Teraz jest Pn kwi 29, 2024 3:06 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 20 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Halogeny - oświetlenie R1200GS/ADV - mały teścik
PostNapisane: Cz lip 24, 2008 11:32 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): So kwi 19, 2008 12:08 am
Posty: 245
Lokalizacja: Kroczyce (Jura)
Witajcie,

Tak po amatorsku ale może komuś pomoże w podejmowaniu decyzji - kilka zdjęć porównawczych w kwestii oświetlenia R1200GS/ADV bez i z halogenami BMW (mowa o tych oryginalnych), które widać poniżej:
[ img ]
Do "testu" posłużył mój sprzęt, R1200GS, rocznik 2008.

Poniżej:
Halogeny ustawione (również na pozostałych zdjęciach) mniej więcej tak, by równały się snopem światła ze standardową lampą.

1a
[ img ]

1b
[ img ]

Jak widać wyraźnie poprawiają oświetlenie na boki, szeroki kąt.
Lepszy, pełniejszy jest chyba też snop w centrum, przed samym moto, przed szybą jaśniejszy.

Analogiczne różnice wyraźniejsze poniżej:
(moto stoi nieco krzywo ale dzięki temu w prawej części zdjęcia dysproporcje oświetlenia jeszcze lepiej widoczne - doświetlone ogrodzenie)

2a
[ img ]

2b
[ img ]


Teraz z drugiej strony:

3a
[ img ]

3b
[ img ]

Powyżej różnica oczywista. Czyli: "być bardziej dostrzeganym".

Na koniec, bardziej na gruncie "off":

4a
[ img ]

4b
[ img ]

Ostatnie fotki najlepiej pokazują, że różnica jest widoczna. Według mnie w całym zakresie - na wprost przed motocyklem oraz boki. Światło też jest wyższe (korona drzewa - prawy górny róg).

W mojej opinii halogeny te spełniają swoje zadanie, przy czym zaznaczyć trzeba, że nie są to światła dalekosiężne. Nie nazwałbym ich też przeciwmłgowymi. Uważam, że są niezłym połączeniem świateł drogowych (mijania) i przeciwmgielnych.
Snop jest pełniejszy i równiejszy.
Zasięg odbieram za nieco dłuższy a kąt (szerokie oświelenie boków)wyraźnie szerszy.

Czy warto inwestować?
Każdy sam sobie odpowie, biorąc do tego pod uwagę kwestię ceny oraz oferty konkurencji.

Ja jestem zadowolony.

Pzdrw,
Eric

P.S.
Zapraszam do dyskusji.... ;)


Ostatnio edytowano Pt mar 13, 2009 1:22 am przez Radek12Eric, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 25, 2008 9:03 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): So lut 10, 2007 6:25 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Racibórz
Cześc Radek bardzo fajny test. Powem Ci że światło które daje sam reflektor jest dużo mocniejsze niż w moim - chyba muszę zrobić regulację ( regulowałem już na wszystkie sposoby :( -efekt raczej marny). Natomiast jeśli chodzi o halogeny to jestem pod wrażeniem :shock: . Z takim światłem można jeździć nocą. Ja spróbuje dzisiaj zrobić test mojego reflektora i zobaczysz dlaczego zastanawiam się nad halogenami cały czas. U mnie to jest padaczka nie wiem dlaczego? Zrobię dokumentację i będziemy radzić co począć :D
Pozdrawiam dzikus 1200


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 25, 2008 1:15 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): So kwi 19, 2008 12:08 am
Posty: 245
Lokalizacja: Kroczyce (Jura)
Zrób, zrób, ciekaw jestem efektów. I podaj rocznik Twojego GS'a (może w nowych zmienili nieco lustra, klosze albo żarówki? Tego nie wiem.

/Eric


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 25, 2008 1:24 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): So lut 10, 2007 6:25 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Racibórz
Mój GS jest z 2005r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Xenon
PostNapisane: Pt wrz 19, 2008 2:52 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 5:59 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Zach. Londyn
Witam.
To i ja jak wyciagne juz fure z garazu to porobie testy moich halogenow.
W V-Stromie 650.
Z tym,ze dodatkowo ja wlozylem do halogenow zarniki xenonnowe 6000k.
Kurde sam juz sie nie moge doczekac kiedy go wytargam.. na zewnatrz..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 19, 2008 5:37 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): So kwi 19, 2008 12:08 am
Posty: 245
Lokalizacja: Kroczyce (Jura)
Machnij, machnij, może się komuś przydać.

A przy okazji - mam do zbycia uchwyty do moich halogenów, ponieważ w tej chwili mam już zamontowane na górnych gmolach H&B.


Pzdrw,
Eric


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 24, 2008 12:53 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 5:59 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Zach. Londyn
Mam dlelikatny problem z zamontowaniem przetwornic od xenonow..
Chcialbym aby byly pod siedzeniem,najbezpieczniej i zawsze sucho a nie chcial bym aby mnie potraktowalo 20.000Vot bo tyle o ile dobrze kojarze ma xenon.. I kombinuje jak przedluzyc kable do zarnika. Bo to sa wysoko-napieciowe.. Kolega mi zalatwil takie z izolacja do 500V i nie wiem czy wystarcza..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 24, 2008 8:52 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
nie kombinuj z przedluzaniem kabla (dlugosc choc krotka, taka ma byc) a raczej z izolacja jak nie masz zaufania do fabryki,
rada: luknij na strone touratecha w dzial 1200gs (oswietlenie) i sciagnij sobie PDFa montazowego, moze jakos Ci pomoze z montazem przetwornicy
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 25, 2008 7:48 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 5:59 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Zach. Londyn
Za pozno :lol: kabel jeden juz przeciety :lol:
Dzis go bedziemy lutowac i dawac dodatkowa izolacje..
W razie niepowodzenia dokupie tylko dodatkowy zarnik :wink:
Ale wszyscy wyciagniemy z tego jakas nauke :idea: hehe
Ogolnie tez nie popieram takich przerobek.. ale warto w tym przypadku sprobowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 05, 2008 9:32 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 5:59 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Zach. Londyn
A wiec nauka nie poszla w las :lol:
Ogolnie wszystko mi sie nie podobalo..
Kupilem lampy halogenowe (no name) ale bardzo dobrze wykonane,cale aluminiowe,soczewkowe.
Problemem okazal sie zarnik xenonowy,ktory byl za dlugi i nie moglem zastosowac ich w lampach.. sprobowalem zaizolowac silikonem ale temp. i tak okazala sie za wysoka.. i dodatkowy problem z przedluzaniem kabla do drugiej przetwornicy juz calkiem mnie zniechecil.
Dokupilem tylko zarowki co by mi pasowaly do halogenow (H3) Osram Night Braker i wszystko dziala. Dzialalo.. specjalnie meczylem fure na wlaczonych swiatlach jezdzac pol dnia po miescie i wydoilo aku.
Wedlug wszystkich obliczen (jesli dobrze wyczytalem,ze alternator ma 370W) w zupelnosci powinno wystarczyc.. a tu du.pa.
Wszystko mierzylem z kolega,bardzo profesjonalnie.
Na trasie spoko,aku nie siada,pomimo wlaczonych halogenow.
Ale to nie tak mialo byc... i nie takie bylo zalozenie,wiec znow zaczynam walke z diodami LED. O efektach poinformuje pozniej ;)

PS. Lampy i tak gowniano doswitlaja.. Wiec nie ma sensu trzymac w nich zarowek H3,ktorych nie moge uzywac w miescie..

Zanim je zdemontuje zrobie fotki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 06, 2008 4:53 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt cze 01, 2007 11:00 pm
Posty: 2916
Lokalizacja: eh Canada
AdvHP2rider napisał(a):
nie kombinuj z przedluzaniem kabla (dlugosc choc krotka, taka ma byc) a raczej z izolacja jak nie masz zaufania do fabryki,
rada: luknij na strone touratecha w dzial 1200gs (oswietlenie) i sciagnij sobie PDFa montazowego, moze jakos Ci pomoze z montazem przetwornicy
pozdro


Dokladnie dobra rada
mam troche z tym doswiadczenia ..
Bo sam sie uporalem z zalozeniem 2 xenon do swojego motocykla..
I kozystalem z instrukcji Touratecha..(byla bardzo pomocna)
O cieciu kabli nie bede juz pisal ..bo z tego co widze to juz zapozno ..
Nie wiem dlaczego Polsky ma problemy z wyladowanie akumulatora...
W ostatniej wyprawie dosc czesto uzywalem xenony i nie bylo zadnego problemu ..
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 5:08 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt cze 01, 2007 11:00 pm
Posty: 2916
Lokalizacja: eh Canada
Ja swoje przetwornice zamontowalem w tym miejscu ..
Mozna dokupic specialne uchwyty aby wykozystac rame motocykla..

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Piaa Cross Country HID
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 7:00 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt cze 01, 2007 11:00 pm
Posty: 2916
Lokalizacja: eh Canada
Byc moze kogos to zainteresuje
Piaa reflektory HID polaczone juz z przetwornicami ...
Coraz latwiej

http://www.piaa.com/Powersports/lamps.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 13, 2008 2:37 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 04, 2007 2:44 pm
Posty: 493
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Zanim je zdemontuje zrobie fotki.


polski gdzie te foty?
jestem bardzo ciekawy bo sam teraz zakładam dodatkowe oświetlenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 07, 2009 12:05 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm
Posty: 1998
Lokalizacja: Plymouth/Opole
Gdzie się podziały foty z pierwszego testu?

też się zastanawiam nad dodatkowymi światełkami ;).widziałem już gdzieś mocowania do mojego sprzęciku, wiec teraz tylko należy pomyśleć i coś wykombinować metodami chałupniczymi, jak to mam w zwyczaju :D.
znalazłem taki link:
http://www.bikeit.co.uk/headlights.asp
jak by ktoś był zainteresowany

pozdrawiam,
johnmichael


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 20 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL