podczas podróży na motocyklu bardzo ważną kwestią jest pakowanie i sposób rozmieszczenia bagażu,
w miarę możliwości powinno się dążyć do obniżania środka ciężkości i kierowaniu bagaży jak najbliżej środka motocykla
pozwoli to na bezpieczne pokonywanie ciasnych zakrętów, zmniejszenie oporów powietrza, łatwiejsze podnoszenie motocykla itd, zwiekszy Twoj komfort jazdy (latwiejsze prowadzenie)
- motocykle enduro mając długie skoki zawieszeń umożliwiaja podczepianie ciezszych bagaży pod kufrem (niektore firmy oferuja takie rozwiazania)
jest to dużo korzystniejsze niż budowanie "kominow w gore"
- pakując kufry tez powinnismy zwrocic uwage aby najciezsze przedmioty umieszczac na dnie kufra a im wyzej tym lżejsze
- jezeli podrozujesz samotnie zamiast pakowac bagaz na bagazniku korzystniej jest go umiescic na siedzeniu pasazera, nizej, blizej środka i moze sluzyc jako oparcie podczas dlugiej wyprawy, dając chwile odpoczynku miesniom plecow
- jezeli masz bardzo obciazony tyl motocykla, mozna dla zrownowazenia wagi miedzy przodem a tylem motocykla umiescic czesc bagazu w sakwach po bokach zbiornika
- jezeli Ci tylko miejsce na to pozwala, kanistry z woda czy paliwem umieszczaj na kufrach z przodu a nie z tylu motocykla
artykuł po angielsku ze zdjęciami
http://aluminiumpanniers.com (na dole strony)