Teraz jest Śr maja 01, 2024 11:03 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 4   [ Posty: 48 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: DRZ - pytanie o opinię
PostNapisane: Pt gru 28, 2007 9:42 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam.

Obecnie używam w terenie KTM520EXC a do dalszych terenowych wypadów XT600. Ten pierwszy jest IMO najlepszym motocyklem terenowym na jakim jeździłem ale z max 1500 km przebiegiem międzyserwisowym i wyjątkowo niewygodnym na długich dojazdówkach. Ten drugi w terenie jednak zbyt cięzki i wołowaty zabiera wiele przyjemności z jazdy i znacząco skraca dzienne (terenowe) przebiegi.

Po żarcie jaki zrobił potencjalnym użytkownikom KTM ze swoim nowym 690enduro zaczyman myśleć powaćniej nad DRZ. I tu prośba o opinię uzytkowników, jeżeli takowi tu bywają:

1. Jakie przebiegi międzyserwisowe, na ile to odporne na "zaniedbanie"
2. Na ile wystarczają sprzęgła, układ korbowo-tłokowy, skrzynie biegów, ect,
3. Czy faktycznie po 2003 poprawione zawieszenia.
4. Jak tylni subframe wytrzymuje w terenie obciążenie tobołem (powiedzmy z 8-10 kg)
5. Jak z wygodą pod tyłkiem na asfalcie i jaka możliwa (wygodna) prędkość przelotowa na terenowych przełożeniach (np 14:45-48)
6. Jak elektryka znosi błocko i wodę, czy nocką w światłach da się jechać czy lipa jak w innych typowych enduro?
7. Czy pójdzie na paliwie powiedzmy 82 lub 86 oktanowym?
8 Jakie typowe wady i usterki, co z miejca trzeba poprawić lub zmienić?

Wszelkie inne uwagi, spostrzeżenia i przemyślenia mile widziane.
Z góry dzięki i pozdrowionka.

rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So gru 29, 2007 6:02 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 12:05 pm
Posty: 238
Lokalizacja: Pułtusk/Wawa
Siema,

Moj bardzo dobry kolega ma DR-Z z 2004. Po 2003 wersja S ma zawieszenie od E. I golym okiem widac roznice miedzy starsza i nowsza S. Kanapa jest tak samo wygodna jak w KTM`ie :) Lampa jest dosc mocna. Sam nie wiele jezdzilem na tym moto, ale z tego co ja bym zmienil, to kierownica, ktora jest za nisko (mam 175cm) musze sie garbic na stojaco i nie jest to wygodne. No i oslona silnika to jakis kawaleczek mini plastiku. To tyle co ja wiem na ten temat :)
Znam goscia ktory na DR-Z 400s zjezdzil kawal europy asfaltami, czasem we dwoje (!) Polecal jako bez awaryjne i naprwde uniwersalne moto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Drz 400
PostNapisane: Śr sty 23, 2008 5:33 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 10:09 am
Posty: 77
Lokalizacja: świeradów zdrój
Hej
Jeżdzę Drz 400 S czyli z gorszym zawieszeniem ( mnie wystarcza)
Zamontowaną mam akcesoryjną kierownicę - oryginalna to kiszka
Zbiornik 17 l acerbisa oraz dużą dużą osłone pod silnik.
Siedzenie twarde ale da się wytrzymać.
Przejechane do dzis 17 tys. Oczywiscie bezawaryjnie
Przeglądy robię sam.
Serwis 400 s to 6 tys. W wersji sport licznik motogodzin.
Odporny na zaniedbanie - nie wiem. Wymiana oleju robię regularnie, łańcuch co 6 tysi i nic się nie dzieje.Słyszałem że wymiany oleju trza pilnować bo syf moze zapchać cienkie kanały olejowe.
Uzywam pełego syntetyku.
Kiedyś czytałem w tescie ze silnik wytrzymał 100tys bez otwierania , nie bardzo w to wierzę.
W turystyce używam tobół który ma ze 40kg.
Najdłuższy jednorazowy przelot 950km za jednym pociagnięciem z predkoscia około 130 non stop. Bywało że 150 z pól godziny
zeby nie uschnąć z nudów na autostradzie. Przy tej prędkości jest jednak nerwowy i myszkuje. Do 130 jest OK.
Zębatek nie zmieniałem .Oryginalne wydają mi się ok i nigdy mocy nie brakło .
Elektryka do tej pory bezawaryjna ( mój to model 2003)
Paliwo 86 oktan chyba wytrzyma.
Kiedyś było na nich trzech śmiałków w Azji> ja jeżdziłem tylko na 95
oktan europa.
JESTEM MILE ROZCZAROWANY TYM MOTOCYKLEM I NIE CHCIAŁBYM INNEGO.
Teraz używam go tylko koło komina. W endurowe traski mam Xt i tt i parę innych :D
pozdrówka

Aha, światełko jest OK . Trzeba dać podwyższenie kierownicy. Ja mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drz 400
PostNapisane: Cz sty 24, 2008 8:24 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 10:09 am
Posty: 77
Lokalizacja: świeradów zdrój
Gummikuh napisał(a):
Hej
Jeżdzę Drz 400 S czyli z gorszym zawieszeniem ( mnie wystarcza)
Zamontowaną mam akcesoryjną kierownicę - oryginalna to kiszka
Zbiornik 17 l acerbisa oraz dużą dużą osłone pod silnik.
Siedzenie twarde ale da się wytrzymać.
Przejechane do dzis 17 tys. Oczywiscie bezawaryjnie
Przeglądy robię sam.
Serwis 400 s to 6 tys. W wersji sport licznik motogodzin.
Odporny na zaniedbanie - nie wiem. Wymiana oleju robię regularnie, łańcuch co 6 tysi i nic się nie dzieje.Słyszałem że wymiany oleju trza pilnować bo syf moze zapchać cienkie kanały olejowe.
Uzywam pełego syntetyku.
Kiedyś czytałem w tescie ze silnik wytrzymał 100tys bez otwierania , nie bardzo w to wierzę.
W turystyce używam tobół który ma ze 40kg.
Najdłuższy jednorazowy przelot 950km za jednym pociagnięciem z predkoscia około 130 non stop. Bywało że 150 z pól godziny
zeby nie uschnąć z nudów na autostradzie. Przy tej prędkości jest jednak nerwowy i myszkuje. Do 130 jest OK.
Zębatek nie zmieniałem .Oryginalne wydają mi się ok i nigdy mocy nie brakło .
Elektryka do tej pory bezawaryjna ( mój to model 2003)
Paliwo 86 oktan chyba wytrzyma.
Kiedyś było na nich trzech śmiałków w Azji> ja jeżdziłem tylko na 95
oktan europa.
JESTEM MILE ROZCZAROWANY TYM MOTOCYKLEM I NIE CHCIAŁBYM INNEGO.
Teraz używam go tylko koło komina. W endurowe traski mam Xt i tt i parę innych :D
pozdrówka

Aha, światełko jest OK . Trzeba dać podwyższenie kierownicy. Ja mam.


" 7. Czy pójdzie na paliwie powiedzmy 82 lub 86 oktanowym?"-
- Dlaczego takie pytanie?
Takie paliwo to dziś tylko Mongolia, daleka Syberia albo srodkowa Afryka, a Drz do tego sie niespecjalnie nadaje. Można bo wytrzyma ,ale szkoda
bo motek nie jest tani.
Ja Drz widzę albo latanie koło komina ,albo krótkie wyprawy typu
dojazd do Rumunii czy Albanii i pohasanie po górach.
Na dalsze wyprawy są lepsze i tańsze motocykle.
Proponuję rozplatyczonego trampka z zawiechami KTMA
Koszt około 10tys. Śmiało można walic na Mongolię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drz 400
PostNapisane: So sty 26, 2008 3:39 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Gummikuh napisał(a):
7. Czy pójdzie na paliwie powiedzmy 82 lub 86 oktanowym?"-
- Dlaczego takie pytanie?
Takie paliwo to dziś tylko Mongolia, daleka Syberia albo srodkowa Afryka, a Drz do tego sie niespecjalnie nadaje. Można bo wytrzyma ,ale szkoda
bo motek nie jest tani.
Ja Drz widzę albo latanie koło komina ,albo krótkie wyprawy typu
dojazd do Rumunii czy Albanii i pohasanie po górach.
Na dalsze wyprawy są lepsze i tańsze motocykle.
Proponuję rozplatyczonego trampka z zawiechami KTMA
Koszt około 10tys. Śmiało można walic na Mongolię.


Witam

Na wielu zadupiach w karpatach (szczególnie ukraińskich) dostepnośc paliwa lepszej jakości jest marna. Stąd pytanie.
Przeznzczenie sprzętu: do dokładnego spenetrowania łuku Karpat. Mój KTM odpada ze względu na zbyt mały "zasięg międzyserwisowy". XTk za ciężki i za wołowaty.
Na trampka to pomimo kłopotów z kręgosłupem za młody się jeszcze czuję. Ale wiem że przyjdzie czas pewnie i na frędzle przy kierownicy.

Pozdrawiam
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 27, 2008 10:13 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm
Posty: 2158
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
To ja dorzuce jeszcze pytanko. Czy DRZ ma wentylator przy chłodnicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: DRz 400
PostNapisane: Pn sty 28, 2008 3:36 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 10:09 am
Posty: 77
Lokalizacja: świeradów zdrój
danek-dr napisał(a):
To ja dorzuce jeszcze pytanko. Czy DRZ ma wentylator przy chłodnicy?


Drz 400 s ma wentylator
Drz 400 i 400 E nie ma wentylatora.
Przy założeniu 17 l zbiornika trzeba wentylator oryginalny zdjąć z modelu 400 s
Mam założony wentylator ale od komputera i dorobiony mały stelażyk . Zdaje ten patent egzamin.
Firma IMS robi zbiorniki większe przystosowane do wentylatora, ale
jest ten zbornick szerszy i bardziej chyba podatny na uszkodzenie.
Jest też dużo rzadziej na ebay, ale się trafia.
Zbiornik acerbisa wystarcza na 400-450 km. Da się zatankowac lepszą wachę i dojechać do gór.
Zużycie paliwa DRz od 3,5-5 l na 100 km
Rollek !
DRZ będzie idealnym motocyklem do Twoich potrzeb - penetrowanie Karpat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 06, 2008 8:17 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 11:05 am
Posty: 897
Lokalizacja: Wrocław
Witam all

Przylacze sie do pytan i opinni.
Uzywam DRZ- 400E rok 2000, czyli pierwszy wypust

Moto przez pierwsze 4.000 km latalo na kolach supermoto, wiec tylko miasto.

Po tym czasie poszlo w teren (oczywiscie zmiana kolek, opon)
Na org napedzie zrobilem w terenie 4.000 km (czyli razem 8, jak na org naped rewelacja)
Nie wpomne o org oponach, gdzie zrobilem niecale 4.000 km, z czego 20 - max 25% to jazda po drodze (opony cross), nie mam przyczepki wiec do lasu nieraz jade 30 km po drodze, by poszalec w terenie...
Dla porwnania na sportowym nie robie wiecej niz 3.000 km na oponie a jest 2 lub 3 x drozsza :lol:

W tej wersji DRZ 400E olej trzeba zmieniac ok 60 godzin pracy, mniej wiecej jest to ok. 3.000 km, czyli 3 x lub 4 x mniej niz KTM czy Yamaha (podaja srednio co 10, 15 godzin dla KTM i Yamahy)

Od wymiany do wymiany olej max, i kolor pieknie zachowany ;)

Suzuki pomyslalo dosc wczesnie, i przewod o odmy schowali w filtrze powietrza, gdzie np Yamaha ma na wierzchu i to pod silnikiem (wr 250, wr 450 do rolku 2006)

I co sie dzieje jak wjedziemy w dosc duuuuza wode, po siedzenie i moto zgasnie. Zusi nic, a Yamaha przez wyzej wspomniany przewodzik lubi zassac wode, a odpalanie w wodzie to zabojstwo.

Moich kilku znajomych przez to posadzilo silniki, mala ilosc wody w ukladzie smarowania niestety nie dziala pozytywanie ;(

DRZ w tereni pali srednio ok 5 L, fotel zalezy, ja po 170 km mam bolace 4 litery

Mam wersje bez rozusznika, czyli kopanko, ale szybciej odpalam niz z rozrusznikami konkurencja

Nie zamierzam krytykowac innych firm, ale zywotnosc, bezobslugowosc itp DRZ-ta to jest mega rewelacja

DRZ400 200r nie posiada oczywiscie wentylatora na chlodnicy

W terenie jest mozno ublocony, pozniej pod cisnieniem myjemy i bawimy sie dalej

Co do paliwa - sa dodatki jak i wiele innych specyfikow ktore mozna dodac, by uszlachetnic nasze oktany i moc ;)

W razie pytan sluze rada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drz 400
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 6:51 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 8:16 pm
Posty: 339
Lokalizacja: Sosnowiec
[quote="Gummikuh"]

czy możesz mi podpowiedzieć, gdzie kupić porządną osłonę pod silnik DR-Z400E?
Jakieś info dot. eksploatacji, podpowiedzi dotyczące oleju, inne uwagi dotyczące użytkowania?
Generalnie proszę wszystkich zorientowanych o podpowiedzi, jako że jutro odbieram moją nówkę nieśmiganą DR-Z400E i chciałbym być zorientowany, jak ją potraktować na dzień dobry?
Jak docierać, aby dobrze i długo służyła, etc.

Z góry serdeczne dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 8:01 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 11:05 am
Posty: 897
Lokalizacja: Wrocław
Na dzis dzien firma Suzuki leje olej Shella, jest OK, na min obecnie latam
W tym modelu olej sprawdzasz po uruchomieniu silika, bagnet jest w ramie, wiec na zimnym nie sprawdzisz, trzeba odpalic na ... gdzies ok 1-2 min i wtedy luknij.
Zalecenie propducenta, maneta na 2/3 gazu tak mniej wiecej 1000km, jakies minimalnie 5 zbiornikow paliwa (by nie wykrecac go na maksa , uzywac w miare normalnie) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 8:11 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 8:16 pm
Posty: 339
Lokalizacja: Sosnowiec
Właśnie doczytałem - do 10h do 1/2 mocy, do 15h do 3/4 mocy maksymalnie. Oczywiście po odpaleniu na 2-3 minuty, trza zgasić i sprawdzić poziom?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drz 400
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 8:44 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Raven_BC napisał(a):
jutro odbieram moją nówkę nieśmiganą DR-Z400E


Witam

Podpowiedz proszę jak przejdziesz rejestrację (o ile będziesz próbował ją robić)

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 8:58 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 8:16 pm
Posty: 339
Lokalizacja: Sosnowiec
Oczywiście, kit zamontowany, jutro ją rejestruję i nie omieszkam podzielić się info!

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 12, 2008 8:18 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 11:05 am
Posty: 897
Lokalizacja: Wrocław
Olej na zimnym nie sprawdzisz, poniewaz jest czesc w ramie, wiec zanim napompuje to chwile potrwa, wiec srednio 2 min pracy, zgas, i sprawdzaj bagnetem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 12, 2008 7:24 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): N sty 20, 2008 8:16 pm
Posty: 339
Lokalizacja: Sosnowiec
Zostawiłem już wszystkie docsy w Urzędzie, ale te Ćwoki blach nie mają i czekają na dostawę:-(, odbiór mojej w poniedziałek, ale cała procedura już za mną:-)

Panowie, pierwsza godzina z 5-ciu na dotarcie już za mną, nawet z małym okładem...niestety w strasznej ulewie, ale jakieś 60km i 75 min. spokojnej jazdy za mną, wrażenie jakże pozytywne...bardzo łatwo zda się tym pomykać, taki jakiś poręczny, nie chce się obalać przy minimalnej prędkości(dla mnie ważne, krótki jestem), zakręty można na minimalnej prędkości beż żadnego stresa, tylko chyba jednak ten ząb jeden więcej na przodzie nie jest głupim pomysłem, co?

Pozdro od napalonego uczniaka!:-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 4   [ Posty: 48 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL