Autor |
Wiadomość |
kusz
|
Tytuł: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 12:05 pm |
|
Dołączył(a): Pt lut 26, 2010 12:03 pm Posty: 97 Lokalizacja: Wawa
|
Hej, Mam GSA więc ciężki szutrowy połykacz km już jest. Teraz chodzi mi po głowie coś mniejszego. Na razie ciekaw jestem Waszego zdania. Główne założenia. - Lekki (120-140kg) ? - Łatwy w naprawie (czyli znane problemy rozwiązania) - Dający radę (czyli nie Cross tylko coś co pociągnie po piachu i po asfalcie) - Pojemność powyżej 300. (bo tak ;) - Homologacja na asfalt
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy - DR-Z, 690R... co dalej?
|
|
Góra |
|
|
maro71
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 12:07 pm |
|
Dołączył(a): Wt mar 15, 2011 9:28 pm Posty: 1442 Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
|
530 exc
i wszystko w temacie :D :D :D
|
|
Góra |
|
|
kusz
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 12:13 pm |
|
Dołączył(a): Pt lut 26, 2010 12:03 pm Posty: 97 Lokalizacja: Wawa
|
maro71 napisał(a): 530 exc
i wszystko w temacie :D :D :D Ale ma homologację? Da się tym... hm.. pojechać gdzieś? np: na Ukrainę na kołach?
|
|
Góra |
|
|
maro71
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 12:33 pm |
|
Dołączył(a): Wt mar 15, 2011 9:28 pm Posty: 1442 Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
|
no wiesz da się wszystkim ale z wygoda to może być bardzo bardzo duże wyzwanie.
to raczej hard enduro...
|
|
Góra |
|
|
Arkan
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 1:01 pm |
|
Dołączył(a): Pt lip 01, 2011 11:25 pm Posty: 468
|
kusz napisał(a): Hej, [...] Pierwsze co mi się rzuciło w oczy - DR-Z, 690R... co dalej? G450X CCM450 Odrobine cięższe ale dające radę - Xchallange i DR-650
|
|
Góra |
|
|
kusz
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 1:23 pm |
|
Dołączył(a): Pt lut 26, 2010 12:03 pm Posty: 97 Lokalizacja: Wawa
|
Używacie takich sprzętów do dojazdów na kołach czy raczej holujecie? Np lot do Rumunii na enduro. Sprzęty mają kostki. Nie szkoda opon/motocykli?
|
|
Góra |
|
|
maro71
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 1:51 pm |
|
Dołączył(a): Wt mar 15, 2011 9:28 pm Posty: 1442 Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
|
a to jak dojedziesz, to już wedle własnej woli
jest sporo laweciarzy .. ale jak ktoś lubi jedzie na kostkach.. no na 690 czy drz to raczej na kołach
co do mniejszych tak jak pisałem komfort zero.. więc wyzwanie dla dupy wielkie a i moto mało wytrzymałe na daleki tripy z predkosćią max... non stop
|
|
Góra |
|
|
kusz
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 1:57 pm |
|
Dołączył(a): Pt lut 26, 2010 12:03 pm Posty: 97 Lokalizacja: Wawa
|
Robię z tego wątku FAQ dla początkujących ale dzięki za odp.
OK w takim razie jak wygląda serwisowanie poszczególnych sprzętów. Taki X450X i 530 to hard wymagają częstej wymiany oleju. Jak to wygląda w praktyce? Jak częstej - jak to się ma do dojazdów? Czy chodzi o wymianę po "ciężkiej" pracy czy zawsze po tylu i tylu mth?
Bo 690 to raczej normalne moto - czyli normalne serwisowanie co ileśtam tysięcy... ktoś używa go jako jedynego motocykla do wypraw i dojazdów do pracy?
|
|
Góra |
|
|
zaczekaj
|
Tytuł: Napisane: Śr sie 26, 2015 2:35 pm |
|
Dołączył(a): N lut 24, 2013 11:05 pm Posty: 159 Lokalizacja: Złotoryja
|
Jechałam do Rumunii na kołach xt 600e, z kompletem nowych opon na zmianę. Teraz mam drz 400 i już wiem, że taka wycieczka tylko z lawetą :-) Da się, ale po co? Do takich wycieczek mam Trampka.
wytapatalkowano
|
|
Góra |
|
|
Songo
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 4:29 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 9:19 pm Posty: 61 Lokalizacja: Warszawa
|
Mam za sobą parę wypraw na DRZ S gdzie dziennie robiłem po 500 km. Dla mnie bez większego problemu. Odpowiednio często wstawałem w czasie jazdy(średnio co pół godziny) i było ok. W S masz wymianę oleju co 6 tys/6miesiecy i kontrolę luzu zaworowego co 24tys/24 miesiace. Laweta jest wygodnym rozwiązaniem ale może stwarzać problem logistyczny. Zawsze trzeba po nią wrócić. Ja póki co podróżuje na kołach i mi jest tak narazie dobrze. Na seryjnym przełożeniu możesz jechać 100 bez męczenia silnika a w terenie ogarnięty kierowca może nią wiele zdziałać.
|
|
Góra |
|
|
Jac
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 5:37 pm |
|
Dołączył(a): So mar 14, 2009 8:04 am Posty: 496 Lokalizacja: Słomianki k. Babilonu
|
Np. xr400r lub xr 650r a wymiana oleju i filterka co 1kkm nie powinna nastręczać większego problemu (komukolwiek). J.
|
|
Góra |
|
|
Songo
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 5:58 pm |
|
Dołączył(a): N lut 27, 2011 9:19 pm Posty: 61 Lokalizacja: Warszawa
|
Jac napisał(a): Np. xr400r lub xr 650r a wymiana oleju i filterka co 1kkm nie powinna nastręczać większego problemu (komukolwiek). J. Plus kontrola luzu zaworowego co 1k km
|
|
Góra |
|
|
newbie007
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 7:13 pm |
|
Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am Posty: 1340 Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
|
KLR 650.
Poczciwy osiolek.
Zrobilem nim juz sam nie wiem ile kilometrow (70kk+ na pewno). Na kolach Hiszpania, Francja, Alpy ze 2 razy, Rumunie i Ukrainy
|
|
Góra |
|
|
giermo
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 7:18 pm |
|
Dołączył(a): Pn lis 01, 2010 12:28 pm Posty: 151 Lokalizacja: Chełm
|
TTR600 dobra zawiecha, waga 135, silnik prosty i zywotmy, eksploatacja i serwis jak w normalnym moto , kanapa przyjazna na dalsze wyjazdy. Osobiście jedżę na TTE z gorszym tylnym zawieszeniem zrobienie jakiegoś dalszego wypadu on/off to żaden problem
|
|
Góra |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: Jaki lekki off/on sprzęt jest wart uwagi Napisane: Śr sie 26, 2015 8:47 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
|
Eloł
Warunki brzegowe ograniczają znacząco wybór. Wszelkie XR-y, KLX, TTR, 690 z wachą, ważą ponad 140 kg. To co piszą foldery to pobożne życzenia. Ot miałem ongiś 520 exc, waga sucha z ulotki 117,5, faktycznie 119, DRZE suche z ulotki 119 kg, faktycznie 122, z wachą pod korek, amorem skrętu, płytą pod silnik i mini bagażniczkiem 132 kg. Poniżej twych oczekiwań WR250R, ponoć zalana 132 kg, ale wyczuwalnie cięższa (IMO) od DRZ. Wniosek 1: te 120-140 kg nawet niewielkimi betami to tylko wyczynówki i nieliczne duale mają.
Druga kwestia: po co jechać gdzieś tam het na kostkach? Taniej i szybciej niż na lawecie nie będzie, wygodniej też. Chodzi może o romantykę i spanie po krzakach. To kit wciskany w reklamach potencjalnym nabywcom duali. Dalekie tripy w offie z betami? Z iloma. Moje ok 5-7 kg na cywilki, uzupełnianą wodę i miskę na 2 posiłki + narzędzia wystarcza do 10 dni przy spaniu po kolibach i pensionach. Dołożysz ekwipunku biwakowego, żarcia i picia na 3 dni to potroisz moje minimum. I gdzie z tymi bambetlani chcesz offem (nie szutrówkami, do tego masz kobyłę) pojechać? Wniosek 2: do jazdy offem zawsze lepsze konkretne wyczynówki z minimalnymi bambetlami jak już na wiele dni - tak czy siak potrzebna laweta.
Konkluzje: W stosunku do ostrych wyczynówek małe duale gwarantują tysiące kilometrów bezusterkowej jazdy z nieuciążliwymi resursami serwisowymi. W stosunku do enduroturystyków małe duale dają niemal nieograniczoną swobodę jazdy o ile nie próbujemy z nich zrobić jucznych mułów.
I nie wierzcie gawędziarzom: duże jest lepsze ale nie w offie.
Pozdr rr
|
|
Góra |
|
|