Teraz jest Pt lis 24, 2017 8:44 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 5   [ Posty: 61 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 9:15 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lis 25, 2007 7:50 pm
Posty: 980
Lokalizacja: Warszawa
hmm, oczywiście coraz bardziej liczy się masa motocykla, co widać było ewidentnie podczas trudniejszych odcinków. Wiecie zresztą sami jak działa 450tka.. idzie po wszystkim. Z drugiej jednak strony ten strasznie wyżyłowany silnik nie wytrzymuje takich warunków eksploatacji. Teamy fabryczne najwyraźniej stać na wymianę jednostki po niemal każdym odcinkiem... patrząc jednak z drugiej strony w 690 RR robili tak samo.

Tak czy inaczej gdzieś czytałem, że KTM w tym roku chce koniecznie zdetronizować tym motocyklem starą poczciwą XR650R w Baja 1000. Czyżby silnik miał jednak wytrzymać 1600km nieustannego pałowania? Szacun dla KTM'a! jeśli tak się stanie :)

Osobiście liczyłem, że coś się rozwinie z koncepcji maleńkiej V-ki.. startowała taka bodajże Aprilia w ostatnim dakarze i radziła sobie całkiem nieźle..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 9:20 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1395
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

Cieli koszty? Oryginalna rama nie musi być tak sztywna jak rama dakarowej rajdówki. Więcej, nawet nie powinna. Pierwsze moje jazdy na EXC to było właśnie zaskoczenie jak ta rama i wahacz się skręcają układając do podłoża. Po LC4 po prostu cudo. A że tylna rama w rajdówce w zasadzie ma taszczyć głównie zbiorniki paliwa to faktycznie lepiej zastąpić ją zbiornikiem paliwa. Że lilnik słabo chroniony i pojedyńcza chłodnica? Zawodnik ma zwyciężać a nie się przewracać. A jak kończą się czasmi takie upadki wiemy. Wytrzymałość motocykla nie musi być wyższa od wytrzymałości jeźdźca bo i po co? Itp, itd. Można wręcz pomyśleć że 690 to "pomiot", pardon, rajdowych przemyśleń konstruktorów. A te wszyskie nowe koncepty? Okazuje się że chyba w zawodniczych maszynach prościej i szybciej wymieniać jednocylindowy silnik co 2 tankowania niż regulować po nocy gaźniki i zawory.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 9:57 pm 
Aktywny

Dołączył(a): N gru 13, 2009 8:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Małopolska
Fajne ma te białe złączki na przewodach chyba olejowych (bo oby nie na paliwowych) :lol:
Poza tym fajny, fajna rajdówka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 10:35 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm
Posty: 1947
Lokalizacja: S-ec
KTM 450 Rally bike


Price 450 KTM Rally: 29.300,-- Euro (without VAT)
Price spare engine (max. 2): 5.000,-- Euro (without VAT)
Bike painted in sponsor basicolor: 1.000,-- Euro (without VAT)
Production date: October 2010
Closing date (for orders) : 15th of June


For orders please contact daniela.leidl@ktm.at

Pictures of the bike we will send you soon (1 – 2 weeks).

We are looking forward to hearing soon from you!

Best regards
KTM Rally team"

attached specs:

450 Rally Replica 2011

Engine
Engine type Single cylinder, 4-stroke
Displacement 449cc
Bore / stroke 97 / 60,8
Power n.s.
Torque n.s.
Starter / battery Electric starter / 12 V 8.6 Ah
Transmission 5 gears, dog clutch engagement
Fuel system Keihin FCR-MX 41
Control 4 V / OHC with roller rocker levers
Lubrication Pressure lubrication with 1 Eaton pumps
Engine oil Motorex, fully synthetic, SAE 10W-60
Final drive 15 : 48
Cooling Liquid cooling
Clutch Wet multi-disc clutch, hydraulically operated
Engine management / ignition Keihin DC ECU


Chassis
Frame Chromium-Molybdenum trellis frame, powder coated
Subframe Self-supporting plastic tank
Handlebar Aluminium, tapered, Ø 28 / 22 mm
Front suspension WP-USD Ø 48 mm
Rear suspension WP-Monoshock with Pro-Lever linkage
Suspension travel front / rear 300 / 310 mm
Front brake Brembo two-piston, floating caliper, brake disc Ø 300 mm
Rear brake Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
Rims front / rear Spoked wheels with aluminium rims 1.60 x 21'' / 2.50 x 18''
Tyres front / rear 90/90-21"; 130/80-18"
Chain X-Ring 5/8 x 1/4"
Steering head angle 62.5°
Trail 120 mm
Wheel base 1,535 ± 15 mm
Ground clearance 320 mm
Seat height 980 mm
Tank capacity approx. 35 litres
Weight (ready to race) under 150 kg (without fuel)

This was the bike on Rallye Maroc we were on last week.
I discussed the spec with Alex Doringer(head of Rally & Enduro depts)and it is the front of the 690RR,with standard 690RR frame,and uses the modified 690 Enduro rear tank,with additional 6 litres on l/hand side,to give lower silencer mounting,and 690 Enduro rear fender.
The engine is 450 mx with 5 speed ATV gearbox and modified oil pump and billet oil filter housing to accomodate EXC filters.
The MX engine has a special longer output g/box shaft to get the correct line up for the chain,and retains the carburettor,so no fuel pump in the rear tank from the 690 Enduro.
Suspension is from 690RR,front & rear.
The front tanks are 690RR,but will be reduced and re-styled after Dakar,to give a slimmer profile.
They are building only 20 bikes,10 for Dakar riders,the others for sale.Prices will be 48,500 Euro,complete with 3 spare engines.






info za advrider


Góra
 Online Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 10:52 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt mar 03, 2009 5:40 pm
Posty: 2678
Lokalizacja: Stolyca
To waży 150 kg bez paliwa ? Bo jeśli tak to z paliwem 185 kg a to jakoś chyba dużo. Może to norma ale jak tak to w sumie moja 800 tka nie jest taka ciężka:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 11:28 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cytuj:
Teamy fabryczne najwyraźniej stać na wymianę jednostki po niemal każdym odcinkiem...


Wg przepisów na Dakarze 2011 mogą silnik zmienić max trzy razy. Kuba Przygoński został zaproszony przez KTM-a na testy tej nowej 450-tki. Wraz z Despresem i Comą. Mówi że pałuja sprzęty non stop pełen gaz ,jego ma 1200km i nic się nie dzieje. Sprawdzają wytrzymałośc jednostki. Ale nie oszukujmy się, ich wersja to nie cywilna zabawka z salonu.
Może robiona w Japoni? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Śr lis 03, 2010 2:41 am 
Aktywny

Dołączył(a): Cz lut 05, 2009 9:55 am
Posty: 166
Lokalizacja: 3miasto
Dwa linki troche odslaniajace to i owo w temacie EXC 450 rally ...

http://www.rally-raidproducts.co.uk/blog/2010/10/ktm-450-rallye-details/
http://www.rally-raidproducts.co.uk/blog/2010/10/first-pics-of-new-ktm-450-rallye-bike/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Śr lis 03, 2010 9:50 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ze strony Orlen teamu.

wtorek, 21 września 2010 18:46
Trzech motocyklistów zaliczanych do ścisłej światowej czołówki rajdów terenowych cross-country: Cyril Despres, Marc Coma oraz Jakub Przygoński, zawodnik ORLEN Team zostało zaproszonych na testy nowego modelu KTM o pojemności 450 centymetrów sześciennych przygotowanego pod kątem startu w Rajdzie Dakar 2011.

Testy nowego KTM’a rozpoczęły się w poniedziałek 20 września w Tunezji. Zawodnicy sprawdzają głównie wytrzymałość silnika narażając go na ekstremalną pracę w bardzo trudnych warunkach. Dodatkowo inżynierowie KTM korzystają z opinii zawodników w zakresie optymalnego zestrojenia poszczególnych podzespołów nowego sprzętu, pod kątem startu w najdłuższej i najbardziej wymagającej imprezie motoryzacyjnej świata jaką jest Dakar.

Jestem w Tunezji na testach nowego, prototypowego motocykla KTM 450. Zostałem, obok Cyrila Despres i Marca Comy, zaproszony przez fabrykę KTM do sprawdzenia wytrzymałości silnika nowego sprzętu. W tej chwili jesteśmy na środku pustyni. Jeździmy po dnie wyschniętego jeziora z manetką gazu odkręconą cały czas do samego końca i sprawdzamy kiedy przeciążenia będą zbyt duże i silnik po prostu wybuchnie. W tej chwili mój silnik ma już za sobą 1200 kilometrów i na razie nic się nie dzieje. Dzisiaj mam jeszcze do przejechania 600 kilometrów. Testujemy w półtoragodzinnych przedziałach czasowych nie odpuszczając przez ten czas w zasadzie nawet na chwilę gazu. Czasem tylko musimy zmieniać biegi, gdyż piach jest zbyt miałki by przez niego przejechać. Takie testy są bardzo przydatne, gdyż przed Dakarem będę wiedział znacznie więcej o motocyklu i będę umiał go efektywniej wykorzystywać na odcinkach specjalnych. Nowy motocykl nie różni się praktycznie od poprzednika jeśli chodzi o gabaryty, natomiast jest o 20 kilogramów lżejszy, co bardzo cieszy. Jutro będziemy jeździć po wydmach, więc będzie również możliwość sprawdzenia zawieszenia – powiedział Jakub Przygoński.

Podczas Dakaru 2011 zostaną wprowadzone dalsze zmiany regulaminowe odnośnie ograniczenia pojemności silników motocykli. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, od zbliżającej się edycji rajdu zawodnicy z listy Elite A.S.O., na której znajdują się wszyscy motocykliści ORLEN Team: Jakub Przygoński, Jacek Czachor oraz Marek Dąbrowski będą zobowiązani do jazdy pojazdami z silnikami o pojemności nie większej niż 450cc. Dopuszczalne są trzy wymiany silnika podczas rywalizacji.



Nowe regulacje skłoniły konstruktorów do opracowania rozwiązań technologicznych, pozwalających na pokonanie arcytrudnych teras Ameryki Południowej, gdzie po raz trzeci w 2011 odbędzie się Rajd Dakar. Stworzenie idealnego motocykla jest dla producentów o tyle ważne, że będzie to ostatni Dakar, w którym zawodnicy spoza listy Elite będą mogli swobodnie wybrać typ i pojemność motocykla. Dopiero w kolejnym roku wszyscy uczestnicy będą musieli jechać na motocyklach z silnikami o pojemności 450cc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Śr lis 03, 2010 11:47 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N gru 21, 2008 3:24 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Kraków
Pretor napisał(a):
To waży 150 kg bez paliwa ? Bo jeśli tak to z paliwem 185 kg a to jakoś chyba dużo. Może to norma ale jak tak to w sumie moja 800 tka nie jest taka ciężka:)


Moj kat lc4 adv. wazy (wg papierow) 154 + paliwo. Bedac ostatnio w Maroku natknelismy sie na ekipe Orlen Teamu i mialem przyjemnosc siedziec na tym cudzie:

[ img ]

Powiem tak: w porownaniu do mojego Kata - piórko!. Ta 450-tka, jak na moj gust, nie moze tyle wazyc ... chyba ze z pelnym bakiem :)

Pozdro,
M.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Cz lis 04, 2010 12:01 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7799
Lokalizacja: Szczecin
hymmm

według mnie fundiver .. to siedzisz na 690 :) która jest jakieś 20 kg cięższa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Cz lis 04, 2010 9:04 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N gru 21, 2008 3:24 pm
Posty: 440
Lokalizacja: Kraków
ex1 napisał(a):
hymmm

według mnie fundiver .. to siedzisz na 690 :) która jest jakieś 20 kg cięższa :)


Pojemnosc sie zgadza, wazyc nie wazylem, ale siadajac, przymierzylem sie jak do mojego kata i malo co, z rozpedu, nie zaliczylem gleby parkingowej. Subiektywnie - mocno lzejszy od lc4 adv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 7:52 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr lis 19, 2008 11:42 pm
Posty: 2074
Lokalizacja: Gryfino (Zachodniopomorskie)
film z prezwentacji 450 tki na EICMA w Mediolanie



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 8:39 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 8:53 pm
Posty: 461
Lokalizacja: wwa
Cytuj:
To waży 150 kg bez paliwa ? Bo jeśli tak to z paliwem 185 kg a to jakoś chyba dużo. Może to norma ale jak tak to w sumie moja 800 tka nie jest taka ciężka:)


no stare z paliwem ponad 200 kg ważyły.. tu jest artykuł:
http://www.advpoland.com/index.php?option=com_content&view=article&id=178:ktm-lc4-rallye-by-scareguy&catid=137:pomaraczowi&Itemid=127



pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: So lis 20, 2010 11:02 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7799
Lokalizacja: Szczecin
Tarna - Miodzio! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KTM 450 Rally na Dakar 2011
PostNapisane: N gru 12, 2010 4:26 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lut 14, 2009 5:10 pm
Posty: 1996
Lokalizacja: Plymouth/Opole
A to koncept na 2025 Aprillia:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 5   [ Posty: 61 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL