Teraz jest So lis 25, 2017 4:57 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 5   [ Posty: 73 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 9:51 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn lis 08, 2010 2:18 pm
Posty: 334
TKC w miękkim robi co chce - tylko nie to co by kierownik chciał,

zwłaszcza przód, zwłaszcza w takim klocu jak LC8

zmienić opony i dużo jeździć - to się lepiej poczujesz w trudnościach
...wtedy można spokojnie defekować po trudnościach a nie w trakcie :)

....ja tam uważam z prędkością niezależnie gdzie i na czym - mam podobną motywację jak Louis :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 9:59 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm
Posty: 1947
Lokalizacja: S-ec
przetestuj Motozy Deserty calkiem dobrze robia w LC8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 10:01 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1395
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Wielu jest/było kozaków.
Będziecie łoić tak długo aż ktoś z waszej bandy się nie zabije albo nie zrobi sobie poważnego kuku (u nas był i nieboszczyk i gość lądujący na bronie talerzowej o drobiazgach nie wspominając).
A ty Stellars kup sobie lepiej jakąś 125kę. Wiem, że masz najlepszy na świecie motocykl (wielu tak twierdzi) ale sam widzisz, że chyba jeszcze nie dla ciebie.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 10:15 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 3:42 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
A ty Stellars kup sobie lepiej jakąś 125kę. .


Zgadzam się pod wieloma względami. Planuję zakup czegoś lekkiego na początek roku.

Cytuj:
Wiem, że masz najlepszy na świecie motocykl (wielu tak twierdzi) ale sam widzisz, że chyba jeszcze nie dla ciebie


rrolek, wszystko zależy od przeznaczenia sprzętu. Mój ma misję wożenia mnie tam, gdzie zechcę - w dużej mierze daleko i asfaltem i na wiele dni. Uczę się gnania go przez krzaki, bo nie raz w ciągu kilku ostatnich lat zdarzyło się, że droga, mimo iż na mapie jest - w praktyce nie istnieje. Zamiast niej pojawił się księżycowy krajobraz poprzecinany długimi, błotnistymi koleinami, piachem i stromymi, śliskimi podjazdami. Nie chcę wtedy wycofywać się dygocząc ze strachu. Chcę mieć na tyle pewności siebie - by przejechać.

Wiesz o co chodzi :-)

A że wzięło mnie i na trudniejszy teren przy okazji - to też i lekka maszyna spisze się znakomicie - tak jak sugerujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 10:31 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn lis 08, 2010 2:18 pm
Posty: 334
cytat od Amerykańców:

'there are good old riders and bold riders, but there are no old and bold riders' :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 10:35 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2659
Lokalizacja: Poznań
jak chcesz zachować dłuższą żywotność opon na asfalcie i dobre prowadzenie w terenie proponuję D908RR na tył i D952 na przód


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 11:11 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 11:45 am
Posty: 664
Lokalizacja: Wrocław
oj chłopaki, chłopaki - z tych waszych rad to za chwilę Gość będzie musiał kupić ze 3 kpl. opon - wszystkie przetestować i do tego ze 2 motorki.
najlepiej jakby na każdym kpl. pojechał na pustynię i na szosę i przy +35C i - 10C, i nieźle jeszcze po zamarzniętym jeziorze przetestować:)

Musi chłopina jeździć i tyle już więcej niż tu napisane mu się nie da raczej doradzić.


Ostatnio edytowano Wt paź 16, 2012 11:46 am przez mirek-PD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 11:41 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7799
Lokalizacja: Szczecin
rrolek napisał(a):
Witam

Wielu jest/było kozaków.
Będziecie łoić tak długo aż ktoś z waszej bandy się nie zabije albo nie zrobi sobie poważnego kuku (u nas był i nieboszczyk i gość lądujący na bronie talerzowej o drobiazgach nie wspominając).
A ty Stellars kup sobie lepiej jakąś 125kę. Wiem, że masz najlepszy na świecie motocykl (wielu tak twierdzi) ale sam widzisz, że chyba jeszcze nie dla ciebie.

Pozdr
rr


Rrolek a tu nie chodzi o kozaczenie po górach, czy zapitalanie na złamanie karku, ten motocykl naprawę da radę na piasku, więc nie trzeba zaraz koniecznie przekonywać gościa że musi kupić sobie 125 aby się nauczyć jeździć na Lc8. Chodzi jednak o to żeby dać sobie radę na wyprawie na tym właśnie Lc8.
Liść na pewno wiele uczy, ale czy aby na pewno nauczy, jak sobie poradzić cieżkim klocem na wyjeździe? tego nie jestem pewien.

Moje zdanie jest takie że na pewno, odruchów, i podstaw najlepiej uczyć się na liściu, ale jak kto chce i tak latać na ciężkim sprzęcie wyprawowym to musi na nim latać, i na nim ćwiczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 2:07 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1395
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

ex1 napisał(a):
...tu nie chodzi o kozaczenie po górach, czy zapitalanie na złamanie karku, ten motocykl naprawę da radę na piasku, ..... latać, i na nim ćwiczyć.

Tomek, najwięcej ciężkich wypadków dzieję się w banalnych miejscach, tylko prędkości są niebanalne (tak to właśnie u nas bywało) Duży (ciężki) motocykl jest dobry na szosę, w terenie zawsze gorszy od lekkiego. Ja wiem 125ą można przyłożyć w słup jak HP2ką :wink:
Jednak nie bez powodu wielu tutejszych dysputantów którzy zjechali w teren (inny niż szutry czy piasek) potworem, zmienia go na lżejszy lub kupuje drugą zabawkę.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 2:27 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1970
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Brawo ... Rrolek , tak jest ... popatrzcie na forum ilu już w gipsowni było na tych smokach ... jedzie bezpiecznie ten co parę ma , jak chłop spokojnie na klatę bierze 100 kg i macha tym ciężarem a siłownie odwiedza regularnie , albo fizycznie pracuje , może ogarnąć to bydlę ... jak nie ma pary lepiej sobie odpuścić . Leciałem w niedzielę i specjalnie patrzyłem na licznik w tristo ... i bardzo rzadko lecieliśmy ponad 55 km/h fakt że po lesie ... bo i o Gorczański zahaczyliśmy przypadkiem ( wycofaliśmy się rakiem prawie z pod Turbacza ) ale to są prędkości śmieszne jak na 990 ... trzeba naprawdę się mocno postarać żeby lecieć 9 dych ... a na dużym ta prędkość jest w momencie :wink:
Niesiony fantazją dokręciłem się i do 165 km/h ale hamowania to raczej brak przy tej prędkości przejście przez koleiny 4x4 daje kopa adrenaliny ... tylko po co ?


Ostatnio edytowano Wt paź 16, 2012 2:32 pm przez PIOTHRUS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 2:28 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N gru 21, 2008 3:24 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Kraków
Mnie tez kiedys naiwnie wydawalo sie ze skoro naucze sie na duzym, to tym bardziej bede ogarnial malego i lekkiego. Jak to sie ladnie mowi: g... prawda :D

Teraz jestem zdania, ze na duzym nauczyc sie nie da, wrecz mozna nauczyc sie zle. Dziala to w druga strone: mozna i nalezy uczyc sie i nabierac dobrych nawykow na malym, i jesli ma sie taka potrzebe, probowac przenosic ta nauke na wiekszy. Dziala, przetestowane. Nie da sie zrobic na duzym wszystkiego tego co mozna zrobic na malym, ale to truizm...

Kolejny truizm: wscieklaki to calkiem inne motocykle chocby nawet w porownaniu do duali. Maja inaczej rozlozone masy, srodek ciezkosci, inne zawieszenie etc. Inaczej na nich sie jezdzi. Ja jak wiecej pojezdze na EXC to potrzebuje troche czasu, aby przyzwyczaic sie do LC4 czy GSA. I w druga strone.

Gdybym teraz zaczynal to tak jak Blazusiak: trial -> cross/enduro -> cos wiekszego. Ale zaczalem od d... strony i chyba juz za stary jestem :D na taka sekwencje. A na pewno mam za malo czasu :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 2:36 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 6:52 pm
Posty: 1970
Lokalizacja: Kraków-Warszawa
Racja ... 100 % się zgadzam ... Fundiver


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 3:10 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 27, 2011 9:04 am
Posty: 688
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
A jak ja się uczyłem to jechałem na poligon i tam był taka owalna droga, ale zakręty miały różna ciasnotę hehe, że tak powiem, były szybkie luki i też był taki 90' gdzie trzeba było zwolnic jak do nawrotu. I tak się tam kręciłem ucząc się techniki dohamowywania oboma hamulcami na raz i składanie motocykla, ta jazda bardzo dużo mi dała. Robiłem też ta że jechałem w inne miejsce gdzie był duży plac piachu, wielkości boiska i tam trenowałem nawroty, aż mnie pachwiny bolały od szpagatów i wyciągania nogi. Takie treningi żeby nie było nudy przeplatałem dużą ilością jazdy po lesie. Najpierw jeździłem na siedząco. Miałem strach, że na stojąco jest dalej do ziemi hehe i przy glebie spadnie z większej wysokości. Z roku na rok widziałem czego nowego się nauczyłem, nie powiem, że mam talent do offu ale nadrabiam chęciami :lol: nigdy nie nauczę się naprawdę dobrze jeździć ale to co umiem daje mi poczucie frajdy z jazdy. Teraz jeżdżę na stojąco i inaczej sobie nie wyobrażam jazdy offem ale sam musiałem dojść do poziomu gdzie stało się to naturalne, bo trzeba jednak nauczyć się balansu motocyklem, operowania przepustnica. I trzeba wiedzieć co się za chwile stanie, jak pojedzie motocykl, jak zareaguje, a nie mieć nadzieję po prostu "wyda". Wtedy jazda sprawia radochę a nie stres. Waga motocykla ma znaczenie, ale wiem ze LC8 świetnie się prowadzą w piachu. Za to np Super Tenera to była tragedia, nic nie pomagało w utrzymaniu jej na drodze, ani odkręcanie gazu ani stanie , ST nie ma szans z lc8, nadaje się na szutry góra. A waga niby ta sama. Jeśli zaczynasz od LC8 to na pewno jest Ci bardzo trudno , na lekkim sprzęcie jest całkiem inna jazda. Chociaż na SE jeździ mi się jak na lc4, do momentu odcinków na prawde przeprawowych trialowych. Ale to też kwestia mojego wzrostu. Co do prędkości to 30km/h to powiedzmy sobie jest prędkość startowa. I przy tej prędkości nie utrzymasz motocykla. Ja ruszam z 2biegu praktycznie zawsze w piachu, żeby od razu mieć prędkość. Musisz sam dojść do tego że jak coś się dzieje nie po Twojej myśli, moto jedzie tam gdzie nie chcesz albo się wali to gaz , gaz , gaz. Jeśli będziesz odpuszczał to nic z tego nie będzie. Będziesz rozstawiał nogi na boki i czołgał się przez piach. Jeszcze mi dużo rzeczy przychodzi do głowy , jak np jazda w koleinach wzdłużnych ale to już za dużo jak na pierwsza lekcje heheh. Aha ja zwalniam na skrzyżowaniach w lesie jak nie widzę co może wyjechać z poprzecznej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 4:42 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7799
Lokalizacja: Szczecin
ja się ze wszystkimi panami od wścieklaków zgadzam :)
ale raz jeszcze przypomnę jak kto chce latać dalej i nie koniecznie po czarnym to musi się nauczyć ogarniać krowę więc jakoś musi się uczyć na niej sobie radzić.
więc Panowie poradźcie coś koledze, zamiast mu wmawiać żeby zmienił motocykl :)

albo będzie skazany na liściowe wyjazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prędkość na szlaku
PostNapisane: Wt paź 16, 2012 5:20 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N mar 27, 2011 9:04 am
Posty: 688
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
ex1 napisał(a):
ja się ze wszystkimi panami od wścieklaków zgadzam :)
ale raz jeszcze przypomnę jak kto chce latać dalej i nie koniecznie po czarnym to musi się nauczyć ogarniać krowę więc jakoś musi się uczyć na niej sobie radzić.
więc Panowie poradźcie coś koledze, zamiast mu wmawiać żeby zmienił motocykl :)

albo będzie skazany na liściowe wyjazdy.


trafiłeś w punkt :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 5   [ Posty: 73 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL