Teraz jest So lis 18, 2017 12:09 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 17 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: N sie 21, 2016 6:29 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz paź 02, 2008 1:50 am
Posty: 747
Lokalizacja: z Lasu
Na szybko potrzebuję porady. Jaki śpiwór wybrać na powiedzmy listopadowe noce?
Temperaturę szacuje na jakieś 5 st. Najlepiej taki by można łeb wsadzić do środka by nie mieć nosa zawalonego rano. Nie mam praktyki i doświadczenia w tej dziedzinie. Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: N sie 21, 2016 7:54 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So lut 16, 2013 7:26 pm
Posty: 410
Na mazurach tydzien temu w nocy bylo 5 stopni, wiec w listopadzie nie szacuj takiego minimum, odejmij jeszcze 10 stopni. Jaki masz budzet, jaka to wyprawa, piesza, moto, auto?
Generalnie jesli nie spales jeszcze w zimnych warunkach, poszukaj w necie informacji jak sie do tego przygotowac. Bielizna, karimata, czapka itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 9:14 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N maja 09, 2010 7:51 am
Posty: 543
Lokalizacja: Chorzów
advradek napisał(a):
Na szybko potrzebuję porady. Jaki śpiwór wybrać na powiedzmy listopadowe noce?
Temperaturę szacuje na jakieś 5 st. Najlepiej taki by można łeb wsadzić do środka by nie mieć nosa zawalonego rano. Nie mam praktyki i doświadczenia w tej dziedzinie. Proszę o pomoc.


Radziu, najłatwiej wybierzesz śpiwór z wypełnieniem syntetycznym (sporo taniej niż naturalny puch).
Śpiwory te mają 3 przedziały temperatur (czyli 4 temperatury graniczne)
przedział extremum np. -10 0
przedział tolerancji np. 0 5
przedział komfort np. 5 15 (czyli temperatury graniczne są tu odpowiednio -10, 0, 5, 15)

Extremum oznacza, że w tych temperaturach śpiwór działa ledwo co, tylko troszkę pomaga.
Tolerancja - fajnie się śpi w dodatkowych ubraniach, np. polar
Komfort - temperatury idealne do spania w bieliźnie, śpiwór odwala całą robotę :)
Powyżej komfortu - za ciepło, spiwór przeszkadza przy spaniu.

Przyjęło się, że dla kobiety kupujesz śpiwór sugerując się przedziałem komfort,
a dla faceta - przedziałem tolerancja. Wynika to ponoć z braku równouprawnienia ;)

Ja polecam śpiwory firmy Fjord nansen - najlepsza relacja jakości do ceny.
Polecam znajomym i wszyscy są zadowoleni, nawet Siedlar ;) Zobacz np. tu:
http://www.tuttu.pl/product-pol-23007-S ... -970g.html
http://www.tuttu.pl/product-pol-23006-S ... 1256g.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 11:40 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 11:42 pm
Posty: 190
Z temperatur podawanych przy psiworach bierz pod uwagę wyłącznie "komfort". Syntetyki są zimniejsze, tańsze, dużo większe (nie kompresują się) i cięższe ale odporne na wodę. Brak odporności na przemoknięcie to jedyna wada puchu. Ja używam (a używam na prawdę dużo) tego: http://cumulus.pl/pl/kategorie/spiwory/ ... d=21&vid=6, dopuszonego 50 czy 100g na plecach. Zmarzłem w nim raz: w bazie pod MtEverestem, było wewnątrz namiotu -9st. Ale wierz mi, na pewno w listopadzie się w nim nie spocisz.
Z syntetyków polecam: http://climbrock.pl/product-pol-3129-Sp ... ndigo.html
Celuj w śpiwory z komfortem lekko poniżej 0st.
Aha, puch jest niemal wieczny. Wypełnienie syntetyczne, szczególnie w tanich śpiworach szybko traci właściwości termiczne. Wybór należy do Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 6:01 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pn paź 25, 2010 8:40 pm
Posty: 531
Jeśli Cię budżet puszcza - polecam Cumulusa serię Lite line
W niskich temperaturach jest nieoceniony, lekki, mieści się w średniej wielkości tankbagu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 7:00 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 11:42 pm
Posty: 190
Miałem Cumulusa Lite Line'a. To jest jednak bardziej letni psiworek albo na noclegi w schroniskach. W temp.ok. 0-6 st. jeśli nawet nie zmarzniesz, to o komforcie nie ma mowy. Zakładam, że śpi się w jakiejś tam bieliźnie termoaktywnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 7:14 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N gru 18, 2011 4:50 pm
Posty: 1700
Lokalizacja: Kwidzyn
nie marznę i spię na gaciach , a jak spadnie poniżej zera to wrzucam kalesony i dalej kima :)

http://www.huskypolska.pl/spiwor-comfor ... -d810.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 7:23 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz maja 20, 2010 3:05 am
Posty: 685
Lokalizacja: Zambrów
Polecam producenta i model podany przez klemensa. Jeden z bardziej uniwersalnych, jeśli chcesz zaoszczedzić trochę grosza LL400.
Poniżej 400g puchu nie schodź na listopad w PL.

Syntetyk: owszem, taki min. 1500g z DOBRYM wypełnieniem - da Ci również komfort snu. Dobrych kilka sezonów spałem w syntetykach, teraz również kilka dobrych w puchówkach. Syntetyk ma dwie zalety: cenę i to, że nawet jak mokry do jakoś tam grzeje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 8:39 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 11:42 pm
Posty: 190
Z zastrzeżeniem, że ja używam tego śpiworka (Panyam450) w postaci podrasowanej. Trzeba wiedzieć, że Cumulus daje mniej puchu na plecach . Tłumaczą to tym, że niby jak człowiek leży na plecach, to ten puch i tak jest zmiażdżony, więc nic nie daje. Dla mnie to idiotyczne, więc zamawiając u nich śpiwór warto zaznaczyć, że puch ma być rozłożony równo. Wtedy dołożą kilkadziesiąt gramów puchu, tam gdzie jest go mniej, co minimalnie podniesie cenę ale znacząco poprawi jakość. Ważne to jest szczególnie dla takich wiatraków jak ja, co w nocy zmieniają pozycję 50 razy :D
Mimo wszystko, następny psiwór kupię nieco cieplejszy. Może się starzeję...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 9:08 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So lut 16, 2013 7:26 pm
Posty: 410
Ja mam spiwor z 1100gram puchu i po imprezowaniu przy rozszerzonych naczyniach i zmeczeniu bywalo mi przy -5 juz srednio cieplo. Do tego jak zapomne sie pozadnie pozapinac to potrafi przez chwile przytelepac nad ranem, szczegolnie jesli spie bez namiotu. Wniosek jest taki, ze jesli nie jest sie w stanie przestrzegac pewnych rygorow lepiej zainwestowac w cieplejszy niz sie wydaje i dokupic sobie jakis tanszy na lato.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 9:18 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 11:42 pm
Posty: 190
Dokładnie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Pn sie 22, 2016 11:06 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N maja 09, 2010 7:51 am
Posty: 543
Lokalizacja: Chorzów
Marzniecie chłopaki, bo kondycji nie macie :) A co do grubości śpiworów, to jest jak
z ubieraniem się na cebulkę: trzeba mieć więcej warstw, ale cienszych. Ja w dwóch
śpiworach syntetycznych (600g i 900g) śpię spokojnie poniżej zera. Jak jest
cieplej, to używam jednego lub drugiego. I wszystko gra :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Wt sie 23, 2016 3:52 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz maja 20, 2010 3:05 am
Posty: 685
Lokalizacja: Zambrów
klemens napisał(a):
Z zastrzeżeniem, że ja używam tego śpiworka (Panyam450) w postaci podrasowanej. Trzeba wiedzieć, że Cumulus daje mniej puchu na plecach . Tłumaczą to tym, że niby jak człowiek leży na plecach, to ten puch i tak jest zmiażdżony, więc nic nie daje. Dla mnie to idiotyczne

Mają niestety sporo racji - sam sprężony puch Cię nie ogrzeje, on jest tylko izolatorem - idealnym w stanie rozprężonym. Od spodu ma być dobra mata. Od niej zależy baaardzo wiele.

redrobo napisał(a):
Ja mam spiwor z 1100gram puchu i po imprezowaniu przy rozszerzonych naczyniach i zmeczeniu bywalo mi przy -5 juz srednio cieplo.

To zależy naprawdę od mega wielu czynników osobniczych i stanu organizmu danego dnia ;(
Ja np. bardzo marznę w dzień a w nocy jakoś mi się odwraca i potrafię w 650g spać w bieliźnie przy -18*C gdzie kolega ubrany we wszystko co ma nie zasnął nawet na minutę w 900g puchu.
Wiadomo : idealnie mieć kilka śpiworów, do tego puchowy sweterek by go ubrać w razie W....ale to wszystko kosztuje masę pieniędzy.

W każdym razie gdybym miał mieć tylko jeden w szafie - mój wybór padłby na Panyam450 (ukłon w stronę zimowych biwaków)/LL400 (raczej opcja wiosna-jesień).

To o czym wspomniał Adam tez może fajnie działać, czyli dwa śpiwory, z tym, że jeden z nich musi być delikatnie większy, by zostało tam trochę miejsca na powietrze, które nas będzie grzało ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Wt sie 23, 2016 7:17 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So lut 16, 2013 7:26 pm
Posty: 410
To jak juz jedziemy o spiworach... dla mnie druga najwazniejsza zaleta puchu to mozliwosc jego kompresji nieporownywalna z syntetykiem. Kiedys lazilem z 60 litrowym plecakiem wazacym pol tony. Spiwor zajmowal 1/3 miejsca. Teraz uzywam 30 litrowego i musze do schowac tam wszystko co potrzebne. Nawet zimowy, cieply, puchowy spiwor da sie upchac w 5-6 litrach. Zajmuje wzglednie malo miejsca w plecaku czy sakwie motocyklowej. Wolne miejsce zuzywam na alko i ziemniaki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śpiwór do +5 szt. C
PostNapisane: Wt sie 23, 2016 8:34 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 11:42 pm
Posty: 190
Neno napisał(a):
klemens napisał(a):
Z zastrzeżeniem, że ja używam tego śpiworka (Panyam450) w postaci podrasowanej. Trzeba wiedzieć, że Cumulus daje mniej puchu na plecach . Tłumaczą to tym, że niby jak człowiek leży na plecach, to ten puch i tak jest zmiażdżony, więc nic nie daje. Dla mnie to idiotyczne


Teoretycznie niby mają rację. W praktyce ja np. obracam się w nocy wiele razy i te "plecy" śpiwora są co chwila w innym miejscu, więc dla takich jak ja jest to pomysł bez sensu.
Najwięcej śpiwora używam w czasie wypraw górskich, gdzie liczy się każdy gram i cm3. A śpiwory potrafią się różnić. Kto nie wierzy, niech położy obok siebie śpiwór puchowy i odpowiadający temperaturą mu syntetyk
(albo 2 syntetyki). Będzie to wyglądało (i ważyło) jak saszetka i walizka.
Nawet puch może mieć różną rozprężność (producent podaje , jaki puch zastosowano). Najlepszy jest oczywiście o największej wartości (rzędu 900). Daje się najbardziej ubić i "wciąga" najwięcej powietrza. Do tego mniej go potrzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 17 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL