Autor |
Wiadomość |
loki
|
Tytuł: Nicasil Napisane: Pn paź 21, 2013 10:10 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 07, 2010 8:43 pm Posty: 230 Lokalizacja: Rawicz
|
Pewnej słonecznej niedzieli.... bla bla bla.... Świnia się utopiła i zassała wodę (w sumie to muł) przez filtr powietrza. Po ściągnięciu głowicy ukazał się tłok z centymetrową warstwą mułu. Po ściągnięciu cylindra ukazało się pęknięcie po obwodzie.
Postanowiłem zrobić nowy nicasil a co za tym idzie kupić nowy tłok. I tu rodzi się moje pytanie.
Jaki powinien być luz miedzy nowym nicasilem a tłokiem??
Pan z serwisu poinformował mnie, że luz powinien wynosić 0,06mm. Mówiąc po chłopsku 6 setek co dla mnie jest trochę małym luzem mimo wszystko.
Zaglądając dalej ujrzałem muł dalej.... Stąd moje kolejne pytanie.
Płukanie czy lepiej rozebrać silnik do 0?
pozdrawiam loki
|
|
Góra |
|
|
shaman9
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Pn paź 21, 2013 10:14 pm |
|
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 11:21 pm Posty: 314 Lokalizacja: Warszawa
|
Luz 0,06mm. Ja bym nie ryzykował nowego nicasilu bez rozbierania silnika. Może wystarczyć płukanie, a może się okazać po jakimś czasie że łożyska lub korba powiedzą nie po takim płukaniu.
|
|
Góra |
|
|
loki
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Pn paź 21, 2013 10:18 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 07, 2010 8:43 pm Posty: 230 Lokalizacja: Rawicz
|
Czyli mogę im zaufać z tym luzem. Chociaż jedna dobra wiadomość.....
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 3:02 am |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
że 6 setek to mało??? Wg. mnie to super dużo, chyba najwięcej 7 spotkałem. A wszystko powie Ci serwisówka...
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 8:03 am |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
Nie wiem jak w cylindrze u świni ale każdy exc albo lc4 na lanym tłoku Elko ma pasowanie 0.03. Nie wiem też czy jest sens w bawienie się z nowym nicasilem, do exc komplet naprawczy cylindra z tłokiem to 2.5 tys PLN w ASO, jak z czesciami i cenami do świni nie mam pojęcia.
Wracając do luzu, kute tłoki pasuje się na 0.07 do 0.09 mm dlatego najlepiej wsadzać je do żeliwnej tulei bo z takim luzem nicasil długo nie pożyje.
|
|
Góra |
|
|
PIOTHRUS
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 9:09 am |
|
Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm Posty: 1974 Lokalizacja: Kraków-Warszawa
|
Panowie , tłoki mają selekcje , normalną sprawą jest że tłok się zużywa . Jeżeli nie ma rys na cylindrze a luz jest większy niż 8 setek , cylinder nie jest " beczką " bo wiadomo gdzie się zużywa najbardziej , wsadzasz nad wymiarowy tłok , pasując go zgodnie z zaleceniami serwisowymi , nie sugerując się ile jest w KTM czy KYMCO :lol: Honda sama podaje pasowanie , znajdź je sobie i tyle . Pytanie jest takie czy pozbędziesz się syfu z silnika płucząc go , oraz czy zgasł , czy Ty go zgasiłeś i jakie są straty . Jeżeli myślisz poważnie o tym motocyklu , głowica w górę i patrz co jest na cylindrze :wink: Te proste zasady , stosuje się do wszystkich motocykli , czasem i wodę przepompowywaliśmy przez silnik , nic się nie działo aż tak złego . Dokąd jest opcja na nicasil , nie tulejował bym cylindra , mało teraz fachowców którzy robią to dobrze , tzn. potrafią zrobić próg u góry , tak by tuleja się nie przemieszczała . Zwykle koleś wpuszcza i nie potrafi jej złapać .
|
|
Góra |
|
|
mygosia
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 9:13 am |
|
Dołączył(a): Cz wrz 29, 2011 10:16 am Posty: 52
|
Loki - ale to nie ten zielony? :roll:
Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln Nowy cylinder do 400 - 1700pln Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.
Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz]. Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)
Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.
Ps. Ja bym rozebrała.
|
|
Góra |
|
|
zaba
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 10:28 am |
|
Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 10:13 am Posty: 114
|
Mygosia -raczej odwrotnie.
|
|
Góra |
|
|
PIOTHRUS
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 2:23 pm |
|
Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm Posty: 1974 Lokalizacja: Kraków-Warszawa
|
:lol: [ img ]Tu szlif nie był potrzebny :lol:
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 2:56 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
mygosia napisał(a): Loki - ale to nie ten zielony? :roll:
Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln Nowy cylinder do 400 - 1700pln Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.
Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz]. Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)
Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.
Ps. Ja bym rozebrała. Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie. Dlatego je lubimy i kochamy...
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 3:46 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
SituGS napisał(a): mygosia napisał(a): Loki - ale to nie ten zielony? :roll:
Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln Nowy cylinder do 400 - 1700pln Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.
Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz]. Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)
Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.
Ps. Ja bym rozebrała. Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie. Dlatego je lubimy i kochamy... Wydawało mi się, że właśnie jest odwrotne - kute większa rozszerzalność, większy luz, lane mniejsza rozszerzalność mniejszy luz
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 4:20 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
A mnie sie wydawało że kute tłoki mają inną strukturę alu, mają mniejszą rozszerzalność, przez co można pasować ciaśniej, (spotkałem tłoki kute które miały zalecane 3 setki), i bez obawy dzidować na wysokich obrotach.
No chyba że jakas nowa teoria powstaje... nie wiem. Bo jesli twierdzicie że odkuwka (pozbawiony wad odlewniczych typu pęcherze które powodują powstawanie naprężeń) ma gorszą stabilność kształtu niż odlew to idę podrzeć indeks z polibudy :lol:
Ostatnio edytowano Wt paź 22, 2013 4:37 pm przez SituGS, łącznie edytowano 2 razy
|
|
Góra |
|
|
marcin4943
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 4:27 pm |
|
Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 8:53 pm Posty: 468 Lokalizacja: wwa
|
SituGS napisał(a): mygosia napisał(a): Loki - ale to nie ten zielony? :roll:
Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln Nowy cylinder do 400 - 1700pln Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.
Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz]. Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)
Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.
Ps. Ja bym rozebrała. Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie. Dlatego je lubimy i kochamy... z tego co i mi wiadomo kute pasuje się na większy luz.. dlatego producenci do silników zazwyczaj nie wkładają kutych tłoków bo silniki na wiekszym luzie osiagają mniejsze moce (cena przy produkcji kutych i nie kutych w zasadzie jest nieistotna ..przynajmniej taka jest teoria)
|
|
Góra |
|
|
Tezla
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 4:33 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm Posty: 513 Lokalizacja: Kraków
|
Właśnie tak luz na tłoku odlewanym w mojej Hondzie ma być 0,01-0,04mm a kutym 0,06mm. Kute tłoki zawdzięczają sławę temu że lepiej się sprawdzają w uturbionych silnikach bo rzeczywiście wytrzymują większe temperatury i w ekstremalnych warunkach dłużej pożyją, natomiast jeśli w grę wchodzi zwykłe nabijanie kilometrów to odlewany przejeżdża więcej za sprawą ciaśniejszego pasowania i dłuższego płaszcza. PIOTHRUS napisał(a): nie tulejował bym cylindra , mało teraz fachowców którzy robią to dobrze , tzn. potrafią zrobić próg u góry , tak by tuleja się nie przemieszczała . Zwykle koleś wpuszcza i nie potrafi jej złapać . Trafiłem na coś takiego silnik łomotał po przekroczeniu temp oleju 70C okazało się że to wstawiona tuleja zaczynała się przemieszczać razem z tłokiem... loki napisał(a): Zaglądając dalej ujrzałem muł dalej.... Stąd moje kolejne pytanie.
Płukanie czy lepiej rozebrać silnik do 0? Nawet płukając pod ciśnieniem nie ma się pewności że lanca wszędzie dojdzie bez rozebrania ale z drugiej strony to od tego jest filtr oleju żeby dokończył dzieła oczyszczania. Do wypłukania silnika wymyślono takie dodatki na bazie nafty które dolane do pracującego silnika myją go od środka oczywiście do jazdy trzeba wymienić filtr i nalać już normalny olej.
|
|
Góra |
|
|
SituGS
|
Tytuł: Re: Nicasil Napisane: Wt paź 22, 2013 4:34 pm |
|
Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am Posty: 1501 Lokalizacja: Garwolin
|
marcin4943 napisał(a): SituGS napisał(a): mygosia napisał(a): Loki - ale to nie ten zielony? :roll:
Nowy nikasil + naprawa cylindra w GB jakieś 1000-1500pln Nowy cylinder do 400 - 1700pln Nie wiem jak do innych. Ale czasem się nie opłaca się naprawiać, bo róznica jest zbyt mała.
Co do luzu tłoka - to zależy czy tłoki kute [większy luz, bo się bardziej rozszerzają], czy odlewane [mniejszy luz]. Tłok Wossnera kuty, który jest w zielonym jest pasowany na 0,06 - takie zalecenie jest napisane na pudełeczku z tłokiem ;)
Czyli najpierw trzeba wiedziec jaki tłok będzie, a potem robić cylinder pod niego.
Ps. Ja bym rozebrała. Troche bzdura - tłoki kute mają mniejsza rozszerzalność i daje sie ciasniejsze pasowanie. Dlatego je lubimy i kochamy... z tego co i mi wiadomo kute pasuje się na większy luz.. dlatego silniki na kutych tłokach nie osiągają nomnalnej katalogowej mocy (przynajmniej taka jest teoria) Nie wiem jaki daje sie luz, ale kute stopy siluminum są bardziej kruche ale mają lepszą stabilnośc kształtu w wysokich temteraturach. Aby ta kruchość wyeliminować to domieszkuje się miedzą. Spotkałem tłoki kute ze stopu 4032 gdzie luz był zalecany na 3 setuchny, nie pamietam do czego... chyba do Alfy Wiekszy luz może być spowodowany konstrukcją tłoka a nie rozszerzalnością cieplną... No ale ja sie nie znam, przyjme chetnie wiedze forumowych specjalistów :D
|
|
Góra |
|
|