Teraz jest Cz mar 28, 2024 4:06 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 15 z 19   [ Posty: 272 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 2:52 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Chciałem zapytać czy któryś z piszących pierdoły o padaniu Gasa nim jeździł , czy to co pisze usłyszał w barze u wujka Mietka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 2:53 pm 
Aktywny

Dołączył(a): So maja 17, 2008 6:05 pm
Posty: 108
Ryteu napisał(a):

Heh, normalnie nie wierzę, że wyczytałeś to ze zdjęcia :o
...może gdzieś w gazecie lub widziałeś w TV w najlepszym przypadku na żywo ale nie ze zdjęcia!!


Uwierz mi :idea: znam te elementy na pamięć :D Stąd łatwo poznać te elementy :)


Vlad napisał(a):
Gas gas to marka, która korzysta z wielu części yamahy. Najwyższe modele 450 gas gas mają silniki yamahy i to nie jest żadna tajemnica. Wystarczy wejść na stronę gas gasa i wszystko będzie jasne :D


Zgadza się :D Z tym że rama, przednie zawieszenie, wahacz są inne niż w yamasze :D
http://www.gasgasmotos.es/en/enduro/385 ... -f-4t.html


Adagiio napisał(a):
Chciałem zapytać czy któryś z piszących pierdoły o padaniu Gasa nim jeździł , czy to co pisze usłyszał w barze u wujka Mietka ?


Ja nie mówię o "padaniu" tylko o tym że yamaha to bardziej sprawdzona i dopracowana konstrukcja jeśli chodzi o silnik np. :)


Ostatnio edytowano Śr sty 25, 2012 2:04 am przez :Paweł:, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 4:15 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am
Posty: 775
Lokalizacja: Gliwice
Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ?
Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ?
(osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej się sypie ?)


Ostatnio edytowano So sty 14, 2012 9:25 pm przez Adam K1200RS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 4:28 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz mar 18, 2010 2:08 am
Posty: 286
Adam K1200RS napisał(a):
Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ?
Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ?
(osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?)


Oficjalnie chodziło o wyrównanie szans zawodników i prducentów sprzętu (a nieoficjalnie jeszcze o zmniejszenie prędkości i liczby wypadków).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 4:44 pm 
Aktywny

Dołączył(a): N sty 11, 2009 10:34 pm
Posty: 148
Lokalizacja: Olsztyn
kamilltee napisał(a):
dobre zdjęcia

http://dakar.terenowo.pl/index.php?opti ... temid=149#

jeszcze ad quady: zdj 83 z Sonikiem (" jakie nieprzepisowe silniki ????" ) -> na zdjęciu dwa serca i Sonik ... silniki to prawie XTZ750 :) ... bo to TDM750 :)


[ img ]



... fota :)
co do silnika to typowy tdm 900 a że ponoć dali grubszą uszczelkę aby pojemność wyła mniejsza, moim zdaniem to takie naciągane, bracia Patronelli lecą na singlach i jakoś nie kombinują a nasi zawsze mają jakieś ciekawe pomysły :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 4:50 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am
Posty: 775
Lokalizacja: Gliwice
dziura napisał(a):
Adam K1200RS napisał(a):
Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ?
Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ?
(osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?)


Oficjalnie chodziło o wyrównanie szans zawodników i prducentów sprzętu (a nieoficjalnie jeszcze o zmniejszenie prędkości i liczby wypadków).



ale moc jest teraz ta sama, nie prościej było ograniczyć moc ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 7:00 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn lip 28, 2008 6:42 pm
Posty: 362
Lokalizacja: Piaseczno
globtdm napisał(a):

... fota :)
co do silnika to typowy tdm 900 a że ponoć dali grubszą uszczelkę aby pojemność wyła mniejsza, moim zdaniem to takie naciągane, bracia Patronelli lecą na singlach i jakoś nie kombinują a nasi zawsze mają jakieś ciekawe pomysły :)



a przepraszam którą uszczelkę należy dać "grubszą" by zmienić 900 na 750 ?????
jakieś cuda panie... CUDAAAAAAAAA opowiadacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 7:18 pm 
Aktywny

Dołączył(a): N sty 11, 2009 10:34 pm
Posty: 148
Lokalizacja: Olsztyn
kamilltee napisał(a):
globtdm napisał(a):

... fota :)
co do silnika to typowy tdm 900 a że ponoć dali grubszą uszczelkę aby pojemność wyła mniejsza, moim zdaniem to takie naciągane, bracia Patronelli lecą na singlach i jakoś nie kombinują a nasi zawsze mają jakieś ciekawe pomysły :)



a przepraszam którą uszczelkę należy dać "grubszą" by zmienić 900 na 750 ?????
jakieś cuda panie... CUDAAAAAAAAA opowiadacie



z tą uszczelką to faktycznie cuda, ale to gdzieś czytał, być może nie chodziło o pojemność tylko o zmniejszanie stopnia sprężania dając grubszą uszczelkę pod głowice.

Po jakim dekielku wnosisz że silniki które leżą Sonika to 750
Coda panie jakieś coda piszecie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 8:53 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N lip 18, 2010 9:34 am
Posty: 738
Lokalizacja: Birmingham
Adam K1200RS napisał(a):
Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ?
Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ?
(osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?)


By zablokować nawał "nowobogackich" co se KTM, BMW czy inne cuda pokupowali i z czasem nie mają co robić :wink:
Dakar niby drogi ale jest sporo "amatorów" którzy by chcieli poszaleć. Większe silniki są droższe w zakupie ale tańsze w serwisowaniu, 450 (z mocą +60koni) to już ekstremalna konstrukcja. Tu z młotkiem i śrubokrętem nie poszalejesz, bez zaawansowanego mechaniora i Kamaza części nie masz co się pokazywać na starcie.

Rajd Dakar umarł, teraz jest TV reklama. Masz siedzieć w domu i pić redbula, a w niedziele (bo pon-sob harujesz) pojeździć po czarnym (bo błota już niema) swoim GS1200 (XTZ750 już nie kupisz) i najlepiej nadziać się na "ukrytą kamerę"... witamy w nowym świecie ;) <<oczywiście to nie pisze bezpośrednio do/o Ciebie/Tobie, to ogólnie tak ;) więc bez urazy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 9:24 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am
Posty: 775
Lokalizacja: Gliwice
@Ryteu
Trafnie napisane, o to właśnie podejrzewałem tych żabojadów
:mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 10:48 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn lip 28, 2008 6:42 pm
Posty: 362
Lokalizacja: Piaseczno
globtdm napisał(a):
Po jakim dekielku wnosisz że silniki które leżą Sonika to 750
Coda panie jakieś coda piszecie :)


Tego po silniku nie widać - to było ograniczenie narzucone przez FIA dla ATV (napęd na jedną ośkę).
Sam jestem ciekaw jak ten Czech zmniejszył pojemności (moja teoria została już przedstawiona: wstawili cylindry od XTZ750 :) - bo skoro mozna wstawić cylindry od TDM do XTZ to można teżodwrotnie.... ale to oczywiście tylko moja teoria, bo mamy jeszcze różną długość korby i wysokość samego tłoka...)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 10:55 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm
Posty: 1438
Lokalizacja: Warszawa
Ryteu napisał(a):
Adam K1200RS napisał(a):
Ktoś wytłumaczy po kiego czorta w Dakarze ograniczenie do 450 ?
Czy to taki ukłon w stronę teamów fabrycznych, bo tylko ich stać na serwis ?
(osiągi te same, a bardziej wyżyłowany i bardziej sypie ?)


By zablokować nawał "nowobogackich" co se KTM, BMW czy inne cuda pokupowali i z czasem nie mają co robić :wink:
Dakar niby drogi ale jest sporo "amatorów" którzy by chcieli poszaleć. Większe silniki są droższe w zakupie ale tańsze w serwisowaniu, 450 (z mocą +60koni) to już ekstremalna konstrukcja. Tu z młotkiem i śrubokrętem nie poszalejesz, bez zaawansowanego mechaniora i Kamaza części nie masz co się pokazywać na starcie.

Rajd Dakar umarł, teraz jest TV reklama. Masz siedzieć w domu i pić redbula, a w niedziele (bo pon-sob harujesz) pojeździć po czarnym (bo błota już niema) swoim GS1200 (XTZ750 już nie kupisz) i najlepiej nadziać się na "ukrytą kamerę"... witamy w nowym świecie ;) <<oczywiście to nie pisze bezpośrednio do/o Ciebie/Tobie, to ogólnie tak ;) więc bez urazy ;)


Twoja teoria sie kupy nie trzyma. Te argumenty nie sa logiczne. Dlaczego niby wieksze silniki byly droższe w rajdzie ??? mniejsze sa o wiele delikatniejsze i czesto wymieniane podczas dakaru.
Limit do 450 w zaden sposob nie obniża ci kosztow - zbudowanie dakarowki to koszto ponad 100 tys zł. Dakar jest drogi bo tak ma byc - i dobrze. Jest masa tanszych rajdow rownie fajnych ale Dakar to legenda. A ja nie chcialbym tak sobie o wpasc na pomysl w niedziele i we wtorek zapisac sie na Dakar z kieszonkowego. Na to sie pracuje i wynikami/umiejetnosciami i zbiera kase.

Organizatorzy zmienili zasaday i zmniejszyli dopuszczalna pojemnosc ze wzgledu na predkosci jakie osiagały motocykle o wyzszej pojemnosci. Rajd byl poprostu za szybki. Organizatorzy maja za zadanie tak to kontrolowac by był fun i odpowiedni poziom trudnosci i zmeczenia materialu/czlowieka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: So sty 14, 2012 11:48 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
No jakby nie było najbardziej prestiżowy rajd na świecie. Jadzie najlepszy sprzęt i najlepsi zawodnicy cokolwiek to znaczy.
Ale...tak sobie oglądam zdjęcia i widzę że oprócz czołówki to reszta rajdu wygląda lepiej. Nie ma ciśnienia, pomagają sobie, jadą parami z teamów, nocne naprawy własnymi siłami itp.
W relacjach zazwyczaj pokazują jak czołówka się ściga na złamanie karku a przecież rajd to nie tylko oni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: N sty 15, 2012 8:14 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): N sie 02, 2009 7:18 am
Posty: 775
Lokalizacja: Gliwice
Warto posłuchać wypowiedź Czachora na temat 450 -tek w Dakarze
http://www.youtube.com/watch?v=0-5Xls-Q ... re=related


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DAKAR 2012
PostNapisane: N sty 15, 2012 8:23 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm
Posty: 1438
Lokalizacja: Warszawa
dobrze mowi. Wiadomo ze to wszystko showbiznes


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 15 z 19   [ Posty: 272 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL