Autor |
Wiadomość |
Borowa
|
Tytuł: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 12:01 pm |
|
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 11:15 am Posty: 449 Lokalizacja: Kraków
|
Mam pytanie do znawców tematu Zakupiłem łańcuch RK XSO 520 Założony ma F650GS DAKAR (56KM) jeździ nim kobieta 65kg wagi czyli bez dociążenia, i bez ostrej jazdy bo Aśka dopiero się uczy A o co chodzi Łańcuch ma przejechane ok 4000km +/-ok 10% Łacznie offu w albanii zrobił 50km czyli jakieś 1-1.5% a dziś ma dwa pęknięcia o których wiem https://www.dropbox.com/s/wkgnvqyfnhsew ... 7.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/dgjha8p2qqoqu ... 8.jpg?dl=0Sklep był zdziwiony i powiedział że to wada materiałowa Dziś się wycofał z darmowej wymiany łańcuch na nowy po otrzymaniu odpowiedzi Cytuj: Witam,
Producent na podstawie przesłanych przez Państwa zdjęć nie dopatrzył się fizycznych wad ukrytych powstałych z winy producenta a będących podstawą do reklamacji. Jako prawdopodobną przyczynę pęknięć wskazując pęknięcie łańcucha z powodu przegrzania ( na pękniętym ogniwie dopatrzono się śladów otarć).
Aby odwołać się od tej decyzji konieczne jest dostarczenie do nas reklamowanego łańcucha – zostanie on przesłany do fabryki w Japonii w celu przeprowadzenia dogłębnej ekspertyzy. Czas trwania tego procesu to około 3 tygodnie.
Pozdrawiam/Best regards, Grzegorz Jodłowski Doradca ds. Technicznych i Jakościowych / Technical & Quality Advisor Chciałbym się spytać jakie tarcie, jakie temperatury WTF ?!?!?!?!!!!!! Mój poprzedni problem z DID ZVX https://www.youtube.com/watch?v=dpLtEcrXhTc
|
|
Góra |
|
|
dopra
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 12:06 pm |
|
Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am Posty: 2679 Lokalizacja: Poznań
|
łańcuch za mocno naciągnięty
|
|
Góra |
|
|
leo
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 2:24 pm |
|
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 8:40 pm Posty: 477 Lokalizacja: dolnyśląsk
|
Czy po założeniu łańcucha sprawdzasz jego prostoliniowość pomiędzy zębatkami ?
|
|
Góra |
|
|
Emek
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 4:45 pm |
|
Dołączył(a): Cz wrz 24, 2015 4:43 am Posty: 297
|
W łańcuchach RK występowały swego czasu problemy z pękaniem ogniw ale wydawało mi się że się z tym uporali. Jak widać chyba nie do końca. http://cbrforum.com/forum/f4i-main-foru ... es-136639/Jeśli był prawidłowo założony i miał właściwy naciąg dla mnie to ewidentnie wina materiałowa.Gdyby to KAT łańcuch potargał to może bym się nie dziwił ale mały GS łagodny jak baranek.
|
|
Góra |
|
|
sylwester
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 5:14 pm |
|
Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm Posty: 1917 Lokalizacja: Kwidzyn
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 5:33 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
Ale .......
Dobrze, że na forum o tym piszesz, RK nie założę choćby za darmo rozdawali, po 4k km takie coś? I jeszcze dealer Ci bezczelnie pisze, że ma na to wyje****. Nawet jeśli łańcuch byłby napięty jak struna, to niemiałby prawa tak pęknąć. Ja DIDą spuszczam straszną chłostę i co najwyżej rolki gubię. Na Twoim miejscu łańcuch wyrzuciłbym do kosza, a założył DIDa VX2 i cieszył się jazdą
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 5:49 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
DID po kilkuset km https://lh3.googleusercontent.com/GGC0k ... 40-h900-noNieważne, że w 690-tce. Niewiele trzeba do szczęścia, żeby rozerwać łańcuch. Może jakiś kamol, może fabryka dała ciała. Nieważne. Ważne żeby mieć ze sobą na wyprawach kawałek łańcucha i dwie zapinki. Ja oprócz tego wożę małą rozkuwarkę. Wiem, bez sensu :mrgreen: Ale widać się przydaje. W Maroku się nie przydała, a drugiej ekipie na 9 motocykli rozerwało trzy łańcuchy :lol:
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 6:37 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
dopra napisał(a): łańcuch za mocno naciągnięty Myślę że to jest zawsze najważniejsza przyczyna takiego stanu. Może i fabryka i różne rzeczy się mogą też dziać ale mało ludzi zwraca na to uwagę nawet jak dołożą jakieś toboły czy jeżdżą po polnych drogach. Mało który producent przyzna się jak bmw że wsadzili taki chłam jak regina a potem wymieniają wszystkie, w suzuki wsadzili jakąś partię dida i też wymieniali na akcji. LC8 też wychodził na reginie i ludzie robili po 30 tys na łańcuchu a ja na didzie nie mogę dojeździć do 20 czasem.
|
|
Góra |
|
|
włóczykij
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Śr sie 10, 2016 10:15 pm |
|
Dołączył(a): N paź 09, 2011 10:31 am Posty: 338
|
Znaczy jak? Nie potrafisz wyregulować?
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Cz sie 11, 2016 9:16 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
włóczykij napisał(a): Znaczy jak? Nie potrafisz wyregulować? Jak dobrze ustawisz na asfalt to w terenie go zaraz wyciąga, jak poluzujesz to na asfalcie stuka i klekocze, i weź tu miej uniwersalne moto :)
|
|
Góra |
|
|
włóczykij
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Cz sie 11, 2016 10:56 am |
|
Dołączył(a): N paź 09, 2011 10:31 am Posty: 338
|
Czyli gs jest bardziej uniwersalny od lc8 :wink:
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Cz sie 11, 2016 1:42 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
włóczykij napisał(a): Czyli gs jest bardziej uniwersalny od lc8 :wink: gejs jest bardziej uniwersalny na asfalt :) ale np w takim x-challenge'u już pomyśleli inaczej, zębatka jest w osi wahacza więc odpada naciąganie i luzowanie łańcucha podczas pracy no ale są też inne z tym związane problemy.
|
|
Góra |
|
|
dakarowy
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Cz sie 11, 2016 1:54 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 10:09 am Posty: 664
|
marcinjunak napisał(a): włóczykij napisał(a): Czyli gs jest bardziej uniwersalny od lc8 :wink: gejs jest bardziej uniwersalny na asfalt :) ale np w takim x-challenge'u już pomyśleli inaczej, zębatka jest w osi wahacza więc odpada naciąganie i luzowanie łańcucha podczas pracy no ale są też inne z tym związane problemy. Sprawdź dokładnie źródło, X-Challenge (G650X) nie ma zębatki w osi wahacza, ten ma standardowo "poprowadzony" łańcuch :D chciałeś chyba napisać o G450X, a to nie X challenge :wink: G650X Challenge [ img ]G450X [ img ]Czuwaj! :mrgreen:
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: kolejny łańcuch kolejny problem Napisane: Cz sie 11, 2016 7:51 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
No dokładnie ten na drugim zdjęciu :) dzięki za wyprowadzenie z błędu
|
|
Góra |
|
|