Teraz jest So lis 25, 2017 5:00 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 3   [ Posty: 42 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Śr sty 11, 2012 11:35 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn lip 20, 2009 9:17 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Nowa Ruda - Kotlina Kłodzka
ofca234 napisał(a):
dwa kufry alu 37 litrow + top box aprilii, do ktorego na luzie wchodza dwa

7 to bylo by mozliwe jakbym caly bak spalil jezdzac w korku do roboty.

mam wersje gaznikowa, 99 rocznik.

Witam,..

Dzięki Panowie za szybie odpowiedzi :) ! już się uspokoiłem,..hehe..6,9l podają dane oficjalne ze specyfikacji technicznej i takie coś znalazłem w sieci. Nie wiem na ile są te dane wiarygodne - teraz wiem, że niekoniecznie. Jeśli pali w okolicach piątki przy spacerowym traktowaniu silnika to jest git ! Już myślałem, że Włosi zmienili układ zasilania w stosunku do małego GS-a na tyle, że spalanie diametralnie się zmieniło. Niby litr czy 1,5l w tą czy w tamtą stronę to niedużo, ale jak się to policzy na trasie, która ma ze 2-3 tys. km to wychodzą spore różnice w kieszeni...
A czy są jakieś fundamentalne cechy na które należy zwrócić uwagę przy zakupie ? Takie charakterystyczne dla tego modelu ?

Pozdr.!
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Śr sty 11, 2012 11:52 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 21, 2010 12:32 pm
Posty: 361
Lokalizacja: Warszawa
GS pali podobno troche mniej. Tu masz doswiadczenia innych uzytkownikow Pegaso

http://www.apriliaforum.org/viewtopic.p ... 82e49bafff

co do zakupu - nie mam duzego doswiadczenia z motocyklami wiec nie pomoge. sam zabral bym latarke i szukal wyciekow oraz nie kupowal od handlarzy - ale to pewnie wiesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Śr sty 11, 2012 5:32 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn lip 20, 2009 9:17 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Nowa Ruda - Kotlina Kłodzka
ofca234 napisał(a):
GS pali podobno troche mniej. Tu masz doswiadczenia innych uzytkownikow Pegaso

http://www.apriliaforum.org/viewtopic.p ... 82e49bafff

co do zakupu - nie mam duzego doswiadczenia z motocyklami wiec nie pomoge. sam zabral bym latarke i szukal wyciekow oraz nie kupowal od handlarzy - ale to pewnie wiesz ;)


Z tego co czytam na forum, motocykl pali zupełnie normalnie i nie ma powodów do paniki... a jak wygląda sprawa codziennej eksploatacji,..mam na myśli :
- dolewki oleju ( ile dolewacie na 1 tys. podczas powiedzmy jazdy miejskiej)
- co ile ustawia się luzy zaworowe ? płytki czy śruby ?
- ile wytrzymuje uszczelka pod głowicą ;
- jaki przebieg wytrzymuje jednostka Rotaxa ? Kiedy orientacyjnie kończą się pierścienie i tłok ?
---------
Z góry dzięki za info !
Pozdr.!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Śr sty 11, 2012 7:09 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 191
A może Suzuki XF650 Freewind miałem kiedyś sprzedałem a byla to przyjemna maszyna (sprzedałem bo tłukłem się bardziej harkorowo a jednak freewind to szutrowy suw) Freewind ma jeden tłok ale podwójny gaźnik i dwie świece, bardzo mało pali, ja raz zszedłem lekko poniżej 4L jak jechaliśmy przez góry winklami wolno bo jechały ostrzejsze enduraki więc czekałem na nich.

Silnik mega niezawodny od DR650SE sylwetka ala vsrom 180kg gotowy do jazdy.

A na siodło pasażerka narzeka zsuwa się, trzeba zmienić na skórzane jakieś z mariomoto czy coś.

Ekonomiczny tani w utrzymaniu i niedoceniany singiel, z żalem go oddałem.

Z przodu 19" to minus jak ktoś ma zapędy na szybkie duże doły ale jak ktoś chce advenczerować po szutrach leśnych suchych twardych duktach i nie wjeżdża w rowy i duże błoto to sprzęt bdb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Cz sty 12, 2012 1:10 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 6:46 pm
Posty: 64
rockride napisał(a):
ofca234 napisał(a):
GS pali podobno troche mniej. Tu masz doswiadczenia innych uzytkownikow Pegaso

http://www.apriliaforum.org/viewtopic.p ... 82e49bafff

co do zakupu - nie mam duzego doswiadczenia z motocyklami wiec nie pomoge. sam zabral bym latarke i szukal wyciekow oraz nie kupowal od handlarzy - ale to pewnie wiesz ;)


Z tego co czytam na forum, motocykl pali zupełnie normalnie i nie ma powodów do paniki... a jak wygląda sprawa codziennej eksploatacji,..mam na myśli :
- dolewki oleju ( ile dolewacie na 1 tys. podczas powiedzmy jazdy miejskiej)
- co ile ustawia się luzy zaworowe ? płytki czy śruby ?
- ile wytrzymuje uszczelka pod głowicą ;
- jaki przebieg wytrzymuje jednostka Rotaxa ? Kiedy orientacyjnie kończą się pierścienie i tłok ?
---------
Z góry dzięki za info !
Pozdr.!

http://advrider.com/forums/showthread.p ... 053&page=8 Tutaj koles pisze ze dop po 150tys cos mu sypnęło, a wazy kolega pewnie grubo ponad stówę ( tak w polowie strony jest).
Co do oleju to mi w tym sezonie po 5tys km (prawie calosc we dwoje) olej obnizyl sie ledwo o 1/5 zakresu
Co do uszczelki to jest problem jezeli moto stalo bardzo dlugo (ponad rok) nie odpalane to po paru kilometrach jazdy potrafi wydmuchac uszczelke (chociaz nie musi to stac sie napewno) i mamy remont gotowy,
Jezeli chodzi o regulacje zaworow to trzeba by do serwisowki zajzec :wink: bo nie pamietam
Jak cos mi sie przypomni to jeszcze dam znac :)
Aaaa i na goracym silniku przy odpalaniu trzeba gazu dodac bo inaczej bedziemy krecic az do smierci akumulatora :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Cz sty 12, 2012 3:17 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 21, 2010 12:32 pm
Posty: 361
Lokalizacja: Warszawa
mi walnela uszczelka przy 35000 (licznikowo - czy ktos nie krecil wczesniej to nie wiem). poprzedni wlasciciel trzymal motocykl w garazu i nim praktycznie nie jezdzil - moze to potwierdza teorie przedmowcy - nie znam sie na tyle, zeby to potwierdzic albo zaprzeczyc.

nie mam problemu z dolewaniem oleju, tzn. nawet jak mi sie silnik pocil na wyjezdzie na balkany to na miarce nie bylo widac roznicy. w normalnej eksplatacji (w sezonie jezdze nim wszedzie - do roboty, na treningi, etc) nie dolewam nic bo nie ma potrzeby.

z rzeczy, ktore mi walnely przez jakies 18 000, ktore zrobilem przez dwa lata:

- uszczelka pod glowica
- regulator napiecia (kupilem zamiennnik)

i same normalne rzeczy wymagajace serwisu.

nie ma co pekac - w PL to motocykl bez marki przez co jest tanszy niz konkurencja a spokojnie daje rade i nie ma wielkich problemow z czesciami / serwisem.

ps. ja przy odpalaniu nie musze dodawac gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Cz sty 12, 2012 12:20 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 6:46 pm
Posty: 64
ps. ja przy odpalaniu nie musze dodawac gazu.[/quote]

Czyli wlasnie to juz jest ten czas u mnie na regulacje zaworow, albo na gazniki :)
Tez sie zgodze, ze najwiekszym problemem tej maszyny jest brak popularnosci w Polsce a jest to moto ktore nie ma sie czego powstydzić.
Z awari to mi jedynie padla sprezynka w napinaczu lancuszka rozrządu, koszt ok 40zl, 20min roboty, nie ma tam uszczelki ale warto doszczelnic ja na poczatku tego nie zrobilem i olej zalatwil mi na stale moje nowe biale buty hehehe :shock: . W nowszych modelach napinacz wyglada inaczej ja mam 97 rok i jest to tak przejscowka miedzy dwoma modelami.
Moto mimo ze nie jest ogromne to kanapa spokojnie gosci 2wie osoby w komfortowych warunkach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Pt sty 13, 2012 12:57 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Pn lip 20, 2009 9:17 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Nowa Ruda - Kotlina Kłodzka
...
wlasnie rozmawialem ze sprzedającym i on powiedział , że Pegaso ma ten problem z uszczelką pod glowicą, ze co ok 35 tys. (- jak oni to obliczyli :)), wydmuc_h_uje uszczelkę. Jest to już drugie Pegaso i drugie mialo wymianę przy podobnym przebiegu... Z tego co piszecie, to moto właściwie jakościowo idzie w parze z produkcja "Made in Japan" i nie ma się czego bać,.. ja akurat lubię włoską motoryzację,.... hehe,.... co by nie mówić - jest oryginalna :)
Co do Suzuki Freewind'a to niby wszystko ok,..ale jakoś,..hmm - no właśnie,.. o gustach się nie dyskutuje, niby technicznie ok., najprostsza konstrukcja na świecie ( no może royal jest bardziej surowy,.. - chociaż, te nowe już są na wtrysku :) ) ale jednak wizualnie,... ciężko to jakoś skomentować..- to jednak nie to. Czytam, pytam,.. obserwuje...i w zasadzie Pegaso w swoim przedziale cenowym ,..w relacji cena-jakość-wygląd, nie ma konkurencji...no chyba, że....... no właśnie ? co ?

Pozdr.!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Pt sty 13, 2012 8:46 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 191
Bardziej turystycznie szutrowo HONDA:
Transalp,
bardziej szosowo:
CB500
(kultowe znane przyjemne niezawodne oklepane konstrukcje).

Bardziej endurowo pancernie trwale i tłukowato:
Honda Dominator NX650
http://otomoto.pl/honda-nx-dominator-65 ... 50023.html (gotowy do podróży)
http://otomoto.pl/honda-nx-dominator-M2820128.html
http://otomoto.pl/honda-nx-650-dominator-M2854885.html

Yamafa XT600
http://otomoto.pl/yamaha-xt-600-M2958911.html
http://otomoto.pl/yamaha-xt-600-e-M1459247.html
http://allegro.pl/yamaha-xt-600-i2049891654.html

Suzuki DR650SE
http://otomoto.pl/suzuki-dr-dr-650-se-c ... 84958.html (mało ich ten dual jak to u nas męczony w stronę krosa ale wygląda jeszcze w miarę)
Honda XR650L (bardzo rzadkie bydle trzeba polować ze 2 lata na to)

Nic taniej i lepiej chyba nie bedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Pt sty 13, 2012 10:26 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 6:46 pm
Posty: 64
Dominator jest spoko (tez stoi u nas w garazu, razem z transalpem) lepszy w teren tylko te przebiegi miedzy serwisami troche krótkie 3tys :? Ale jezeli ktos zaczyna i chce isc troche bardziej w teren to xt600 jest chyba najlepsza, a silnika nie da sie zajechac, chyba ze masz w du**e olej i palujesz ciagle po piachu z predkoscia nie wieksza niz 30km/h heheh


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 10:48 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Cz maja 06, 2010 8:17 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Katowice
rockride napisał(a):
...
wlasnie rozmawialem ze sprzedającym i on powiedział , że Pegaso ma ten problem z uszczelką pod glowicą, ze co ok 35 tys. (- jak oni to obliczyli :)), wydmuc_h_uje uszczelkę. Jest to już drugie Pegaso i drugie mialo wymianę przy podobnym przebiegu... Z tego co piszecie, to moto właściwie jakościowo idzie w parze z produkcja "Made in Japan" i nie ma się czego bać,.. ja akurat lubię włoską motoryzację,.... hehe,.... co by nie mówić - jest oryginalna :)
Co do Suzuki Freewind'a to niby wszystko ok,..ale jakoś,..hmm - no właśnie,.. o gustach się nie dyskutuje, niby technicznie ok., najprostsza konstrukcja na świecie ( no może royal jest bardziej surowy,.. - chociaż, te nowe już są na wtrysku :) ) ale jednak wizualnie,... ciężko to jakoś skomentować..- to jednak nie to. Czytam, pytam,.. obserwuje...i w zasadzie Pegaso w swoim przedziale cenowym ,..w relacji cena-jakość-wygląd, nie ma konkurencji...no chyba, że....... no właśnie ? co ?

Pozdr.!

chyba że trafisz na jakiś szrot.
Ja kupiłem Pegaso 2002 rok ,troszkę trzeba doinwestować i bedzie ok. Z ceny zakupu 6400,00 już robi mi się 7700,00 ale widziały gały co brały;).Moto z włoch od handlarza to wiadomo że nie jest idealne.mam nadzieję że już niedługo skończę dłubanie i bedzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: aprilia
PostNapisane: So gru 05, 2015 9:59 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): Cz mar 10, 2011 6:42 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Białystok
Mam od czerwca ubieglego roku i nie narzekam. Rocznik 1998 na gaźnikach rzecz jasna. Sprzęt dobry do każdej turystyki, zrobiłem Tatry i Bieszczady w tym roku i daje radę.
[ img ]
Spalanie około 5,5 litra na 100 km. Zrywna i elastyczna maszyna. Tania w zakupie, dobry dostep do części obecnie.
Adaptuje go teraz bardziej terenowo.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 3   [ Posty: 42 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL