Teraz jest Śr lis 22, 2017 4:48 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Cz lis 24, 2016 6:35 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pn wrz 12, 2016 12:00 am
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Witam. Jeżdżę leciwym jednocylindrowym sprzętem z lat 80tych. Na początku miałem lekkie roszenie spod uszczelki głowicy. Teraz rozgrzanie motocykla oznacza plamke oleju. Kontroluje poziom. Jeden mechanik stwierdził, że w takim sprzęcie nie da się osiągnąć szczelności i do wycieku trzeba się przyzwyczaić. Z drugiej strony nie wiem jaka tam jest wsądzona uszczelka. Może oryginalna by pomogła. Co sądzicie? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Cz lis 24, 2016 8:13 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
A dlaczego po prostu nie wymienisz uszczelki na dobry zamiennik, lub oryginał jak wolisz? Przecież to banalna robota na kilka godzin. Jeżeli nowa zacznie cieknąć to można się dziwić i zastanawiać co jest nie tak.

Przygotuj się na to, że jak w starym wiatrołapie ściągniesz głowicę to może się okazać, że warto wymienić to i owo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Cz lis 24, 2016 8:40 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Kraków
Witaj, nie wiem z której strony ci cieknie ale w 600 zdarza się podstępny wyciek z okolic jednej ze śrub trzymających głowicę co może być spowodowane np jej poluzowaniem.
Uszczelka jest stalowa i nie rozlatuje się podczas demontażu przez co używa się jej wielokrotnie... (nie powinno się ale mógł ktoś tak wcześniej zrobić)
Nie polecam tanich zamienników, tylko Athena albo Honda.


Ostatnio edytowano N lis 27, 2016 9:04 pm przez Tezla, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Cz lis 24, 2016 8:42 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
Tezla napisał(a):
Witaj, nie wiem z której strony ci cieknie ale w 600 zdarza się podstępny wyciek z okolic jednej ze śrub trzymających głowicę co może być spowodowane np jej poluzowaniem.
Uszczelka jest stalowa i nie rozlatuje się podczas demontażu przez co używa się jej wielokrotnie...
Nie polecam tanich zamienników, tylko Athena albo Honda.

Uszczelki pod głowicę wielokrotnie? Nie polecam, może chodziło Ci o uszczelkę pod pokrywę zaworów, tą owszem można stosować bez problemu wielokrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Pt lis 25, 2016 9:29 am 
Aktywny

Dołączył(a): Cz kwi 09, 2015 11:30 am
Posty: 170
Lokalizacja: Ząbki
Ossa, gdzie cieknie - między cylindrem a głowicą (mało prawdopodobne bo by sprężania nie było, chyba że cieknie od zewnętrznej strony łańcucha rozrządu - to nie ma znaczenia dla sprężania, ale też mało prawdopodobne bo to pionowa płaszczyzna i olej nie ma się tam gdzie zatrzymać - raczej spłynie do karteru) czy między pokrywą zaworów, a głowicą.

Jeżeli pomiędzy pokrywą zaworów a głowicą - sprawdź ostrożnie dokręcenie śrub (ale naprawdę ostrożnie - w takich sprzętach przeciągnąć gwint bardzo łatwo - a jak przeciągniesz to na 90% masz głowicę do zdjęcia lub silnik do wyjęcia, bo w ramie ciężko dobrze sprężynkę wstawić - pytanie czy już nie jest przeciągnięty gwint i dla tego cieknie. Jak nie pomoże to pytanie czy ta pokrywa była ściągana czy nie. Jeżeli nie była ściągana bardzo długo - to masz dużą szansę urwania co najmniej dwóch śrub - długie przy wydechu i masz głowicę do zdjęcia - więc jak za dużo tego oleju nie ubywa - może nie warto zaczepiać.
Jeżeli była zdejmowana i można ją bez szkód odkręcić to można podnieść - wyjdzie czy gwinty trzymają (jak będzie padnięty wykręci się razem ze śrubą). Jak gwinty ok to pozostaje uszczelka - tak jak pisze Tezla - jest ona metalowa i musi taka być - bo inaczej wciskają się gniazda osadcze łożysk wałka rozrządu - bo nie ma właściwego dystansu - albo jak za gruba to powstają luzy. Moim zdaniem można delikatnie z jednej strony dać silikonu - tylko cieniutko - przy dobrych gwintach i dokręceniu na krzyż z wyczuciem (kluczem dynamometrycznym ale nie na raz tylko stopniowo) powinno się uszczelnić. Nowa uszczelka, tak jak pisze Tezla - z Atheny.
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Pt lis 25, 2016 9:08 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pn wrz 12, 2016 12:00 am
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Hej. Nieszczelnosc jest zlokalizowana z przodu, pod pokrywą w okolicy kolektorów. Silnik przeszedł kapitalny remont w zeszłym roku, a więc śruby powinny puścić. Dzisiaj nie wyczulem aby był jeszcze margines na ich dalsze dociagnięcie.

Czy lepiej nieznacznie podnieść pokrywę (nie ma dużego pola manewru pod ramą) i w pierwszej kolejności sprobowac doszczelnic stara uszczelkę silikonem, czy też oograniczyć ryzyko dwukrotnego odkrecania / dokręcania śrub i w pierwszym podejściu od razu wymienić ta uszczelkę?

Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XL - nieszczelnośc pod glowica
PostNapisane: Pt lis 25, 2016 9:33 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz kwi 09, 2015 11:30 am
Posty: 170
Lokalizacja: Ząbki
Jak nikt nie władował szpilki zamiast śruby (a czsem się to zdarza) to spokojnie pokrywa powinna wyjść bez owyciągania silnika - w XL 600 PD04 na pewno wychodzi. Zdjąć odtłuścić głowicę pokrywę i uszczelkę i cieniutko silikonem. Skręcasz delikatnie z wyczuciem na krzyź. Powinno pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2016 2:49 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 107
Lokalizacja: WKZ/LRY
Przy okazji rozwierć lewe dziury w wałku rozrządu i śruby rurki olejowej głowicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: N lis 27, 2016 4:56 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pn wrz 12, 2016 12:00 am
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Chris napisał(a):
Przy okazji rozwierć lewe dziury w wałku rozrządu i śruby rurki olejowej głowicy.


Hej. Był jakiś wątek na ten temat? Google raczej milczy..
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2016 8:40 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 107
Lokalizacja: WKZ/LRY
Na zachodnich pokątnie piszą np na thumpertalk. Tu coś pisałem jest filmik. http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?t=19819 str 4.
U mnie w 350 otwór w śrubie był 2mm średnicy i był on jeden... To ewidentnie działa jak dławik nie droga do chłodzenia głowicy. A otworków w wałku jest 5. Głowice RFVC mają mieszane opinie wg mnie dlatego, że są za słabo chłodzone a szczególnie ich lewa strona bo prawą ochlapuje łańcuszek. Do tego dołóż małą chłodnicę w miejsce rurki do głowicy od skutera są takie za 120 zł i będzie TOP miał godziwe warunki pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL