja: Krosno
Ja w Kletnie jechałem na łysych szosowych viadrem po błocie trawie itd. Myślę że jaka by nie była ta E09 będzie lepsza od wyślizganej typowej szosówki. Zaryzykuję zobaczymy. Zanim dojadę do kletna (ok 600km to trochę zjem bieżnika, więc wydawać na TKC bądź Karoo na taki wyjazd pewnie mija się z celem. Jakaś rumunia czy maroko jak najbardziej.

Ale dzięki wielkie za radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 26 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL