Teraz jest Cz kwi 18, 2024 2:14 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 4 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Na kłopoty z zapłonem - Ignitech
PostNapisane: Śr mar 26, 2014 10:21 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
Witajcie!
W skrócie zarys historii wyciskającej łzy (można pominąć, jak ktoś nie jest fanem seriali albo sagi Zmierzch):
Jakiś czas temu zostaliśmy uziemieni w polach z moim LC4, który stracił iskrę. Po dobrnięciu do domu i pomiarach okazało się że padł moduł zapłonowy. Sam z siebie. No może pomogła bliskość, którą utrzymywały ze sobą kabel wysokiego napięcia i kabel idący od modułu do cewki, ale to już dywagacje. Moduł to zasilany bateryjnie Kokusan CB7477, odpowiednik CB7459, tyle że z dwiema mapami zapłonu. Nie wiem dlaczego takowy miałem w moim SixDays (jest jako opcja, widoczna na fiszkach), ponieważ częściej jest on spotykany w wersji Adventure. Z tego co wyczytałem na jednym jedynym amerykańskim forum - posiada on 2 dodatkowe kabelki, które jeśli są rozłączone to mamy moherową krzywą zapłonu - na paliwo 80 oktanowe, a jak się je złączy to mamy rześką na paliwo 95 oktanów.
Oczywiście stary moduł posłałem do Digitech do Będzina i czekam czy coś się uda z niego jeszcze zrobić. W międzyczasie systematycznie poszukiwałem nowego - to raz trafiłem na regenerowany (cięty i klejony) za 550zł, potem na wylewnego handlarza który na moje zapytania odnośnie modelu, symboli itp. odpisał mejla, którego mogę zacytować w całości: "700zł." Na kolejnego mejla z pytaniem o gwarancję rozruchową już nie odpisał. Byłem na granicy choroby znanej pod krajową nazwą Ku.wica, ale na szczęście dowiedziałem się że istnieje taka firma w Czechach jak ignitech.cz

<< tu koniec historii wyciskającej łzy, niecierpliwi czytają odtąd>>
No więc szybka korespondencja z Ignitechem, ustalenie, że motocykl to enduro, więc potrzebuję coś co będzie dobrze uszczelnione, programowalne, itp. Napisali mi co mogą zrobić, za ile, itp. i tak uzgodniliśmy wszystko mejlowo (po angielsku). Zdecydowałem się na wersję DC-CDI-P, czyli programowalną (jest tylko 8 jurków droższa niż zwykła). Jest to moduł zasilany z akumulatora, a więc jeśli ktoś ma starszą wresję KTMa i dość palących się statorów - polecam. Jedyna wada: wymaga akumulatora :roll:
Czesi wysłali fakturę mejlem, ja im kasę Paypalem, zdążyłem pojechać tylko na narty, skręcić nogę (tak, tę samą), rozwalić bark, żebra, wrócić do kraju i mój moduł 2 dni później był już dostarczony przez uśmiechniętego Pana z DHLu. Oto co otrzymałem:

[ img ]

[ img ]

Taki kabel dorobili na moją prośbę zamiast nieuszczelnianego portu RS232 wystającego ze standardowej wersji:

[ img ]

[ img ]

Dziś, z uśmiechem kuśtykając lekko na moją ulubioną stopę, pobiegłem do garażu montować. Tu pierwsze zdziwienie (na plus!): WSZYSTKO pasuje. Nadmieniłem w mejlach że to do LC4 z 2000r, ale nie sądziłem że oni zrobią DOKŁADNIE takie kable, wtyczki i długości jak fabryka. A więc szybkie klik-klik kilku wtyczek, kluczyk, chwila prawdy i austriak zagadał od strzała. Napisałbym że to muzyka dla uszu, ale to LC4 :lol: :lol: :lol:

Tak to wygląda w moto:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wszystko poskładane i gotowe do podpięcia laptopa:
[ img ]

... i dalsze programowanie:
[ img ]

Podłączenie z softem zadziałało od strzała po zainstalowaniu sterowników z ich strony. Krzywa, jaką wgrali - trzeba przyznać, że szału nie było - chyba z seryjnego, starszego LC4. Na podstawie swojej wiedzy, różnych dokumentów z netu, itp. zrobiłem sobie troszkę lepszą krzywą, z maksymalnym wyprzedzeniem 38 st, tak jak mówi instrukcja do LC4. Odcinkę ustawiłem na 8500. Wcześniej oczywiście ustawiłem na 5000 i sprawdziłem jak fajnie działa :lol:

Możliwości tego modułu:
- odcięcie zapłonu (programowalne)
- procedura startowa
- 2 mapy, przełączane zwarciem jednego z kabelków do masy
- do 15 różnych punktów na każdej krzywej, dla których możemy zmieniać wartość kąta + baza
- shift light
- po odpaleniu pokazuje na żywo obroty, kąt i gdzie tam jest obecnie na tej krzywej
- wyjście obrotomierza z korekcją
- jest NOWY
- ma GWARANCJĘ

Zaliczyłem jazdę próbną, oczywiście na tyle na ile mi zdrowie pozwala i co mogę powiedzieć - zapewne większość z tych rzeczy spowodowana jest faktem iż prawie na pewno jeździłem z poprzednim modułem przełączonym na RON80:
- wkręca się pięknie, dużo bardziej ochoczo i jakoś tak bardziej "miękko"
- moc wzrosła (powtórzę że to dlatego że miałem moduł na 80 oktanów)
- no i mam pod siedzeniem taką samą wtyczkę do wpięcia laptopa jak w LC8 8) (Czesi użyli wtyczek takich jak w KTMie)

To tyle.
Wiem, że urzekła Was moja historia, ale po prostu polecam tą firmę (jak na razie) - szczególnie jeśli macie szukać używek w kosmicznych cenach na allegro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Na kłopoty z zapłonem - Ignitech
PostNapisane: Cz mar 27, 2014 7:53 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Śr lip 16, 2008 12:46 pm
Posty: 245
To ile taka przyjemność kosztowała ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Na kłopoty z zapłonem - Ignitech
PostNapisane: Cz mar 27, 2014 8:16 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 27, 2011 9:04 am
Posty: 697
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wzruszylem sie czytajac ten wywód. A po wiela takie cóś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Na kłopoty z zapłonem - Ignitech
PostNapisane: Cz mar 27, 2014 8:31 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 23, 2010 3:07 pm
Posty: 718
Lokalizacja: Okolice KRK
Cennik jest na stronie.
http://www.ignitech.cz/en/ceniky

Mnie to wszystko włącznie z przesyłką wyszło 730zł.

Ciekawą sprawą byłby np. zakup (choćby podstawowego modelu) - na wyjazdy. Tak, aby był zapasowy. Uruchomić da się na tym każde CDI, w którym padł moduł lub stator. Wystarczyłoby zamówić takiego najtaniachu bez wtyczek i można się na drugim końcu świata poratować...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 4 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL