Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:42 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 6   [ Posty: 85 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 7:48 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
Witam wszystkich!

Jako ze nie znalazłem podobnego wątku dotyczącego tego konkretnie motocykla to pozwoliłem sobie załozyć ten topic.
Mam nadzieje ze nie wywoła to szczególnego oburzenia niektórych kolegów przy mojej poprzedniej próbie zebrania informacji w dziale GS.

Otóż - od tygodnia posiadam 1150GS i od razu zaczałem nim jeździć w lekki teren, szuter, las.

I pojawił sie problem - jadąc na stojaka nie jestem w stanie wbić biegu w górę bo dźwignia zmiany biegów jest za nisko. Nawet podniesienie na regulacji nei rozwiązało sprawy.
Jadąc po bardziej piaszczystych drogach jak siadam by zmienic bieg tył jeździ sobie w losowo wybranym kierunku, i póki znów nie wstane i nie przeniose lekko dupska do tyłu to mam kupe u wylotu grubej rury ze strachu ze zaraz sie glebne... :(

W jaki sposób sobie z tym radzicie? Zakładacie obnizenie stopek czy po prostu godzicie sie z losem ze tak musi byc?

Moze udało by sie tu zgromadzić kilka wskazówek odnosnie pierwszych kroków GSem w terenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 8:08 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm
Posty: 1998
Lokalizacja: Plymouth/Opole
Przez łzy, pot i krew ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 8:15 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
po pierwsze, sytuacja gdzie nie masz problem z opanowaniem motocykla na siedząco, jadąc po szutrach - oznacza iż musisz wiecej ćwiczyć :) prawdą jest że lepiej się panuje nad motkiem na stojąco, jednak siedzenie - nie jest to jakis problem w lekkim terenie. GS - ma nisko i blisko przedniego koła swój środek cięzkości - z racji boxera, wcale nie trzeba ga az tak dociskać :D Może za bardzo się spinasz....

po drugie - nie ma jakiegoś specjalnego patentu na biegi w terenie, dźwignię musisz ustawić tak aby Ci było wygodnie na siedząco jak i na stojąco. ja obnizylem nieco dźwignię (ale nie mam GS-a) klamki też mam mocniej skierowane ku dołowi. Często aby było mi wygodniej, nie siadam a przenoszę się na tył na szybko. Często też przy szybkich przelotach wbijam biegi bez sprzęgła w kacie odpuszczając gaz biegi wchodzą same.

generalnie musisz ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć, z czasem wbijanie biegów na stojąco bedzie łatwiejsze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 8:23 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
EX1 - ta dźwignia jest tak nisko ze zeby szarpnąć do góry trzeba naprawde mocnym skosem ułozyć stope, co w sztywnym bucie jest nierealne, przynajmniej w mom egzemplarzu.

W LC4 KTM dźwignia jest tak ustawiona ze kiedy but jest płasko na stopce, to dzyndzel dźwigni jest delikatnie nad butem i nie mam problemów...

w GS jak but jest płasko to dźwignia jest około 2cm pod podeszwą..... na siedząco jest to do zrobienia, ale na stojaka nie ma szans włozyć buta pod nią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 9:03 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
jak masz za nisko to podnieś dźwignię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 9:10 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 19, 2008 11:42 pm
Posty: 2075
Lokalizacja: Gryfino (Zachodniopomorskie)
bardzo ważna jest odpowiednia pozycja na moto, wysokość kierownicy itd w sprawie wrzucania biegów może powinieneś zakupić akcesoryjną nieco dłuższą dźwignię - w plastikowym bucie enduro, trudno jest na stojąco, w terenie, bokiem plastikowego buta, nie czując dźwigni, wbijać biegi w górę - trzeba po prostu trenować :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 9:20 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
ex1 napisał(a):
jak masz za nisko to podnieś dźwignię :)


Na to tez wpadłem, ale juz regulacja mi sie skonczyła.
Albo jak Tarna mówi - kupic dłuzszą dźwignie, albo jeszcze próbować walczyc z tą co jest.
Nie wiem dokładnie jak ona siedzi - jesli na wieloklinie to moze uda się ją przestawić o jednego klina nazad :D

Ale niech sie wypowiedzą posiadacze GSa co robią z tym problemem, bo Wasze KTMki tak się mają do tego bydlęcia jak babcine pierogi do kebaba na miejscie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 10:26 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt paź 06, 2009 1:10 am
Posty: 369
Lokalizacja: Wrocek
Nie mam dużego doświadczenia w offie na dużym Gs-ie, ale jeśli jeżdżę w Crossfire-ach to wrzucam biegi rantem buta, bo rzeczywiście włożenie całego buta pod dzwignię biegów jest trudne. no i ćwiczyć :lol: :lol: :lol: i siniaków nie liczyć :D
btw
Wiesz, że mijaliśmy się gdzies na bezdrożach Iceland :D , Myka udało się spotkać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 11:09 pm 
Site Admin

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm
Posty: 3777
Lokalizacja: Wrocław
do pawelsitek:
najprostsze rozwiazanie na Twoj problem to podnóżki PivotPegz o o ruchomośći +/- 15% w każdą stronę, wymyślone właśnie pod ten problem + dodatkowo lepsza kontrola + mniejsze zużycie podeszw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Pn wrz 06, 2010 11:33 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So maja 01, 2010 10:50 am
Posty: 1501
Lokalizacja: Garwolin
AdvHP2rider napisał(a):
do pawelsitek:
najprostsze rozwiazanie na Twoj problem to podnóżki PivotPegz o o ruchomośći +/- 15% w każdą stronę, wymyślone właśnie pod ten problem + dodatkowo lepsza kontrola + mniejsze zużycie podeszw


Czyli jednak... Musiałbym zobaczyć to z bliska jak działa, szkoda kasy na drogie akcesoria jak niedługo bede miał frezarkę CNC.

Mam kolejne pytanko - jak jade przez piaszczystą drogę to jak najlepiej prowadzic maszyne? Ja wstaje i wysuwam dupsko do tyłu aby odciążyc przód, i krowa idzie prosto i w miare stabilnie, ale nie mam pojęcia jak z tej pozycji potem w zakręt wejść i ze strachu hebluje i na dwójeczce skręcam :(

Motorówka - chyba nie natrafilismy na siebie! Miałem przyczepkę i maszcik z flagą, nietrudno było mnie wyłapać. Myku wylądował dzien po mnie, ale tak wyszło ze wytrwalismy na wyspie w samotnosci, i fajnie było!
Weź puść na priva jakis link do fotek!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 7:21 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
na piaskowych drogach, dupsko idzie do przodu aby dociążyć przednie koło i odciążyć tylne niech tam ono sobie swobodnie podskakuje. innym przypadkiem jest kopny piach, gdzie przy ciężkich motocyklach przód mocno nurkuje a tył ma problem z napędzeniem motocykla
takie są moje doświadczenia :)

zakręty mozna pokonac na wiele sposobów - ja jestem jedynie teoretyk :D

np. dosiadając na baku, wyczuwając granice przyczepności przedniego koła :D dohamowujesz, odkręcasz na wyjściu. Można tez na stojąco z przeciwskrętem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 7:38 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So mar 07, 2009 8:34 pm
Posty: 1089
pawelsitek napisał(a):
Albo jak Tarna mówi - kupic dłuzszą dźwignie, albo jeszcze próbować walczyc z tą co jest.

Dłuższa dźwignia będzie tak samo ostro pikować w dół. Skoro powoływałeś się na LC4 to wiesz, że w nim (w większość enduro również) regulację położenia dźwigni robi się poprzez zaznaczenie flamastrem, zdjęcie jej z wieloklina, powtórne założenie w innej pozycji. Do dzieła więc.
Ponieważ wspominasz o pierwszych jazdach swym GS-em to przypomnij sobie jakich gabarytów był poprzednik- jego długi nogi tłumaczyłyby niskie umieszczenie dźwigni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 8:58 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sty 19, 2009 8:45 pm
Posty: 2142
Lokalizacja: Warszawa
W niektórych boxerach rzeczywiście dźwignia zmiany biegów jest nisko. Np. w GS1200 jest jeszcze ok ale już np. w Bondzie :wink: to porażka. Jeźdźcy na 1150 sobie radzą i nie przypominam sobie takiego problemu ale może ktoś (z ekipy z Wawy) z nich się wypowie np. Synaj, Jarek lub Andrzej. Pawel jak masz chwilę czasu podjedź w środę do Return`a coś zaradzimy a tak w ogóle to zadzwoń do GuruMirka do Nadarzyna i będziesz wiedział wszystko :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 11:49 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Śr lut 18, 2009 9:26 am
Posty: 53
Lokalizacja: Radom
pawelsitek napisał(a):
Witam wszystkich!

Jako ze nie znalazłem podobnego wątku dotyczącego tego konkretnie motocykla to pozwoliłem sobie załozyć ten topic.
Mam nadzieje ze nie wywoła to szczególnego oburzenia niektórych kolegów przy mojej poprzedniej próbie zebrania informacji w dziale GS.

Otóż - od tygodnia posiadam 1150GS i od razu zaczałem nim jeździć w lekki teren, szuter, las.

I pojawił sie problem - jadąc na stojaka nie jestem w stanie wbić biegu w górę bo dźwignia zmiany biegów jest za nisko. Nawet podniesienie na regulacji nei rozwiązało sprawy.
Jadąc po bardziej piaszczystych drogach jak siadam by zmienic bieg tył jeździ sobie w losowo wybranym kierunku, i póki znów nie wstane i nie przeniose lekko dupska do tyłu to mam kupe u wylotu grubej rury ze strachu ze zaraz sie glebne... :(

W jaki sposób sobie z tym radzicie? Zakładacie obnizenie stopek czy po prostu godzicie sie z losem ze tak musi byc?

Moze udało by sie tu zgromadzić kilka wskazówek odnosnie pierwszych kroków GSem w terenie?


Witam szanowne grono,
parę lat temu zanabylem 1150gsa z przedłożoną ''stopka'' dźwigni biegów
Na początku w ramach dopasowywania motka chciałem ja zdjąć,ale wraz z upływem km przestała zawadzać. W pełni doceniłem ja na ostatnim wyjeździe w Stany Azji gdzie przy rożnych nawierzchniach pozwalała na łatwe zaczepianie o nią crossfire'em.

Moim skromnym zdaniem gs-y nie pomagają w jeździe po luźnym i miękkim. Jedyna droga do opanowania to ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć a jak już będziesz pewny ze coś potrafisz to gs udowodni Ci ze i tak za mało. :lol: Nastrój poprawisz sobie wjeżdżając na trochę twardsze
Nawijając km dochodzę do nie odkrywczego wniosku ze gs służy do turystyki i ma przejechać prawie po wszystkim a nie do szybkiej jazdy w terenie wzorem katemow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW GS poza asfaltem, odwieczne pytanie: JAK?
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 12:25 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr sty 21, 2009 2:22 pm
Posty: 698
Lokalizacja: Warszawa
Ja jakoś nigdy nie miałem z tym problemu, w prawdzie do tej pory jeździłem w butach turystycznych, ale i teraz w SIDI Adv. jest ok. po prostu pochylam się do przodu, opierając się na kierownicy i prawej nodze lekko odciążam lewą stopę wsuwam ją pod dźwignię i zapinam kolejny bieg, czasami krawędzią buta ale to raczej przypadkiem. Nie wiem czy tak jest poprawnie, ale działa… każdy musi wypracować własną technikę... nawijając kilometry :wink: .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 6   [ Posty: 85 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL