Teraz jest Śr lis 22, 2017 8:12 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 9 z 11   [ Posty: 163 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 7:23 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 9:09 pm
Posty: 311
Ale to bardzo proste, wystarczy cofnac troche moto i silnik sam sie odbuduje...

Tak bardzo chcialem nie zabierac glosu w tej dyskusji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 7:45 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1970
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Wyluzuj , i tak już wszyscy polewają .... ale uśmiechnij się :lol:
Radiologia niech pomyślę zbieracie stare radia rozbieracie je i uczycie się jak zbudować nowe ... ale niema na tych studiach PKM ( podstawy konstrukcji maszyn ) wytrzymałości , mechaniki ( nie chodzi mi o kurs naprawy fiata 126p dla " wioskowych " ) i tych wszystkich beznadziejnych przedmiotów, na których stare dziadki uczą jak działają pewne mechanizmy i co się w ich środku dzieje , jakie siły są przenoszone i w którym kierunku :lol:
Na tych głupich technicznych studiach musisz zastanowić się nad kilkoma zagadnieniami , a silniki i skrzynie biegów to proste i wdzięczne przykłady . Tego radiologów nie uczą :lol: ale myślałem że znasz różnicę w budowie skrzyni motocykla i samochodu ( teraz wiem że nie ) ale na koniec postawię wisienkę na Twoim torcie : Hipotetycznie rozważając zjazd ruchem jednostajnym z góry , mając jednocześnie drogę, by energię kinetyczną tego ruchu zamienić na tarcie , najmniejsze straty ( pod względem zużycia materiałów i mając na względzie ekonomie ) będziemy mieć gdy pojazd będzie poruszał się tak długo aż się nie zatrzyma , oddając całą zmagazynowaną energię na pokonanie siły tarcia i oporu powietrza ... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 8:16 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
PIOTHRUS napisał(a):
Hipotetycznie rozważając zjazd ruchem jednostajnym z góry , mając jednocześnie drogę, by energię kinetyczną tego ruchu zamienić na tarcie , najmniejsze straty ( pod względem zużycia materiałów i mając na względzie ekonomie ) będziemy mieć gdy pojazd będzie poruszał się tak długo aż się nie zatrzyma , oddając całą zmagazynowaną energię na pokonanie siły tarcia i oporu powietrza ... :lol:


Nie rozumiem tego co napisałeś. Budowę skrzyni sekwencyjnej znam na podstawie skrzyni z Formula Ford (4 biegowa), która miałem okazje oglądać na żywo oraz z opisu budowy skrzyni zamontowanej w mojej Tenere (5 biegowa), ale to tylko z .PDF. Nie miałem okazji naprawiać takowej skrzyni, jeszcze żadnej nie popsułem.

Nadal nie rozumiem co to co piszesz ma wspólnego ze zużyciem silnika pracującego na wysokich obrotach w stosunku do silnika pracującego na niskich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 8:31 pm 
Początkujący

Dołączył(a): So sty 15, 2011 3:05 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Koluszki
PIOTHRUS napisał(a):
Nie rozumiem tego co napisałeś.
Nadal nie rozumiem co to co piszesz ma wspólnego ze zużyciem silnika pracującego na wysokich obrotach w stosunku do silnika pracującego na niskich obrotach.

Czyli nie znasz podstaw i nadal nie potrafisz wrzucić na luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 8:40 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
R0bi napisał(a):
Czyli nie znasz podstaw i nadal nie potrafisz wrzucić na luz.


Dla tego, że czegoś nie rozumiem to się pytam, czytam, szukam odpowiedzi... a jak już coś wiem i mogę pomóc to pomagam i nie świruje z regułkami, które ni jak nie podchodzą pod temat.

Temat już raz umarł śmiercią naturalną, nie pojawiła się odpowiedź na pytanie a temat zaczął dryfować więc przestano o tym pisać. Teraz na nowo mieli się te same pierdoły bez żadnego nawiązania do tematu. Chyba należy olać ten wątek bo widzę, że żadnej konkretnej odpowiedzi tu nie dostanę, a nie wiem czy ktoś w ogóle interesuje tymi raportami spalania z pierwszej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 8:57 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Wt sty 24, 2012 4:49 pm
Posty: 47
Dostałeś konkretną odpowiedź już z 30 razy, tylko widocznie za dużo na tej radiologii przebywałeś :mrgreen:

Teraz czekam na kolejny tekst z cyklu "nie znasz się dupa z ciebie, ja i tak będe wrzucał luz między 4 a 5

Podpowiem jako ciekawostkę, że nie tylko w transalpie może wskoczyć luz między 4 a 5.

a na rozluźnienie: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wrKIwFexRc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 9:04 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
magisteroko napisał(a):
Dostałeś konkretną odpowiedź już z 30 razy, tylko widocznie za dużo na tej radiologii przebywałeś :mrgreen:

Teraz czekam na kolejny tekst z cyklu "nie znasz się dupa z ciebie, ja i tak będe wrzucał luz między 4 a 5

Podpowiem jako ciekawostkę, że nie tylko w transalpie może wskoczyć luz między 4 a 5.

a na rozluźnienie: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wrKIwFexRc


A co wrzucanie luzu ma do pracy na wolnych i szybkich obrotach, a jak se kurna postawie dwa silniki na półce w garażu to też luz będzie Tobie przeszkadzał? 30 razy to dostałem odpowiedz na temat tego o co nie pytam!! Czy aż tak ciężko to zrozumieć??
Może w 5 psotach jest coś poważanego, a reszta to pieprzenie o kasztanach. Czepili się jak nie bezpieczeństwa to luzu i ni jak nie idzie się doprosić o powrót do tematu!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 9:42 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Cz mar 26, 2009 12:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Żyznów
Powrót do tematu,powiadasz?
Ależ proszę bardzo:
1100 GS 4,67-5,2 w dwie osoby,2 kufry i wór.
Generalnie prawie zawsze w granicach 5l/100km.
Tyle że ja nie używam miasta :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 10:14 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 19, 2008 11:42 pm
Posty: 2074
Lokalizacja: Gryfino (Zachodniopomorskie)
fatalnie że mamy ten mróz i rośnie w nas frustracja
Ryteu napisał(a):
...narodziło mi się pytanie, z racji żem młodziak i na moto mam raptem godzinowe doświadczenie to tak się starszych i mądrzejszych zapytam... jak to się robi??
Ogólnie w Tenere używam silnika do hamowań, ale dłuższe zjazdy bujam się na sprzęgle, kręcę się max do 6000obr/min, ale 90% jazdy to 2700-4500obr/min, fakt, że większość jeżdżę z kobita i top case, zakładam, że demontaż obu powinien pomóc :wink: Ogólnie 90% mojej jazdy to sielanka, czasami mnie poniesie...

jeśli chodziło Ci o to czy dobrze robisz bujając się na sprzęgle na dłuższych zjazdach - NIE robisz źle - jeśli masz odrobinę zaufania do ludzi z tego forum to ta odpowiedź powinna być dla Ciebie satysfakcjonująca ??
spalasz więcej paliwa, jedziesz niebezpiecznie, jeśli Twój motocykl łapie bieg pomiędzy 4 a 5 to jest zepsuty, albo Ty źle te biegi wbijasz, bez uczucia lub bez pary (naucz się przegazówki) każdemu zdarzyło się że PRZYPADKIEM wpadł mu luz tam gdzie go być nie powinno ale nie znałem jeszcze drivera który wykorzystuje pozorny luz do zjeżdżania sobie z górki - TO BŁĄD
jeśli nie używasz silnika do hamowania to również BŁĄD - naucz się to robić bo kiedyś zabraknie ci hamulca itd
czytaj również ze zrozumieniem i zaakceptuj fakt, że Twój motocykl nigdy nie będzie palił w okolicach 3l/100
i nie ciągnij już tej niezrozumiałej i zacietrzewionej gadki.
Jeśli przytoczysz na forum techniczną teorię dotyczącą tego że tak jak robisz jest dobrze i to inni się mylą to chętnie jej wysłucham.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 10:28 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pt lis 16, 2007 7:39 am
Posty: 2517
Lokalizacja: ZKA
Uuuuu grubo. Wybudzili Tarnę w środku zimy, a tego nie lubi żaden miś.... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 10:40 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm
Posty: 630
Lokalizacja: Zabrze
magisteroko napisał(a):
Podpowiem jako ciekawostkę, że nie tylko w transalpie może wskoczyć luz między 4 a 5.

W KLE zdaje się między 5 a 6 lubi się coś takiego przypałętać. Nic miłego słuchać odgłosów, gdy skrzynia zdecyduje się co dalej z tym fantem zrobić :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 11:26 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
Tarna napisał(a):
fatalnie że mamy ten mróz i rośnie w nas frustracja
Ryteu napisał(a):
...narodziło mi się pytanie, z racji żem młodziak i na moto mam raptem godzinowe doświadczenie to tak się starszych i mądrzejszych zapytam... jak to się robi??
Ogólnie w Tenere używam silnika do hamowań, ale dłuższe zjazdy bujam się na sprzęgle, kręcę się max do 6000obr/min, ale 90% jazdy to 2700-4500obr/min, fakt, że większość jeżdżę z kobita i top case, zakładam, że demontaż obu powinien pomóc :wink: Ogólnie 90% mojej jazdy to sielanka, czasami mnie poniesie...

jeśli chodziło Ci o to czy dobrze robisz bujając się na sprzęgle na dłuższych zjazdach - NIE robisz źle - jeśli masz odrobinę zaufania do ludzi z tego forum to ta odpowiedź powinna być dla Ciebie satysfakcjonująca ??
spalasz więcej paliwa, jedziesz niebezpiecznie, jeśli Twój motocykl łapie bieg pomiędzy 4 a 5 to jest zepsuty, albo Ty źle te biegi wbijasz, bez uczucia lub bez pary (naucz się przegazówki) każdemu zdarzyło się że PRZYPADKIEM wpadł mu luz tam gdzie go być nie powinno ale nie znałem jeszcze drivera który wykorzystuje pozorny luz do zjeżdżania sobie z górki - TO BŁĄD
jeśli nie używasz silnika do hamowania to również BŁĄD - naucz się to robić bo kiedyś zabraknie ci hamulca itd
czytaj również ze zrozumieniem i zaakceptuj fakt, że Twój motocykl nigdy nie będzie palił w okolicach 3l/100
i nie ciągnij już tej niezrozumiałej i zacietrzewionej gadki.
Jeśli przytoczysz na forum techniczną teorię dotyczącą tego że tak jak robisz jest dobrze i to inni się mylą to chętnie jej wysłucham.


Tarna przeczytaj cały wątek, a nie wyciągasz trupa z dna jeziora.

Już wcześniej bezpieczeństwo było poruszane, spalanie również (brak wtrysku przy hamowaniu silnikiem), temat się skończył, umarł i powstał na nowo. Tym razem skupiam się wyłącznie na ZUŻYCIU MATERIAŁU, a nie na spalaniu czy bezpieczeństwie. Jak już wcześniej pisałem "techniczną teorią" na mój "wehikuł CVT+sprzęgło hydrokinetyczne" prawdopodobnie jest Honda DN-01, piszę prawdopodobnie bo nie znam nikogo kto tym jeździł, a rzeczowego artykułu w sieci ze świecą szukać. Do tego by uciszyć pancerniaków piszących o "niemożliwej" jeździe na luzie podaje przykład międzybiegu z Transalpa (nie mojej Yamahy) i iShift Volvo.

I co najważniejsze ja tak nie robię, zrobiłem parę razy na próbę.
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim tak wielce dbającym o MOJE bezpieczeństwo, jazdę na luzie przeżyłem i mam się dobrze!

Teraz się pytam nie o to co robić i jak, tylko o RÓŻNICĘ W ZUŻYCIU MATERIAŁU POMIĘDZY SILNIKIEM OBCIĄŻONYM "HAMOWANIEM" A SILNIKIEM PRACUJĄCYCH SWOBODNIE NA JAŁOWYCH OBROTACH. I nic tu nie mogę poradzić, że 90% odpowiedzi jest na temat jazdy na luzie i bezpieczeństwa (mielenie w koło tego samego), jak widać wielu ludzi ma problemy z odpowiedzią na pytanie. Rozumiem, że ktoś może przegapić jakiś post napisany w środku tematu ale ja od jakiś 20 postów informuję o nowym zagadnieniu!! Jak widać bez efektu!!

PS.
Co to jest ten "międzybieg", znam jednego człowieka, który miał Transalpa i mówił mi, że jest tam luz pomiędzy 4 a 5 biegiem. Transalpa miał od nowości i luz był też od nowości. Próbowałem wyszukać w sieci coś w tym temacie ale nić ciekawego nie znalazłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Pn sty 30, 2012 11:46 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm
Posty: 2807
Lokalizacja: WWA
Kiedyś wpadła mi w ręce książka o idealnym docieraniu silnika. Generalnie chodziło o to, że podczas hamowaniem silnikiem nie powstaje wysoka temperatura w wyniku spalania mieszanki, a smarowanie napędzane ruchem silnika więc jest ciągłe i to powoduje, że fil na cylindrze jest grubszy i to stanowi dodatkową warstwę ochronną dla cylindra i tłoka więc zużycie o ile występuje jest znikome.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 8:14 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
dudopl napisał(a):
Kiedyś wpadła mi w ręce książka o idealnym docieraniu silnika. Generalnie chodziło o to, że podczas hamowaniem silnikiem nie powstaje wysoka temperatura w wyniku spalania mieszanki, a smarowanie napędzane ruchem silnika więc jest ciągłe i to powoduje, że fil na cylindrze jest grubszy i to stanowi dodatkową warstwę ochronną dla cylindra i tłoka więc zużycie o ile występuje jest znikome.


I o takie odpowiedzi się dopraszam!!
Dzieki Dudopl :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 9:50 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1970
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Panowie, znów założyliśmy rekawice bokserskie i bedziemy się onanizować ? :(
silnik w czasie hamowania też spala mieszankę , gaznikowy tylko "trochę" mniej gdyż z fizyki wiadomo że jak zmniejszysz przepływ wzrośnie jego prędkość, czyli że i tak będzie zasysane paliwo wraz z powietrzem, we wtryskowym układzie zasilania, pompa poda, tylko tyle ile potrzeba , jeżeli jednak komuś strzela wydech no , to znaczy że jednak jest tam benzyna .
Powiedzcie czy ktoś ma wątpliwości czy silnik pracujący na luzie mający dostateczne chłodzenie zużywa się bardziej niż silnik pracujący z prędkością obrotową 3-4 tysięcy , ja nie mam :lol:
Załóż nawet idealne warunki smarowania , policz jednak prędkość i drogę jaką w czasie , pokona tłok poruszając się przez cylinder .
Silnik pracujący na obrotach biegu jałowego , mający chłodzenie zużywa się mniej niż silnik który w tym samym czasie wyhamowuje pojazd , ale jeżeli Go prze gazujesz na luzie to już nie jest tak wesoło ,
Ale rozumiem że te zagadnienia są jasne dla większości ludzi i nie wymagają dowodów empirycznych ani potwierdzenia , łatwo to sobie wyobrazić .
Pamiętam jednak, że silnik zużywa się nawet jak pracuje na wolnych obrotach :lol: tarcie w silniku spalinowym jest tak duże że tylko ....( tu sobie wpisz ) energi dostarczonej zamienione jest na ruch reszta to ciepło spalania i właśnie tarcie a całość nazywamy sprawnością :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 9 z 11   [ Posty: 163 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL