Dołączył(a): N sty 14, 2007 8:51 pm Posty: 142 Lokalizacja: Warszawa
W dobie układów wtryskowych powszechnym zjawiskiem stały się moduły TFI tzw. boxy za pomocą których możemy sterować ustawieniami mieszanki paliwo/powietrze. W połączeniu z modyfikacją układu dolotowego - filtr/airbox i wylotowego - kolektor i wydech możemy wpływać na charakterystykę sprzętu. Ponadto są firmy które dają nam możliwość dobrania mapy paliwowej (krzywej) w zależności od otaczających nas warunków. Przełącznikiem na kierownicy zmieniamy mapę np.: na śliską nawierzchnię lub suchą. Dodatkowo, można dokupić ignition box który wpływa na przebieg krzywej zapłonu. Średnie przyrosty mocy bez zmian mechanicznych w silniku to wartości rzędu 5-12KM.
Urządzenia te stają się niezbędne, kiedy planujemy także grubsze zmiany jak wymiana kolektora dolotowego lub wałków rozrządu.
Firmy to np.: Dynatek, PowerCommander, Dobeck.
Ceny są akceptowalne, a rezultaty bardzo satysfakcjonujące - wiem to z autopsji ;)
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
Witam
To co piszesz jest bardzo pocieszające (serio).
Ja jednak ciągle tkwię w ganikach.
I tu pytanko. Kolega zmienia kolejną LC4. Gdzieś mi znikła stronka Hard-Enduro teamu z opisem kastrowania EPC. Czy są gdzieś dostępne jeszcz te materiały?
Pozdr
rr
PS Chyba się kiedyś spotkalismy: w 2OO wprowadzałeś mnie w podstawy GPS.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników