Teraz jest Pn lis 20, 2017 4:19 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 18 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: WP43 - Znaki szczególne
PostNapisane: Pt maja 12, 2017 10:00 am 
Aktywny

Dołączył(a): Cz kwi 09, 2015 11:30 am
Posty: 170
Lokalizacja: Ząbki
Tak sobie popatrzyłem na schematy zawiechy BMW GS k75 po 2013 i muszę cię zmartwić ale swap bebechów raczej Ci się nie uda.
1. żeby zrobić regulację odbicia (w górnym korku) to musi być też regulacja compresji (w kopycie lagi)- te regulacje są połączone w cartridżu, który jest przykręcony do dolnego kopyta właśnie regulatorem (gwint M30!!)
2. o ile regulację odbicia (jest w górnym korku) może by się udało założyć - pod warunkiem że średnica rury zewnętrznej i gwint na korku się zgadza (w WP 43 i w WP 48 -jest taki sam M51x1,5) - o tyle zrobienie regulacji kompresji wymaga wymiany kopyt dolnych (w BMW jest śrubka M8 - w WP 43 jest regulator gwint M30), a to się przełoży na ośkę (w Wp 43 ośka 20 w BMW patrząc po wymiarach łożysk też wychodzi, że 20) i na mocowanie zacisku hamulcowego i tu masz kolejny zong - bo gdyby nawet kopyto Ci spasiło - to nie widziałem WP 43 z mocowaniem zacisku hamulcowego na obu lagach (takie było tylko w ADV 640 po 2004r. - ale ta idzie WP48) - czyli byś potrzebował tak naprawdę 2 lagi lewe - bo w KTM-owym Wp43 zacisk jest na lewej ladze.

Moim zdaniem, jeżeli już chcesz coś takiego zrobić to jedynie sensowna byłaby próba adaptacji całych lag WP43 - pod warunkiem, że średnice będą pasować w półki (półka WP43 górna średnica otworu 54, dolna średnica otworu 57) i rezygnacja z jednej tarczy hamulcowej.
Nie wiem czy patrzyłeś na schematy tych zawieszeń - to naprawdę jest mało podobne
bmw: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grup ... 5685/r2014
KTM 625 SXC: https://ktmsklep.pl/schemat/58467/amort ... s_controls

Trochę tego rozbierałem i o ile w KTM pomiędzy WP48 i WP43 jest dużo takich samych elementów (np. średnica lagi na górze w WP 43 i 48 jest taka sama 54 więc górne półki są zamienne w KTM exc - o ile offset się zgadza bo ten był różny w różnych modelach no i mogą dochodzić różnice związane z mocowaniem stacyjki) - o tyle ten zawias w BMW w porównaniu do KTM jest totalnie wykastrowany.

Zmierz średnice otworów półek i odległość między półkami w pionie (bo średnica rury lagi nie jest jednakowa w całym przekroju. Ja mogę ci zmierzyć jaki jest rozstaw pionowy półek w WP 43 - wtedy będziesz mógł się zorientować czy podejdzie KTm-owskie Wp43.
Jeżeli spasują półki, ośka wpasuje i mocowanie zacisku - to jesteś w domu.

Różnica skoku w SXC jest tylko i wyłącznie in plus - im większy skok w terenie tym lepiej.
Może się nie znam, ale o przekładce bebechów raczej zapomnij.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WP43 - Znaki szczególne
PostNapisane: Pt maja 12, 2017 12:19 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt sie 23, 2013 9:01 pm
Posty: 641
Lokalizacja: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
Wszystko się zgadza... Tylko zamiast zmieniać stopy i tak naprawdę niweczyć misterny plan, lepiej wybrać się do pana tokarza, który to nie kalecząc lag roztoczy nam otwór pod tłumik kompresji. Sam robiłem to w roczniku 2008, tylko tam miałem Marcocha Shiver 45 więc swapa robiłem z Huśki. Różnica kolosalna.
http://advrider.pl/viewtopic.php?f=70&t=4844&start=23

Co do skoku, to owszem warto mieć więcej, tylko jednak 800GS chodzi w innej wadze i chyba lepiej nie przesadzać, żeby się to kiedyś nie złożyło... Poza tym, tył ciągle będzie 230mm...

A potrafisz powiedzieć czy są jakieś duże różnice między modelami ROMA, MXMA, MXTA itd :?:


Ostatnio edytowano Pt maja 12, 2017 3:06 pm przez miotacztruskawek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WP43 - Znaki szczególne
PostNapisane: Pt maja 12, 2017 2:58 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz kwi 09, 2015 11:30 am
Posty: 170
Lokalizacja: Ząbki
Ok. nie znałem twoich doświadczeń - chylę czoła.
MXTA - pierwsza wersja WP43 - tylko regulacja górna, oska 17 cm (źródło: http://lc4.pl/index.php?topic=864.15) - nigdy tego na oczy nie widziałem
MXMA - regulacja compresji o odbicia bez regulacji napięcia wstępnego najbardziej popularne - takie mam w garażu z SXC 625 - możne je zmodyfikować dając korki od WP48 MXMA PA - z regulacją napięcia wstępnego
ROMA - nie znam - znalazłem coś takiego http://forum.lc8.info//files/attachment ... ss_111.pdf
a tu manual
http://ktm.kicks-ass.org/ktm/KTM_manuaa ... A%20UK.pdf

wygląda na supermoto bez regulacji kompresji


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 18 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL