Teraz jest Cz mar 28, 2024 5:47 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 29 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nicasil
PostNapisane: Pn paź 21, 2013 10:10 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 07, 2010 8:43 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Rawicz
Pewnej słonecznej niedzieli.... bla bla bla....
Świnia się utopiła i zassała wodę (w sumie to muł) przez filtr powietrza.
Po ściągnięciu głowicy ukazał się tłok z centymetrową warstwą mułu.
Po ściągnięciu cylindra ukazało się pęknięcie po obwodzie.

Postanowiłem zrobić nowy nicasil a co za tym idzie kupić nowy tłok.
I tu rodzi się moje pytanie.

Jaki powinien być luz miedzy nowym nicasilem a tłokiem??

Pan z serwisu poinformował mnie, że luz powinien wynosić 0,06mm.
Mówiąc po chłopsku 6 setek co dla mnie jest trochę małym luzem mimo wszystko.

Zaglądając dalej ujrzałem muł dalej....
Stąd moje kolejne pytanie.

Płukanie czy lepiej rozebrać silnik do 0?

pozdrawiam
loki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Pn paź 21, 2013 10:14 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 11:21 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Warszawa
Luz 0,06mm. Ja bym nie ryzykował nowego nicasilu bez rozbierania silnika. Może wystarczyć płukanie, a może się okazać po jakimś czasie że łożyska lub korba powiedzą nie po takim płukaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Pn paź 21, 2013 10:18 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 07, 2010 8:43 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Rawicz
Czyli mogę im zaufać z tym luzem.
Chociaż jedna dobra wiadomość.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 3:02 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
że 6 setek to mało??? Wg. mnie to super dużo, chyba najwięcej 7 spotkałem. A wszystko powie Ci serwisówka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 8:03 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am
Posty: 917
Lokalizacja: Wawa- Dęblin
Nie wiem jak w cylindrze u świni ale każdy exc albo lc4 na lanym tłoku Elko ma pasowanie 0.03.
Nie wiem też czy jest sens w bawienie się z nowym nicasilem, do exc komplet naprawczy cylindra z tłokiem to 2.5 tys PLN w ASO, jak z czesciami i cenami do świni nie mam pojęcia.

Wracając do luzu, kute tłoki pasuje się na 0.07 do 0.09 mm dlatego najlepiej wsadzać je do żeliwnej tulei bo z takim luzem nicasil długo nie pożyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 9:09 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1974
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Panowie , tłoki mają selekcje , normalną sprawą jest że tłok się zużywa . Jeżeli nie ma rys na cylindrze a luz jest większy niż 8 setek , cylinder nie jest " beczką " bo wiadomo gdzie się zużywa najbardziej , wsadzasz nad wymiarowy tłok , pasując go zgodnie z zaleceniami serwisowymi , nie sugerując się ile jest w KTM czy KYMCO :lol: Honda sama podaje pasowanie , znajdź je sobie i tyle .
Pytanie jest takie czy pozbędziesz się syfu z silnika płucząc go , oraz czy zgasł , czy Ty go zgasiłeś i jakie są straty . Jeżeli myślisz poważnie o tym motocyklu , głowica w górę i patrz co jest na cylindrze :wink:
Te proste zasady , stosuje się do wszystkich motocykli , czasem i wodę przepompowywaliśmy przez silnik , nic się nie działo aż tak złego .
Dokąd jest opcja na nicasil , nie tulejował bym cylindra , mało teraz fachowców którzy robią to dobrze , tzn. potrafią zrobić próg u góry , tak by tuleja się nie przemieszczała . Zwykle koleś wpuszcza i nie potrafi jej złapać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 9:13 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Cz wrz 29, 2011 10:16 am
Posty: 52
Loki - ale to nie ten zielony?
:roll:

Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln
Nowy cylinder do 400 - 1700pln
Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.

Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz].
Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)

Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.

Ps. Ja bym rozebrała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 10:28 am 
Aktywny

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 10:13 am
Posty: 114
Mygosia -raczej odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 2:23 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1974
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
:lol:

[ img ]

Tu szlif nie był potrzebny :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 2:56 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
mygosia napisał(a):
Loki - ale to nie ten zielony?
:roll:

Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln
Nowy cylinder do 400 - 1700pln
Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.

Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz].
Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)

Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.

Ps. Ja bym rozebrała.



Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie.
Dlatego je lubimy i kochamy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 3:46 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
SituGS napisał(a):
mygosia napisał(a):
Loki - ale to nie ten zielony?
:roll:

Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln
Nowy cylinder do 400 - 1700pln
Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.

Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz].
Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)

Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.

Ps. Ja bym rozebrała.



Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie.
Dlatego je lubimy i kochamy...


Wydawało mi się, że właśnie jest odwrotne - kute większa rozszerzalność, większy luz, lane mniejsza rozszerzalność mniejszy luz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 4:20 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
A mnie sie wydawało że kute tłoki mają inną strukturę alu, mają mniejszą rozszerzalność, przez co można pasować ciaśniej, (spotkałem tłoki kute które miały zalecane 3 setki), i bez obawy dzidować na wysokich obrotach.

No chyba że jakas nowa teoria powstaje... nie wiem.
Bo jesli twierdzicie że odkuwka (pozbawiony wad odlewniczych typu pęcherze które powodują powstawanie naprężeń) ma gorszą stabilność kształtu niż odlew to idę podrzeć indeks z polibudy :lol:


Ostatnio edytowano Wt paź 22, 2013 4:37 pm przez SituGS, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 4:27 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 8:53 pm
Posty: 468
Lokalizacja: wwa
SituGS napisał(a):
mygosia napisał(a):
Loki - ale to nie ten zielony?
:roll:

Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln
Nowy cylinder do 400 - 1700pln
Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.

Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz].
Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)

Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.

Ps. Ja bym rozebrała.



Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie.
Dlatego je lubimy i kochamy...


z tego co i mi wiadomo kute pasuje się na większy luz..
dlatego producenci do silników zazwyczaj nie wkładają kutych tłoków bo silniki na wiekszym luzie osiagają mniejsze moce (cena przy produkcji kutych i nie kutych w zasadzie jest nieistotna ..przynajmniej taka jest teoria)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 4:33 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
Właśnie tak luz na tłoku odlewanym w mojej Hondzie ma być 0,01-0,04mm a kutym 0,06mm.
Kute tłoki zawdzięczają sławę temu że lepiej się sprawdzają w uturbionych silnikach bo rzeczywiście wytrzymują większe temperatury i w ekstremalnych warunkach dłużej pożyją, natomiast jeśli w grę wchodzi zwykłe nabijanie kilometrów to odlewany przejeżdża więcej za sprawą ciaśniejszego pasowania i dłuższego płaszcza.

PIOTHRUS napisał(a):
nie tulejował bym cylindra , mało teraz fachowców którzy robią to dobrze , tzn. potrafią zrobić próg u góry , tak by tuleja się nie przemieszczała . Zwykle koleś wpuszcza i nie potrafi jej złapać .
Trafiłem na coś takiego silnik łomotał po przekroczeniu temp oleju 70C okazało się że to wstawiona tuleja zaczynała się przemieszczać razem z tłokiem...

loki napisał(a):
Zaglądając dalej ujrzałem muł dalej....
Stąd moje kolejne pytanie.

Płukanie czy lepiej rozebrać silnik do 0?

Nawet płukając pod ciśnieniem nie ma się pewności że lanca wszędzie dojdzie bez rozebrania ale z drugiej strony to od tego jest filtr oleju żeby dokończył dzieła oczyszczania. Do wypłukania silnika wymyślono takie dodatki na bazie nafty które dolane do pracującego silnika myją go od środka oczywiście do jazdy trzeba wymienić filtr i nalać już normalny olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nicasil
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 4:34 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
marcin4943 napisał(a):
SituGS napisał(a):
mygosia napisał(a):
Loki - ale to nie ten zielony?
:roll:

Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln
Nowy cylinder do 400 - 1700pln
Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.

Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz].
Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)

Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.

Ps. Ja bym rozebrała.



Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie.
Dlatego je lubimy i kochamy...


z tego co i mi wiadomo kute pasuje się na większy luz..
dlatego silniki na kutych tłokach nie osiągają nomnalnej katalogowej mocy (przynajmniej taka jest teoria)


Nie wiem jaki daje sie luz, ale kute stopy siluminum są bardziej kruche ale mają lepszą stabilnośc kształtu w wysokich temteraturach. Aby ta kruchość wyeliminować to domieszkuje się miedzą.

Spotkałem tłoki kute ze stopu 4032 gdzie luz był zalecany na 3 setuchny, nie pamietam do czego... chyba do Alfy
Wiekszy luz może być spowodowany konstrukcją tłoka a nie rozszerzalnością cieplną...
No ale ja sie nie znam, przyjme chetnie wiedze forumowych specjalistów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 29 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL